Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk

Har börjat spelad diablo2lod nu igen efter ett 2-3 års uppehåll typ :). Verkar ha hänt en hel del i 1.10 patchen. Jag har en Sorceress lv 65. Jag undrar om det är någon som vill ge mig lite skit hehe? Har så kassa grejjer att jag skulle lika gärna kunna kriga naken... iofs det skulle va lite respekt att springa runt helt utan saker hehe.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_jonas
Har börjat spelad diablo2lod nu igen efter ett 2-3 års uppehåll typ :). Verkar ha hänt en hel del i 1.10 patchen. Jag har en Sorceress lv 65. Jag undrar om det är någon som vill ge mig lite skit hehe? Har så kassa grejjer att jag skulle lika gärna kunna kriga naken... iofs det skulle va lite respekt att springa runt helt utan saker hehe.

jag har säkert nåt liggande. hör av dig till mig via pm eller sök mig på amorea2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
hmm, det är vel på lvl 25 som expen värkligen rullar in men visst du kanske dödar anciens när du e lvl 24, tänkte jag inte på för det gör/gjorde jag också isf...

Ah! Det var så jag skulle skriva. Att man dödar ancients på lvl 24, sen baalruns. Var ett tag sen jag lirade

Permalänk
Medlem

ähh, tar mig friheten att göra lite reklam.

http://diiswe.tk
som sagt så är det INTE många medlemmar, verkligen inte. men jag vill ha fler så sidan kan föröka sig lite. regga er så kommer det bli fler användare och forumet aktivare. sprid gärna adressen till dem ni känner som spelar. kom igen, regga oc var lite aktiv, inte så svårt..

Permalänk
Avstängd

Håller Diablo II tråden på att dö? Många som brukar vara här har försvunnit, inklusive trådskaparen. Jag personligen hoppas inte tråden dör ut

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

jag överger diablo2 för guildwars, så jag kommer skriva mitt acc//pass här sen när GW släpps så får ni bråka om vem som ska det

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Avstängd

Det blir väl en liknande tråd när Diablo III släpps nån gång i framtiden.

Då jag inte har haft en egen dator på ett halvår så har jag inte kunnat spela Diablo II på lika lång tid, men om ca en vecka så ska jag ha fått ihop till en fungerande dator och då blir det att sitta uppe och spela dygnet runt(nästan) igen

ThePostalDude2 är guildwars släppt?

Guildwars ser ut som ett av Microsofts spel som jag inte kommer ihåg namnet på

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Ganska lol att fortfarande spela D2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrHanga

ska man tolka det som:
Ganska kul att fortfarande spela D2?

Permalänk

Hitta just en Martial Art skiller som ja skulle vilja byta mot en Combat eller Fire skiller.

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Citat:

Dina avsikter att håna slog tillbaka mot dig själv redan vid andra ordet grabben

Permalänk
Citat:

[i]
[/B]

Nej men om man har pre order paketet så kan man lira på beta helgerna (första helgen varge månad) dvs om ca 1.5 vecka. tills spelet släpps så lirar jag Doom3, UT2k4, Postal2 etc.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Det blir väl en liknande tråd när Diablo III släpps nån gång i framtiden.

Då jag inte har haft en egen dator på ett halvår så har jag inte kunnat spela Diablo II på lika lång tid, men om ca en vecka så ska jag ha fått ihop till en fungerande dator och då blir det att sitta uppe och spela dygnet runt(nästan) igen

Guildwars ser ut som ett av Microsofts spel som jag inte kommer ihåg namnet på

tur att du uppade den. den höll på att dö ut och jag kunde inte uppa pga att jag senast skrev

men verkar rätt dött.

Permalänk
Medlem

Jag gav bort alla mina saker till mophex här på forumet för en veckan sedan. Det var nog det definitiva slutet för mig som D2-spelare.

Sedan vet man ju inte vad som händer om två år (om D2 fortfarande spelas då).

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbey
tur att du uppade den. den höll på att dö ut och jag kunde inte uppa pga att jag senast skrev

men verkar rätt dött.

Jag vet inte om den blir uppdaterad om man editerar i sin egen text

Jag tycker det är synd att de som skriver om Diablo inte alltid gör det i den här tråden, utan gör en egen tråd

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ganska lol att vara så korkad som du

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Avstängd

Är www.diabloii.nu nere?, kom inte in på den sidan

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Är www.diabloii.nu nere?, kom inte in på den sidan

Jo, vår sida är nere för tillfället. Databasen som trilskas. Han som har tillgång till det kommer hem från jobbet snart

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk

Jag kan väl sticka in näsan och skryta lite. Det var i och för sig ett bra antal år sedan jag lirade, så jag vet inte vad patcherna har gjort med spelet. I alla fall, jag hade en barbarian på ca level 66. Jag körde en Cruel War Lance, och min WW drog ca 3300-3500 per hit. Ren physical damage alltså. Level 66! Pike Mastery! Respekt! Fatta att man köttade på rätt gött.

Visa signatur

Ping-pong is pingis.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Gaffa
Jag kan väl sticka in näsan och skryta lite. Det var i och för sig ett bra antal år sedan jag lirade, så jag vet inte vad patcherna har gjort med spelet. I alla fall, jag hade en barbarian på ca level 66. Jag körde en Cruel War Lance, och min WW drog ca 3300-3500 per hit. Ren physical damage alltså. Level 66! Pike Mastery! Respekt! Fatta att man köttade på rätt gött.

Ja det har väl hänt endel sen du lira, ja slår ca 11k med min barb men om ja fattat det rätt så är det ganska dåligt.

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

orka diablo2, det vart tråkigt tillsammans med patch 1.10

Visa signatur

folk ser inte skillnad på encentare och femtioöringar. Jag kommer göra mig en förmögenhet på detta faktum.

Permalänk
Medlem

Det som gäller är en Eth Hondan Sundin Yari eller vad den heter sockat med 2 shaels. I low lvl duels äger den! 8 träffar per Whirl och rätt så bra skada.

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Gaffa

jag gör cirka 6,3k med min pala på lvl 77.

undrar om det finns någon sida där man kan kolla vad man ska sätta för skills, stats och så vidare på en assassin för att få den ultimat. tänkte starta en nu, men nu är diabloii.nu nere så kan inte kolla. vet att det finns en engelsk sida med som jag itne hittar just nu. någon som har adress?

Permalänk
Avstängd

Ahhh, äntligen har jag fått ihop till en dator, Sempron 2400+ :), så nu kan jag spela mitt älskade Diablo II igen. Ska skaffa ett bättre grafikkort senare när jag får råd. Är Sapphire ATI 9800 Pro bra när man spelar Diablo eller hackar det fett?, det kortet ligger runt 2000:- så det får bli ett sånt kort

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ahhh, äntligen har jag fått ihop till en dator, Sempron 2400+ :), så nu kan jag spela mitt älskade Diablo II igen. Ska skaffa ett bättre grafikkort senare när jag får råd. Är Sapphire ATI 9800 Pro bra när man spelar Diablo eller hackar det fett?, det kortet ligger runt 2000:- så det får bli ett sånt kort

Det kommer ju inte lagga med ett 9800 Pro. Men finns säkert ett bättre kort att köpa för den slanten

Sebbey > http://strategy.diabloii.net/searchcat?cid=29&type=1.09

Finns 2 st guider där, kanske inte de ultimataste. Men kanske något som intresserar dig? Finns även PvP guides där om du så letar efter det.

Permalänk
Citat:

din fps kanske kommer höjs men hack kommer det alltid va i d2 oavsett vad du gör

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Det kommer ju inte lagga med ett 9800 Pro. Men finns säkert ett bättre kort att köpa för den slanten

Sebbey > http://strategy.diabloii.net/searchcat?cid=29&type=1.09

Finns 2 st guider där, kanske inte de ultimataste. Men kanske något som intresserar dig? Finns även PvP guides där om du så letar efter det.

tack.

Permalänk
Avstängd

Med det nuvarande Voodoo4 4500 kortet hackar det inte knappast alls när jag kör i Glide om man inte räknar scrollningen som hack, men det beror på spelet, inte grafikkortet. Jag vill ha ett ATI 9800 Pro då jag vill spela annat än bara Diablo

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Med det nuvarande Voodoo4 4500 kortet hackar det inte knappast alls när jag kör i Glide om man inte räknar scrollningen som hack, men det beror på spelet, inte grafikkortet. Jag vill ha ett ATI 9800 Pro då jag vill spela annat än bara Diablo

Glide och Diablo II är som handen i handsken, Direct3D är däremot som att stoppa in foten i handsken. Men med ett 9800pro kommer det fungera bra, inget snack om saken.

Permalänk

är det någon som är aktiv och är intresserad av lite seriös pvp?
titta in på http://www.ghostgaming.tk och lämna en hälsning i det nyöppnade forumet