Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!

Permalänk

gurra92 - Ja, det är dåligt. Maila mig med referens till din order så får du en fraktfri leverans som lite plåster. Vi har ingen officiell leveransgaranti i dagsläget även om det är vår målsättning att packa allt som kommer in innan 14:00 samma dag - något vi ofta klarar men inte alltid.

Locklyn - Om du har ett datum i din order som säger 15/5 är det det som gäller för din order. 30/5 avser nya ordrar och ordrar som inte fått något bekräftat datum. Om leveranser försenas på sätt att ditt preliminära leveransdatum passeras får du per automatik ett mail med ett uppdaterat leveransdatum som gäller just din order. Jag skall tala med kundtjänst så att inga tveksamheter råder kring vilka datum som gäller, självklart skall man få samma besked oavsett vem man frågar. Tack för ditt inlägg!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Locklyn - Om du har ett datum i din order som säger 15/5 är det det som gäller för din order. 30/5 avser nya ordrar och ordrar som inte fått något bekräftat datum. Om leveranser försenas på sätt att ditt preliminära leveransdatum passeras får du per automatik ett mail med ett uppdaterat leveransdatum som gäller just din order. Jag skall tala med kundtjänst så att inga tveksamheter råder kring vilka datum som gäller, självklart skall man få samma besked oavsett vem man frågar. Tack för ditt inlägg!

Db Mannen. Tack! jag gav dock upp på E8400 och la ut 670 spänn extra på en E8500 som ni skulle få in i veckan och då jag gärna vill ha min dator innan jag åker på semester så var det tyvärr enda alternativet som det såg ut med era leveranser. Martin på kundtjänst har varit otroligt tålmodig med mig och en klippa, det jag har haft svårast för är att det ständigt fel pris på ordern trots att jag gjort inbetalningar och kundtjänst säger att det kommit in pengar och skall korrigeras så får jag hela tiden fel ordersumma...Jag vill bara ha min dator så jag kan spela crysis som alla andra

Ordernummer:732092467

Mvh
/Locklyn

Visa signatur

Väntar på: E8400,GA-G33-DS3R iG33, 2x2GB Mushkin XP2-6400,Seasonic S12 Energy+ 650W, GeForce 8800GTS 512MB, Antec P182, Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer mm!

Permalänk
Medlem

När det står "best. vara, obekräftad leveranstid" betyder det då att det kan ta flera månader för varan att komma in på lager eller menas det bara att ett leverans datum är helt oklart så att den egentligen skulle kunna komma in närsomhelst.
Tänkte mest angående Asus HD3650 TOP som vi nyligen beställde.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Just nu är jag så lagom nöjd...väntade på E8400an, skulle inte komma förrän 0530 enl kundtjänst men E8500 skulle komma idag, så jag betalade in mellanskillnaden för den dyrare processorna som jag egentligen inte ville ha...idag verkar det som att de processorerna blivit försenade till 0530 medans E8400an ska komma nästa vecka...snart ger jag upp, drar tillbaka hela min beställning på 21600 och går ner på stan och köper mig en burk där det finns grejer. Jag har ingen lust att i slutet av Maj sitta med Age Of Conan kartongen och göra "swoosh" ljud, för det är ungefär allt jag kan göra utan nya datorn och ej heller att vänta 2-2 1/2 månad in till Juni då jag åkt på semester...

Det här var inget roligt alls!
/Locklyn

Tillägg:

Hur funkar det om priserna på det man beställt sjunker alt stiger under de två månaderna sedan man la beställningen?

Har man rätt att bara häva sin order för att det tar mer än två månader att få sina grejer?

Är det här vanligt förekommande eller har jag bara haft extrem otur? Första gången jag köper komplett datasystem på nätet...

Visa signatur

Väntar på: E8400,GA-G33-DS3R iG33, 2x2GB Mushkin XP2-6400,Seasonic S12 Energy+ 650W, GeForce 8800GTS 512MB, Antec P182, Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer mm!

Permalänk

this - Det betyder bara att då varan inte lagerförs varken utan tas hem på beställning så får du ett leveransbesked först när du lagt din beställning.

Locklyn - Det pris som gällde när du beställt din order ligger fast tills den levereras om du inte ändrar i din order i mellantiden. Avbeställa kan du göra fram tills dess vi effektuerat din order, och saknar vi grejer är det givetvis aldrig något problem att avbeställa. Som svar på din sista fråga - du har haft rejäl otur.. Jag kommer kolla på din order imorgon måndag och se vad som kan göras!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Db Mannen...

Tack för att du tar dig en titt på det, du kan ju skicka mig ett svar direkt så kluttrar jag inte upp tråden mer än nödvändigt.

En sista fråga...jag har ju beställt montering och test för att få garanti osv på systemet, hur funkar kördningen till det? Ligger det på orderdatum så att om ni skulle få processorer den 30/5 så ligger jag högt i kön eller hamnar man automagiskt längst ner och får vänta de 10-15 dagar för montering som det står?

Tack igen för att du tar dig tid att kolla på det här

Mvh
/L

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Datorbutiken: Har ni några planer på att lägga till fler produkter i bonussystemet? Jag skulle tycka det vore otroligt bra med lite olika datorkomponenter också, som minnen, hårddiskar, DVD-brännare och andra lite billigare komponenter.

Permalänk
Medlem

denna frågan är enbart rent hyppotetisk nu och inga problem har uppståt så ingen får för sig de... de ja undrar är om datorbutiken.com alltid rättar sig efter beslut i arn vid eventuella tvister

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk

Locklyn - Maila mig..

gurra92 - Vi planerar att omarbeta bonussystemet en smula, därför sker det inga förändringar i det just nu.

Elyxiator - Ja, alltid - utan undantag! Dock är det trevligt om exempelvis jag får chansen att uttala mig och agera innan det går dithän..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ska passa på att slänga in en positiv post också.

Mitt moderkort slutade POST:a för ett tag sedan, men ordinarie garantitiden på ett år hade gått ut så det var enbart tillverkarens egna treåriga garanti som gällde (d.v.s. skicka in kortet till ASUS och vänta ~2 månader eller nåt på utbyte). Datorbutiken kunde dock fixa ett utbyteskort direkt utan strul!

Riktigt bra service, det är så man skaffar trogna kunder, keep it up!

Passade även på att slänga in ett impulsköp av en hårddisk efter detta. Generöst med godis må jag säga, en hel påse

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk

Jag skulle vlija be om hjälp med att få tillbaka pengar.
Kundnummer: 97897550
Ordernummer: 732085466
Orderstatus: Levererad
Orderdatum: den 31 mars 2008
Jag hämtade ut paketet den 17/4 och då hade jag ändrat min första beställning. Jag har betalt 5149 kr men tog bort en vara innan leverans så det kostade 3139 kr. Jag tycker det är på tiden att jag får tillbaka de pengarna som jag bör få tillbaka, nämligen 2010kr.
Tack på förhand!

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk

Ralleballe - enklast är ju att kontakta vår kundtjänst om det dröjer, men jag skall länka ditt inlägg till dem..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får man fortfarande godis? Måste man ange kod isåfall, för det gjorde inte jag.

Beställde mitt kort idag innan kl: 14:00, 1 timme efteråt ringde jag och frågade när posten hämtar leveranserna och när de skulle skickas. Fast supporten sa att de inte skulle komma med idag. Har datorbutiken så mycket att göra så de inte hinner packa ner ett grafikkort på 2 timmar? Jag har för mig att det stått förut att beställningar innan 14:00 skickas samma dag?

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk

Pie - Som regel skickas några godisar med varje leverans, dock inte med större varor som chassin, skärmar och liknande som vi inte packar utan bara adresserar. Angående beställningar innan 14:00 så har vi inte längre någon uttalad garanti om att beställningar lagda innan 14:00 garanterat går iväg samma dag även om detta fortfarande är vår målsättning internt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej då vet jag. Men leveransen verkar inte gå så snabbt. Står fortfarande att den bara sorterats i malmö fast det gått 2 dagar.

http://server.logistik.posten.se/servlet/PacTrack?lang=SE&xsl...

Jag undrar också, det står att brevavesering har skickats till mottagaren. jag trodde att ni använde sms-avesering som de flesta andra? För fick ju skriva in mobilnummer vid registrering.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag har en till fråga till Datorbutiken:

Eftersom jag har företag skulle jag ibland vilja skicka vissa produkter direkt från er till kunden utan att mellanlanda hos mig (t.ex. bildskärmar, tangentbord m.m.). Däremot vill jag att kvittot ska skickas till mig och inte till kunden.

Om jag väljer att leverera till en annan adress när jag beställer, skickas kvittot till den adressen också eller bara varorna?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie
Okej då vet jag. Men leveransen verkar inte gå så snabbt. Står fortfarande att den bara sorterats i malmö fast det gått 2 dagar.

http://server.logistik.posten.se/servlet/PacTrack?lang=SE&xsl...

Jag undrar också, det står att brevavesering har skickats till mottagaren. jag trodde att ni använde sms-avesering som de flesta andra? För fick ju skriva in mobilnummer vid registrering.

Du vet att det är röd dag idag?

Permalänk
Medlem

Jo jag vet, men posten jobbar väl inatt ? För då är det ju ny dag. Jag trodde att de jobbade idag, för sett massa lastbilar som kört idag:P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kred åt både DbMannen och min tekniker på datorbutiken som verkligen försökt lösa min beställning på ett sätt som alla blir glada på! Att processorn inte fanns att uppbringa ens med blodsoffer är ju inte deras fel och de har jobbat på för att lösa det. Dessutom gillar jag att de tog sig tid att titta på min beställning och fråga om jag hade tänkt igenom vissa kombos jag gjort för att de kunde tyckas inte vara optimala. Strålande service och nu har jag snart en ny dator! Ha en bra helg allihop speciellt du Dbmannen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Locklyn
Kred åt både DbMannen och min tekniker på datorbutiken som verkligen försökt lösa min beställning på ett sätt som alla blir glada på! Att processorn inte fanns att uppbringa ens med blodsoffer är ju inte deras fel och de har jobbat på för att lösa det. Dessutom gillar jag att de tog sig tid att titta på min beställning och fråga om jag hade tänkt igenom vissa kombos jag gjort för att de kunde tyckas inte vara optimala. Strålande service och nu har jag snart en ny dator! Ha en bra helg allihop speciellt du Dbmannen!

Räcker det inte med att skriva detta i en tråd?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag skrev det där jag hade "beklagat" mig på dem, alltså visar jag att de löst problemet på samma ställen!?
/Locklyn

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag fick inget godis med mitt grafikkort

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hejsan

Jag har beställt från Datorbutiken hela 31 gånger nu. Väldigt nöjd måste jag säga, både med priser och service. När jag ska handla komponenter åt mig eller en kompis så väljer jag nästan alltid db.

Dock kan det vara lite väl lång kö till eran kundtjänst. Men så är det väl med dom flesta företagen antar jag, men försök gärna att korta ner den tiden. Dock är det bra att ni har ett system som berättar hur långt man kommit i eran kö, ger ju ett litet håpp iallafall.

När man väl kommer fram så har jag alltid blivit bra bemött av personalen och dom har alltid svarat på mina frågor eller fixat mitt problem. Även eran retur fungerar bra. Jag köpte för någon vecka sedan två stycken kort i Crossfire, när ett av dom var trasig och inte gick att ersätta med en ur samma serie så kunde dom återköpa båda produkterna för samma pris som jag köpte dom för. Det kallar jag service!

Angående eran bonustrappa så tycker jag att ni borde lägga in fler produkter bland dom lite högre stegen. Så man har lite mer att välja på, jag har 269p och då skulle jag vilja ha nåt skoj vid tex kanske 300p.

Jag har även hört från bekanta som handlar där, att dom skulle uppskatta något roligt i form av en USB pryl eller liknande i stegen. En speciell produkt som jag hört skulle vara bra är eran USB kanon (art:USBKANON).

Annars tycker jag att hemsidan fungerar bra, iallafall för mina behov då jag vet vad jag vill ha. Dock så borde ni arbeta lite mer på att få med specifikationer på samtliga produkter, har stött på flertal med varken beskrivning eller specifikation.

MVH LemurenSwe

Permalänk
Hedersmedlem

Gällande denna hårddisken: https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=WDC1000F...

Hur kan det förväntas ta 6-12 dagar om er leverantör har den i lager? Är det fabriken i Thailand som avses i detta fallet, eller används cykeltransport inom Sverige? Det är ju en sk "grön" disk, gäller det även transporterna?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie
Jag fick inget godis med mitt grafikkort

Jag fick 3 (tre!) godisar med min beställning för 7000 kr. Ingen risk att man blir överviktig...

Permalänk
Inaktiv

Ni får väl vara glada att ni får nåt alls (ni som får)

Permalänk
Medlem

Suck, datorbutiken fortsätter att göra iaf mig besviken.

Efter att i slutet av året ha beställt ett datorpaket som tog två dagar extra att komma fram, efter otaliga samtal med posten, datorbutiken och postens leveransfirma, bestämde jag mig av någon outgrundlig anledning för att ändå beställa lite mer RAM-minne från just datorbutiken.

Den här gången fungerade iaf frakten smärtfritt och jag hämtade ut paketet i måndags.

När minnet ska installeras visar det sig att ena stickan är defekt (datorn vägrade boota upp med nya minnet i, så testade alla stickor inklusive mina två ursprungliga 1 och 1 och det visar sig då att en av de nya vägrar boota alls.)

Skickar tillbaka minnet igår (tisdag) och får nu information av supporten att deras tekniker ligger 1 vecka bakom och att jag kan glömma normal behandlingstid (som ska vara 1-3 dagar för enstaka komponenter)!

Permalänk
Medlem

Beställde ett USB-minne i veckan och kom på att jag kanske skulle passa på att beställa ett till en kompis också, men till min förvåning blev frakten 19 kr för ett minne, och 79 kr vid köp av två. Detta har säkert tagits upp förut, men det känns helt klart lite fånigt att behöva beställa i flera omgångar.

Frakten var som väntad, bra med andra ord.

Hittade också ett litet grammatikfel på sidan "Om oss":
"Med sex butiker är JME Data är en av Sveriges största fackhandlare inom datorer, tillbehör och hemelektronik med starkt fäste i södra Sverige."
Ett "är" för mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warpony
Suck, datorbutiken fortsätter att göra iaf mig besviken.

Efter att i slutet av året ha beställt ett datorpaket som tog två dagar extra att komma fram, efter otaliga samtal med posten, datorbutiken och postens leveransfirma, bestämde jag mig av någon outgrundlig anledning för att ändå beställa lite mer RAM-minne från just datorbutiken.

Den här gången fungerade iaf frakten smärtfritt och jag hämtade ut paketet i måndags.

När minnet ska installeras visar det sig att ena stickan är defekt (datorn vägrade boota upp med nya minnet i, så testade alla stickor inklusive mina två ursprungliga 1 och 1 och det visar sig då att en av de nya vägrar boota alls.)

Skickar tillbaka minnet igår (tisdag) och får nu information av supporten att deras tekniker ligger 1 vecka bakom och att jag kan glömma normal behandlingstid (som ska vara 1-3 dagar för enstaka komponenter)!

Dessutom registrerar inte supporten returvarorna förrän dom tar tag i ärendet, antagligen för att det ser bättre ut att först registrera den ankomna returen när den ska kollas och därigenom få en till synes kort behandlingstid.

Har datorbutiken alltså ingen möjlighet att ta in extra personal om arbetsbördan blir övermäktig? Istället får vi som kunder sitta och vänta 1 vecka extra på att ärendet ens ska registreras när dom skickar ut defekta varor.

Så nu sitter jag och får vänta 1 vecka + 1-3 dagar för att utreda och sen ska dom skicka tillbaka ett nytt minne också. Två veckor för att få det man beställt? Som hittat!

Suck. Nästa gång ska jag fan lyssna på magkänslan och skita i att beställa från datorbutiken. Lär hellre betala några hundra extra från ett företag som går att lita på.

Stött på samma sak då jag skulle skicka in mina HD2900XT. Detta beror på att deras service avdelning är sjukdommsdrabbad enligt dom. Visst kan man tycka att dom ska ta in extra personal men det är väl deras ensak. Servicen kommer ju bli lidande och då sammtidigt slutkund. Men sen är det kanske så att dom tagit in extra personal men ej hunnit ikapp med det dom legat efter med ändå.

Att dom inte registrerar produkten som anländ direkt när dom fått den kan jag förstå. Det skapar ju merjobb som gör att dom kommer ännu sämmre till med alla servicer som måste göras. Nog klarar jag mig med att se att posten lämmnat paketet till rätt ställe, bättre det än att returen blir ännu mer försenad.

Jag fick dock som kompensation att dom återköpte mitt andra HD2900XT för samma pris, även om det inte var något fel på den. Så det tycker jag var en bra deal då jag ändå har blivit sugen på att prova den nya 4870 serien.

Allt som allt så tycker jag datorbutiken är ett bra ställe att handla på, köpte just en dator till en polare för 11000 där nyss. Nu får vi bara håppas att jag hinner få dom grejorna innan den 16'e, men ska ringa till deras support och se vad som kan göras och hur läget är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LemurenSwe
Stött på samma sak då jag skulle skicka in mina HD2900XT. Detta beror på att deras service avdelning är sjukdommsdrabbad enligt dom. Visst kan man tycka att dom ska ta in extra personal men det är väl deras ensak. Servicen kommer ju bli lidande och då sammtidigt slutkund. Men sen är det kanske så att dom tagit in extra personal men ej hunnit ikapp med det dom legat efter med ändå.

Att dom inte registrerar produkten som anländ direkt när dom fått den kan jag förstå. Det skapar ju merjobb som gör att dom kommer ännu sämmre till med alla servicer som måste göras. Nog klarar jag mig med att se att posten lämmnat paketet till rätt ställe, bättre det än att returen blir ännu mer försenad.

Visst är det "deras ensak", men om det är så dom väljer att behandla kunder så är det färdighandlat där för min del.

Paketen ska väl ankomstregistreras förr eller senare, hur kan detta gör att det blir ännu mer förseningar? Tror bara dom vill hålla sin lilla 1-3 dagar hanteringstid och därför myglar. Känns inte helt hundra det där.

Jaja, ska ringa dom och se om dom kan göra öppet köp på de nya minnena direkt (när dom sett att mina är defekta och ska skicka tillbaka) så kan jag spendera mina pengar hos ett annat företag.