snabb fråga ang kylpasta Thermalright Ultra-120

Permalänk

snabb fråga ang kylpasta Thermalright Ultra-120

tjenare håller på o bygger ihop min nya dator nu och undrar om man ska köra med den kylpastan som medföljer Thermalright Ultra-120 extreme eller satsa på Arctic Cooling MX-2 Thermal Compound???kommer inte så mkt längre just nu utan svar=) hehe men sökte efter tråden ang detta men hittade den tyvärr inte.så svar vore verkligen på sin plats..tackar

Permalänk
Medlem

Re: snabb fråga ang kylpasta Thermalright Ultra-120

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Technofreak_
tjenare håller på o bygger ihop min nya dator nu och undrar om man ska köra med den kylpastan som medföljer Thermalright Ultra-120 extreme eller satsa på Arctic Cooling MX-2 Thermal Compound???kommer inte så mkt längre just nu utan svar=) hehe men sökte efter tråden ang detta men hittade den tyvärr inte.så svar vore verkligen på sin plats..tackar

Jag hade kört på den kylpastan som följer med, men det är jag de

Mvh
Isak

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk

okey:) ne tänkte mest bara eftersom den arctic cooling mx-2 har fått så bra kritik men den som följer med är säkert inte dålig heller.men de tär ju inte så man vill plocka ner det 1 gång till sen hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

okey:) ne tänkte mest bara eftersom den arctic cooling mx-2 har fått så bra kritik men den som följer med är säkert inte dålig heller.men de tär ju inte så man vill plocka ner det 1 gång till sen hehe

Jag hade smetat på den men är du inte säker så skall du vänta. Det är ju du som skall vara nöjd och inte jag

Mvh
Isak

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk

iofs säger bara ngn som har använt den som medföljer att den är bra så kör jag på de hehe=)

Permalänk
Medlem

Det skilljer någon drag säkert, vill du inte vänta + orkar inte pula så funkar den som kommer med utmärkt.

Permalänk

okey..tror du det skiljer sig ngt i temp?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

okey..tror du det skiljer sig ngt i temp?

"någon drag" = någon grad.
Har för mig att det var runt 3-5C skillnad mellan silikonpasta (det billigaste) och de bästa i swecs test. Jag har dock ingen aning om vad man får med.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk

ahaa okey men det är la rätt mkt ändå eller?

Permalänk
Medlem

http://sweclockers.com/recension/5989-kylpastor_2007

Mycket eller inte, det är väl subjectivt

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

hehe jo det är ju iofs sant;) har läst den innan och m-2:an var ju bäst i test:) så har beställt den men får inte den förs än den 15:e typ:/

ingen som kör med thermalrigths kylpasta o kan säga hur den är?:)

Permalänk
Medlem

Jag själv kör med pastan som följer med, fungerar utmärkt för mig iaf
Kan inte säga om det är någon större skillnad med någon annan kylpasta då jag inte har bytt.

Visa signatur

E8300 4,1 GHZ 24/7 - Antec Sonata III - 8800GT 700 / 1750 / 920 - 4GB Corsair PC6400

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marmelad
Jag själv kör med pastan som följer med, fungerar utmärkt för mig iaf
Kan inte säga om det är någon större skillnad med någon annan kylpasta då jag inte har bytt.

okey det låter ju bra=) vad har du för temps?såg att du hade klockat din nämligen.

Permalänk

Jag kör som dig med Thermalright och MX-2. Det kan nog skilja iaf 5 grader mellan de båda så jag skulle rekommendera att helt enkelt vänta om du orkar. Det är inte mer än 4 dagar.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk

nee men om det gör så mkt så väntar jag hellre faktiskt.lika br ao göra de rätt på en gång så slipper man rinva ner allting sen igen..