Permalänk
Medlem

Högljud nätdel....

Tjenare,

Har en AOPEN AO350-12APNF ATX SILENT http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010065715
Som ni ser i specen skall den inte låta mer än 20 dB det gör den hos mig. Tror att OEM tillverkaren är Fortron Source säljs av gtek.se. Även där står det att de skall vara tysta, inte mer än 20dB vid normal användning.

Kan det vara så att jag mer eller mindre överbelastar min nätdel, se sign?

Vad tror ni om att byta fläkten till ett tystare alternativ, det är en helt vanlig 120mm fläkt med chassis. Om man sätter in en tyst ADDA 120mm kommer fläktstyringen funka?

Tack på förhand

/Joakim

Visa signatur

P4 3,2E GHz | Asus P4P800 SE | 2*256MB PC3200 | Gigabyte 3D Rocket Pro Cooler| Sapphire Radeon 9800PRO@XT ,VF700-Cu | Maxtor 200GB 8Mb S-ATA |Aopen A600A - 350W | Logitech MX 1000 | Sony SMD-HS74P/S|
Powerbook 12" | 1,5GHz | 512MB ram | 60GB HDD | DVD/CD-RW combo |

Permalänk

Det enda du behöver se till att fläktarna har samma luftflöde. Det är ju viktigt att nätagget inte blir för överhettat..

Här kan du läsa mer ang. om ditt nätagg är överbelastat. Kan testa det på nåm länk här http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=26628...

edit: http://www.jscustompcs.com/power_supply/

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem

Räknade ihop lite och fick att min dator drar ungefär 295 Watt så den drar ganska mycket sedan värmer min prescott prolle ganska bra oxå så det är kanske därför nätdelsfläkten mer eller mindre går på max...

Hur yttrar det sig om nätdelen in blir kyld tillräckligt, slår den bara i från eller börjar det brinna?

/Joakim

Visa signatur

P4 3,2E GHz | Asus P4P800 SE | 2*256MB PC3200 | Gigabyte 3D Rocket Pro Cooler| Sapphire Radeon 9800PRO@XT ,VF700-Cu | Maxtor 200GB 8Mb S-ATA |Aopen A600A - 350W | Logitech MX 1000 | Sony SMD-HS74P/S|

Permalänk
Medlem

Har nyare nätagg tempreglerad fläkt? Eller har du kopplat det själv?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mitt nätagg har en tempreglerad fläkt... Vet du hur en sådan reglering funkar ? Dvs funkar det med vilken fläkt som helst bara den blåser tillräckligt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Margell
Mitt nätagg har en tempreglerad fläkt... Vet du hur en sådan reglering funkar ? Dvs funkar det med vilken fläkt som helst bara den blåser tillräckligt...

Antar att tempsensorn sitter på själva fläkten, isf så måste ju den nya fläkten också ha tempsensor, du får nog ringa till någon affär och fråga.

Om du inte har några chassifläktar så kan det ju vara så att ditt nätagg kyls med varm luft. Du kan pröva genom att låta datorn stå (idle) ett tag och sen kolla mobo tempen, plocka sen av ena sidan på chassit och låt det stå en liten stund och kolla mobo temp igen, om det (som i min burk) skiljer typ 10 grader så kan man ju dra slutsatsen att det inte är så bra luftflöde i burken, att allt helt enkelt kyls med varm luft. Sen är det ju bara att köpa lite fläktar och kolla hur man ska sätta dom för att få så låg temp som möjligt i burken.

Visa signatur