Äger du ett X800PRO / X800PRO VIVO skriv HÄR!

Permalänk
Medlem

Lycka till! Efter som det sitter 1,6ns minnen på så borde det gå, men va försiktig vore tråkigt om du pajade kortet.

/Martin

Permalänk

Ja tack d ska ja vara... *hoppas*

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Widde
Så du lyckades med modden 2000+ Grattis...

Visst går dom bra

Jo man borde nog sätta ditt något fläktramp under kortet så det hammnar under 60 grader eller köpa en arctic silencer.

/Martin

Japp det gjorde jag, tack så mycket! Och ja, dom går bra :D!

Så här ser kylningen ut (tack till johan866 för idén):

Vet inte hur pass effektivt det är, eftersom att det sitter plast mellan kylfänsen och fläktarna.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

slit bort plasten då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lolipop
slit bort plasten då?

Hm, nja byter nog ut hela kylningen istället då.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

2000+ vad ligger load tempen på då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackan86
2000+ vad ligger load tempen på då?

Inte helt säker, hur kollar jag den bäst? hade ATITool på medans jag spelade FarCry och högst uppmätta temperatur blev 63 grader.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
bla bla bla...................

Övrigt: Nu kan du lägga till ASUS som ett märke som går att modda

flasha menar du? Än så länge verkar det som att jag är den enda i Sverige som har lyckats med grundmodden, med ledande färg.

Detta var ett Asus X800Pro non.ViVo kring tiden 2004-06

Bara retas lite

Mvh dabean

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moosey
Modell : Leadtek 6800LE
Ram : 128MB (vet inte märke/hast)
Hastighet / Klock : 300/700 --> 342/907
BiosModd : N/A
Pipes/Vertex: 16/6
VoltModd : Nej
Cooling: Arctic Coolng NV Silencer 5
Temperatur (idle/load): (30/42) (mätt precis bredvid GPU'n)
Artifakter: Nej

3dmark -03: 10546p
Ska testa att klocka GPU'n mer nån dag.

Du har nog kommit lite fel

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ja fyfan va sugen man blir på att flasha sitt kort nu...har haft lite beslutsångest pga av garantin...men vafan...man kan inte sitta på massa potential och inte utnyttja den...får bli en flash imån när jag är piggare och skärpt. återkommer med resultat. mina nuvarande finns i sign.

Permalänk
Medlem

Kort : (X800 Pro Vivo @ X800XT-PE VIVO)
Ram : (256MB GDDR3 1.6ns Samsung )
Märke : (PowerColor)
Hastighet / Klock : 515/566 (gpu / mem)
BiosModd : (Pro VIVO PowerColor -> XT-PE Gigabyte -> XT-PE PowerColor)
PipeModd : (Lyckat, 16st)
VoltModd : (Nej)
Cooling: (Ac atisilencer REV 4)
Temperatur (idle/load): 35/50

Visa signatur

CPU: AMD Athlon XP 3200+ | Mobo: Asus A7N8X-E Deluxe | Mem: OCZ PC3700 2x512Mb Sync. | GFX: X800XT @ PE | HDD: 2x250Gb S-ATA, 2x200Gb UDMA 133, 2x160Gb S-ATA | SPU: Audigy 2 ZS Platinum | Massa Mods & andra delar + div. skit |

Permalänk
Medlem

Flashen gick bra och första testet i 05'an gav 5736p

Kort : X800 Pro Vivo @ X800XT-PE VIVO
Ram : 256MB GDDR3 1.6ns Samsung
Märke : ASUS
Klock: 520/560
BiosModd : X800PRO VIVO ---> X800XT PE VIVO
PipeModd : Lyckat, 16st
Cooling: ASUS orginal
Temperatur (idle/load): 36/67
Drivers: Catalyst 8.07 beta

EDIT: ändrade temp och lade till drivrutiner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASTRX
Flashen gick bra och första testet i 05'an gav 5736p

Märke : ASUS
Cooling: ASUS orginal
Temperatur (idle/load): (36/32)/(NA)

Grattis!

Prova gärna FarCry eller Doom3 med XT PE klock och leta efter gröna artifakter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Märke : Power Color
Cooling: Orginal
Temperatur (idle/load): (40/58)

En fundering: med vilken drivare få ni över 5000p i 05:an. Jag kör med Cat. 4.9 och får låångt under 5000p.....visserligen 525@525 men vaddå??

Permalänk
Medlem

8.07 betan

/Martin

Permalänk
Medlem

Kort : X800 Pro Vivo
Ram : 256MB 1.6ns Samsung
Märke : Powercolor
Hastighet / Klock : 520/560 (gpu / mem)
BiosModd : XT-PE
PipeModd : Lyckat
Cooling: Orginal
Temperatur (idle/load): 44/71

Köpte det här kortet redan för några veckor sedan för att sätta in det i min Dell dimension 8200, men tydligen så hade vissa Dell datorer problem med detta kort så jag fick lov att köpa en helt ny dator istället för att kunna använda det. Nu funkar det dock prima

Visa signatur

AMD Athlon64 3500+ s939; Asus A8V Deluxe; 2*512 Kingston DDR-RAM (CAS 2,5); Powercolor x800 PRO ViVo @ XT PE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Grattis!

Prova gärna FarCry eller Doom3 med XT PE klock och leta efter gröna artifakter.

Tack! och tack för all hjälp, både med det tekniska och det psykiska Var ganska nervös att det skulle gå åt helvete, trots att jag hade oddsen på min sida
Spelat lite FarCry och märker inga gröna prickar eller artifakter. kör i 1280x960 med alla effekter på max. Får väl testa lite Doom3 imån kör kortet i XT PE-orginalklock.
lite skumt att du får prickar, det borde ju vara exakt likadant kort.
Du frågade om bästa sättet att kolla tempen tidigare. jag kör "Scan for Artifacts" i ATI-tool ett tag, då går mitt upp i 67 grader.

vega: kör på 8.07 beta, se resultat i sign.

förresten 2000+, har du kommit över 6000p i 05'an? futuremark.com funkar inte med telia så jag kan inte se dina resultat. hur ser ditt system ut i övrigt?

EDIT: kan inte alla också skriva vad de kör med för drivrutiner...så man vet vad man skall satsa på.

Permalänk
Medlem
Citat:

vega: kör på 8.07 beta, se resultat i sign.

Jag ändrade från Cat 4.9 till 8.07b och vilken skillnad!!!

Från ~4300p (525@525)
Till ~5650p (525@525)

Tack ska ni ha för hjälpen!

Permalänk

Kort : X800 Pro (non-vivo 12 pipes)
Ram : 256MB 2.0ns Samsung
Märke : Sapphire = (Rules)
Hastighet / Klock : 597/590
VoltModd : Nej....
Cooling: Vattenkylning
Temperatur (idle/load): 35/43

3DMark05 = 5924

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThunderHawk82
Kort : X800 Pro (non-vivo 12 pipes)
Ram : 256MB 2.0ns Samsung
Märke : Sapphire = (Rules)
Hastighet / Klock : 597/590
VoltModd : Nej....
Cooling: Vattenkylning
Temperatur (idle/load): 35/43

3DMark05 = 5924

shit, det var ingen dålig klockning...måste vara effektiv vattenkylning
knäcker mig i 05'an

vega: nice

Permalänk
Medlem

offtopic:
KLISTRA!

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

Jag har ett powercolor x800 pro vivo. Går det att låsa piplines efter flashning? Har inte hittat nån som skrivit om det än. Man vill ju inte förstöra ett kort för 4500:- Skulle uppskatta om nån kunde svara.

Visa signatur

Amd64 2800, Msi K8N neo Nforce 3 250gbit, Twinmos Pc3200 cas 2,5 512x2, Powercolor x800pro vivo @ Xt PE 520/560

Permalänk
Medlem

tydligen skall det gå att låsa sina 4 sista pipes igen om man använder gigabytes flashprogram och flashar med ett Pro BIOS. Läs mer på denna sida:
http://hem.bredband.net/b146413/x800guide/vivoguide.htm

jag har inte provat själv. Kände samma ångest som du inför flashningen, men vafan, jag mår inte bra av att veta att jag inte uttnyttjar de komponeneter jag har på bästa sätt. I värsta fall räknar jag med att det går att flasha tillbaka med orginalbios.

Permalänk
Citat:

shit, det var ingen dålig klockning...måste vara effektiv vattenkylning
knäcker mig i 05'an

vega: nice

Tacccckar.... Ganska så effektiv är den väll..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja det går helt felfritt att få sina 4 extra pipelines låsta/upplåsta när man flashar med gigabytes bios... jag har själv ett PowerColor X800 Pro VIVO och utfört flashningar hit & dit utan problem med det, men det måste vara ett Pro "VIVO" kort för att det ska vara helt säkert*.

*(Inget är 100% allt kan ju gå fel med fel anv. men normalt om man bara följer instruktionerna så ska det gå bra.)

Mitt kort flashade jag som följande:

PowerColor X800 Pro VIVO -> Gigabyte X800XT-PE -> PowerColor XT-PE

Allt utfördes med hjälp av en guide som finns på

http://www.pcunleash.com/bbs/zboard.php?id=MyItemReview&page=...<br%20/>Le%20lien%20a%20été%20mis%20dans%20votre%20presse%20papier,%20vous%20n

Det finns även en smidigare flashnings guide gjord av en Sweclockers medlem, doch har jag glömt adressen till den...

Hoppas detta kunde hjälpa er som står i valet & kvalet till en flashning om inte så kontakta mej så kan jag förklara grundligare.

Mvh/ Dr Nero

Visa signatur

CPU: AMD Athlon XP 3200+ | Mobo: Asus A7N8X-E Deluxe | Mem: OCZ PC3700 2x512Mb Sync. | GFX: X800XT @ PE | HDD: 2x250Gb S-ATA, 2x200Gb UDMA 133, 2x160Gb S-ATA | SPU: Audigy 2 ZS Platinum | Massa Mods & andra delar + div. skit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Nero
Ja det går helt felfritt att få sina 4 extra pipelines låsta/upplåsta när man flashar med gigabytes bios... jag har själv ett PowerColor X800 Pro VIVO och utfört flashningar hit & dit utan problem med det, men det måste vara ett Pro "VIVO" kort för att det ska vara helt säkert*.

*(Inget är 100% allt kan ju gå fel med fel anv. men normalt om man bara följer instruktionerna så ska det gå bra.)

Mitt kort flashade jag som följande:

PowerColor X800 Pro VIVO -> Gigabyte X800XT-PE -> PowerColor XT-PE

Allt utfördes med hjälp av en guide som finns på

http://www.pcunleash.com/bbs/zboard.php?id=MyItemReview&page=...<br%20/>Le%20lien%20a%20été%20mis%20dans%20votre%20presse%20papier,%20vous%20n

Det finns även en smidigare flashnings guide gjord av en Sweclockers medlem, doch har jag glömt adressen till den...

Hoppas detta kunde hjälpa er som står i valet & kvalet till en flashning om inte så kontakta mej så kan jag förklara grundligare.

Mvh/ Dr Nero

Har det någon som helst betydelse om man har Gigabytes XT-PE bios eller PowerColors, om jag har ett PowerColor x800 pro vivo?

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk
Medlem

Minimal betydelse. Om man bara vill låsa upp kortet till 16 pipelines & sen trycka i pro bioset igen så spelar det ingen roll, men om man vill ha ett xt-pe bios i så erfarade ialf. jag att man får några artifacts om man kör med Gigabyte bioset medans PowerColor bioset var/är helt felfritt (för mej) men räkna inte med att du kan köra med orginal klockfrekvenzerna från XT-PE bioset utan du får säkert mixtra lite med dom i ATi Tool för att få optimalt... Mitt kort fungerade Nästan fullt ut på GPU:n men bättre än XT på minnena... men det mästa har nog att göra med om du har 1,6ns minnen eller 2.0.

Mvh /Dr Nero

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om jag flashar från Gigabyte XT-PE till ASUS PRO VIVO kommer jag då att behöva installera om drivrutinerna?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

om inte ett powercolor x800xt går att klocka till ett premium
blir det då bättre att flasha med pe bios
har testat med ati tool och nya dna men efter ca 10 min så fastnar allt

Visa signatur

x800