Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Verbcal
Lånar tråden lite. Någon mera som har problem med comhem mailen? Vet dom skrev det skulle ta lite längre tid innan mailen kom.

Men mail som skickades 2-3 dagar sen har inte kommit fram.
Prövade att maila mig själv från en annan mail. Det har inte heller kommit fram.

dom sa något om det på telefon, något med mailservrar skulle vara mailin.comhem.se eller vad dom sa...

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

frhog och b0znia: Svårt att säga eftersom om ni har bindningstid kan ni inte byta till en billigare tjänst. Ni kan iaf inte få 24/1 för 369kr skulle jag misstänka. 24/1 för 389 som ni betalar för 8/1 just nu kanske går?

razerrazer: Vad skulle det göra för skillnad, bara för att comhem skulle börja leverera docsis 2.0 så är det inte säkert att upc's nät kopplas till deras backbone. Det kan komma tidigare eller senare. Förövrigt har ju comhem egna problem med belastade DNSer, förvisso stör det inte tankning eller spel.

Ser att comhems site är nere igen för 54e gången på senaste månaden, måste vara inför upc sammanslagningen de testar massa skit. Blir ju en ny sida i slutet av denna mån ryktades det på n24.se och då lär upc.se/chello.se försvinna också.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Min bindningstid gick ut för över 1 år sen och betalar alltså 389:- varje månad (extremt dyrt) så ja kommer alltså automatiskt att få 24/1 nästa vecka?

Mer download är ju inget ja har nytta av men får duga tills dom fixar mer upload.

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
frhog och b0znia: Svårt att säga eftersom om ni har bindningstid kan ni inte byta till en billigare tjänst. Ni kan iaf inte få 24/1 för 369kr skulle jag misstänka. 24/1 för 389 som ni betalar för 8/1 just nu kanske går?

razerrazer: Vad skulle det göra för skillnad, bara för att comhem skulle börja leverera docsis 2.0 så är det inte säkert att upc's nät kopplas till deras backbone. Det kan komma tidigare eller senare. Förövrigt har ju comhem egna problem med belastade DNSer, förvisso stör det inte tankning eller spel.

Ser att comhems site är nere igen för 54e gången på senaste månaden, måste vara inför upc sammanslagningen de testar massa skit. Blir ju en ny sida i slutet av denna mån ryktades det på n24.se och då lär upc.se/chello.se försvinna också.

jojo men jag måste kunna få bättre bredband om jag betalar mer för det låter knas annars visst jag kan betala 389kr som jag gör nu ska ta ett snack me dom imorn

Permalänk

Härligt att de vårdar de kunder de har. Woooohaaahaaahaaa!!!! Ni kan inte protestera för ni har skrivit avtal mooohhhhaaaaahaaa!!!

Skrattar bäst som skrattar sist, säger jag. Moooohaaahaaahaaa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joomlajon
Härligt att de vårdar de kunder de har. Woooohaaahaaahaaa!!!! Ni kan inte protestera för ni har skrivit avtal mooohhhhaaaaahaaa!!!

Skrattar bäst som skrattar sist, säger jag. Moooohaaahaaahaaa!

vad snackar du om så klart vi kan protestera ? om inte så kan dom sjunga singe long nästa gång dom frågar om vi ska binda 12mån eller ha nått alls att göra me dom

Permalänk
Medlem

369:- för 24/1 är faktiskt ett helt ok pris måste jag säga. Bland adsl leverantörerna så är många dyrare samt att man får ut hela 24/1 med comhem vilket man knapppast gör med någon adsl-lev.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk

Jag har snackat med comhem-supporten angående att uppgradera hastigheten under bindningstiden och enligt den personen jag pratade med var det naturligtvis inget problem att få snabbare. Detta var iofs för ett tag sedan men jag tror det stämmer. I värsta fall få ni väl binda upp er ännu längre. Att ni inte skulle kunna får 24 är helt vansiningt, fast jag vet ju inte med 100% säkerhet såklart.

Permalänk
Medlem

Det är väl så att man inte kan nergradera sig när man har bindningstid..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
Det är väl så att man inte kan nergradera sig när man har bindningstid..

Upc kan man nergradera sig dock kostar det 495:- fast när man ska uppgradera sig är det "gratis".

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

klart man kan uppgradera sig, de tjänar ju bara de mer pengar på och får nöjdare kunder.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

"Någon mera som har problem med comhem mailen?" Mitt Mozilla Thunderbird 1.0.5.7 svensk har inte kunnat hämta ebrev sedan förra veckan trots att jag ändrat till mailin.comhem.se. Nån som vet vad som felas? C.H. supportar endast Micro$oft klienter.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-Mortar-Mint22-WD-BlackSN850Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
LianLi"denÄldre"Windows10-vid-behovRyzen7™2700-den-också

Permalänk
Inaktiv

Så nu har även jag beställt 24mbit. Får den på mån:d

Men är ni säkra att det är endast 1mbit upp?

Permalänk
Medlem

Vad säger ni och vilka ringer ni till när ni beställer?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
Vad säger ni och vilka ringer ni till när ni beställer?

Vilka tror du vi ringer till? comhems kundservice!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampariii
klart man kan uppgradera sig, de tjänar ju bara de mer pengar på och får nöjdare kunder.

grejen här är helt enkelt att dom som är bundna till 8mbit i dagsläget betalar 389:-.

den nya tjänsten med 24 ska visst kosta 369:-.

så frågan är ju, om comhem är giriga, så kan dom ju enligt avtal fortsätta leverera 8mbit till ett högre pris för att suga ut kunder som redan har avtal.

som f.d. upc-kund har vi dock fått en prissänkning.
jag har 8/8 och tror priset sänktes med 30:- i månaden eller dylikt, blev lagom paff när det brevet dök upp

dock har jag tappat bort skiten, scannar det såfort jag hittar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ticalo
Vilka tror du vi ringer till? comhems kundservice!

Jag ringde till supporten och snackade med dom igår... Men då sa dom bara att jag fick hålla koll på deras hemsida..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
Jag ringde till supporten och snackade med dom igår... Men då sa dom bara att jag fick hålla koll på deras hemsida..

När jag först ringde och fråga så svarade de med att jag redan hade snabbaste bredbandet. 8/1.

Sen påpekade jag att jag läst i internet där folk redan har ringt och beställt så sa de direkt "oj, jag missade visst det. Läste inte noga."

Så beställde hon den åt mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
grejen här är helt enkelt att dom som är bundna till 8mbit i dagsläget betalar 389:-.

Har man fortfarande bindningstid så betalar man 339:- i månaden..

min bindningstid gick ut den här månaden och jag har betalat 339 sedan jag skaffade comhem.

Permalänk
Medlem

ringe comhem nyss och fråga så sa dom att dom skulle erbjuda nya hastigheter den 24 men jag tror det kommer den 24 november någon som vet ?

så fråga ja om bindningstid och om det går att byta så svara dom att det inte var något problem att byta till högre hastighet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0znia
ringe comhem nyss och fråga så sa dom att dom skulle erbjuda nya hastigheter den 24 men jag tror det kommer den 24 november någon som vet ?

så fråga ja om bindningstid och om det går att byta så svara dom att det inte var något problem att byta till högre hastighet

http://img274.imageshack.us/img274/253/comhem241ii9.png <- 23:e okt

Permalänk
Medlem

Nu ringde jag och band mig till 24/1 med

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag kunde inte beställa. Utan snubben jag snacka med sa att jag fick vänta tills det dök upp på sidan...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
Nu ringde jag och band mig till 24/1 med

Ni som beställer 24/1, har ni bundit upp er på 8 redan?

Min bindningstid är över, bör jag ringa och beställa eller får jag det automatiskt som några hävdat tidigare?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jarl
"Någon mera som har problem med comhem mailen?" Mitt Mozilla Thunderbird 1.0.5.7 svensk har inte kunnat hämta ebrev sedan förra veckan trots att jag ändrat till mailin.comhem.se. Nån som vet vad som felas? C.H. supportar endast Micro$oft klienter.

Hade problem med utgående mail idag men nu har jag uppdaterat mina serverinställningar enligt bifogad pdf och nu funkar det hur bra som helst!
De nya servrarna verkar va bra mycket snabbare och skönt att man fått lite större inbox nu! 30MB är godkänt, 5MB var löjligt lite!

http://www.comhem.se/publik/pdf/outlook.pdf

Mogeni

Permalänk
Medlem

LARGE: Bredband Large 8000

Download:Upp till 8000 Kbit/s
Upload:Upp till 1000 Kbit/s
Startdatum: 2006-02-17
Bindningstid: 12 mån (kvar: 4 mån)

Min nuvarande bindningstid är kortare än matte56s... får ringa igen och se om det går att beställa.

Permalänk
Medlem

Provade oxå att ringa men fick till svar att jag fick vänta, gick inte att beställa nu sa han jag pratade med.

Permalänk
Medlem

Tack, mogeni
Nu var det ju inte M$ klienten som jag fått stopp på, den har jag varit tvungen att starta upp och använda, men vill inte...

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-Mortar-Mint22-WD-BlackSN850Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
LianLi"denÄldre"Windows10-vid-behovRyzen7™2700-den-också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jarl
Tack, mogeni
Nu var det ju inte M$ klienten som jag fått stopp på, den har jag varit tvungen att starta upp och använda, men vill inte...

Nä, det var ju inte det.. Har oxå använt Thunderbird tidigare eftersom jag använder Firefox tyckte jag det kunde va kul att prova.. Tycker den funkar riktigt bra men har inte lyckats klura ut hur man lösenordsskyddar programmet med en login typ den som OE har då jag är lite paranoid och inte vill att min mail ska kollas av andra! Någon som har en lösning på det problemet?

Vet inte vad felet beror på då eftersom du säger att du har ändrat serverinställningar redan.. Inte någon brandvägg som spökar eller liknande?

Mogeni