Permalänk
Medlem

Mja har en P4 1.9Ghz, 512 RAM och Radeon 9700.. känns som iaf lite mer ram skulle behövas, menmen får dra ner på det lite till på grafiken för att ge spelet en chans.. verkar ganska soft om man hjälps åt

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Elite och Freknemuff kom fram tillslut

7fps låter inge skoj. Det är Java vilket kanske inte är optimalt men jag får iaf 20fps och det är okej. Känns som man måste ha high-end system för att få jätte bra fps. Kan bero på den underbara grafiken

7fps är inte så farligt, det är ungefär vad jag snittar och jag klagar inte, men det e klart blir det slagsmål eller den hemska björnen kommer så går det nog inge vidare.
btw kommer jag spela hela natten hoppas jag får sällskap.

Permalänk
Medlem

Jag har stora problem!

Jag försöker göra spikar,

för att göra spikar behöver jag iron va?
När jag går till en "rock plätt" å börjar mina hittar jag bara "Rock shards", gör jag iron av rock shards eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baned
Jag har stora problem!

Jag försöker göra spikar,

för att göra spikar behöver jag iron va?
När jag går till en "rock plätt" å börjar mina hittar jag bara "Rock shards", gör jag iron av rock shards eller?

Det är svårt som fan att hitta Järn, men när du väl hittar så har du hur mycket som helst.
Ta hackan och välj mining-prospect (stava?), då tar man ett prov av berget och ser om det innehåller ironore eller inte.

När du väl hittat ironore så lägger du det i elden för att få järnklumpar.

Permalänk
Medlem

Kan du något ställe med mycket Iron eller ligger det utspridd?

Permalänk
Medlem

Wassblad har du lämnat vår by eller?

Permalänk
Medlem

SATAN TA BORNET!!!! Fortfarande så loggas jag ut varannan minut :(.
Precis när jag tror jag kommit närmare swec byn så disconnectas jag och jag får börja om när jag startar om wurm.

Visa signatur

ohh wieeeeeeeeeeeee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av No1
SATAN TA BORNET!!!! Fortfarande så loggas jag ut varannan minut :(.
Precis när jag tror jag kommit närmare swec byn så disconnectas jag och jag får börja om när jag startar om wurm.

Funkar bra för mig nu... Verkar som dom grejjade en del igårkväll.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Wassblad har du lämnat vår by eller?

Japp, vi starta en egen liten by. Fast vi är bara 3-4 aktiva.
Men det blir lite friare.

Permalänk

Jag joinar gärna er mysiga lilla by om det är okej, det är lite svårt att överleva ute i skogen ensam

Nick ingame: MrHazard

Permalänk

Jag har problem med grafiken. Träden och andra grejer blinkar som fan, alltså försvinner och kommer tillbaka riktigt fort.

Vad ska jag göra? Jag har senaste drivers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pansar.polle
Jag har problem med grafiken. Träden och andra grejer blinkar som fan, alltså försvinner och kommer tillbaka riktigt fort.

Vad ska jag göra? Jag har senaste drivers.

Testat bocka ur "Use GLSL shader if available" i Options?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Men satan, ni får sluta hitta så bra lir, jag har läst hela tråden nu och är ledig imorgon, va tror ni jag kommer göra

Jag ska definitivt lira en sväng, nickar antagligen sYph eller sYpharn.
Blir det något annat hojtar jag till

Ska bli skojj, känns som om jag kommer vara en börda i början dock

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Jag blev dödad av en black wolf igår när jag var ute och plockade växter
Är på väg mot byn igen nu..
Kokkos heter jag i spelet.

Permalänk

nu kommer jag!

Nickar Dempe-x

hmmm kommer inte in ,
Update failed står ven om att dom ska flytta forum db men det har väl ingen påverkan på spelet?

Permalänk

Det finns en färdig mat åt dig när du kommer fram Kokkos.

Permalänk
Medlem

Färdig mat, vilket lyx

EDIT: jag kom på en sak, det har ju surrats i tråden om en ventserver.
Om ingen hittils slagit upp en så har jag ju faktiskt en jag har rullandes som inte används av någon speciell.

Lite folk som hänger där och lirar cs, men inte så många.
Ett par polare som hänger i en kanal för att bara prata skit.
Så om någon tycker det är en bra ide kan jag ju lägg upp någon slags swec-wurm kanal

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dempe-X
nu kommer jag!

Nickar Dempe-x

hmmm kommer inte in ,
Update failed står ven om att dom ska flytta forum db men det har väl ingen påverkan på spelet?

http://www.wurmonline.com/packs/Full.jar
http://www.wurmonline.com/packs/base.jar
http://www.wurmonline.com/packs/dev001.jar

Sätt filerna i packs mappen i den mapp du valde.

Permalänk
Medlem

Wassblad, jag tror jag snubblade på er igår

Hur sparas karatären? På internet eller i datorn? Kan man köra java grejset från ett usb-minne eller måste det installeras?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willhelm
Wassblad, jag tror jag snubblade på er igår

Hur sparas karatären? På internet eller i datorn? Kan man köra java grejset från ett usb-minne eller måste det installeras?

Allt lagras på deras server, annars hade du ju kunnat ändra på din gubbe
Och jag tror du måste köra från en disk, men prova med minnet?

Permalänk
Medlem

Spelet verkar skitkul, var i byn och hjälpte till att skyffla jord lite, men för en som mig som inte är van vid denna typen av lir är det svårt att komma in i det. Man vet liksom inte riktigt hur det går till. Att wikipedian på wurm-sidan är nere gör ju inte saken lättare. Men jag kommer tillbaka, detta verkar riktigt kul.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Spelet verkar skitkul, var i byn och hjälpte till att skyffla jord lite, men för en som mig som inte är van vid denna typen av lir är det svårt att komma in i det. Man vet liksom inte riktigt hur det går till. Att wikipedian på wurm-sidan är nere gör ju inte saken lättare. Men jag kommer tillbaka, detta verkar riktigt kul.

Det du kan göra är att använda Google eller Yahoo!, söka på Wurmonline.com och kolla den cachade sidan. Det gör jag. Yahoo! verkar ha cachat mer av wikin än Google.

Permalänk
Sötast

Jag är glad att ni gillar spelet/swecbyn, Vi är en del som gör allt för att det ska vara så trivsamt och roligt för oss alla, är en hel del arbete kan jag säga

Permalänk
Medlem

om man bygger ett eget kyffe, åsså dör man av.. säg en björn eller så.. spawnar man i kyffet då, eller vid newtown/outside newtown ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dovienya
om man bygger ett eget kyffe, åsså dör man av.. säg en björn eller så.. spawnar man i kyffet då, eller vid newtown/outside newtown ?

Newtown.

Permalänk
Medlem

Här är bilden grabbar, eller rättare sagt länken till den.

http://www.boomspeed.com/angrypea/Wurmall.jpg

Visa signatur

ohh wieeeeeeeeeeeee

Permalänk
Medlem

Hehe känns lite flummigt med en bild när alla ser lika ut

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Medlem

Nu kommer jag gubbar!
sYph heter jag

Visa signatur

Permalänk

Majjen är jag! Står mellan de 2 dudesen brevid huset... man ser det på frisyren.... bad hair day.

Permalänk

så ser planen ut för dom 5 första boningshusen.

dom inte riktgt godkännd av alla i rådet ännu.

edit. större karta.

där vid dom röda fyrkanterna.