Operation Flashpoint 2 - Dragon Rising [2009]

Permalänk
Medlem

Operation Flashpoint 2 - Dragon Rising [2009]

Hittade ingen annan tråd ang OFP2 efter sökning så skapar en tråd.

Någon som ligger inne med någon information om detta spel?
Visste ens inte om att det var ett OFP2 spel på väg.
Ettan var ju klockren.. hoppas detta blir ännu bättre.. och väl utrustad för MP.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Operation Flashpoint 2 kommer ut nångång under hösten 2009 och är nästa generations soldatsimulator-spel som bygger på Neon-motorn som användes i både Colin McRae: DiRT och Race Driver: GRID.

Citerar lite från engelska Wikipedia:

Citat:

On The Island

* > The Island is named Skira Island
* 220 km² of terrain
* Wide range of terrain types:
o Swamps
o Grasslands
o Forests
o Rocky Mountains
* Crumbling soviet era architecture

From here on in there are no slides

* This Island is Located North of Japan - 0:43 to 0:45
* This Island is part of a chain of islands called the scarlet islands. - 0:45 to 0:47
* This Island has a turbulent history of being liberated, First owned by China, taken by Japan and liberated by Russia in World War Two, and now is prized as the largest oil reserve in the world - 0:40 to 1:10

Length

* // Restated what was on the slide: > 220 km² of terrain or 137 M² - (This is not including the sea) - 1:10 to 1:17
* > It Takes in real time:
o 4 and a half hours to walk across the island. - 1:19 to 1:22
o 2 hours in a reasonably fast jeep. - 1:22 to 1:24
o or in the fastest aircraft 20 minutes to fly. - 1:25 to 1:28

General

* The Research and Design team was sent to the island to collect photos and document the island - 1:10 to 1:36
* // The Video shows a higher density forest with more ground clutter (bushes, logs, low grass, rocks) 1:36 to 1:50
* Nothing on the island has been created by mission designers or level designers. All places are real places on the island.
o This is done to ensure free flowing (non funnelled) tactics and strategy; As well to allow the player to feel more in depth knowing these places exist.

Destruction

* Buildings have a multi-stage multi-sectioned approach to demolition.
* They're a damageable world objects.
o Some have multiple damage states.
* Damage done to world objects and buildings is persistent.
o This pervasion of persistent objects extends throughout the mission and campaign.
o This is done to instill a sense of attrition that extreme firepower has.

Soldiers

* In Operation Flashpoint 2: Dragon Rising there is a great push to do as many unique looking characters as possible.
* This is done to support a level of attachment to your AI friends.
* As well it aids in easier command due to facial recognition.
* There is a great emphasis placed on the personality of units.

Animation / Motion

* Motion Capture was done with special forces personel.
* The Level of unique motions placed within the game is much higher than that of Operation Flashpoint.
* There are motions for mounting vehicles and even leaping over small walls.
* You can interact with many world objects - Example Doors: you can kick them in.

Gameplay

* There are no "Magic Pockets" - everything must be carried and assembled.
* Firing sequences from lifting the object up, to placing it on your shoulder to turning it on and arming to fire is all faithfully simulated.
* Reloading is as well faithfully simulated.

Weaponry

* All weaponry requiring a interface (Example Javelin) will have one. Highly detailed and functional.
* There are over 70 infantry weapons in the game.

Including but not limited to:

*
o Anti-Tank
o Anti-aircraft
o Shotguns
o Sub-machine guns
o Pistols
o Battle rifles
+ Light and Heavy
+ Automatic and Semi-automatic
o Assault rifles
+ Light and Heavy
+ Automatic and Semi-automatic
o Sniper rifles
o Machine guns
+ Light and Heavy

These weapons can be attached with scopes and grenade launchers among other things that are not known at this time. Weapon permitting - IE: A Javelin cannot be given a scope.

There are also:

* Mounted machine guns of a few variations.
o // From displayed pictures in the video it looks like the game may include a heavy .50 cal machine gun as well as anti-air machine guns and lastly mounted grenade launchers.

Vehicles

* There are 50 vehicles
o // One would presume 20 a side with 10 being civilian, rebel or neutral units.
* There are air, naval and land units all faithfully simulated.
o Vehicles react to terrain with varying levels of performance.
o Strengths and weaknesses of vehicles are apparent and a strategy element in Operation Flashpoint 2.
o The following elements are supported:
+ Crew positions
+ All Weapon systems
# With detailed deploying and firing sequences.
+ All components
+ Passenger positions
o Vehicles are extremely up to date to the current war in Afghanistan.
+ Details include ad-hoc modifications to vehicles now used, but outside original specifications.
o Interiors of Vehicles are detailed as possible with the resource allotted to this feature.

Effects

* When firing the game utilizes a multistage animation feature that over a series of milliseconds provides a progressive animation that leads to realistic effects.

http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Flashpoint_2

Jag har redan förhandsbokat detta massiva spel, då jag bokstavligen talat älskar Operation Flashpoint: Cold War Crisis och Resistance. Tror detta kommer bli årets spel. Längtar som en galning!

Kan ju även nämna att Codemasters älskar detaljer, och det syns, då varenda liten mutter som finns på verkligheten's tank t.ex., finns i spelet. Allt är taget från verkligheten; hur man springer, hur man skjuter, hur man kör, med mera. Allt är precis som att man var där.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Viktigt att påpeka att de som gjorde OpF hoppade av sammarbetet med COdemasters och släppte Armed Assault som officiell uppföljare. Har ingen aning hur Codemasters är men är de som EA så lär OpF 2 bara vara att skippa.
Kommer hur som inte vara lika realistiskt som 1:an enligt vad utvecklarna sagt så troligtvis standard FPS

Permalänk
Medlem

Bohemia Interactive och Codemasters gjorde Operation Flashpoint: Cold War Crisis med dess expansioner. Dock hade Codemasters och Boehemia Interactive 2 olika tankar om hur uppföljaren ska vara. Codemasters äger namnet Operation Flashpoint och Bohemia Interactive gör inte det, så Bohemia skapade Armed Assault (ArmA).

Bohemia Interactive är fast besluten av att använda sig av samma koncept som Operation Flashpoint hade, dvs ingen korrekt fysik och världen's sämsta AI. De lägger bara på nya funktioner som t.ex. TrackIR och bättre grafik. Codemasters däremot gör uppföljaren till det som en uppföljare ska vara - ny grafik, nytt innehåll, ny taktik, nytt spelsätt, nya valmöjligheter, större koncept, osv.

ArmA är precis som Crysis till Far Cry - en andlig uppföljare, dvs inte den officiella uppföljaren. Far Cry 2 är den officiella uppföljaren till Far Cry, medans Operation Flashpoint 2 är den officiella uppföljaren till Operation Flashpoint. Ser ni någon likhet?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Bohemia Interactive och Codemasters gjorde Operation Flashpoint: Cold War Crisis med dess expansioner.

Är väl snarare så att BIS gjorde och CM publicerade.

Citat:

Bohemia Interactive är fast besluten av att använda sig av samma koncept som Operation Flashpoint hade, dvs ingen korrekt fysik och världen's sämsta AI. De lägger bara på nya funktioner som t.ex. TrackIR och bättre grafik. Codemasters däremot gör uppföljaren till det som en uppföljare ska vara - ny grafik, nytt innehåll, ny taktik, nytt spelsätt, nya valmöjligheter, större koncept, osv.

Nu ska man ju inte jämföra ArmA med OFP2, det kommer ju ett ArmA2 nästa år.

Citat:

ArmA är precis som Crysis till Far Cry - en andlig uppföljare, dvs inte den officiella uppföljaren. Far Cry 2 är den officiella uppföljaren till Far Cry, medans Operation Flashpoint 2 är den officiella uppföljaren till Operation Flashpoint. Ser ni någon likhet?

Så du menar att eftersom Far Cry 2 sög och Crysis var bra så kommer OFP2 att suga?

Sen kan jag ju tillägga att det som visats av OFP2 inte ser speciellt bra ut, varken grafiskt eller gameplay.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Är väl snarare så att BIS gjorde och CM publicerade.

Jo, men Codemasters äger namnet Operation Flashpoint ändå, av någon konstig anledning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Nu ska man ju inte jämföra ArmA med OFP2, det kommer ju ett ArmA2 nästa år.

ArmA 2 kommer bli, enligt Bohemia Interactive, skärmdumparna och filmklippen, vara precis som ArmA fast med bättre grafik o lite nya saker typ. Fysiken kommer vara densamma som ettan. Så kommer det inte vara i Operation Flashpoint 2, där de troligtvis använder sig av Havok.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Så du menar att eftersom Far Cry 2 sög och Crysis var bra så kommer OFP2 att suga?

Har jag sagt det? Jag tycker Far Cry 2 är grymt mycket roligare än vad Crysis är, även om Crysis har fler valmöjligheter.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Sen kan jag ju tillägga att det som visats av OFP2 inte ser speciellt bra ut, varken grafiskt eller gameplay.

Vi är alla olika...

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
ArmA 2 kommer bli, enligt Bohemia Interactive, skärmdumparna och filmklippen, vara precis som ArmA fast med bättre grafik o lite nya saker typ. Fysiken kommer vara densamma som ettan. Så kommer det inte vara i Operation Flashpoint 2, där de troligtvis använder sig av Havok.

Ja visst skulle det vara kul med bättre fysik, men det blir väldigt resurskrävande i ett spel som ArmA. Ragdoll till exempel fungerar inte speciellt bra i multiplayer då det beräknas på klientsidan, kropparna inte hamnar på samma ställe vilket medför att det inte går att ta skydd bakom dom.

Citat:

Har jag sagt det? Jag tycker Far Cry 2 är grymt mycket roligare än vad Crysis är, även om Crysis har fler valmöjligheter.

Från mitt perspektiv uppfattade jag det så.

Citat:

Vi är alla olika...

Av det som har visats(tidig version) så ser inte grafiken bättre ut än ArmA samt att gameplayet ser väldigt arkadigt ut. Vapnet täcker upp halva skärm ytan.
Sen att CM skryter att dom har jobbat så länge på spelet och har lagt ner väldigt mycket tid på research, men får hjälp av personer på sitt forum som säger att dom har lagt in fel helikopter till USMC, eller nått sånt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Av det som har visats(tidig version) så ser inte grafiken bättre ut än ArmA samt att gameplayet ser väldigt arkadigt ut. Vapnet täcker upp halva skärm ytan.
Sen att CM skryter att dom har jobbat så länge på spelet och har lagt ner väldigt mycket tid på research, men får hjälp av personer på sitt forum som säger att dom har lagt in fel helikopter till USMC, eller nått sånt.

Så du menar att Colin McRae: DiRT's och Race Driver: GRID's grafik (fler bilder på GRID. In-game-bilder från Operation Flashpoint 2) är ful? Dessa 3 spel använder sig av exakt samma grafikmotor, fast de har förbättrat den lite i Operation Flashpoint 2. På de bilder och informations-texter (beskrivningar o tekningar, m.m.) som jag har sett från Operation Flashpoint 2, så skryter inte Codemasters hur mycket de har lagt ner på spelet. Allt ser verkligen skitsnyggt och välgjort ut.

Creative Assembly har lagt ner tid på vattnet i deras nya strategi-spel Empire: Total War. De säger att ett team eller en enda man från deras team, arbetade med endast vattnet så att det skulle så realiskt som möjligt, under ett helt år. Skryter de då? Är vattnet verkligen fult gjort?

Det där med att Codemasters har gått över till den FPS-aktiga stilen, tycker jag är bara bra. Styrningen påverkade många i ettan och även i ArmA och de tappade därmed "kunder". Dock så har de inte gått över helt till Half-Life 2-aktiga stilen, utan de har bara gått över lite.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Så du menar att Colin McRae: DiRT's och Race Driver: GRID's grafik (fler bilder på GRID. In-game-bilder från Operation Flashpoint 2) är ful? Dessa 3 spel använder sig av exakt samma grafikmotor, fast de har förbättrat den lite i Operation Flashpoint 2.

Jag har inte pratat om GRID(även om det använder samma motor och ser väldigt bra ut). Av OFP2 bilderna du länkade till är endast 3st av dem screenshots några är tagna från en TV(ser inte speciellt bra ut(konsol?)) och resten är photoshopade "targetrenders".

till exempel:
OFP2(ingame)

ArmA2(ingame - nej det är inte samma helikopter)

Du måste ju inte hålla med mig, men jag tycker att ArmA2 ser bra mycket bättre ut i dagsläget.

Citat:

På de bilder och informations-texter (beskrivningar o tekningar, m.m.) som jag har sett från Operation Flashpoint 2, så skryter inte Codemasters hur mycket de har lagt ner på spelet. Allt ser verkligen skitsnyggt och välgjort ut.

Creative Assembly har lagt ner tid på vattnet i deras nya strategi-spel Empire: Total War. De säger att ett team eller en enda man från deras team, arbetade med endast vattnet så att det skulle så realiskt som möjligt, under ett helt år. Skryter de då? Är vattnet verkligen fult gjort?

Jag menade inte att dom skryter om sin hur bra deras spel ser ut, utan att dom har lagt ner flera år på research om militära saker som t.ex. fordon.

Citat:

Det där med att Codemasters har gått över till den FPS-aktiga stilen, tycker jag är bara bra. Styrningen påverkade många i ettan och även i ArmA och de tappade därmed "kunder". Dock så har de inte gått över helt till Half-Life 2-aktiga stilen, utan de har bara gått över lite.

Det går att ställa in floating zonen i ArmA hur man vill(från helt stilla till stora rörelser).

Denna bild beskriver ganska bra hur det ser ut i OFP2 nu.

tagen härifrån: http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Jag har inte pratat om GRID(även om det använder samma motor och ser väldigt bra ut). Av OFP2 bilderna du länkade till är endast 3st av dem screenshots några är tagna från en TV(ser inte speciellt bra ut(konsol?)) och resten är photoshopade "targetrenders".

till exempel:
OFP2(ingame)
http://games.tiscali.cz//images/ofp2codies/bkg3.jpg

ArmA2(ingame - nej det är inte samma helikopter)
http://www.armaholic.com/datas/users/4-arma2_uh1a_1.png
Du måste ju inte hålla med mig, men jag tycker att ArmA2 ser bra mycket bättre ut i dagsläget.

Ja, där är ArmA 2 en klar vinnare, men jag går efter detaljerna, valmöjligheterna, vapnen, osv. ArmA-serien är inte så värst realistiskt när det gäller fysik o sånt. Plus, det är inte så värst optimerat. Håller tummarna på att Operation Flashpoint 2 blir väloptimerat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Jag menade inte att dom skryter om sin hur bra deras spel ser ut, utan att dom har lagt ner flera år på research om militära saker som t.ex. fordon.

Ja, det är väl bra? Då vet man att spelet kommer bli realistiskt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Det går att ställa in floating zonen i ArmA hur man vill(från helt stilla till stora rörelser).

Denna bild beskriver ganska bra hur det ser ut i OFP2 nu.
http://i182.photobucket.com/albums/x279/deadfastcz/blbosti/of... tagen härifrån: http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard....

Finns många FPS-spel som har vapnen så högt upp. Jag gillar inte styrningen så värst mycket i både föregångaren och ArmA, även om det går o inte ha någon float alls på vapnen. Hoppas de fixar floaten som i Half-Life 2. Den är dötts-skön! ^^

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Ja, där är ArmA 2 en klar vinnare, men jag går efter detaljerna, valmöjligheterna, vapnen, osv. ArmA-serien är inte så värst realistiskt när det gäller fysik o sånt. Plus, det är inte så värst optimerat. Håller tummarna på att Operation Flashpoint 2 blir väloptimerat.

ArmA2 kommer antagligen bli bra mycket mer optimerat än ArmA1. Minimum kravet är dual core och rekommenderat är quad core och ArmA1 kördes bara på en core.

Citat:

Ja, det är väl bra? Då vet man att spelet kommer bli realistiskt

Men de hade ju inte lyckats så bra med det som jag sa tidigare, då dom fick hjälp från någon på deras forum som påpekade att dom hade gjort något fel.

Citat:

Finns många FPS-spel som har vapnen så högt upp. Jag gillar inte styrningen så värst mycket i både föregångaren och ArmA, även om det går o inte ha någon float alls på vapnen. Hoppas de fixar floaten som i Half-Life 2. Den är dötts-skön! ^^

Men BIS system är mycket mer realistiskt, även om det kan kännas lite jobbigt ibland.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
ArmA2 kommer antagligen bli bra mycket mer optimerat än ArmA1. Minimum kravet är dual core och rekommenderat är quad core och ArmA1 kördes bara på en core.

Mycket sant.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Men de hade ju inte lyckats så bra med det som jag sa tidigare, då dom fick hjälp från någon på deras forum som påpekade att dom hade gjort något fel.

Ja, men det är ju bara bra att de fick hjälp o fixa till saken, eller hur?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Men BIS system är mycket mer realistiskt, även om det kan kännas lite jobbigt ibland.

Mycket sant det med, men jag tror faktiskt att Operation Flashpoint 2 kommer vinna fler "kunder", jämfört med ArmA 2. Eller det kanske blir som med Crysis och Far Cry 2 - Crysis är "bättre" än Far Cry 2. Men kan man skjuta av lemmar i ArmA 1 och 2? Nej! Det kan man göra i Operation Flashpoint 2.

Läs det sista citatet jag skrev från PC Gamer på mitt forum o bli förvånad. Codemasters älskar realism och vet dessutom hur man skapar realism. Vet Bohemia Interactive till en viss del det? Nej! De stannar kvar på den gamla tekniken från 2001. De tror att allt ska bli skitbra o även få många "kunder". Sant? Njae, 50/50. Får Codemasters många "kunder" efter Operation Flashpoint 2's frisläppning med dagen's teknik o förjävligt grym spel-motor? Ja, garanterat!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Ja, men det är ju bara bra att de fick hjälp o fixa till saken, eller hur?

Jo visst är det bra, men om de nu har lagt ner flera år på research och skryter om det borde de väl ha listat ut det själva?

Citat:

Mycket sant det med, men jag tror faktiskt att Operation Flashpoint 2 kommer vinna fler "kunder", jämfört med ArmA 2. Eller det kanske blir som med Crysis och Far Cry 2 - Crysis är "bättre" än Far Cry 2. Men kan man skjuta av lemmar i ArmA 1 och 2? Nej! Det kan man göra i Operation Flashpoint 2.

Kan mycket väl hända att OFP2 säljer mer än ArmA2, en vi får se ArmA2 släpps på xbox360 också.
Det fungerar inte så bra med sådan fysik i mulitplayer då det antagligen sker på klientsidan så det ser olika ut för alla spelare, vilket medför vissa problem med interaktion med kropparna.

Citat:

Läs det sista citatet jag skrev från PC Gamer på mitt forum o bli förvånad. Codemasters älskar realism och vet dessutom hur man skapar realism. Vet Bohemia Interactive till en viss del det? Nej! De stannar kvar på den gamla tekniken från 2001. De tror att allt ska bli skitbra o även få många "kunder". Sant? Njae, 50/50. Får Codemasters många "kunder" efter Operation Flashpoint 2's frisläppning med dagen's teknik o förjävligt grym spel-motor? Ja, garanterat!

Ja vi får väl se hur det kommer se ut i spelet och inte bara i ord
Jag vet inte, har CM någonsin släppt ett realistiskt spel? Är väl snarare BIS som vet hur man gör ett sånt här spel, de säljer ju sitt VBS1 och 2 till olika militära organisationer som träningsredskap.
Jag tror vi får vänta och se hur det blir, det finns ingen garanti att OFP2 kommer bli bra, inte heller att spel-motorn kommer bli bra bara för att GRID var ett bra spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Jo visst är det bra, men om de nu har lagt ner flera år på research och skryter om det borde de väl ha listat ut det själva?

Hellre research på flera år än research på nån månad för att släppa spelet så snabbt som möjligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Kan mycket väl hända att OFP2 säljer mer än ArmA2, en vi får se ArmA2 släpps på xbox360 också.
Det fungerar inte så bra med sådan fysik i mulitplayer då det antagligen sker på klientsidan så det ser olika ut för alla spelare, vilket medför vissa problem med interaktion med kropparna.

Operation Flashpoint 2 kommer också släppas till 360, t.o.m. till Playstation 3. Hör o häpna ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Jag vet inte, har CM någonsin släppt ett realistiskt spel?

Säger Colin McRae Rally-serien dig något? Colin McRae Rally-serien är ju väldigt känd som världen's mest realistiska rally-simulator. Codemasters har utvecklat en hel rad av bra o stabila spel.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Operation Flashpoint 2 kommer också släppas till 360, t.o.m. till Playstation 3. Hör o häpna ^^

Jo jag vet... Men PS3 är inte speciellt lätt att programmera för, tror inte BIS orkar skriva om motorn till OpenGL eller vad PS3 nu använder.

Citat:

Säger Colin McRae Rally-serien dig något? Colin McRae Rally-serien är ju väldigt känd som världen's mest realistiska rally-simulator. Codemasters har utvecklat en hel rad av bra o stabila spel.

Ja fast Colin McRae har väl inte vart speciellt realistiskt, är inte så insatt i serien men har för mig att 2:an var bra och sedan gick det ner i diket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Jo jag vet... Men PS3 är inte speciellt lätt att programmera för, tror inte BIS orkar skriva om motorn till OpenGL eller vad PS3 nu använder.

Är inte insatt i konsoll-världen, då jag föredrar hellre PC'n.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Ja fast Colin McRae har väl inte vart speciellt realistiskt, är inte så insatt i serien men har för mig att 2:an var bra och sedan gick det ner i diket.

Inte väldigt realistiskt, men realistiskt... som sagt

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

ehh...

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av edgren
[B]Operation Flashpoint 2 kommer ut nångång under hösten 2009 och är nästa generations soldatsimulator-spel som bygger på Neon-motorn som användes i både Colin McRae: DiRT och Race Driver: GRID.[QUOTE]

nästa generation?
neon motorn bygger väl på nuvarande generationen som kom 2007?

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Inte väldigt realistiskt, men realistiskt... som sagt

Det där måste jag starkt motsätta mig Colin McRae är inte i närheten realistiskt i min ögon. Vill man ha realism är det till Richard Burns Rally man vänder sig

Vad gäller ArmA2 vs OFP2 så är det ju svårt att säga nåt än. Det är ju egentligen bara BIS som vågat visa upp nåt. Det enda man sett får OFP2 är ju nåt som rullar i bakgrunden på någon intervju.

Grafisk sett är ArmA2 riktigt bra tycker jag. De har gått tillbaks till lite mer naturtrogna färger, ArmA var för färggrant Detaljrikedomen är väldigt hög döma av de filmklipp som visats upp. AIn har fått sig en boost, hoppas bara att de även gör något åt skademodellen/fysiken.

Hur OFP2 blir kan man ju bara gissa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
nästa generation?
neon motorn bygger väl på nuvarande generationen som kom 2007?

Neon-motorn kom ut 2007, precis som du säger, men Codemasters har förbättrat grafiken och även gjort den mer optimerad för att många datorer (inte bara de senaste, utan även de lite äldre) ska kunna klara av o kötta på en 220km2 stor bana utan laddningstider. Därmed nästa generation soldat-simulator.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Det där måste jag starkt motsätta mig Colin McRae är inte i närheten realistiskt i min ögon. Vill man ha realism är det till Richard Burns Rally man vänder sig

Vad gäller ArmA2 vs OFP2 så är det ju svårt att säga nåt än. Det är ju egentligen bara BIS som vågat visa upp nåt. Det enda man sett får OFP2 är ju nåt som rullar i bakgrunden på någon intervju.

Grafisk sett är ArmA2 riktigt bra tycker jag. De har gått tillbaks till lite mer naturtrogna färger, ArmA var för färggrant Detaljrikedomen är väldigt hög döma av de filmklipp som visats upp. AIn har fått sig en boost, hoppas bara att de även gör något åt skademodellen/fysiken.

Hur OFP2 blir kan man ju bara gissa.

Om man ska jämföra Colin McRae Rally-serien mot Richard Burns Rally, så vinner ju såklart RBR överlägset. Men har Codemasters gjort Richard Burns Rally? Nej! Vi pratar om realistiska spel som Codemasters har gjort, inget vilket spel som helst.

Idag ser ArmA 2 riktigt festligt ut, måste jag hålla med om. Men de in-game-bilder och filmer som vi har sett från Operation Flashpoint 2, är från 360 (vilka utvecklare/utgivare som skapar spel idag, släpper spelet till PC i första hand?). Precis som med GTA IV, så kommer grafiken bli kanske dubbelt så snyggare på PC än vad den är på 360 och Playstation 3.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd

Längtar till ofp2.
Jag avvaktar med grafikkortsköp tills nästa generationer gpus kommer p.g.a. det här spelet bl.a.
Hoppas battlefield spelare ger det här en chans, fast de kanske föredrar mer arkadstil.
Realismspel/moddar har alltid så få spelare....

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Längtar till ofp2.
Jag avvaktar med grafikkortsköp tills nästa generationer gpus kommer p.g.a. det här spelet bl.a.
Hoppas battlefield spelare ger det här en chans, fast de kanske föredrar mer arkadstil.
Realismspel/moddar har alltid så få spelare....

Finns en mod till Battlefield 2 med namnet Project Reality, om du inte har testat det så rekommenderar jag att du gör det

Ledsen för OffTopic.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen OPF2 satsar allt på multiplayer funktion.. det är där man vinner kunder.. Allt från stora banor med fordon till mindre banor där man springer runt i fabriker osv...
SP spelar man ju igenom en gång.. men multiplayer kan man leva på i flera år..

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Jag hoppas verkligen OPF2 satsar allt på multiplayer funktion.. det är där man vinner kunder.. Allt från stora banor med fordon till mindre banor där man springer runt i fabriker osv...
SP spelar man ju igenom en gång.. men multiplayer kan man leva på i flera år..

Håller med dig helt o hållet. Operation Flashpoint's multiplayer-del var inte så värst stark vill jag minnas :/ Hoppas också att de satsar mer på multiplayer än singleplayer.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Håller med dig helt o hållet. Operation Flashpoint's multiplayer-del var inte så värst stark vill jag minnas :/ Hoppas också att de satsar mer på multiplayer än singleplayer.

Du har delvis rätt, OFPs mulitplayer var inte speciellt bra implementerat. Däremot var OFP:R(Resistance) det bästa multiplayerspelet någonsin. Har du aldrig hört talas om CTI?

OFP2s multiplayer har jag uppfattat som mer begränsat än OFP och ArmA med begränsat antal spelare, speciellt på konsolerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Du har delvis rätt, OFPs mulitplayer var inte speciellt bra implementerat. Däremot var OFP:R(Resistance) det bästa multiplayerspelet någonsin. Har du aldrig hört talas om CTI?

CTI? Nej.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
CTI? Nej.

http://community.bistudio.com/wiki/CTI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
http://community.bistudio.com/wiki/CTI

Ah, nice. Spelade typ aldrig Operation Flashpoint: Resistance online pga trodde det var samma sak med den multiplayer-delen som i Cold War Crisis. Men Capture the Island låter roligt Får se om jag installerar spelet igen o testar't.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

EGO Tech video finns nu tillgänglig här: http://www.codemasters.com/flashpoint/ rekommenderar att ladda ner 720p versionen.

Jag tycker att kvaliteten nu ser sämre ut än ArmA2, speciellt gräs, texturer, träd, och andra modeller.

Permalänk
Medlem

Har en sak att tillägga här... GIMME GIMME GIMME GIMME GIMME!!!!!!!! *flaxar med armarna som en yr höna* Skit alltså! Det ser sjukt mycket fräschare o bättre ut än ArmA 2

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Det ser sjukt mycket fräschare o bättre ut än ArmA 2

Knappast, det ser ut som en kopia av Battlefield: BC. ArmA2 är överlägset i allt vad jag kan se, mycket bättre texturer, gräs och annan vegetation, modeller, animationer, gameplay, realism mm.