The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Synd att hästen inte verkar kasta någon skugga. Hade räckt att det var lite mörkare runt hovarna för att det skulle se 100 gånger bättre ut. Nu ser det istället ut som en tecknad film.

Samma sak med stenarna och snubben som hukar. Lite skugga hade gjort underverk.

men men spelet är fortfarande inte klart.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Synd att hästen inte verkar kasta någon skugga. Hade räckt att det var lite mörkare runt hovarna för att det skulle se 100 gånger bättre ut. Nu ser det istället ut som en tecknad film.

Samma sak med stenarna och snubben som hukar. Lite skugga hade gjort underverk.

Någon frågade på forumet varför nästan inga av bilderna innehåller skuggor och dom sa bara att skuggorna inte var påsatta och att dom skulle vara det i dom lite nyare bilderna.
Det där är alltså en gammal bild som bara inte visats förren nyligen.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Jag har hört om att filmen för specialinbjudna på E3 ska finnas som torrent. Har nån sett den? Och var? Jag har sökt desperat efter den! Den ska vara på 1.29GB har jag hört

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Wowowow... underbart filmklipp! Känns bra att man slutat följa utvecklingen så noga; sådana här överraskningar känns betydligt roligare då.

Tur att man kan hålla sig utan att bli galen också nu när det bara är någon måndag kvar till det släpps.

(nej det är ingen ide att pm:a mig då jag slarvat bort torrentlänken)

Permalänk
Medlem

Tack för videon. Förbannat snyggt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Jag har hört om att filmen för specialinbjudna på E3 ska finnas som torrent. Har nån sett den? Och var? Jag har sökt desperat efter den! Den ska vara på 1.29GB har jag hört

kolla förra sidan ?

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Sennheiser HD560s / Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED | LG C3 55" Oled

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kniv-mannen
Någon som vet ifall de har sagt nånting om optimeringar för dualcore processorer?

Japp det ska det finnas, då xbox 360 tom har 3 processorer.

Edit: För lata slackers så postar jag länken igen

http://www.mininova.org/tor/120777

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Medlem

Tack för länken, men kul att ladda ner med 0B/s :S

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Relik 📜

Det DÄR var VACKERT!

Om någon inte får torrent att funka mirrorar jag filen här:
http://unionen.se/pub/oblivion.iso

Om nu någon skulle komma på att detta inte får göras, ber jag någon moderator ta bort den, själv ska jag på fest..

Det är min egen server på BBB 10/10, så då kan ni själva räkna ut hur bra det blir om alla försöker ladda från den. Med andra ord: 1:a hand torrent, 2:dra hand (om torrent funkar dåligt) min länk..

Men ladda ska ni! Vackert!

EDIT: Uj, uploaden slickad vid 1,1 mB/s.
Jag kommer ta bort filen när jag behöver min bandbredd sen, bara så ni vet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5800X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk

fick den till slut, oj oj aning spoil varning på filmen men det är värt att se den

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut minst sagt.

Har de inte konsol-ifierat det för mkt så lär det bli massor skoj.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dagoth-ur
Japp det ska det finnas, då xbox 360 tom har 3 processorer.

Edit: För lata slackers så postar jag länken igen

http://www.mininova.org/tor/120777

Gött, då gjorde jag rätt val när jag köpte dator med dualcore processor förra veckan
Blir lite intressant nu när PS3 och Xbox360 har flera kärnor/cpuer. Utvecklarna blir ju mer eller mindre tvingade att skriva spelen multithreaded istället för singlethread som jag har för mig att det är idag. Det kommer säkert att smitta av sig på PC spelen också (i mitt fall så hoppas jag på det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Det DÄR var VACKERT!

Om någon inte får torrent att funka mirrorar jag filen här:
http://unionen.se/pub/oblivion.iso

EDIT: Uj, uploaden slickad vid 1,1 mB/s.
Jag kommer ta bort filen när jag behöver min bandbredd sen, bara så ni vet.

När tar du bort den? Jag håller på att tanka den, jag MÅSTE ju bara se den.

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som tycker att designen i morrowind är riktigt ful?

Jag menar, tekniskt sett är det ju riktigt bra med ljus och prylar, men själva concepten är enligt mig riktigt fult. Monster och andra raser är knappast originella, och inte heller särskilt välarbetade. T.ex. de jävla flygödlorna som alltid kommer, de är ju otroligt fula. Eller alla tvåbenta monster, som ser ut att ramla omkull närsomhelst pga. deras ojämnvikt...

Ta det inte fel, har alltid gillat att spela morrowindl men att saker är så fula har gjort att det aldrig blev en 10 poängare :/

Blir nog bättre i Oblivion **hoppas <3

Permalänk
Medlem

Här kan ni tanka den 20 minuter långa gamepalayfilmen .... http://zowio.dyndns.org/oblivion.iso

Visa signatur

Bastun skall vara varm när kylan drar in över kalfjället.

Permalänk
Medlem

Det va nog bland det snyggaste jag sett i år.
Hoppas de hinner tweaka lite mer i stridssystemet, tycker det ser aningens stelt ut fortfarande.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Det här spelet verkar vara något som kan passa mig numera. Har aldrig riktigt tyckt om single player i spel, men detta verkar bli rätt kul. Helt grön när det gäller den här spel-serien för övrigt.. tog mig aldrig tid att spana in vad Morrowind var för något.

Kan någon vänlig själ upplysa lite kortfattat om när det släpps osv? Finns säkert svar redan, men jag är trött och lat.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Ursäkta en amatör, men hur spelar man upp filmen? En map heter Audio_TS och en Video_TS och den senare innhåller massa IFO, VOB och BUP-filer. Vad ska man göra med dem?:confused:

Stort tack föresten till Lezziter, för att delade med dig av din bandbredd.

Permalänk
Avstängd

Kör VOB filerna i WMP.

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ashim
Kör VOB filerna i WMP.

Oj, visste inte att VOB var en mediafil. Tack

Edit: Har inget ljud till videon.

Permalänk
Medlem

o du store spelet verkar inte inte bli fult alls

Visa signatur

Gammal

Permalänk

Videon ser ju ut att ha 640x480 i upplösning. Kantigt och närapå fult. Ansiktena och håret på folk ser helt livlöst ut. Mkt sämre än HL2. Jag hoppas verkligen att videon inte förmedlade en rättvis bild av hur spelet kommer se ut, för det här var definitivt inte imponerande. Vilket är konstigt eftersom alla screens jag tidigare sett, har varit fantastiska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton

Oj, visste inte att VOB var en mediafil. Tack

Edit: Har inget ljud till videon.

Lättast imo är att köra dom med deamontool och mounta .iso filen. Det är en DVD skiva du kan också bränna ut den och kolla på en dvd, fast det kanske är lite overkill

Permalänk
Medlem

MOUNTA med Daemon och SPELA upp med VLC funkade fint för mig. såg inte ut som 640*480 för mig.

Permalänk
Avstängd

Mounta ISO'n i Daemon, så kommer det upp en ruta med alternativ. Ta Play with VLC (eller vad du nu har)

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk

Blev så besviken på det jag såg när jag spelade upp videon i WMP att det blev alt + del.

Jag ser det istället som en glad överaskning om det är snyggt när jag spelar det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Videon ser ju ut att ha 640x480 i upplösning. Kantigt och närapå fult. Ansiktena och håret på folk ser helt livlöst ut. Mkt sämre än HL2. Jag hoppas verkligen att videon inte förmedlade en rättvis bild av hur spelet kommer se ut, för det här var definitivt inte imponerande. Vilket är konstigt eftersom alla screens jag tidigare sett, har varit fantastiska.

Du är konstig

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Sennheiser HD560s / Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED | LG C3 55" Oled

Permalänk
Medlem

Fan blir ju stressad, har precis börjat spela morrowind med båda expansions. Hur ska jag hinna!!

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Har inte sett filmen än, men jag läste att han spelade med en handkontroll. Isåfall kan det ju ha vart Xbox360, och isåfall är det lägre kvalitet än PC-versionen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Har inte sett filmen än, men jag läste att han spelade med en handkontroll. Isåfall kan det ju ha vart Xbox360, och isåfall är det lägre kvalitet än PC-versionen.

Inte behöver det vara smre kvalitet för det inte. Enligt tex IGN så var det bättre bildkvalitet på CoD2 på xbox360 än på PC. OCh med högre fps dessutom. Jag tror inte heller att de testade spelet på en skräp-dator

Visa signatur