Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av High|ander
Bekr. antal
Restn. antal

Bekräftat antal
Restnoterat antal

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Dustin

Hej!

Highlander: Som sagt precis ovan av Mr_B ja

Inte så snabb i vändningarna idag.

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk

Okay, tackar

Men då kommer en följdfråga:
bekräftat antal, finns dom i lager då, eller är dom beställda ifrån levetantör då?

Visa signatur

If windows is the anser you don't understand the question

Permalänk
Dustin

Hej!

Highlander: De finns på hyllan, släppte precis din order
Den packas under eftermiddagen, du får ett mail med kollinr när den lämnar oss. Du borde kunna hämta ut den i morgon eller på fredag.

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk

Men gud va snabba ni är.... Tackar så hemst mycket!!!!!!!!

Verkligen tummen upp för Dustin!!!!!!!

Visa signatur

If windows is the anser you don't understand the question

Permalänk
Medlem

Jag beställde ram-minne i måndas kväll.
Sen på tisdag morgon kom ja på att jag hade beställt fel och hade tagit 1x1024 istället för ett 2x512 pack, så ja gick in och skulle ändra. Men då hade ni redan skickat det!

Jävla dustin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pari
Jag beställde ram-minne i måndas kväll.
Sen på tisdag morgon kom ja på att jag hade beställt fel och hade tagit 1x1024 istället för ett 2x512 pack, så ja gick in och skulle ändra. Men då hade ni redan skickat det!

Jävla dustin

Ja, snabb leverans har sitt pris.

Permalänk
Dustin

Hej!

För tillfället är netpay lite struligt, Handelbanken har haft en del problem med sin domän.... Det kommer att vara uppe igen på måndag hoppas jag!

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk

jag beställde en xbox häromdan utan att tänka mig för vilken jag la in i kundvagnen. Jag visste att dom hade "2 sorters" av den vanliga xboxen och en utan och en med spel. visade sig att jag råkade ta den utan när jag väl skulle beställa. JAG Mailade på EN GÅNG! men fick svar ca 10min efter det var skickat. Fick känslan att ni väntade ut det nästan.. Tänker inte betala för nåt jag inte får. Känns onödigt att hämta ut paketet nu.. Kan jag inte få spelet hemskickat när jag hämtat ut paketet eller liknande ? Ni har alltid varit ett bra företag hoppas ni sysslar med bra kundservice nu med

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcus_amd
jag beställde en xbox häromdan utan att tänka mig för vilken jag la in i kundvagnen. Jag visste att dom hade "2 sorters" av den vanliga xboxen och en utan och en med spel. visade sig att jag råkade ta den utan när jag väl skulle beställa. JAG Mailade på EN GÅNG! men fick svar ca 10min efter det var skickat. Fick känslan att ni väntade ut det nästan.. Tänker inte betala för nåt jag inte får. Känns onödigt att hämta ut paketet nu.. Kan jag inte få spelet hemskickat när jag hämtat ut paketet eller liknande ? Ni har alltid varit ett bra företag hoppas ni sysslar med bra kundservice nu med

Ja du är dom snälla så går dom (Dustin) med på det men annars får du hämta ut varan och skicka tillbaks det för att det blir billigare än att låta varan gå i retur och då pka på avgifter mm pga det.

Men ring dom på måndag vet jag och förklara vad som hänt så kanske dom kan fixa en kreativ lösning som tillfredställer bägge parter vad vet jag som inte jobbar där?

Permalänk
Dustin

Hej!

marcus_amd: Tyvärr är vår lagerpersonal snabbare på att plocka och packa än kundservice/order är på mailen ibland... Om du läser våra försäljningsvillkor (vilket du ju gjort om du gjort ett köp via webbshopen, du har ju kryssat i rutan ) så står det att du kan avbeställa ordern utan kostnad för dig fram till det att den finns på ditt utlämningsställe. PM:a eller maila mig ordernummer på mikaelc@dustin.se så ordnar jag det.

Enklast är nog om du beställer nytt, det är oftast smidigare än att försöka ordna fram medbundlade produkter i efterhand.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk

tack, verkar som det kommer ordna sig alltså Fick svar från mikael snabbt på mailen och fick ett till mail från kundservice också. Gillar er skarpt. Då var det bara att fortsätta ha er som förstahands butik på internet då

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem

Dela upp grafikkorten i separata ATi och nVIDIA-trådar, det vore bra

Sen kanske ta hem lite mer ram-minnen..

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej!

marcus_amd: Tyvärr är vår lagerpersonal snabbare på att plocka och packa än kundservice/order är på mailen ibland... Om du läser våra försäljningsvillkor (vilket du ju gjort om du gjort ett köp via webbshopen, du har ju kryssat i rutan ) så står det att du kan avbeställa ordern utan kostnad för dig fram till det att den finns på ditt utlämningsställe. PM:a eller maila mig ordernummer på mikaelc@dustin.se så ordnar jag det.

Enklast är nog om du beställer nytt, det är oftast smidigare än att försöka ordna fram medbundlade produkter i efterhand.

Mvh
Mikael Carinci

Hehe, jag läser denna tråd med ett stort fet jävla leende på läpparna skall du veta. Herrejösses, bättre support går knappast att få.. ;=)

Permalänk
Dustin

Hej!

sobe: Tycker vi har ett hyfsat sortiment på RAM-sidan, är det fler märken du är ute efter eller är det nån typ av minnen vi missar? Vi har valt att koncentrera oss på ett fåtal märken och försöka hålla så brett sortiment inom dem som möjligt.

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Medlem

Vad jag kan se så har ni bara minnen från Corsair och standard-minnen.
Skulle vara trevligt med lite fler märken såsom OCZ, G. Skill, Crucial osv.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

Separat uppdelning av grafikkort, precis som sobe säger, skulle vara bra. Vilket företag man köper grafikkort av brukar vara det man bestämmer först känns det som.

För övrigt så är det tummen upp för era snabba leveranstider. Alltid lika trevligt att kunna plocka ut sakerna 1 eller 2 dagar efter man har skickat sin order.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Dustin

Hej!

sobe: Kollat med marknad, tyvärr inga fler märken på ingång som det ser ut nu...

När det gäller uppdelning av grafikkort så ser det också mörkt ut, det funkar inte att jämföra specarna om de ligger i olika kategorier tydligen. Fråga mig inte varför, nån form av programmeringsproblematik skulle jag gissa

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Dustin

Hej!

.di: I början av mars har vi fått preliminärt datum men inget pris och ingen produktinformation. Jag pratade med dem i torsdags men de var inte säkra själva (den svenska delen av Lenovo då). Det är möjligt att Mecenat gör en uppdatering men vi har ingen sån info från dem heller ännu.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Separat uppdelning av grafikkort, precis som sobe säger, skulle vara bra. Vilket företag man köper grafikkort av brukar vara det man bestämmer först känns det som.

För övrigt så är det tummen upp för era snabba leveranstider. Alltid lika trevligt att kunna plocka ut sakerna 1 eller 2 dagar efter man har skickat sin order.

Nja vill inte hålla med dig om att man väljer grafikkort efter märke utan jag går först efter pris och vilken prestanda jag vill ha sen kollar jag vad det är för märke som för mig är av underordnad betydelse så indelning i ATI<-->Nvidia<-->Övriga funkar bäst för mig då jag blir vansinnig att se när dom har delat in det i märke för då blir det mycket svårare att se vilket som har det pris/prestanda/ ratio som jag är beredd att betala för.

Sen att vissa tillverkare frångår referensdesignen på kylningen kan vara något som man är beredd att betala mer för om man vill överklocka.

Permalänk

Får tacka för ett lovvärt intiativ att besöka detta forum (och andra).

Har lite problem med er sida, eller rättare ganska mycket. Sen någon/några veckor (vet inte riktigt) så har er sida blivit oanvändbar, jag kan t ex inte lägga till saker i kundvagnen, inte sortera varor efter pris, inte skriva kommentarer för varor etc. det har som sagt fungerat förut och antar att ni uppdaterat er webshop.
Använder Konqueror 3.5.1 som webläsare, Safari bygger på denna webläsare så jag antar att en massa mac-användare har samma problem som mig.

Har du mer specifika funderingar eller dylikt så är väl PM en bra väg.

Permalänk
Dustin

Hej!

peppelorum: Jag har bett våra webmasters kolla på detta. Tyvärr är det inte möjligt att testköra sidan med alla webbläsare/operativ och jag är inte riktigt säker på vilka de kör med eller av vilken anledning det har slutat fungera.

Jag återkommer i frågan!

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej!

peppelorum: Jag har bett våra webmasters kolla på detta. Tyvärr är det inte möjligt att testköra sidan med alla webbläsare/operativ och jag är inte riktigt säker på vilka de kör med eller av vilken anledning det har slutat fungera.

Jag återkommer i frågan!

mvh
Mikael Carinci

Upptäckte nu att jag kan lägga till varor i kundvagnen, men endast om på varulistningen, inte när man kikar på en enskild vara. Kikar jag i javascriptdebuggern så säger den
"Error: node : ReferenceError: Can't find variable: __doPostBack"
när jag klickar på "Lägg i kundvagn" när jag är på en sida med en enskild vara.
Hittar dessutom ingen funktion vid namn "__doPostBack" i html-koden men det kanske är något inbakat i läsaren nu för tiden.

Permalänk
Dustin

Hej igen,

webbarna har lite svårt att prova med din kombination tyvärr...
Fick dock detta svar, kanske redan testat men ändå.
- JavaScript måste vara aktiverat
- Webbläsaren måste vara inställd att acceptera cookies och
- Webbläsaren får inte vara inställd på att visa cachade webbsidor utan måste kolla efter nya versioner av de webbsidor man besöker

Längre än så kommer vi nog tyvärr inte just nu.

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peppelorum
Använder Konqueror 3.5.1 som webläsare, Safari bygger på denna webläsare så jag antar att en massa mac-användare har samma problem som mig.

Ska bara lägga till att dutinhome fungerar hur bra som helst på min mac med safari. Så det kan vara något specifikt fel för just Kongueror. Jag testade lägga till varor i kundvagnen på båda sätten du tar upp i ditt senare inlägg.

Citat:

Hittar dessutom ingen funktion vid namn "__doPostBack" i html-koden men det kanske är något inbakat i läsaren nu för tiden.

Jodå jag hittar den, de finns en funktion som heter __doPostBack.

Permalänk

Udda, ändrar jag user-agent-strängen till t ex Mozilla så dyker funktionen __doPostBack upp och alla knappar funkar.

Jämför själva koden på
http://peppesbodega.nu/files/Dump/dustin/useragent_konq.txt
och
http://peppesbodega.nu/files/Dump/dustin/useragent_moz.txt
Första filen är original-user-agent och den andra där Konqueror identifierar sig som Mozilla. Låter jag Konqueror identifiera sig som Safari under Mac så funkar det även då.

Så problemet måste ligga i att ni skickar ut olika saker på beroende på vilken läsare som besöker er sida. Hoppas detta kan leda er rätt=)

Permalänk

Hej! Grymt bra sida, men en sak jag undrar är: Varför är det samma pris (995kr.) på både 80GB och 160GB versionerna av Lacio Porsche Desktop USB2.0 hårddiskarna på Dustin Home?

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem

jag vet inte om någon tagit upp prisena på Dustin?

men om man kollar och gämför priser så är det inte specielt ofta som dustin har några specielt billigare priser än andra leverantörer, tex man får bättre priser på det mästa om man handlar från datorbutiken.com eller komplett.se

vad beror det på?
kan det vara att ni får sämre förutsättningar än andra företag med leverantörer osv?

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Dustin

Hej!

MandrillHaren: Kan man undra!Kampanjpriser på dessa, både 160Gb och 250Gb

Murcho: Det har varit uppe innan, anledningen till att prisbilden är olika kan vara t ex var man köper in varorna. Vi köper allt från svenska distributörer, köper man in ute i europa får man andra priser men man kan också om man har otur råka ut för problem vid garanti ex vis.

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Medlem

Måste bara skriva här, utmärkt service igen!
Beställde en Lacie Mini Companion 160GB Firewire från er i onsdags kväll, AVIn kom på fredagen och den susar på fint under min Mini nu

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.