Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QuantoR
Svaret lyder:

Ett tips är att läsa igenom tråden innan man postar och ifall det är något specifikt man letar efter fungerar ctrl+f väldigt smidigt

Har faktiskt läst det där. Men man får väl skriva vad man tycker ändå.

Permalänk
Medlem

Inget svar på mailet än DB. Vore bra om du kunde ta och kika på mailet

Permalänk

Jag har svarat, kolla din junk-mail

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Kan ni inte skaffa in lite mer mini-ITX-moderkort? Gärna Jetways då jag tycker de ser väldigt trevliga ut.

Permalänk
Medlem

140mm fläktar, fläktgaller för 120 och 140mm saknar jag i erat sortiment.

Psst* Era Dominator 1066Mhz minnen kostar 400kr mer än dem på komplett.

Permalänk

Jag kan bara säga "yikes". Har läst komplett's tråd där "ombudsmannen" på komplett svarar en gång var tredje sida. Tråden om komplett's helt värdelösa leveranstider har de svarat 1 gång i.

Jag är hiskligt imponerad av feedbacken här som till och med är personlig och det tolkar jag som att DB vet värdet av en väl genomarbetad kundstock.

Jag ska ikväll kolla upp om ni har alla delarna till min nya dator som jag beställde på komplett och har ni det eller någonting som motsvarar komponenterna så flyttar jag på ordern imorgon förmiddag. Jag valde komplett.se från början för att deras sida där man bygger ihop paketet har "radio buttons" och inte drop down list's som gör att deras sida är mycket enklare att navigera i och man får inte ont i ögonen. Ren lathet från min sida alltså, men är man ingen prisjägare så är man inte. Det lustiga är att jag hade favoriserat DB från början och stod och plockade ihop paketet där, men sedan när jag kom till minnes listan och såg att det var omöjligt att få ihop 8 gig utan jag skulle ha fått lägga till detta separat vart jag så tokförbannad att jag tog komplett istället. Men det ångrar jag ju nu förstås och kommer gå tillbaka till DB som den lojala kund jag alltid varit där.

Tack och bock.

EDIT: Nu har jag tagit bort ordern på komplett och beställt allting hos er istället. Tidigare ikväll hade jag ingen anning om det skulle sluta så här, jag kände till att de hade leveransstrul och eftersom jag är väldigt upptagen av mig tänkte jag att det inte gör mig något speciellt att få vänta. Men så läste jag komplett-tråden om leveranserna bara för att se att det hade tagit komplett en hel vecka att bara svara på denna. Sedan hade de stoppat ner huvudet i sanden och försvunnit igen. Och på den andra komplett-tråden, fanns inte så mycket att klaga på egentligen. Tills jag läste här och såg vilken SJUK JÄVLA FRENETISK skillnad det var mellan komplett's svar och de svaren datorbutiken.com gav; så regelbundna & kundnära att jag nästan blev gråtfärdig. Skillnaden är abnormal och det är den typen av kundservice, kundåtagande och profilering som jag vill stödja med mina affärer. Så inte för att jag helt plötsligt fick bråttom utan för att jag vägrar bidra till komplett's fortsatta affärsverksamhet gick jag över till er.

Nu till det viktiga, jag har hört rykten om godislådor?? Jag önskar ha en sån! Mitt kundnr: 80559517 och ordernummer: 731741657.

Tack och bock!

Permalänk

Smuts - Vår produktansvarige har kontaktat Jetway, tack för tipset! Maila mig med referens till ditt kundnummer för en frakfri leverans, och tack för ditt inlägg!

---

Jockejr - Produktansvarig informerad, maila mig!
edit: 140mm fläktar nu uppe, fler på G..

---

AntiKrist - Nu är det jag som nästan blir gråtfärdig.. Stort tack för ditt inlägg, det värmer och inspirerar för fraktiden. Tack!!!

Vad gäller dropdown/radio är det faktiskt så att vår sida i grunden visar komponentbrupperna som radio-buttons, men vi har medvetet valt att byta till dropdown om antalet komponenter i en grupp är så stort att det blir oöverskådligt för att slippa en jättelång scrollsida á la Dell. Komplett har valt en annan approach - att begränsa valfriheten genom att ha ett midre antal fasta val. Den vägen ville vi inte heller gå utan valde en gyllene medelväg. Detta är faktiskt första gången jag hört att den skulle vara skäl att välja bort oss, men jag tar till mig detta och tar en diskussion med utvecklare om hur vi kan göra detta ännu bättre. Alla tips välkomnas!

Vad gäller möjligheten att välja 8Gb minne så tar jag även detta till mig. Vi har satt samman s.k "bundles" för konfiguratorerna bestående av flera moduler för en total minnesmängd upp till 4Gb. Självklart skall vi följa med utvecklingen och ha motsvarande upp till 8Gb nu när detta börjar efterfrågas.

Du har fått en fraktfri leverans på ditt konto, och kommer att få en liten extraleverans utöver ordern då vi redan effektuerat din order. Ibland går det för snabbt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gillar hur Dustinhome länkar sina bildskärmar till en lista med tillverkarnas pixelpolicy. Kanske något ni också skulle kunna göra eller ännu bättre?

Kan vara lite knepigt att navigera sig fram på tillverkarnas hemsida då det känns som de försöker dölja sin policy ibland.

Permalänk
Medlem

Hej Datorbutiken.com.

Jag har precis flyttat min order till er butik istället, har följt Kompletts orderhantering samtidigt som jag kollat denna tråden.

Jag måste säga att er respons är mycket bättre än kompletts, skoj att se sånt engagemang och möjlighet till att påverka sortiment osv. Många kreds minst sagt.

Jag blev dock lite besviken då jag försökte ringa er support, satt i 22 minuter (1 före mig i kön) med min mobiltelefon. Det är väll det enda jag igentligen kan "klaga" på.

Är annars mycket nöjd med DB och kommer att fortsätta handla av er som tidigare.

Tack på förhand

Tobias

Permalänk

Drakgore - De flesta tillverkare följer idag ISO 13406-2 Klass II vad gäller pixelpolicy. Ett litet fåtal tillverkare har sett det som en konkurrensfördel att ha en garanti bättre än vad ISO-standarden säger, därmed finns goda skäl att ange detta på vår sajt. Jag tar detta till mig, tack för tipset! Och glöm inte maila mig med referens till ditt kundnummer..

spihc - Vi har haft en minst sagt god ökning av orderingången sedan i somras, vilket i första hand slår mot lager som behöver mannas upp för att hantera detta och i andra hand mot kundtjänst som skall besvara varför leveranserna släpar. Vi har fått bra ordning på lager igen med ett antal nya medarbetare, fått ordning på mail vilket vi rekommenderar som första kontaktväg till oss, men har inte riktigt fått ordning på svarstiden i telefon. Detta är också under åtgärd, men riktigt i fas räknar vi först med att vara om någon dryg vecka. Anses svarstiden i telefon för lång - maila istället!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Drakgore - De flesta tillverkare följer idag ISO 13406-2 Klass II vad gäller pixelpolicy. Ett litet fåtal tillverkare har sett det som en konkurrensfördel att ha en garanti bättre än vad ISO-standarden säger, därmed finns goda skäl att ange detta på vår sajt.

Det trodde jag också när jag skulle köpa bärbar. Valde en Sony Vaio efter att kikat snabbt på en av era konkurenters sidor. Sitter nu med ett flertal döda pixlar och efter kontakt med Sony visar det sig att de uteslutande kör individuell bedömning. Jag har fem döda pixlar som sitter ihop och några enstaka ensamma utspridda över skärmen, fortfarande är det inte ett solklart fall för dem utan de vill ha foto på det för en bedömning i Holland. Helt jävla otroligt dåligt!
Se till att få verifierat av svensk dist innan ni skriver något på er sida, de är hala som ålar när det kommer till kritan....

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Beställde i söndags paketet skickades i måndags och fick det idag, men bara paketet med delarna inte lådan :(, igår stog det att båda paketen var i malmö, men idag så står det så här på chassi paketet:

"17 sep kl 16:55 SHOPPINGSAJTERNA SVENSKA AB, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren "

Får väll det imorgon?, hur som helst så klagar jag inte tycker det gick mkt snabbt men är det inte lite konstigt att dom inte kom sammtidigt?

Permalänk

Zns - Och ditt förslag till förbättringar är... ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Zns - Och ditt förslag till förbättringar är... ?

Jaha oj, kanske var fel av mig att skriva i den här tråden då :P, ville bara dela med mig om vad som händer.

Permalänk

Det finns en tråd om datorbutiken.com och deras nya snabba leveranser, den är utmärkt att informera om just leveranser i. Känns konstigt att skriva om sig själv i "tredje person"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni kanske vill bemöta detta...

Mycket skarp kritik mot datorbutiken.com

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=168982

Jag la in det här oxå för jag visste inte om man får länka till andra forum. Om man inte får det så förlåt...

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

²¹¹²º¹³²º²º²³³¹³º²¹²º²¹³º²³¹³º¹³³º²¹²²º²¹³º³²º³³¹
³¹¹²º³º³¹²º³¹³²º³³º³¹³¹³º²º³²º³¹²º³²¹³º²¹³º²

Permalänk

Låt oss hålla diskussionen kring detta ärende i därför skapad tråd, att korslänka mellan och inom forum skapar bara förvirring och brist på sammanhang. http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Uppdatering 070919

Konflikten löst

se ---> http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=768...

Visa signatur

²¹¹²º¹³²º²º²³³¹³º²¹²º²¹³º²³¹³º¹³³º²¹²²º²¹³º³²º³³¹
³¹¹²º³º³¹²º³¹³²º³³º³¹³¹³º²º³²º³¹²º³²¹³º²¹³º²

Permalänk
Medlem

Trevligt att man hittade den här tråden. Är lite insnöad på Komplett och Dustin home... Vilket förstås inte är en slump.

En gång i tiden köpte jag delar till min första stationära dator på Datorbutiken.com. Det blev fler köp, även till bekanta som skulle ha grejer. Sen hände något, och jag gick över till Komplett och senare även DH. Lång historia kort: jag har inte handlat hos er på evigheter, men med hjälp av denna tråd kanske det kan bli annorlunda med det framöver. Det är ju alltid bra att kunna välja och vraka lite när man ska investera. Nu blev det Komplett och Dustin precis nyss, trots att Db var betydligt billigare på flera saker. Men dels äts det upp av fraktkostnaden, dels står ni på min bojkott-lista. Varför då, kan man undra?

Som webbnörd blev jag helt förfärad när jag fick se er "nya" sida, den som ni har idag. Det är riktigt illa ställt, vilket alla jag talat med (som förstår tillräckligt för att ha en åsikt) håller med om. Två fjortonåringar fick fria händer och en bärbar med Vista Basic att dela på för besväret?

Konstruktiv kritik sägs ju vara bra, men jag vet inte var jag skulle börja i så fall. Er sida har en enorm utvecklingspotential....... Som den nörd jag är kan jag inte riktigt hålla fingrarna borta, och har redan börjat knåpa på ett förslag till nytt utseende. Jag är utbildad interaktionsdesigner, så det blir inget nytt fjortishack. Har Db något som helst intresse av att hotta upp sidan rent visuellt en aning? Jag kan tänka mig att göra det nästan gratis, ni behöver väl bara spendera lite tid på att pilla in alla detaljer i era aspx-filer.

Bra support eller ej, bra leveranstider eller ej, bra priser eller ej. Allt det spelar ingen roll så länge minikravet om en hygglig sida inte är uppfyllt. Men det kanske bara är jag och mina nördiga kompisar som tänker så?

Visa signatur

1. Asus P5QL Pro | Intel Q8200 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 8 GB | 750 GB HDD | GeForce 8800GTS 320 MB | Vista x64
2. Abit IP35 Pro | Intel E5200 @ 3.0 GHz | Corsair TWIN2X 667 MHz 4 GB | 250 GB HDD | GeForce 9800GT 512 MB | XP Pro x86
3. Gigabyte GA-G33M-S2H | Intel E6750 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 4 GB | 320 GB HDD | GeForce 6200 | Vista x64

Permalänk

Antingen är det fel info på en sida eller fungerar inte datasystemet:

Citat:

enl. sidan https://www.datorbutiken.com/se/Welcome.aspx?Section=9037
Priserna sänks automatiskt varje dygn tills varan är slutsåld, så vänta inte för länge...

Kameran som ligger där har t.ex. kostat 1720 i ett par veckors tid

Visa signatur

Silverstone Tj06; Gigabyte P35-ds4 rev1; E6750; Corsair hX620; Dominator 8500; Raptor sys-disk; 8800Gtx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Styletag
Trevligt att man hittade den här tråden. Är lite insnöad på Komplett och Dustin home... Vilket förstås inte är en slump.

En gång i tiden köpte jag delar till min första stationära dator på Datorbutiken.com. Det blev fler köp, även till bekanta som skulle ha grejer. Sen hände något, och jag gick över till Komplett och senare även DH. Lång historia kort: jag har inte handlat hos er på evigheter, men med hjälp av denna tråd kanske det kan bli annorlunda med det framöver. Det är ju alltid bra att kunna välja och vraka lite när man ska investera. Nu blev det Komplett och Dustin precis nyss, trots att Db var betydligt billigare på flera saker. Men dels äts det upp av fraktkostnaden, dels står ni på min bojkott-lista. Varför då, kan man undra?

Som webbnörd blev jag helt förfärad när jag fick se er "nya" sida, den som ni har idag. Det är riktigt illa ställt, vilket alla jag talat med (som förstår tillräckligt för att ha en åsikt) håller med om. Två fjortonåringar fick fria händer och en bärbar med Vista Basic att dela på för besväret?

Konstruktiv kritik sägs ju vara bra, men jag vet inte var jag skulle börja i så fall. Er sida har en enorm utvecklingspotential....... Som den nörd jag är kan jag inte riktigt hålla fingrarna borta, och har redan börjat knåpa på ett förslag till nytt utseende. Jag är utbildad interaktionsdesigner, så det blir inget nytt fjortishack. Har Db något som helst intresse av att hotta upp sidan rent visuellt en aning? Jag kan tänka mig att göra det nästan gratis, ni behöver väl bara spendera lite tid på att pilla in alla detaljer i era aspx-filer.

Bra support eller ej, bra leveranstider eller ej, bra priser eller ej. Allt det spelar ingen roll så länge minikravet om en hygglig sida inte är uppfyllt. Men det kanske bara är jag och mina nördiga kompisar som tänker så?

Håller inte med, även fast det skulle gå göra en del förbättringar givetvis. Men Datorbutiken.com har det viktigaste. Tydliga och trevliga färger, funktionellt upplägg och en snabb sida. Är av den åsikten att ju mindre grafik och ju snabbare sida, desto bättre.

Vet inte riktigt vad du tänkt med att "hotta" upp sidan. Men innebär det att göra den mer grafiskt avancerad är jag då emot. Skulle gärna se den ännu mer "ren" utan banners och lite mindre plottrig som jag tycker den blivit sedan de la till "nya produkter i sortimentet".

Har man en snabb och fungerande sida med normala färger tycker då jag att pris och service är det viktigaste.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drakgore
Håller inte med, även fast det skulle gå göra en del förbättringar givetvis. Men Datorbutiken.com har det viktigaste. Tydliga och trevliga färger, funktionellt upplägg och en snabb sida. Är av den åsikten att ju mindre grafik och ju snabbare sida, desto bättre.

Vet inte riktigt vad du tänkt med att "hotta" upp sidan. Men innebär det att göra den mer grafiskt avancerad är jag då emot. Skulle gärna se den ännu mer "ren" utan banners och lite mindre plottrig som jag tycker den blivit sedan de la till "nya produkter i sortimentet".

Har man en snabb och fungerande sida med normala färger tycker då jag att pris och service är det viktigaste.

Nej, inte mer avancerad. Ganska mycket mindre plottrig än den är nu, och en aning mer genomtänkt färgval. Jag gillar rena sidor...

Visa signatur

1. Asus P5QL Pro | Intel Q8200 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 8 GB | 750 GB HDD | GeForce 8800GTS 320 MB | Vista x64
2. Abit IP35 Pro | Intel E5200 @ 3.0 GHz | Corsair TWIN2X 667 MHz 4 GB | 250 GB HDD | GeForce 9800GT 512 MB | XP Pro x86
3. Gigabyte GA-G33M-S2H | Intel E6750 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 4 GB | 320 GB HDD | GeForce 6200 | Vista x64

Permalänk

Styletag - Shoot! Maila mig förutsättningslöst så jag får se vad du har att komma med. Alla förslag är välkomna då det ligger i tiden för oss att se över webben igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hejsan.

Jag vet ej om nga av dessa förslag redan är nämda men jag säger dom ändå:

1: jag vet ej om det är ni som fixar det eller posten, men sms-avisering skulle vara nice

2: Att hålla sig inloggad tills man själv väljer att logga ut, går det att fixa kanske??

3: Andra sidor som komplett visar ju vilka olika Utmärkelser produkter har fått av olika sidor. tex. Prisvärd//sweclockers, mm, något ni också kanske kunde ha.

Permalänk
Inaktiv

har nu fått paketen. Mmmmm era mintkarameller är riktigt goda! tack vare detta är jag nu en trogen datorbutiken.com-kund!

Permalänk
Medlem

När designfrågan ändå var uppe så kan jag hålla med Styletag lite. Det finns vissa saker med hemsidan som inte är så bra. Att den använder frames till exempel. Bland annat att det tar mycket längre tid att länka något är ganksa irriterande. Jag vet att det finns en text där att kopiera men det går mycket snabbare att bara trycka alt-d och ctrl-c.

Permalänk

Lazy_bow..

1. SMS-avisering erbjuds som ett alternativ till e-brevsavisering (dvs vanlig avi). Det är tyvärr inte så bra att posten skickar både SMS och avi i brevlådan, vilket gör att om SMSet inte kommer fram får man ingen avi förrän man fått påminnelse två veckor senare. Avin kommer i dagsläget samma dag som paketet, så någon fördröjning är det ju inte tal om.

2. Vad menar du - loggas du ut efter en studs inaktivitet? Förklara, gärna i ett mail till mig tillsammans med ditt kundnummer hos oss.

3. Ja, vi har en bra lösning på gång. Inte rena kundrecensioner, men en lösning som ger ett betyg baserat på kundrecensioner med länkar till professionella recensioner. Riktigt bra enligt prospektet.. Inte på plats imorgon, men förhoppningsvis senare i höst.

Ser fram emot ditt mail!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja att man kunde sortera laptops bättre.

Som de är nu så får man klicka sig in på bärbara datorer och där möta man av alla märken som ni tillhandahåller.

Jag skulle vilja ha en till funktion där jag kan välja:

Intel Core2Duo [ ] AMD Turion 64 [ ]
Minne <512 [ ] >512 [ ] >1024 [ ]
Skärm

Du förstår nog poängen. På så sätt slipper jag gå igenom varje kategori av märken, och så kan jag lättare jämföra vad jag får för pengarna.

Visa signatur

DFI LANParty NF3 Ultra-D | Opteron 146 CABYE 0540FPMW @ 2.95GHz | 2048DDR | HiS x1950pro 512 @590/770 | Soundblaster Audigy 2 | Tagan Easyconnect 480W | Antec P180B | WD 320GB SATA | Maxtor 250GB IDE |

Permalänk
Avstängd

Lite surt att när man som jag gjorde beställer ett nytt chassi att det inte står någon notis att man behöver "vinklade" S-ATA-kablar och att hårddiskarna monteras på tvären.
Åker nu på en frakt och en postförskottsavgift i onödan när jag måste beställa sådana.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

För ungefär 1 år sedan köpte jag ett par Logitech Z-2300 från JMEData.se. Allt gick utan problem och jag var, precis som alla andra, glad över min nya leksak. Allt var frid och fröjd.. tills i Juni, detta år, då ljudet började glappa och högtalarna började låta.

Jag ringde JMEData och berättade hur det stod till. Schysst service och de skickade en fraktsedel till mig så jag skulle slippa betala frakten, sagt och gjort.

På deras lapp stod det att service kunde ta mellan 2-4 veckor. "Inga problem", tänkte jag, med tanke på att jag skulle iväg på semester i just 4 veckor, så när jag kommer hem är de färdiga att använda.

Semestern gick och jag kom hem. Kolla direkt i brevlådan om jag fått något avi från posten, men icke. Ringer till Datorbutiken.com/JMEData (JMEDatas internetbutik har vid det här laget slagit sig ihop med datorbutiken) och de säger att jag ska få ett par helt nya högtalare, de ska bara skickas.

Inga problem tänker jag ännu en gång. En vecka går...

Jag ringer igen:
"-Hej, jag ringer ang. mina högtalare, de har inte kommit till mig ännu och jag har väntat i 5 veckor nu.
- Japp, det står att du ska få ett par helt nya och de väntas bara på att skickas.
- Ja, det var precis så killen sa till mig förra gången jag ringde.. skulle jag kunna få de i slutet av denna vecka?
- Jag kan inte lova något, men jag ska maila butiken som har de och be dem att skicka högtalarna åt dig, så vi får hoppas att de hinner komma till dig.
- OK, vad bra. Tack för hjälpen!
- Tack, hej!"

Ännu en vecka går.. INGA HÖGTALARE! Det har nu gått 6 veckor...

Jag ringer igen.. får höra precis samma sak utav telefonisten. "Du ska få nya, de ska bara skickas..." osv. Jahapp säger jag och väntar ännu en vecka...

Vecka 7 och inga ###### högtalare!

Ringer igen, samma gamla visa. Jag var lite argare i telefon men det finns inget jag kan göra.

Vecka 8... fortfarande inga högtalare!

Jag ringer igen, berättar historien:

-" Hej, jag måste säga att jag är förbannad och besviken hur jag har blivit bemött som kund hos er. (Jag berättar hur det står till)
- Ja, vänta så ska jag se...
"Tystnad, borta i 10 min"
- Hej igen.. jag får väl ta och ringa butiken och se till att de skickar de till dig.
- Ja, det får vi hoppas på.
- Hejdå"

Vecka 9, inga ###### högtalare och jag är så ###### ursinningt arg.

Ringer de igen, samma gamla sak. Och jag säger också att jag vill ha någon slags kompensation för detta. Han säger att han ska "notera" det.

Hur som helst, 2 dagar in i vecka 9 så fick jag mina högtalare. Alltså väntade jag 2 månader och 2 dagar!

Inte nog med att varje gång jag ringer så har jag fått vänta mellan 40 - 60 min i kö. Ibland säger den att det är 8 personer framför och då får jag vänta 60 min. Men ibland när jag ringer först och när telefonsvararen säger att jag är först i kön, så får jag också vänta 60 min innan de svarar.

Skitservice må jag säga! Supporten i sig är bra, men det sköts så oerhört nonchalant. Det går väl i en kedja. "Jag säger till honom att skicka högtalarna, då säger han till paketeringsgubben att skicka de och paketeringsgubben skickar iväg den till posten". När en kund har väntat i över 2 månader måste supportkillarna ha det i åtanke, ta saken i egna händer och se till att det löser sig.

"noteringen" blev det inget av heller, så nu vänder jag mig till dig, db-mannen.

Jag kan säga att att det är tveksamt om det blir några mer köp från datorbutiken.com.