Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
har sett bilder på mounts (kommer dock inte ihåg vart jag såg dom).. så mest troligt kommer det finnas med. Orcs skulle ha vildsvin, gobbos ska ha vargar, Högalver / människor får hästar och dvärgarna hade någon mekanisk vagn av nått slag. Dessa var dock bara concept art om jag minns rätt.

Crafting kommer med stor sannolikhet finnas med då det var en ganska stor grej i DAoC, men rätt svårt och tidskrävande att bli riktigt bra på de man gjorde. Så det kommer nog finnas med Tror inte dom pratat så mycke om detta så har inte hört nått om proffs. men i DAoC hade man typ de som finns i alla spel med crafting: armorsmith / weaponsmith, tailor, fletcher (bågar, pilar etc), siegecrafting (katapulter m.m), spellcrafting (enchants). Kan ha varierande kvalite på denna infon då det var typ 3-4 år sedan ja spelade DAoC senast

Tack. Jag är alltid lite fascinerad av mounts, så blev lite fundersam då det verkar vara väldigt klen information kring det.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Skön förvandling, blir en rätt duktig skillnad. Kan samtidigt pusta ut lite. Borde vara förbjudet att visa filmsnuttar som saknar viktiga grafiska element, trots beta-stämpeln.

Har ett par frågor, om någon kan svara på (utan att behöva läcka beta-info).

Mounts ser inte ut att finnas med, stämmer det?
I så fall, är det inte rätt stora områden man traskar omkring i? Är det löst på annat sätt, eller är det inte ens ett bekymmer (och varför inte)?

Finns crafting? Vilka professions?

PVE-raids (instanced), är det bara att glömma, eller finns det med (men i mindre utsträckning)? Menar inte Public Quests alltså.

Om du frågar vad som finns med i retail kan man svara, men om det gäller betan är det NDA. I alla fall... Crafting finns, men professions är inte klara än. Mounts kommer att finnas med... fanns concept art i ett newsletter och en video hade en liten snutt med av en varg, om jag inte minns fel. Instanced PvE-raids finns med, men främst som en del av härjandet och brännandet av fiendens städer. Alltså, i det allra sista skedet efter att fienden har slängts ut ur sin egen stad börjar man lootandet, som sker i instances och har PvE-moment. Det går även rykten om att det skulle finnas nån annan typ av dungeons, men det är inget officiellt och absolut inget som blir någon huvuddel av spelet.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Nej jag ber bara om pressuttalanden, fansite och FAQ-info som jag själv missat alltså. Ni ska inte ställa eran betaplats på spel.

Jag skulle önska mig WoW-liknande dungeons (slå mig inte än, jag ska försöka förklara), fast bättre utformat då. Trots allt, jag gillade stundtals att spela i dessa instanser, när man hittade en bra, hjälpsam och trevlig grupp (vilket tyvärr var undantag). Bara som en liten grej vid sidan av allt PvP:ande alltså, för variation. Jag förstår om det inte finns med, och jag förutsätter att det inte är med... men som sagt, det hade varit rätt "kul" att kunna spela lite hjärndött mellan varven, en onykter fredagkväll. Fast det känns samtidigt som vissa public quests kommer vara något liknande, om jag inte misstar mig. Och jag måste tillägga att jag aldrig var ett stort fan av själva upplägget/systemet med just WoWs raidinstanser.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Jag skulle önska mig WoW-liknande dungeons (slå mig inte än, jag ska försöka förklara), fast bättre utformat då. Trots allt, jag gillade stundtals att spela i dessa instanser, när man hittade en bra, hjälpsam och trevlig grupp (vilket tyvärr var undantag). Bara som en liten grej vid sidan av allt PvP:ande alltså, för variation. Jag förstår om det inte finns med, och jag förutsätter att det inte är med... men som sagt, det hade varit rätt "kul" att kunna spela lite hjärndött mellan varven, en onykter fredagkväll. Fast det känns samtidigt som vissa public quests kommer vara något liknande, om jag inte misstar mig. Och jag måste tillägga att jag aldrig var ett stort fan av själva upplägget/systemet med just WoWs raidinstanser.

Det kommer finnas instancer med, de sade det bland annat i 1 timmes presentation som Skarm länkade för par sidor sen. Warhammer Presentation in Paris (tanka ner filen istället för att se den direkt för det kommer ta tid, verkar vara en slö sida).

Tydligen så ska det finnas instancer i städerna, dvs när man rankar upp (levlar upp i andra ord ) så kommer man åt mer av staden bland annat då instancer. Så städerna blir också ett quest ställe för en, för ju högre rank man har ju mer kan man utforska av ens stad.
Och sen i RvR siege, dvs man slåss för att ta över fiendens stad så kan man komma åt questerna där efter man har lyckats att ta över den dvs. ^^

*edit*

För er som orkar läsa Dev chat (post nr 5 i tråden) -> WAR Herald: WAR Dev Chat @ Stratics

Trevlig information och humor. ^^

*edit igen*

Höjd punkterna var dom här för mig.

Citat:

[02:25] <Brannoc> *talamin* when will you release the final HE class
[02:26] <[WAR]Gersh> Once Uwe Boll stops making movies so I guess after that petition reaches 1 million?
[02:26] <[WAR]Gersh> In all seriousness, it's going to be reasonably soon, and it's worth waiting for

Citat:

[02:34] <Brannoc> *Gnarg* How will you prevent higher level players from coming into lower player zones and griefing them by haulting their advancement in the game?
[02:34] <[WAR]Josh> If a high level player enters a low level RvR area, we turn them into a chicken. Unless they're a member of the Destruction faction.
[02:35] <[WAR]Josh> Then we turn them into a CHAOS chicken.
[02:35] <[WAR]Josh> The chicken has one hit point and one ability - "Peck" - that does one point of damage.
[02:35] <[WAR]Josh> I look forward to the day when WAVES of chickens cluck their way onto the battlefield, exploding in massive clouds of feathers and goo.

Citat:

[02:43] <Brannoc> *[1]Cazey* My Question - At what level will players gain access to mounts?
[02:43] <[WAR]Gersh> We're not talking much about mounts yet
[02:43] <[WAR]Gersh> but here is what I can say
[02:43] <[WAR]Gersh> Early on players will have acess to mounts but they may not own them
[02:43] <[WAR]Gersh> mid range they get their first my little pony of their own
[02:44] <[WAR]Gersh> end game they get a much more intresting customized mount to call their own
[02:44] <[WAR]Gersh> more juicy info to come later

Som sagt Mythic's humor är bra. ^^

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Är det character collisions eller kan man gå igenom varandra? Hoppas det är collisions för då kan man sätta upp "blockader" med tanks i fronten som håller borta fienden.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att det var collision detection, kommer ej ihåg vart jag hörde det.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Är det character collisions eller kan man gå igenom varandra? Hoppas det är collisions för då kan man sätta upp "blockader" med tanks i fronten som håller borta fienden.

Det senaste jag läste så använder de collision detecting men den fungerar så att den håller i en stund för att sedan släppa efter ett antal sekunder, det för att förhindra diverse missbruk (låsa in folk etc).

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neohamster
Det senaste jag läste så använder de collision detecting men den fungerar så att den håller i en stund för att sedan släppa efter ett antal sekunder, det för att förhindra diverse missbruk (låsa in folk etc).

Det var ingen slutgiltig info, precis hur collision detection funkar är såvitt jag vet inte bestämt än.

Förresten var grejen om Uwe Boll bra

http://www.petitiononline.com/RRH53888/petition.html

Signa den, så får vi kanske veta vilken den sista klassen är snabbare

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Det var ingen slutgiltig info, precis hur collision detection funkar är såvitt jag vet inte bestämt än.

Förresten var grejen om Uwe Boll bra

http://www.petitiononline.com/RRH53888/petition.html

Signa den, så får vi kanske veta vilken den sista klassen är snabbare

Såklart, ingenting är slutgiltigt tills det att spelet gått guld, men det är vad de använde när jag läste intervjun för någon månad sen.

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem

Har totalt underskattat detta spel. Har varit helt insnöad på AOC. Skyller allt på webhallen och deras gamla mossiga screenshots från WAR.

WAR ser ju hur snyggt ut som helst när man ser filmer från betan. Att det sedan verkar vara grymt genomtänkt och nydanande på flera områden är ju ingen direkt nackdel.

Lirade precis lite AOC beta, men spelet är inte bra, man blir trött på grafiken på 10min, allt är så grått och grötigt, och saknar känsla. Då ser WAR mycket glassigare och roligare ut, lite som wow, men med en mer mogen kännsla. Tror det kan bli hur bra som helst. Tack den här tråden, för att ni hjälpt mig se klart igen

Visa signatur

AMD A64 3000+ (S939) | DFI LanParty UT nF4 Ultra-D | 2x512 Corsair PC3200XLPRO | HIS X800XL Turbo 256

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unnamed
Har totalt underskattat detta spel. Har varit helt insnöad på AOC. Skyller allt på webhallen och deras gamla mossiga screenshots från WAR.

WAR ser ju hur snyggt ut som helst när man ser filmer från betan. Att det sedan verkar vara grymt genomtänkt och nydanande på flera områden är ju ingen direkt nackdel.

Lirade precis lite AOC beta, men spelet är inte bra, man blir tröt på grafiken på 10min, allt är så grått och grötigt, och saknar känsla. Då ser WAR mycket glassigare och roligare ut, lite som wow, men med en mer mogen kännsla. Tror det kan bli hur bra som helst. Tack den här tråden, för att ni hjälpt mig se klart igen

Hehe Kom bara ihåg att AoC är beta... det är inte på något sätt lika roligt som det färdiga spelet.

Och du, WAR är inte glassigt. Inte alls Det är egentligen ett ganska mörkt spel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unnamed

Lirade precis lite AOC beta, men spelet är inte bra, man blir tröt på grafiken på 10min, allt är så grått och grötigt, och saknar känsla. Då ser WAR mycket glassigare och roligare ut, lite som wow, men med en mer mogen kännsla. Tror det kan bli hur bra som helst. Tack den här tråden, för att ni hjälpt mig se klart igen

Jag skulle vilja säga precis samma sak. Var rätt anti WAR, och helt inne på AoC. Ska inte säga att AoC kommer floppa, eller liknande.. kan mycket väl bli så att jag kommer lira det sen, om det verkligen blir något bra av det hela. Vill absolut inte säga för mycket i detta stadie.

Var bara för ett par veckor sedan som jag tänkte kika på WAR igen, med lite "andra ögon", och då såg allt helt klart bättre ut. Jag letade inte efter nackdelar eller svagheter, utan kollade på spelet i sin helhet utan några fördomar. Det ska faktiskt bli riktigt kul att testa det. Är rätt less på betor nu bara, vill bara vänta på release.

Smyger in med ett litet tack jag med, att folk fortfarande upplyser om detta spel. Annars hade jag nog inte brytt mig, och levt i gamla tankar och idéer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Själv ser jag fram emot både WAR och AoC, men jag såg några filmer från WAR på gamespot igår.. Och det såg helt bedrövligt, men avgör själva,
http://www.gamespot.com/video/520538/6186165/warhammer-online...

Permalänk
Medlem

Ja den där såg ju riktigt gryning och rörig ut.

Men kolla in den här istället, ungefär 3.30min in i filmen
http://www.youtube.com/watch?v=scbzErIPqNo

eller den här, när dom kikar på Sorceress
http://www.youtube.com/watch?v=G6ltzJpswhY

Hur snyggt som helst...

Visa signatur

AMD A64 3000+ (S939) | DFI LanParty UT nF4 Ultra-D | 2x512 Corsair PC3200XLPRO | HIS X800XL Turbo 256

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan videon som Ozbaab postade och de som unnamed postade är att den första är filmad i dålig kvalité (själva filmen är grynig) och spelad med closed beta clienten som använder sig av sämsta möjliga grafik. De två som är gjorda av Mythic använder sig av en bättre in-house version som använder sig av bättre grafikinställningar.

Lita aldrig på läkta beta-videor. Closed beta har låsta grafikinställningar förutom upplösning. Alla texturer är lågupplösta och det finns ingen AA, AF, ljussättning eller annat som förknippas med grafiken i ett modernt spel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det kom nyligen en ny beta push på 1.6gb till WAR och det är fortfarande bedrövligt fult. Deras animatörer borde få börja om från grundskolan och texturerna ser ut som om dom försöker sträcka ut en 256x256 tile till 1024x1024

Visa signatur

· Gigabyte GA-965P-DS4 · Core 2 Duo E6300 · OCZ SOE Urban 4gb DDR2 PC6400 Kit · 2x Samsung F1 1TB SATA2 · Geforce 8800GT · Antec NINE HUNDRED · bZerk 500W Modular · Samsung 226BW 22" Wide TFT ·

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LordXeno
Det kom nyligen en ny beta push på 1.6gb till WAR och det är fortfarande bedrövligt fult. Deras animatörer borde få börja om från grundskolan och texturerna ser ut som om dom försöker sträcka ut en 256x256 tile till 1024x1024

Om du är med i betan hört talas om NDA?

Sen i betor så brukar man inte ha de bästa texturerna, utan de brukar komma i slutet.

Finns alltid minst två olika betor under betatiden, en som betatestarna kör och den interna som tillverkarna kör med. Den sistnämnda har mer kompletta saker i sig, brukar dock vara rätt buggig och när de fått bort de buggar de kan hitta då släpper dom klienten vidare till betatestarna för mer testning.

Så brukar det vara generellt.

Sen måste jag tillägga att alla bilder jag sett från Warhammer Online på tex war-rvr.net ser helt okay ut. ^^

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LordXeno

Det är ju absolut lägsta inställningarna nu... och dessutom har de ju inte ens börjat göra nåt åt grafiken. Men redan nu ser ju spelet bra mycket bättre ut än t.ex. WoW.

Förresten så var ju den nya nerladdningen nya områden och hade inget med grafiken att göra.

Kom ihåg NDA! (även om jag bröt mot den nu)

Visa signatur

Permalänk

De har också låst grafiken för att göra nedladdningsfilen så liten som möjligt, när man köper spelet är detta inte ett problem.

Permalänk
Medlem

Någon som hört något om när öppna betan börjar? Förbokade CE idag och är grymt sugen på att ge mig ut i krig! :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sabnack
Någon som hört något om när öppna betan börjar? Förbokade CE idag och är grymt sugen på att ge mig ut i krig! :).

Open beta brukar komma igång nån/en månad innan spelet släpps (varit så på andra betor) men det kan alltid variera.

Och spelet är än så länge tänkt att släppas tredje kvartalet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ah, I see. Så någon gång under sommaren kanske låter möjligt?

Permalänk
Citat:

Ah, I see. Så någon gång under sommaren kanske låter möjligt?

Om det nu kommer släppas i augusti-september ja

Visa signatur

-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Får hoppas :).

EDIT: Fick min pre-order box idag, men hittar inte var jag ska skriva in koderna någonstans. Har ett konto på www.war-europe.com men ser ingenstans där man skriver in betakoden. Någon annan som har gjort det och kan tipsa?

EDIT: Ah, hittade betacenter-sidan. Har ett konto där men när jag skriver i min kod i promotion-fönstret så står det att den är fel...

Permalänk
Medlem

Betakoden man får i pre-order är väl bara för open beta? Isf har den ju inte öppnat än och det dröjer förmodligen ett tag till innan dess.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk

"
Beta Status Information
Warhammer Online: Age of Reckoning

* Status: Invited (Create Beta Account)
* File Download Information
* Create Forum Account
"

Äntligen! Återkommer om hur det är.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Lite avis man är!
Hur länga fick du vänta? Har själv varit uppskriven i runt 1 år utan att det hänt något. Står fortfarande Applied.

Tror dock inte du får avslöja något om hur betan är eller vad man gör i den. Riktigt stränga regler runt sånt.

Tänkte fråga en sak... ni som är uppskrivna på beta center, kan ni välja Sverige någonstanst? Finns ju inte med i listan så jag fick ta USA. Samma för er?

Permalänk

Tydligen vad jag har hört så är betan mer som ett ofärdigt spel och är där för att dvs beta testas och inte njutas

Visa signatur

-Bill Gates, 1981

Permalänk
Citat:

Lite avis man är!
Hur länga fick du vänta? Har själv varit uppskriven i runt 1 år utan att det hänt något. Står fortfarande Applied.

Tror dock inte du får avslöja något om hur betan är eller vad man gör i den. Riktigt stränga regler runt sånt.

Tänkte fråga en sak... ni som är uppskrivna på beta center, kan ni välja Sverige någonstanst? Finns ju inte med i listan så jag fick ta USA. Samma för er?

4 dagar typ. Registrerade mig med min @ea.com-email. Fick erbjudande genom jobbet, så det var inga problem. Finns inga SE-servrar iallafall, bara USA som jag förstått det. Så jag bor i Upplands Väsby i florida om jag inte minns fel.

Sant det där med betan, tänkte inte alls på det. Kommer nog inte återkomma då om hur det var då Får nog läsa reglerna först, känsligt det där med betor (är ju rätt bekant med det... hehe.)

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem

4 dagar?
Strö salt i såren bara

Försöker t.o.m byta bort mitt WoW acc mot ett WAR account. Men får hoppas att det en vacker dag står Invited :D.