Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av koppp
ehh vadå provocera varning ? gör ja det eller. Nä tråden handlar ju inte om det men eftersom nån tog upp det med warez så svara jag. Och hur bra låter det du säger, då har ju typ alla hära dubbelmoral.

Saken är den att det är emot reglerna på Swec.
Det kvittar ifall så alla bara har warez.
Vi har godkännt reglerna och därmed inget snack om det.
Nu tycker jag vi går tillbaka till topic.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Usch, hoppas det är ett chip som gör att hela gamecuben skär ihop med texten "FUCK YOU AND YOUR WAREZ". Och dom som tänkte använda chippet för att göra den regionsfri går det att göra med en väldigt simpel lödning och en switch.

Det här kanske kommer som en nyhet, men du kommer nog inte bli moderator nu heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Äntligen verkar det som att folk förstår att folk använder sig av piratkopior även på sweclockers

Men du har missuppfattat hela grejen....

Visst, nästan alla datoranvändare använder piratkopior på ett eller annat sätt,
MEN, det är förbjudet att diskutera detta i sweclockers forum.
Vad är det som är så svårt att förstå?

"Bara för att din bil går över 100km/h betyder det inte att du får köra så fort på alla vägar...."

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem

ganska fett me ett GC chip, men har man väntat så härlänge så kan ajg fan vänta tills ett bätre chip kommer, så man slipepr swappa då

Och dom som jag har pratat me har bara fått backup spel att funka på vanliga DVD-r skivor inte på MicroDVD.

Permalänk
Korsordsguru

Frågan är var man kan köpa det nu då? Här kostar det €69 + €15 i frakt alltså 760 spänn typ, vilket är lite väl saftigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns på www.dvdirect.net för 799:-

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Det här kanske kommer som en nyhet, men du kommer nog inte bli moderator nu heller.

Iofs skulle det vara kul att vara moderator, men jag har på tok för olika humör varje dag så jag passar verkligen inte som moderator.

Men jag hatar fortfarande folk som piratkopierar nintendospel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
Frågan är var man kan köpa det nu då? Här kostar det €69 + €15 i frakt alltså 760 spänn typ, vilket är lite väl saftigt.

Robotpig.com

$77.7 inkl frakt = ca 520kr

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

jag väntar på att de ska komma ett bätre chip / bios. För den som finns nu klarar inte alla mini dvd's och får nästan köras me vanlig dvd's så man får köra utan höljet, chippet funkar inte på alla cubar. Tror bara den funkade på cubar som gjordes innan Mars 04.

m.m.

Permalänk
Medlem

Men Chippet kommer ju inte bli bättre, antar jag. Däremot kommer BIOS:en bli bättre, men de är ju bara att flasha om i sitt chip när de väl kommer ut.

Själv har jag redan beställt från Robotpig, borde dyka upp snart.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
jag väntar på att de ska komma ett bätre chip / bios. För den som finns nu klarar inte alla mini dvd's och får nästan köras me vanlig dvd's så man får köra utan höljet, chippet funkar inte på alla cubar. Tror bara den funkade på cubar som gjordes innan Mars 04.

Mini DVD-r stödet/icke stödet har inte mycket att göra med BIOSet utan snarare på läsaren i Gamecuben.

Det sägs t.o.m. av de som gjort Cobra bioset att det är väldigt olika på olika gamecubar vilka skivor som fungerar/inte fungerar

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Iofs skulle det vara kul att vara moderator, men jag har på tok för olika humör varje dag så jag passar verkligen inte som moderator.

Håller med SueCia till 100%, I got your back

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Nintendo har kommit undan piratkopiering i alla dessa år så nu kan dom gott och väl bli utsatta oxå!

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dan_89
Nintendo har kommit undan piratkopiering i alla dessa år så nu kan dom gott och väl bli utsatta oxå!

Det är väl bara Gamecuben som klarat sig?
Finns ju piratkopior till både nes, snes och N64 i Asien.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Ja men det har väl alldrig varit ens lika nära som piratkopieringan av psx-ps2 och Xbox spel.

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Medlem

Om man kan chippa till regionsfrihet kan jag nog överväga att köpa, det är trots allt ganska drygt att alltid behöva använda Freeloader när man ska spela spel som man köpt på eBay eller från asien.

Visa signatur

”I do not fear computers. I fear the lack of them.” --- Isaac Asimov

Permalänk
Medlem
Citat:

Jassådu? Då kan du ju säga såhär också "nej fan, nu har den där tjejen klarat sig undan att bli våldtagen så länge att nu är det dags för henne också"

Permalänk
Medlem
Citat:

Jassådu? Då kan du ju säga såhär också "nej fan, nu har den där tjejen klarat sig undan att bli våldtagen så länge att nu är det dags för henne också"

ja det är ju en identisk situation.

Visa signatur

Bara för idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Dålig liknelse...

Förövrigt så tycker jag att om du är emot piratkopiering så är det väl din sak. Jag håller med föregående talare till viss del, Nintendo har klarat sig länge. Nästan oväntat länge eftersom att det finns "extremt onda människor åkallade från 7:e lagret av helvetet" som försöker komma på hur man piratkopierar och nu har de gjort det. Du får gärna gråta dig till sömns om kvällarna för det här, men gör det offline.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Dålig liknelse...

Förövrigt så tycker jag att om du är emot piratkopiering så är det väl din sak. Jag håller med föregående talare till viss del, Nintendo har klarat sig länge. Nästan oväntat länge eftersom att det finns "extremt onda människor åkallade från 7:e lagret av helvetet" som försöker komma på hur man piratkopierar och nu har de gjort det. Du får gärna gråta dig till sömns om kvällarna för det här, men gör det offline.

Nej men hej på dig du :D. Vaknat nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag hade ett N64 och ett Doctor v64 och kopierade spel för länge sedan... Så inte fan har Nintendo undkommit piratkopieringen, fast den har aldrig varit lika massiv som PSX,PS2 Xbox, DC osv osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej men hej på dig du :D. Vaknat nu?

Nu förstår inte jag vad du syftar på. Förtydliga dig själv lite grann på den punkten, tack. (Detta förutsätter givetvis att du VILL göra dig förstådd.)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funderar på att beställa ett chip.

http://www.robotpig.com/ngc.php

Därifrån blir det bara 77 USD inkl. frakt, vilket motsvarar 514 SEK. Inte alls farligt.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Nu förstår inte jag vad du syftar på. Förtydliga dig själv lite grann på den punkten, tack. (Detta förutsätter givetvis att du VILL göra dig förstådd.)

Då väljer jag att lägga ner diskussionen nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Funderar på att beställa ett chip.

http://www.robotpig.com/ngc.php

Därifrån blir det bara 77 USD inkl. frakt, vilket motsvarar 514 SEK. Inte alls farligt.

Glöm inte tullavgifterna + moms och postens avgifter.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Avstängd

bättre att beställa från gamefreax med andra ord som jag gjorde för nån timme sedan

Permalänk
Medlem

Har någon installerad viper och testat?
Har ni nånstans där jag kan läsa på mig lite om detta? typ hur funkar det vilka skivor osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badboy
Har någon installerad viper och testat?
Har ni nånstans där jag kan läsa på mig lite om detta? typ hur funkar det vilka skivor osv

Idag känns det rätt så meningslöst att installera Viper Chippet. Långt ifrån alla spel fungerar, faktum är att endast ett fåtal gör det och det är spel som inte läser från skivan mycket. De som fungerar har dessutom problem med att saves inte funkar, spel som låser sig, extremt hackande ljud, hack var 3dje sekund etc. Även något så "trvialt" såsom regionsfrihet fungerar inte och det finns rapporter om orignalspel som vägrar fungera. Att cippet ens kommer att kunna boota på din GC är tveksamt, då det endast fungerar på en del revisioner och det enda sättet att se vilken man har är att installera chippet. Dessa problem kommer dock att lösas in sinom tid med nya bios. Det kan även säjas att chippet i sig själv är inte nytt, utan det är endast ett företag som har tagit fasta på en viss mans ideér som han släppte fritt och sedan börjat tjäna pengar på detta vilket orsaker en hel del konflikter. Som ett resultat utav detta kommer personen i fråga att släppa sitt egna chipp som kommer kosta runt en hundring, vara kompatibel med alla versioner, ha mer utrymme yidda yadda. Och för oss gott folk som använder PSO/BBA tricket kommer ännu billigare undan då bioset i fråga kommer att dekrypteras och offentligöras vilket möjligör bootning utav osignerad kod utan något som helst modchipp.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Och för oss gott folk som använder PSO/BBA tricket kommer ännu billigare undan då bioset i fråga kommer att dekrypteras och offentligöras vilket möjligör bootning utav osignerad kod utan något som helst modchipp.

Jag minns den underbara dagen det EURASIAS bootcd till DC blev "hackad" eller vad man nu ska kalla det, så man bara behövde bränna osignerad mjukvara på en skiva och spela...

Fast Xbox har nog den skönaste lösningen, med en stor HDD i då alltså

Nä fan, nu ska jag dricka en öl och kolla på Oz

Permalänk
Medlem

Bi99uy: Ärligt talat, det låter som att du sitter och gissar.

Visa signatur

:: fisk