Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Jag har ett problem, jag kommer inte in på det konto jag skapade för 2 dagar sedan. Står bara wrong password eller liknande.
När jag kör retrieve password så får jag ett mail direkt med det lösenord jag försökt med 100 ggr.
Har mailat funcom men inte fått nått svar, nån som har en aning vad det kan vara?
Det går inte att registrera koden längre iafall så den verkar blivit registrerad.

Lite segt att ha betalt för att kunna spela tidigt men inte kunna logga in och ta hem clienten eller kolla kontouppgifter.

Du skapar ett användarnamn för att logga in på https://register.ageofconan.com/ och ett för själva spelet, tror inte de får vara samma. Du har inte råkat blanda ihop dem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjodd
Du skapar ett användarnamn för att logga in på https://register.ageofconan.com/ och ett för själva spelet, tror inte de får vara samma. Du har inte råkat blanda ihop dem?

Tror inte jag gjort det, jag har ett annat konto med funcom men jag har inte anfvänt det på 3 år.
Aja får se, jag har bifogat alla mail och sånt och skickat tilll account@ageofconan.com eller vad det var för mailadress. Tänkte bara om det var nånting jag kunde lösa utan massa supporthjälp.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Den här downloadern, går det inte att stänga av det och sen sätta på den och fortsätta?

Jag provade och så står det att den ska skriva det som jag redan har laddat ner.

Går det inte att sänga av den och sen fortsätta?

EDIT: Nu funkar det

Permalänk
Medlem

verkar som mitt problem löste sig, då det nya kontot jag skapade verkar ligga regisrerat UNDER mitt 5-6 år gamla Anarchy Online-konto

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Hej.

Kommer US och Eu spelare spela på samma servers?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

Nej

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem

Arg då måste jag importera det.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=93019
Early access slutsålt.

Tur att man hann få det då

känns gött att ha lite tur ibland, hehe.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Early access slutsålt.

Känns nice att man har det nerladdat o färdigt nu då

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk
Medlem

Jag kommer att köra Early Access också... eftersom jag har koden för det samt att jag betalat. Sen får jag se om det är värt att satsa på.

EDIT:
Får väl se om de disablar möjligheten till det men betalningen gick igenom och jag har installerat spelet.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk

Efter jag patchade så provade jag att klicka på "play" då startade spelet och man hörde musiken, men jag såg inget på skärmen förutom muspekaren... Händer det så för alla som försöker starta spelet eller?

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
Efter jag patchade så provade jag att klicka på "play" då startade spelet och man hörde musiken, men jag såg inget på skärmen förutom muspekaren... Händer det så för alla som försöker starta spelet eller?

Läste något om att det kan fungera om du ställer ned upplösningen på spelet genom att starta filen: SimpleConfig och där ställa ned den, och sen kan du ställa upp upplösningen igen när du har fått fram spelet. Var tydligen något som folk har haft problem med i betan också. Och kör med dx9, dx10 funkar inte än.

Permalänk

Ja det funkade, tack så mycket för hjälpen

Visa signatur

Paulo Coelho

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
Ja det funkade, tack så mycket för hjälpen

Men hur hjälper de dig när du ändå inte kan spela?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När jag försöker logga in på early access clienten står det unable to connect, ska det vara så eftersom early access inte har börjat ännu eller är det något fel?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Men hur hjälper de dig när du ändå inte kan spela?

Haha, det är bra att vara förberedd dock ^^

Visa signatur

Paulo Coelho

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lukaxx
När jag försöker logga in på early access clienten står det unable to connect, ska det vara så eftersom early access inte har börjat ännu eller är det något fel?

Det är bara att prova tills det funkar.

Visa signatur

Deus Vult

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paranoid84
Det är bara att prova tills det funkar.

Bättre att göra något annat under tiden som servrarna är offline.
Ni kommer inte kunna spela förens Lördag eftermidag.

Permalänk
Medlem

Nån som vill köpa en mammut-kod av mig? Fick den från webhallen innan jag avbröt min pre-order där (ville ha noshörningen från play.com ist, reggad o klar nu )
Skicka PM isf.

För mig stog det att Early Access va slutsålt Era lyckliga svin
Aja, är ju i betan iaf, så kan ju spela innan er ändå, dvs NU Dock ingen tjyyvstart på live-servrarna
Dryga 25gb är betan på, tror det inkluderar vissa backupfiler som inte används.

Mene, kan man ladda ner retail-klienten även fast man inte fick vara med i Early Access?? Så man har den ifall play.com skulle få för sig att sega sig med den fysiska dvd-skivan?

edit: kom på nåt som heter p-bay, lär finnas där innan helgen
även om det inte kan "crackas", alla wow-versioner finns ju där osv.

Tro mig grabbar/och gummor? Ni kommer bli mycket glatt överraskade om ni inte spelat betan
Jag kan rekommendera att ta en liten meditations-session innan live-servrarna kommer upp, och fokusera på hur Anarchy Online va vid release. LOL
Det är skönt att se att dom lärt sig av sina misstag, lilla Funcom
Visst finns där buggar, men det är 100% spelbart och flyter finfint på maximal grafik, till skillnad från AO vid sin release.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ace Ventura
Bättre att göra något annat under tiden som servrarna är offline.
Ni kommer inte kunna spela förens Lördag eftermidag.

Kommer jag inte kunna connecta in förens lördag eftermiddag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lukaxx
Kommer jag inte kunna connecta in förens lördag eftermiddag?

Med tanke på att retailservern troligen inte är i bruk så ja

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Early access slutsålt.

Så om man fått en early access key så kan man inte börja tidigare i allfall ? så man kan börja spela den 17 maj?

Permalänk
Medlem

dom som har earlyaccess får börja spela den 17e.
men dom som inte fått tag på early access får vänta på release dagen.
(20e i us och 23e i eu)

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk

Det låter som om spelet är grymt förbättrat för det var inte länge sen folk sa "Det finns ingen chans att de hinner fixa till detta innan release så det kommer floppa" och liknande saker.

Goda tecken

Permalänk
Medlem

Mjo alltså det beror ju helt på vad man menar med "inte redo till release".
Det är ju ett MMORPG, så på så vis finns det många fler buggar än i "vanliga" spel. Men om man jämför med andra mmorpg's så är det långt mer redo än dom va vid sina releaser

Det är mer redo än Vanguard, Anarchy Online, Pirates of The Burning Sea, Everquest 2, Planetside, Starwars Galaxies, Hellgate London (ändå) och Eve Online var
Undantaget får nog vara World of Warcraft, men det spelet är också ett mästerverk när det gäller stabil framerate & nätkod och generellt stabil spelmotor =P
Det är ju Blizzard

Visa signatur

Permalänk

Tur man hade då:) Fick laddat ner spelet idag och kan börja lira den 17!
Lite trist bara att jag egentligen inte har tid att spela förän den 22 då jag har min sista examen för läsåret lol. Tur i oturen kan man ju säga. Nu sätts verkligen min redan dåliga studie diciplin på sin spets.

Permalänk
Medlem

Är Duo/Quad stödet med i den senaste patchen då?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Är Duo/Quad stödet med i den senaste patchen då?

Har alltid funnits i full-klienten, bara inte i den öppna betan samt tekniska betan. Samma som DX10 inte fanns i betaklienterna...

Visa signatur

Jag åt en paj en gång!

Permalänk
Medlem

Nån som vet om beta klienten kan uppdateras till retail? Kanske händer automatiskt den 17'e?

Visa signatur