Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kejsarn
Sådär, nu vart CoD3 bokat, slängde med en xbox-klassiker också, Fable. Kan vara kul att ha lirat den när 2:an kommer..

Öhm, ni antecknar va?

Skissar för att skriva en roman om händelsen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealDaBratt
Kablarna som följer med är ju Component. Han kan inte få HD via medföljande Komposit kabeln.

Component eller VGA för HD.

ja,alltså borde han få HD eftersom det nu följer med component i premium paketet:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att ta bort Live-profilerna som finns sparade på xboxet?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Går att ta bort dom under "memory" i system om ja inte minns helt galet.

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maiky
Går att ta bort dom under "memory" i system om ja inte minns helt galet.

Tack.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Såg en post på XBoxyde som summerar litegrann;

VGA:

* HD DVD - 1080p resolution and all others
* DVD - Upscaled as high as 1080p resolution and all others
* Games - 720p games upscaled to 1080p, also supports native-1080p games in the future

Component:

* HD DVD - 1080i resolution maximum, limited by AACS
* DVD - Upscaled to 480p maximum, limited by CSS
* Games - 720p games upscaled to 1080p, also supports native-1080p games in the future

Permalänk
Medlem

Om man köper ett minneskort kan man enkelt Kopiera över sina sparfiler osv va? Så man alltid har en vecka gammal backup ifall jävla boxen skulle dö igen ;p
Eller är det så dumt att sparfilerna är kopplade till boxens serienummer? Så kan det inta va väl?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Kunde ställa in 1920 x 1080 med vga kabel, betyder det 1080p eller är det bara 1080i. När jag satte 1080p med komponent kabel så ville den inte ställa om.

Permalänk
Medlem

Följer inte en hdmisladd med i Premium paketet?

Permalänk
Medlem

kan nån säga hur fasiken man ska få xbox360 att funka med VGA på min LG LB1 37" ??? får ingen signal hela tiden..
kör in det i component så går det... men där har jag ju dvdn igentligen....

[edit]
kanske ska säga att jag inte kör med xbox original kabel...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Kunde ställa in 1920 x 1080 med vga kabel, betyder det 1080p eller är det bara 1080i. När jag satte 1080p med komponent kabel så ville den inte ställa om.

1080p.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerial

Nope. Det är en komponentsladd med RCA till SCART adapter som medföljer.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerial

Det borde finnas HDMI-stöd, men Microsoft har inte fått ändan ur vagnen än. Om det finns tekiska hinder för det så har de klantat sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
1080p.

Men varför fungerar inte 1080p med komponent? Fick för mig att det skulle funka eller?

Permalänk
Medlem

Kom att tänka på en sak nu. Har 2 st kontroller (med sladd) till min 360 för tillfället men har för mig jag läst att man kan ha 4 st samtidigt. Är lite sugen på ännu en dosa så man kan vara några flera i t.ex NHL2007 men vart sjutton pluggar man in kontroll 3 och 4 då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Kom att tänka på en sak nu. Har 2 st kontroller (med sladd) till min 360 för tillfället men har för mig jag läst att man kan ha 4 st samtidigt. Är lite sugen på ännu en dosa så man kan vara några flera i t.ex NHL2007 men vart sjutton pluggar man in kontroll 3 och 4 då?

Sätt dit en usb-hubb eller kör trådlöst.

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men varför fungerar inte 1080p med komponent? Fick för mig att det skulle funka eller?

Din TV kanske inte stödjer 1080p över komponent eller så skalar den ner bilden när du matar signalen via VGA porten.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Din TV kanske inte stödjer 1080p över komponent eller så skalar den ner bilden när du matar signalen via VGA porten.

Så kan det kanske vara, det är iofs ingen riktigt tv. Det är en HP L2335 monitor. 23 tum och wide. Undrar vilket som blir bäst då, bara köra vidare på 720p med komponent eller 1920 x 1080 med VGA, ska testa efter jobb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neohamster
Sätt dit en usb-hubb eller kör trådlöst.

Seriöst, det är alltså trådlöst som gäller om man vill ha flera dosor än 2? Fungerar det då att ha 2 med sladd och 1 utan?

Permalänk
Medlem
Citat:

stöder din tv 1080p då?om inte så är det helt omöjligt för dej att få 1080p upplösning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
stöder din tv 1080p då?om inte så är det helt omöjligt för dej att få 1080p upplösning.

Jag förstår naturligtvis att den måste stöda det. Har egentligen ingen tv utan har boxen kopplad till en Hp monitor som har 1920x1200 som native upplösning.
När jag har vga kopplad kan jag ställa xboxen till 1920x1080 men jag kunde inte ställa 1080p via komponent. Antagligen så scalar bilden om sig när jag ställer via vga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag förstår naturligtvis att den måste stöda det. Har egentligen ingen tv utan har boxen kopplad till en Hp monitor som har 1920x1200 som native upplösning.
När jag har vga kopplad kan jag ställa xboxen till 1920x1080 men jag kunde inte ställa 1080p via komponent. Antagligen så scalar bilden om sig när jag ställer via vga.

Hoppar in lite på din här.. Ska det finnas ett extra val för 1080p eller är det = 1920X1080 för det är allt jag ser när jag går in. Har MS orginal vga kabel..

Permalänk
Medlem

Kunde bara se 1080p via komponent, via MS original vga kabel så är 1920 x 1080 mitt högsta val.

Permalänk
Medlem
Citat:

Kunde bara se 1080p via komponent, via MS original vga kabel så är 1920 x 1080 mitt högsta val.

1920 x 1080 = 1080p

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Seriöst, det är alltså trådlöst som gäller om man vill ha flera dosor än 2? Fungerar det då att ha 2 med sladd och 1 utan?

Du har tre usb kontakter på xboxen. två på framsidan och en bakpå.
Så antingen kör du trådlöst eller tre dosor med sladd och en trådlöst.

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Jag älskar Dead Rising demot synd att jag bara måste ha råd med hårddisk så hela spelet blir det inte..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
1920 x 1080 = 1080p

Tack, äntligen någon som kan bekräfta.

Permalänk

jag hänger inte med här riktigt, ska man kunna köra 1080p med orginal sladdarna lr måste man köpa någon annan sladd?

har precis köppt en Sony Bravia KDL32V2000 vilken är en top of the line tv men jag kan inte köra 1080p, trodde att en så pass dyr tv skulle palla det

Visa signatur

"There's no such thing as gravity, the earth sucks!.
"we all know George Bush is an imbecill. He loves dick but he hates homosexuals.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bowler hat
jag hänger inte med här riktigt, ska man kunna köra 1080p med orginal sladdarna lr måste man köpa någon annan sladd?

har precis köppt en Sony Bravia KDL32V2000 vilken är en top of the line tv men jag kan inte köra 1080p, trodde att en så pass dyr tv skulle palla det

bara för att en TV är dyr så betyder det ej att den är bäst eller klarar av det mesta.
nu vill jag inte vara en smartass,men du skulle nog ha kollat upp det hela innan du köpte;)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bowler hat

Vad jag har läst har tydligen sonys modeller krånglat med 1080p

Visa signatur

Gamertag: Fleepy

Permalänk
Medlem

Vilket rollspel till XB360 ser ni mest fram emot?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum