Permalänk
Medlem

åhhhh

Inget svar än på mailen, får en känsla av att antingen sitter säljarna som klistrade vid telefonerna eller så är dom i produktionen och hjälper till..

Denna väntan gör en smått tokig dock... *pust*

Permalänk
Medlem

Ni som ringer kan väl ge fan i att prata så länge så jag kommer fram
Börjar utveckla ett starkt hat mot dansk pop nu iaf...

edit: 36min... hata... danmark...
edit2: 44min, svar. Min går inte iväg idag. Imorgon eller iövermorgon... Tålamodet börjar tryta. Min hade skickats från produktion till testning idag om jag förstog rätt. Då har den varit i produktion sen förra onsdagen.

Permalänk
Medlem

de tog mig bara tre minuter att komma fram:) fast det var ju inget bra besked jag fick dock..

Visa signatur

Zepto Nox A15

Permalänk
Medlem

Min blev tydligen klar i fredags, den skulle bara "putsas och paketeras".
Varför de inte gjort det och skickat den idag fattar jag inte. Tar det en hel dag att paketera en dator så förstår jag att de får skjuta på leveranserna...

Aldrig mer en Zepto...

+ till Magnus på kundtjänst dock, trevlig trots att han förmodligen får ta mycket skit.

Permalänk

Har inte fått något besked från Zepto, jag är egentligen inte så förvånad, men ändå...

Nåja, jag har tappat mitt förtroende för zepto totalt och efter att det här är klart så kommer jag aldrig att köpa något från dem.

Permalänk

Genmah, så du var den enda som fick leveransbesked idag? Kul för dig iaf då

Jag ringde 3 gånger men kom aldrig fram, och fick inget leveransbesked. Shit... det är helt sanslöst alltså...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Ni som ringer kan väl ge fan i att prata så länge så jag kommer fram
Börjar utveckla ett starkt hat mot dansk pop nu iaf...

edit: 36min... hata... danmark...
edit2: 44min, svar. Min går inte iväg idag. Imorgon eller iövermorgon... Tålamodet börjar tryta. Min hade skickats från produktion till testning idag om jag förstog rätt. Då har den varit i produktion sen förra onsdagen.

mmmm. Din har ivarje fall gått till testning. Min är i produktion.
Det är inte utan att man undrar varför man går ut på sin hemsida att alla datorer som är beställda innan 30/7 skall vara leverarade senast 13/8.
När man anger ett leveransdatum som ligger en vecka fram i tiden och det visar sig att den faktiska tiden är mer två veckor handlar det inte om en dålig tidsuppskattning. Det är ren lögn.

Hade zepto sysslat med utveckling av nya produkter, så hade en oförutsedd försening varit acceptabel. Men i detta fallet handlar det om att snickra ihop datorer. Man vet hur många som ligger i orderstacken, man vet ungefär hur lång tid det tar att sätta samman en dator och man vet hur många som jobbar på bandet.

Vill ni ha hjälp med uträkningen?
total tid = (tid att bygga en dator)*(antal datorer) / (antal folk på bandet)

Inte!
total tid = ((tid att bygga en dator)*(antal datorer) / (antal folk på bandet *2 för att alla har ju två händer att jobba med)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
Min blev tydligen klar i fredags, den skulle bara "putsas och paketeras".
Varför de inte gjort det och skickat den idag fattar jag inte.

Jo, det var lite underligt. Exakt samma sak för mig, fast min hann med att skickas idag turligt nog.

Det är säkert en väldans massa Nox som ska putsas och skickas iväg men dumt att de inte hann med din idag också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av charlieflip
Genmah, så du var den enda som fick leveransbesked idag? Kul för dig iaf då

Verkar inte bättre än så. :/

Dock kommer den levereras hem till flickvännen medan jag är på jobbet, så först vid 21-tiden får jag lägga vantarna på den. Rapporterar då om intryck!

Permalänk

Jag blir bara så jävla sur. Alltså jag har inte brytt mig om så mycket med dom här förseningarna men nu på slutet har det hunit ikapp mig.. det är faktiskt otroligt klantigt gjort och att det har pågått såhär länge gör att man tappar all respekt för företaget.

Permalänk
Medlem

haha charlielip, jag var påväg hit för att skriva exakt det du skrev, senaste på onsdag sa dom : 1-2 days before it leaves the factory, idag har man skickat mail och frågat hur det ligger till, inga svar. Hade hoppats att få den tills imårn då man fyller år men det blir nog inte så nu. Här har man varit och "försvarat" zepto men nej fyfan nu börjar tålamodet rinna ut

Permalänk
Medlem

Har tyckt att ni varit lite väl griniga tidigare - leveransförseningar är ju tyvärr inte så särskilt ovanliga - men nu börjar det bli lite väl illa. Kompenseringarna är ju bra som de är, men en rejäl förklaring och ursäkt är på sin plats.

Permalänk
Medlem

Vad får ni för kompensation?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av addo
Vad får ni för kompensation?

Hitills: En datorväska (Samt antar jag att rabatten på NOXen blev som en liten kompensation)

Fast det var innan den blev försenad... igen. Skulle vart framme förra veckan.

Permalänk
Medlem

Det är väldigt synd att det blivit såhär. Troligtvis har dom fått fler beställningar än dom räknat med, och i kombination med t.ex. förseningar från underleverantörer så har dom hamnat i kläm. Väldigt trist att dom inte lagt på längre leveranstid för att vara helt på den säkra sidan dock.

Permalänk
Medlem

Anledningar till förseningar: (som jag kan tänka mig)

- Leveransförseningar. (Det har dom konfirmerat)
- Eventuella problem med grejerna som ska sitta i datorerna, går ej genom testning, fungerar inte.
- Semestertider, sommarjobbare i produktionen?
- Dålig planering vid nyreleaser av datorer.
- Släpper för många modeller på en gång utan att ha grejerna hemma.
- Brist på kommunikation mellan produktion och kundtjänst. En säger 1 - 2 dagars leverans, plocksnubbarna går hem tidigt.

Finns en oändlig lista man kan göra på det här - men det enda vi vet är att vi är många - och vi har inga nya fina datorer som vi trott vi skulle haft vid det här laget.

Jag har fått "Den här veckan" som leveransbesked enligt Magnus men tvivlar på att det helt plötsligt kommer susa på, känns som att jag på Fredag när jag behöver den för jobbet kommer bli tvungen att improvisera...

Visst är dom trevliga både Peter och Magnus, all cred till dom och det arbete dom gjort hitills, men faktum kvarstår att vi inte har våra datorer. Min är inte lika sen som era i leveransen men likväl sen...

Kul att se att det gått iväg några till oss som klagar här, undrar hur många andra datorer som faktiskt skickats, vi är ju inte de enda i världen som beställt.

Lycka till med leveranserna och till er som fått/snart har sina maskiner:

POSTA ALL INFO OM DOM NI ORKAR!

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Ngn som vet om skärmen är blank eller matt?

Visa signatur

Zepto Nox A15

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b00red

Jag har fått "Den här veckan" som leveransbesked enligt Magnus men tvivlar på att det helt plötsligt kommer susa på, känns som att jag på Fredag när jag behöver den för jobbet kommer bli tvungen att improvisera...
.....
Kul att se att det gått iväg några till oss som klagar här, undrar hur många andra datorer som faktiskt skickats, vi är ju inte de enda i världen som beställt.

POSTA ALL INFO OM DOM NI ORKAR!

Lycka till med att få den till helgen. Jag behövde min i jobbet förra helgen. Någon som kändes fullt möjligt när jag beställde och fick reda på att den skulle levereras 6 aug. Nu blev det ingen dator och heller inget jobbat

Jag har sett minst 3 st nox användare på nätet varav en kör linux/suse på sin.
/J

ps 1680x1050 skärmen är blank den andra skärmen vet jag inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jensr

ps 1680x1050 skärmen är blank den andra skärmen vet jag inte.

Ok, tack då vet jag!

Visa signatur

Zepto Nox A15

Permalänk
Medlem

Fick leveransbesked idag. Beställde 27/6...
Onlinerabatten var med på ordern, men ingen väska eller dylikt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilski
Fick leveransbesked idag. Beställde 27/6...
Onlinerabatten var med på ordern, men ingen väska eller dylikt...

Det låter underligt... Säker på att det inte står något om "Zepto Business Pro" eller liknande längst ner i listan på beställda komponenter?

Om inte annat får du väl ta och ringa upp Zepto för att höra med dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Det är väldigt synd att det blivit såhär. Troligtvis har dom fått fler beställningar än dom räknat med, och i kombination med t.ex. förseningar från underleverantörer så har dom hamnat i kläm. Väldigt trist att dom inte lagt på längre leveranstid för att vara helt på den säkra sidan dock.

Haha, tror du det finns något större intresse i att beställa en dator med över 1½ månads leveranstid? Jag hade iaf valt en annan dator.

Permalänk
Medlem

lönar sig att pressa dem nu fick jag en zepto backpack och en logitech mus på köpet min Nox testades atm och borde skickas idag, får väl ses som en födelsedags present det med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sevi
lönar sig att pressa dem nu fick jag en zepto backpack och en logitech mus på köpet min Nox testades atm och borde skickas idag, får väl ses som en födelsedags present det med

Bra att du skrev. Jag fick också ändrat min väska till en ryggsäck. Något som jag faktiskt kan ha nytta av. Någon gratis mus blev det dock inte. Frågade inte heller efter det. Jag hoppas verkligen att allt kommer nu denna vecka. Tydligen är datorn byggd nu och skall testas. Kanske dyker den upp på torsdag/fredag.
/J

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Veracity
Haha, tror du det finns något större intresse i att beställa en dator med över 1½ månads leveranstid? Jag hade iaf valt en annan dator.

Nej, men dom borde väntat med att lägga upp nox på sin hemsida från första början.

Permalänk
Medlem

Tycker de verkar sköta situationen ganska bra ändå. Är väl snarare regel än undantag att det blir ganska kraftiga förseningar på nya modeller. Irriterande bara att de kör med glädjekalkyrer även nu sista veckan. Självklart kan det inträffa incidenter som de inte kan råda över (främst underleverantörer) men när de märker att testningen tar längre tid än de trott så borde de kunna meddela det till andra som väntar. Schyst dock med kompensation, det är det inte alla företag som skulle gett något så värt i den här situationen.

Permalänk
Medlem

Då va man första kunden i sverige att beställa 9650GT då ^_^

Och jag tycker med att dom gör bra ifrån sig sett utifrån förutsättningarna.
Det va något inlägg tidigare här som beskrev i princip varenda tänkbara scenario, och varenda en av dessa låter nog troligt, men mest så är det nog att hypen runt den här burken har blivit större än väntat.

väntar med spänning på min, leverans datum 3/9.

// H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hummern
Då va man första kunden i sverige att beställa 9650GT då ^_^

Och jag tycker med att dom gör bra ifrån sig sett utifrån förutsättningarna.
Det va något inlägg tidigare här som beskrev i princip varenda tänkbara scenario, och varenda en av dessa låter nog troligt, men mest så är det nog att hypen runt den här burken har blivit större än väntat.

väntar med spänning på min, leverans datum 3/9.

// H

Har du beställt det sidan om? Det finns ju fortfarande inte som ett tillval hos Zepto.

/J

Permalänk
Medlem

hade dom på tråden nyss och nämde det. så visade det sig att det skulle komma upp idag/imorn. så jag slängde in det med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hummern
hade dom på tråden nyss och nämde det. så visade det sig att det skulle komma upp idag/imorn. så jag slängde in det med.

Hur mycket extra kostade det? (tänker inte uppgrader men vill gärna veta.)
/J

Permalänk

hehe soft! Jag fattar varför alla kommer fram förutom jag...?
Så du fick det nya grafikkortet som kompensation då lr?

Edit: Så fick äntligen tag på dem nu, och min var på testning. Det betyder väl att jag får den på fredag? Han sa själv att han inte visste när... Han sa också att det inte blev ytterligare kompensation...
Så sevi jag vet inte hur du fick din mus?? frågade du efter den?