vf700 som blivit monterad på helt fel ställe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zacke7
Dagens lärdom! LÄMNA ALDRIG IN EN DATOR PÅ PCCITY!! Bottenplåten i chassit blev säkert sval iaf

hahahaha

ett svalt chassi är A och O!

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

va i hel-ete... kan inte fatta hur man lyckas,?!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeter
fått lite mer info om killen som "monterade" den när jag frågade varför han satt den sådär och att den inte kyler alls när den sitter så.. då svara killen såhär:

jag jobbar på pccity och monterar fläktar varje dag och den kyler jo!!

någon som håller med honom? sen fick jag lite hot och annat från honom

Ojoj, det är ju nästan så man blir mörkrädd. Tipsa killens chef om hans vidsträckande kunskaper vet jag.
Och stackars killen med grafikkortet då. Beställa en lagom dyr grafikkortskylare, och nån dåre monterar den i botten av chassiet och kastar skruvarna.

Permalänk
Medlem

Han borde kräva pengar av "kompisen" om han inte får tillbaka alla tillbehör som behövs. Man kan ju undra vad de små kylflänsarna skulle vara till om de inte var ram-kylare.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Haha, fyfan

Permalänk

Helfestligt måste jag säga. Det var länge sedan jag såg något så korkat men en del lyckas verkligen

Jag brukar vara sparsam med det men det där är ett typexempel på en n00b.
Kul att han försvarade sin "bedrift" efteråt, varför finns det inga sådana festliga typer häromkring? skulle förgylla min vardag iaf

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Hedersmedlem

Vi finns vi bara håller tyst om våra eskapader.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

HAHAHAHAHHAHA...
de finns visst idioter till allt..
HAHAHAHAHHAHA

Visa signatur

| P4 Prescott 3.0@3.4Ghz | XP-120, Papst 26db | Abit AI7 | 1024mb ram | Inno3D 7800gs 480/1500 | Maxtor 160gb, 40gb pata, & 200gb, 320gb sata | Antec Sonata med Acousti Pack | Logitech Z-4 | G15 | MX-1000 |

Permalänk
Hedersmedlem

lol

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Är det verkligen sant? Så korkad kan man ju inte vara.

I så fall jävla tur att han inte plockade bort orginalkylningen när han ändå var på g.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Jag har sett värre. Ingenting har ju direkt skadats iaf, jag är mer förbluffad över hur vissa kan montera ett moderkort utan distanser t.ex. Det är uppenbarligen något som inte är ovanligt.

Ser även att Q-tec används.. Nästan lika illa som att glömma distanserna.

OMG... ja vet va ja ska säga... men jag har glömt Distansskruvarna en gång... :/ men som "tur" va va det polarens moderkort och det gick inte sönder... men gisses va man skäms efter en sån grejj.................

men själv tyckte jag nog att detta va värre... ja menar.. jaa... ja...

Permalänk
Medlem

Jag fick ett mail i veckan av SweHank där han frågade om pccity verkligen hade så inkompentena tekniker som var hans tolkning av några inlägg här.

Går det få fram ett förnamn på personen i fråga som sade sig jobba på pccity ?

/ Erik

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk

Hahahaha:D klockren:)

Hur dum får man vara?:)

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ | ECS Elitegroup K8HT | 1024 mb PC3200 TwinMOS | Point Of View GeForce 6600GT | 2x Samsung Spinpoint | Chieftec Mesh Miditower | Tagan 420 | 3DMark 01 19400 | 03 = 9008 | 05 = 3795

Permalänk
Medlem

Det där är ungifär som när en här på sweclockers svor jävligt fula ord på tre bokstäver som börjar å slutar på K bland annat till en som försökte få honom att fatta att T-sprit som står i samma rum som en dunke vatten inte är kallare bara för den känns så. Han fattade inte att det dunstar lättare från kroppen när man tar på det än vatten då det är mer lätflyktigt å förågas vid lägre tempraturer desutom kräver mycekt mindre energi för att avdunsta så därför kyler det av fingret fortare till skillnad mot vatten.

Eller den på swec som trodde att man kunde ha datorn i vakumlåda för det är vakum i rymden och utan problem kan bli ett par hundra grader minus i vissa fall och därför antog att det blev det så fort man hade vakum.
Mne nån stans ska ju energi ta vägen som propen producerar men vissa förstår ju inte sånt heller
Brinner upp fortare i vakum än i atomosfären.

Sedan ska vi inte snacka om PCdata i varberg. på 90 talet inna jag byggde själv så hade jag ine burken där en gång. Inte igen efter det. Nötterna satte en garantilapp mellan kylaren å heatspredern bland annat... Eller den gången dom vissade sitt ultra colla TNT2 med en socket 7 kylare PÅ orginalkylare å så låg det ju bara på 50C nu sa han.... Kompisen å jag kunde inte hålla oss för garv inne i butiken. Han blev plockade snabbt undan skiten igen å låtsades om som iget medan vi nästan kröp ut av skratt

Permalänk
Medlem

hahahah smart

sist var det ju en idiot som sågat av sina tappar till ett 7800GT så de skulle passa in i en agp port hahah... alltid roligt med idioter..

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

Eller han som ville ha vattenkyld dator och satte igen alla skarvar i chassit med silicon och sedan fyllde det med vatten. Gissar att det bara är en sägen men det skulle mycket väl kunna finnas gubbar som gjort så...

Visa signatur

Odla hemma, odla borta.

Permalänk
Medlem

Haha vissa skulle behöva läsa lite Fysik innan de uttalar sig och erbjuder sig göra sådana jobb åt andra...

Visa signatur

Officially known as WixlunD

Permalänk
Hedersmedlem

Vem vet det kanske skall vara så.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
luften kanske "studsar"

vad vet du om det ? bor oxå i Rimbo, eller utanför då..

känner killen i tråden lite genom en klasskompis för övrigt.

och du tror ja var jätteseriös? märk ";) :D" på slutet.. omg, du tror ja känner varenda jävel i rimbo eller?

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk

Sicket fikus till polare Lol x8

Visa signatur

_________________
Intel i5 9600k @ 4.0Ghz - Asus Z390A Prime -Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - Gigabyte RTX3080 OC - Samsung NVMEs - Corsair RM1000W - Asus TUF Vq27A1

Permalänk
Musikälskare

HAHAHHAHAHA DÖR.... fy helvete va ball

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Re: vf700 som blivit monterad på fel ställe

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeter

Då har den här killen som monterat den trott att det inte gick att montera den utan istället slängt alla skruvar och annat som följt med bara det att han spart kylpastan som han trodde var ett lim! så då "Limmade" han fast kylaren i botten av chassit och trodde att den skulle blåsa upp mot graffet så att det skulle kylas.

Det fick mig att typ nästan gråta

EDIT

Gråta av skratt

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectryym
hahahah smart

sist var det ju en idiot som sågat av sina tappar till ett 7800GT så de skulle passa in i en agp port hahah... alltid roligt med idioter..

Den var ju fake dock.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Vissa personer ska helt enkelt INTE hålla på med hårdvara.......:)

Visa signatur

ST20G5// AMD 4400 X2@ 2400Mhz // 2x512 mb Corsair XMS Pro // eVGA 7900KO SC @ core 610, mem 1700 // Dell 2001 FP // Zalman z5500

Permalänk
Medlem

haha själv är man stolt rimbo bor *host* * host* ehrm återigen *host*

sthlm någon?

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeter
fått lite mer info om killen som "monterade" den när jag frågade varför han satt den sådär och att den inte kyler alls när den sitter så.. då svara killen såhär:

jag jobbar på pccity och monterar fläktar varje dag och den kyler jo!!

någon som håller med honom? sen fick jag lite hot och annat från honom

Plötsligt känns det som att jag hade väldig tur när jag aldrig fick jobbet jag sökte hos PC City

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror inte att jag någon gång har sett något värre.

Permalänk
Medlem

HAHAHAHA vilken idiot, visst jag har varit nybörjare på datorer en gång i tiden men något sådant skulle jag aldrig göra.

Fast det är ju tur att det finns såna idioter så man har nåt att skratta åt

Permalänk

HAHA, skrattar fortfarande!!! xD

Permalänk
Medlem

hahahahahahahahahah.......ahahahahahahhahahahaha......hahahahahahahhaha