Permalänk
Medlem

Var på Macforum i GBG o klämde lite idag på de nya modellerna o snackade med personalen. Tydligen så har inga Pro av den kraftigare modellen skickats från Apple än men de har krängt några av den billigare samt en en hel del Macbooks.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas Lundh
Köpte den på Macforum.

Soft då vet linus vart han ska imon

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delerium
Var på Macforum i GBG o klämde lite idag på de nya modellerna o snackade med personalen. Tydligen så har inga Pro av den kraftigare modellen skickats från Apple än men de har krängt några av den billigare samt en en hel del Macbooks.

Tråkigt med tanke på att jag beställt den kraftigare modellen. Beräknad att skickas på Torsdag nästa vecka.. leverans 31 Okt.. Tiden går ganska långsamt nu för tiden.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Tråkigt med tanke på att jag beställt den kraftigare modellen. Beräknad att skickas på Torsdag nästa vecka.. leverans 31 Okt.. Tiden går ganska långsamt nu för tiden.

Det kan man säga, jag har inte fått min lön ännu... vill ha vill ha macbook

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Tråkigt med tanke på att jag beställt den kraftigare modellen. Beräknad att skickas på Torsdag nästa vecka.. leverans 31 Okt.. Tiden går ganska långsamt nu för tiden.

Samma här. Jag beställde min samma dag som de släpptes men min leveranstid är beräknad till 3 november. Kanske beror på att jag valde till en SSD. Fast applestore brukar han ganska bra marginaler på sina datum så förhoppningsvis kommer den i slutet av månaden ändå.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

beställde för en timma sen och fick beräknad leverans till 5-6e nov

Permalänk

Längtar efter min första (egna) Mac. Ska bli härligt! Det jobbiga är att vänta på den. 3-4 November står det att den ska kommer (ungefärligt).

Yush!

Permalänk
Medlem

Drog iväg en beställning på den kraftigare varianten av MBP idag leverans mellan 23-26 oktober ska bli kul

Visa signatur

Asus A7J
Intel Yonah Dual Core T2300 1.66GhZ,
1GB Ram, 100gb HDD 5400RPM, 17" Glare WXGA+, ATI X1600 256mb.

Permalänk

tankte fraga, kan man fa en 320-400 Gig HDD o fungera pa macbook? Jag tror jag kommer kopa macbook nar de kommer med Nehalem och hogre upplosning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lafortuna
tankte fraga, kan man fa en 320-400 Gig HDD o fungera pa macbook? Jag tror jag kommer kopa macbook nar de kommer med Nehalem och hogre upplosning.

Ja det är bara att slänga i vilken 2.5" 9.5mm sata disk som helst i den.

Permalänk
Medlem

Jag reserverade en vid öppning på onsdagen.
Nu ringer jag och frågar när de kommer in så får jag som var "Vi har fått in ett par men de är till dom som bokat". Då visar det sig att de missat att registrera mig bokning så jag får vänta.
Satan va irriterad jag är nu. Hade kunnat haft min hemma idag men eftersom Macsupport i Västerås hellre anställer snygga brudar än kompetent personal så får jag vänta.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

litet test av dem http://macworld.idg.se/2.1038/1.186217/test-sa-bra-ar-de-nya-... hoppas apple fixar så att mjukvaran själv växlar mellan grafikkorten på den värre MBP.

finns ju även rykten om att nästa OS X ska stödja hybridgrafik

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
finns ju även rykten om att nästa OS X ska stödja hybridgrafik

"Does the Apple Macbook Pro (Late 2008) support NVIDIA's Hybrid SLI® technology?"

Answer: "No. NVIDIA Hybrid SLI technology for notebook computers allows a motherboard GPU and a discrete GPU to work together for extreme multi-GPU SLI performance when needed (called GeForce Boost mode), or use just a single GPU for low power consumption and long battery life (called Hybrid Power mode).

Apple's Macbook Pro (Late 2008) does feature both the NVIDIA® GeForce®9400M motherboard GPU for everyday computing and the NVIDIA® GeForce® 9600M GT discrete GPU for high graphics performance. You can switch between the Geforce 9400M motherboard GPU (called "Better Battery Life") and the Geforce 9600M GT discrete GPU (called "Higher Performance"), but you cannot use both GPU's at once in this implementation.

Apple's hybrid graphics technology is supported under the MacOS X operating system version 10.5.5 and higher only. When running Microsoft's Windows XP™ or Microsoft's Windows Vista™ using Apple's Boot Camp, the system locks into higher performance mode which uses the Geforce 9600M GT discrete GPU for all graphics related tasks and can not be changed to use the Geforce 9400M motherboard GPU for battery life mode."

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delerium
"Does the Apple Macbook Pro (Late 2008) support NVIDIA's Hybrid SLI® technology?"

Answer: "No. NVIDIA Hybrid SLI technology for notebook computers allows a motherboard GPU and a discrete GPU to work together for extreme multi-GPU SLI performance when needed (called GeForce Boost mode), or use just a single GPU for low power consumption and long battery life (called Hybrid Power mode).

Apple's Macbook Pro (Late 2008) does feature both the NVIDIA® GeForce®9400M motherboard GPU for everyday computing and the NVIDIA® GeForce® 9600M GT discrete GPU for high graphics performance. You can switch between the Geforce 9400M motherboard GPU (called "Better Battery Life") and the Geforce 9600M GT discrete GPU (called "Higher Performance"), but you cannot use both GPU's at once in this implementation.

Apple's hybrid graphics technology is supported under the MacOS X operating system version 10.5.5 and higher only. When running Microsoft's Windows XP™ or Microsoft's Windows Vista™ using Apple's Boot Camp, the system locks into higher performance mode which uses the Geforce 9600M GT discrete GPU for all graphics related tasks and can not be changed to use the Geforce 9400M motherboard GPU for battery life mode."

Nästa version av OS X sa han, inte datorn...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Nästa version av OS X sa han, inte datorn...

Vad spelar det för roll då nya Macbook Pro ändå inte har stöd för det?

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delerium
Vad spelar det för roll då nya Macbook Pro ändå inte har stöd för det?

För att det förmodligen kommer nya datorer någon gång i framtiden? De nuvarande kommer inte vara de nyaste för alltid om du inte visste det?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
För att det förmodligen kommer nya datorer någon gång i framtiden? De nuvarande kommer inte vara de nyaste för alltid om du inte visste det?

Enligt ryktet som cirkulerar så finns det redan stöd för Hybridgrafik i nya Macbook Pro och det enda som behövs för att aktivera detta är ny mjukvara. Detta har nu dementerats av Nvidia vilket du kan läsa i mitt tidigare inlägg. Vad senare versioner av Macbook Pro kommer att ha stöd för kan man endast spekulera om då en uppdatering av dessa med all säkerhet ligger långt fram i tiden.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delerium
Enligt ryktet som cirkulerar så finns det redan stöd för Hybridgrafik i nya Macbook Pro och det enda som behövs för att aktivera detta är ny mjukvara. Detta har nu dementerats av Nvidia vilket du kan läsa i mitt tidigare inlägg. Vad senare versioner av Macbook Pro kommer att ha stöd för kan man endast spekulera om då en uppdatering av dessa med all säkerhet ligger långt fram i tiden.

Ja? Och om nästa version av OS X stödjer hybridgrafik lär de ju ganska snabbt efter uppdatera datorerna så att även de gör detta.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drogo
Drog iväg en beställning på den kraftigare varianten av MBP idag leverans mellan 23-26 oktober ska bli kul

Oh.. hur kan det stämma? Jag beställde den 14:e och har beräknad leverans till den 31 Oktober. Beställde du direkt från Apple eller någon annan rolig affär? Eller köpte du möjligtvis 17-tummaren?

Om inte så är jag något avundsjuk om det det stämmer att du får den ~1 vecka innan mig.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Jag beställde min MacBook den 15de. Beräknad att vara hos mig den 3-4nov :\

Visa signatur

tack o bock

Permalänk

Är det bara jag som får fel, när man ska kolla beställningsstatusen?

"
Tyvärr...

På grund av tekniska problem har vi inte kunnat bearbeta din förfrågan. klicka här för att återvända till webbutiken Apple Store.
"

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Är det bara jag som får fel, när man ska kolla beställningsstatusen?

"
Tyvärr...

På grund av tekniska problem har vi inte kunnat bearbeta din förfrågan. klicka här för att återvända till webbutiken Apple Store.
"

Nej, samma här. Konstigt nog har jag fått en vana att gå in där med jämna mellanrum.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

För er som inte kollat: http://www.macworld.com/article/136214/2008/10/macbookbenchma...

Benchmarks där de bland annat jämför processor 2.0 vs 2.4 i MB modellerna. Fan glad att man tog 2.0an nu, ingen stor skillnad alls.

MacBooken fick för övrigt runt 38 fps i Quake 4 med 1024x i upplösning och allt på high, riktigt najs då den gamla fick typ 25 i 640x med allt på low.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
För er som inte kollat: http://www.macworld.com/article/136214/2008/10/macbookbenchma...

Benchmarks där de bland annat jämför processor 2.0 vs 2.4 i MB modellerna. Fan glad att man tog 2.0an nu, ingen stor skillnad alls.

MacBooken fick för övrigt runt 38 fps i Quake 4 med 1024x i upplösning och allt på high, riktigt najs då den gamla fick typ 25 i 640x med allt på low.

Visst är det så.. grafikkortet gör den största skillnaden i den nya Macbooken. Är imponerad över att Apple tog beslutet att ge den lite grafik-kärlek också.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Visst är det så.. grafikkortet gör den största skillnaden i den nya Macbooken. Är imponerad över att Apple tog beslutet att ge den lite grafik-kärlek också.

Ja Nu är jag lycklig iaf, jag klarar av att vänta de där få sekundrarna extra som 2.0an innebar

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Faan alltså, jag är riktigt sugen på den nya, men jag vet inte riiiktigt om jag ska köpa den nu eller när jag tar studenten.

Jag vill ha en MB, men jag vet inte riktigt hur mycket jag kommer använda den som bärbar just nu, så jag vet inte om jag skall vänta tills jag tagit studenten och köpa en då, om det kommit en ny prestandaupdate.

Men hur mycket brukar den uppdateras varje gång? Det är ju ~200 dagar mellan uppdateringarna, och frågan är ju om det kommer att vara en stor update eller en liten fisupdate som inte är värd 200 dagar om man ska säga så.

Typ om det kommer en 20gb större hårddisk och en lite snabbare cpu så känns det inte lönt att vänta 200 dagar, men om man får ett ännu bättre graffe och sånt så känns det ju lönt..

Dock så lär väl 9400 hänga med ett bra tag iom att det är heelt fresh?

Permalänk

Hur mycket plats tar OS X + programmen på hårddisken? Tänkte på vilken hdd man ska ta.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Hur mycket plats tar OS X + programmen på hårddisken? Tänkte på vilken hdd man ska ta.

Nu nar jag tanker allvarligt, tycker jag att jag hade fel om priset, med tanke pa att den ar i aluminium och glass , den ar val vart 2k mer kan andra barbara pa marknaden. Far nog kopa en macbook sa fort den uppdateras med hogre upplosning och nehalem, sa jag far val vanta lite mer an 200 dagar for att kopa den=)

Ar det nan som ha koll pa nar Nehalem kommer borja dyka i barbara datorer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Ja Nu är jag lycklig iaf, jag klarar av att vänta de där få sekundrarna extra som 2.0an innebar

Köpte du 4GB minne också, från apple?

Permalänk

Argh! Kan inte bestämma mig för vilken modell jag ska köpa, Macbook eller pro:n? Rätt dyrt med pro men trevligt med ett snabbare grafikkort? Fast jag spelar ju rätt lite spel... Suck, vilka oöverstigliga problem när man är så oförmögen att fatta beslut som jag.