Jag har nu i dagarna byggt en ny burk, men någonting är fel. Jag börjar misstänka att det kan vara nätagget, men jag är inte säker. Ibland stänger datorn av sig helt. Ett par gånger har jag inte kunnat slå på den igen utan att först slå av och sätta på huvudströmbrytaren på nätagget först. Oftast händer det när jag har hög hårddisktrafik, jag kan kunnat spela tunga spel utan problem i flera timmar, men sedan har datorn dött när jag packat upp en stor rar-fil. Här är mina specs:
Moderkort: MSI K9N Ultra (AM2 alltså)
CPU: Athlon64 X2 3800+
Minne: 2x Corsair ValueRAM 1024 PC5300
Grafikkort: MSI RX1800 (Radeon X1800 XT)
Nätagg: Aspire AS520W (mer info här: http://www.apevia.com/product.php?pid=21&xcSID=6f4b5dd3318c22... )
I övrigt har jag tre hårddiskar (2 SATA, en IDE) och en DVD-brännare i burken.
UPPDATERING:
Nya upptäckter. Krasherna i Windows är väldigt slumpmässiga och kan inträffa mer eller mindre när som helst, men jag har upptäckt något som krashar burken garanterat, på exakt samma ställe och samma sätt varenda gång: Installera Vista på IDE-hårddisken. Installationen kommer till att den börjar packa upp filerna, men hinner bara hålla på i 10-15 sekunder innan datorn dör. Jag har inte testat om samma sak händer på någon av SATA-diskarna, eftersom jag inte har några lämpliga lediga partitioner på någon av dem.
Sedan har jag också upptäckt att när datorn dör på det här viset och inte går att starta igen blinkar power-LEDen långsamt. Någon som vet vad det kan betyda?