Permalänk

Codecs Packs

Vilket är det mest completta Codecs packet? Dom vanligaste innehåller i stort sett samma Codecs. 15-20st

Permalänk
Medlem

Jag använder mig oftast av ACE Mega Codec pack. Funkar riktigt bra. Har aldrig haft problem att spela upp något efter att ha installerat det

Permalänk

Jag har testat det men de är från 2004 och i kombination med Vista så kan det bli fel? Jag fick massor av fel efter installation

Permalänk
Medlem

FFDSHOW funkar ju annars galant. Det är inget codecpack fyllt med massa codecs, utan nåt filter som emulerar alla andar codecs typ.
Behövs faktist inget annat än det för att se i stort sett allt, inklusive riktiga dvd-filmer med menyer och sådant, öppna allehanda typer av subtitles, etc.

Vet dock ej hur bra det funkar med Vista, men kan ju va värt ett försök.
Ta bort allt annat skräp du har i codecväg och testa släng in FFDSHOW och låt det hantera allt.

http://www.free-codecs.com/download/FFDShow.htm

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk

Det allra svåraste är att hitta Codecs så de kommer upp previews till diverse filmer. Finns det inte speciella packs för Divx - Xvid - MPEG - WMV. Hittar för det mesta bara packs till XP.

Combined Community Codec Pack

K-Lite Codec Pack

Vista Codecs

BoliGego

mfl innehåller i stort sett samma Codecs. FFDShow ska avmarkeras från flera packs och bara vara markerat från ett utav packsen dvs de nyaste