Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneeX
vad är snigelpost?
Fick ingen mejl addres av damen som stod vid andra sidan luren :S

Thx Xips

MVH/A

Men mailadressen finns ju på deras hemsida?? www.bredband.com

Snigelpost = den vanliga posten som levereras med brevbärare och som tar ca 1 dag att nå fram.

Visa signatur

Cartman: You seem a little irritable, Kyle. You got some sand in your vagina?
Kyle: There's no sand in my vagina!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xips
Men mailadressen finns ju på deras hemsida?? www.bredband.com

Snigelpost = den vanliga posten som levereras med brevbärare och som tar ca 1 dag att nå fram.

Så du menar att jag ska tralla in på www.bredband.com och leta upp deras mejl och sen berätta vad problemet är via e-post?

MVH/A

Vad är Abbonentens namn?
Namn på kontaktperson?
person/org 10 siffror?

MVH/A

Permalänk
Medlem

Tänkte bara flika in lite om min uppfattning om BBB support (N)

Flyttade 300 meter i samma område, båda med fiberanslutning. Har även IP-telefoni med BBB.
Meddelade om flytt 1 månad innan till supporten och de sa att det skulle vara snabbt ordnat när jag väl flyttar, mmm visst. Man kan inte få sin telefon medflyttad bara genom ett samtal till support utan det måste skickas brev som ska skrivas under och returneras. Informerades jag om det månaden innan flytten? Nej. Eller i något av de andra mejlen jag skickade, Nej.
Samma dag jag flyttat ringer jag och säger att jag flyttat, då får jag reda på att man måste skriva under brev, ok... lugnt bah... fick internet men telefon kanske dröjer några dagar, det är lugnt. Men BBB har väldiga problem att skicka brevet, 3 veckor och otaliga samtal på mobilen till supporten så får jag tillbaka min telefon. Och ingen på supporten förstår varför det tog sån tid. Jag fick ett utav de här breven man ska skriva under en månad efter flytten (juni) och brevet var daterat (maj)

Så min enkla åsikt om BBB support är -> Den är obenfintlig.

Om detta inlägg var grovt OT så ber jag om ursäkt.

Lycka till med din telefon!

mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crowcain
Tänkte bara flika in lite om min uppfattning om BBB support (N)

Flyttade 300 meter i samma område, båda med fiberanslutning. Har även IP-telefoni med BBB.
Meddelade om flytt 1 månad innan till supporten och de sa att det skulle vara snabbt ordnat när jag väl flyttar, mmm visst. Man kan inte få sin telefon medflyttad bara genom ett samtal till support utan det måste skickas brev som ska skrivas under och returneras. Informerades jag om det månaden innan flytten? Nej. Eller i något av de andra mejlen jag skickade, Nej.
Samma dag jag flyttat ringer jag och säger att jag flyttat, då får jag reda på att man måste skriva under brev, ok... lugnt bah... fick internet men telefon kanske dröjer några dagar, det är lugnt. Men BBB har väldiga problem att skicka brevet, 3 veckor och otaliga samtal på mobilen till supporten så får jag tillbaka min telefon. Och ingen på supporten förstår varför det tog sån tid. Jag fick ett utav de här breven man ska skriva under en månad efter flytten (juni) och brevet var daterat (maj)

Så min enkla åsikt om BBB support är -> Den är obenfintlig.

Om detta inlägg var grovt OT så ber jag om ursäkt.

Lycka till med din telefon!

mvh

BBB har väldigt grova problem med deras kunder idag.
Problemet hoppas jag får lösas inom kort annars blir det att säga upp sitt avtal.

OP?, nej absolut inte. Vi lider bägge två av bekymmer.

MVH/A

Permalänk
Medlem

Jag funderar mycket på att gå tillbaka till felia... de som jag en gång ville slippa å därför tecknade mig på BBB IP-telefoni. Nu när jag bor i en 4-rum så är det bekvämt, alla ledningar är dragna (Y)
Slipper ha basstationen till min trådlösa telefon vid min trådlösa router dessutom

mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Så du menar att jag ska tralla in på www.bredband.com och leta upp deras mejl och sen berätta vad problemet är via e-post?

Jag har ingen aning om varför du överhuvudtaget skulle maila till dem från början?
Men e-post är ju att föredra framför snigelposten iaf.
Är det så att du hade tänkt maila till dem angående ditt problem med anslutningen gällande IP-telefonin, så föreslår jag ju att du hellre ringer och skäller på supporten. E-posten brukar de vanligtvis ignorera.

Citat:

Vad är Abbonentens namn?
Namn på kontaktperson?
person/org 10 siffror?

Ja, det är ju den som abbonnemanget står skrivet på.
Den som betalar hela kalaset.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo det stämmer, har ringt de..De bad mig kontakta BBB i visby.
Problem som kunder har bara skickas vidare till andra som jobbar hos BBB.
Kan jag få en kompensation via telefon?

Jag jobbar inte på BBB, men jag förstår inte riktigt varför du blev hänvisad till Visby?
De har support via telefon för er med IP-telefoni och ska kunna lösa problemet via telefon. Det ska inte behövas skrivas något brev till Visby.
Be att få prata med någon på supporten som verkligen kan något (svårt att få tag i, jag vet men försöka duger). Sedan kräv kompensation för att det strular då du väntat på viktigt samtal.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag jobbar inte på BBB, men jag förstår inte riktigt varför du blev hänvisad till Visby?
De har support via telefon för er med IP-telefoni och ska kunna lösa problemet via telefon. Det ska inte behövas skrivas något brev till Visby.
Be att få prata med någon på supporten som verkligen kan något (svårt att få tag i, jag vet men försöka duger). Sedan kräv kompensation för att det strular då du väntat på viktigt samtal.

Jag blev hänvisad till Visby för att jag bad om en kompensation.

Sedan fick jag en addres som jag skulle skicka ett brev till.

Skall jag välja teknisk support eller kundtjänst när jag ringer,eller spelar det inte någon roll?

MVH/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag blev hänvisad till Visby för att jag bad om en kompensation.

Sedan fick jag en addres som jag skulle skicka ett brev till.

Skall jag välja teknisk support eller kundtjänst när jag ringer,eller spelar det inte någon roll?

MVH/A

Märkligt. Kompensationen bör de kunna fixa där på kundtjänsten. De ska hjälpa till med alla slags problem annars bör de inte kunna kalla sig för "Kundtjänst".
De vänner jag har som har fått kompensation har fått det via vanligt telefonsamtal med supporten.

Välj kundtjänst eftersom ditt problem mer handlar om kompensation för inaktivt användande av din tjänst.
Säg till om att du vill banne mig ha reducerat pris på kommande räkning pga deras tabbe.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Märkligt. Kompensationen bör de kunna fixa där på kundtjänsten. De ska hjälpa till med alla slags problem annars bör de inte kunna kalla sig för "Kundtjänst".
De vänner jag har som har fått kompensation har fått det via vanligt telefonsamtal med supporten.

Välj kundtjänst eftersom ditt problem mer handlar om kompensation för inaktivt användande av din tjänst.
Säg till om att du vill banne mig ha reducerat pris på kommande räkning pga deras tabbe.

Jag ska redan få en reducering för att jag inte har fått min lovade hastighet denna månad.

Väntar på "räkningen".

Vad bör jag säga i telefonen till deras Kundtjänst?

MVH/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad bör jag säga i telefonen till deras Kundtjänst?

Ehhh vad du bör säga? Ja du har väl ett problem eller? Du kan ju börja med då att berätta om det och att du är missnöjd.
Jag är inte din personliga coach så du får ju själv reda upp det. Jag ger dig bara lite råd på vägen så att säga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ehhh vad du bör säga? Ja du har väl ett problem eller? Du kan ju börja med då att berätta om det och att du är missnöjd.
Jag är inte din personliga coach så du får ju själv reda upp det. Jag ger dig bara lite råd på vägen så att säga.

Thx coach

MVH/A

Permalänk
Medlem

akta dig bara för dom kan lukta sig till osäkerhet dom jävlarna...

det är dom som gjort fel,inte du för att du vill ha kompensation.

Visa signatur

Shuttle x48, 4gb RAM, Radeon 4850, intel 9450 2,66, nec lcd 20 wgx2, seagate 500gb 7200.2,

Permalänk
Medlem

Är jag otroligt lyckligt lottad eller?
Jag har 10/10 mbit tjänsten och har haft det sedan det kom ut.
Jag har ALDRIG haft problem med BBB.
Uppkopplingen åker aldrig ner. Och deras kundtjänst fungerar bra..
Konstigt att alla har problem men inte jag .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Är jag otroligt lyckligt lottad eller?
Jag har 10/10 mbit tjänsten...

Jo men deras fibertjänst brukar vara stabil så folk med det brukar oftast inte ha några problem.
Så ni med den tjänsten kan skatta er lyckliga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo men deras fibertjänst brukar vara stabil så folk med det brukar oftast inte ha några problem.
Så ni med den tjänsten kan skatta er lyckliga.

Ofan. Det var ju tur det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rons
akta dig bara för dom kan lukta sig till osäkerhet dom jävlarna...

det är dom som gjort fel,inte du för att du vill ha kompensation.

Så du menar att jag skall vara aggresiv när jag pratar med kundtjänst?
Påpeka att det är _de_ som har gjort fel och att det är _jag_ som vill ha kompensation för _deras_ misstag.

MVH/A