Tänkte bara varna för för... [Sony Ericsson W302]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mfm
Min W810 låter mycket bättre än min ipod touch 16GB (eller t.ex. skitmobilen Nokia N80). Vore ju synd om det är sämre ljud på nyare modeller...

Det är inte sämre ljud på nya modeller. Det är dock väldigt skämmigt eftersom att det inte är bättre ljud. Utvecklingen har stått still så att säga.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk

Re: Tänkte bara varna för för...

Har nu själv skaffat en. Och som alltid med budgetmobiler: vill du har en bra kamera? Köp en Canon Ixus. Vill du ha en bra MP3-spelare? Köp en iPod.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sideburns

...
Musikspelaren låter helt sjukt dåligt, ok att den är en budgetmobil men om den ändå säljs som en walkman-mobil så ska den ju ändå kunna användas för att lyssna på musik. Det låter som att sitta på toa med en gammal transisotrradio från -84.

Håller med, ljudet är rätt kasst. Jämförde lite snabbt med ljudkortet i datorn och mobilen har sämre dynamik, mer brus och diverse övertoner som stör. MP3-funktionen får nog mest ses som en "kul grej" t ex för ringsignal eller nåt...

Det finns inga drivruter någon stans att ladda ner för att koppla samma mobilen med datorn via den medskickade usb-sladden.

Såna finns nu...

Permalänk
Avstängd

just för att se mobiler är så dåliga. kameran är dålig. ljudet är dålig. telefonerna känns plastiga. min brors kärring har en w902i för henne så stängs mobilen av om hon har den i minus grader... det är fan förjävligt. så jag har gått ifrån se mobiler till en lg kc910 gud va nöjd jag blev med denna mobil:) ljudet är väldigt bra. kameran är skit bra för att vara en kamera mobil. telefonen är snabb jag älskar verkligen denna telefon^^

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Synd att jag inte såg tråden tidigare..
Jag kom över denna skit telefonen idag jag också.
Var på Siba och var tvungen att köpa en ny telefon, har väl som många andra fastnat för utseendet på skiten.

Hur som helst, menyerna suger, ljudet suger, har _ingenting_ positivt att säga om denna, ska åka raka vägen tillbaka imorgon och fixa tillbaks mina pengar.

Värdelös telefon.

Köp ej.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Köpte denna lur till lilltjejen och försöker förra över musik från datorn till den men med lite problem.

Har laddat ner och installerat drivrutinerna från SE och det funkar smärtfritt. Kopplar in telefonen och datorn hittar luren och drivrutinerna men dock hittar jag inte telefonen nåonstans i utforskaren.

Väljer jag masslagring i telefonen så hittar utforskaren 2st flyttara disk som det inte går att göra något med.

Någon som har något tips?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mfm
Min W810 låter mycket bättre än min ipod touch 16GB (eller t.ex. skitmobilen Nokia N80). Vore ju synd om det är sämre ljud på nyare modeller...

W810 är gjord på SEs egna plattform, A100 eller A200, och de låter ju erkänt bra i mp3-spelaren. Om W302 är gjord av Sagem som någon säger i tråden så är det ju helt annan hårdvara än i de vanliga Walkman-mobilerna. Tråkigt om den dessutom är mycket sämre.

Min K850i(A200) låter i alla fall mycket bra, äkta HiFi-ljud, enda smolken är lite låg maxnivå men det kan man leva med och spara hörseln på köpet.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
ljudet kan fixas bara att lägga in W980 acoustics filer fixat det på min kompis w302 ljudet blev mycket bättre

Men a2upload fungerar ju inte till w302, hur gjorde du?

Permalänk
Medlem

Hej på er!

Min syster är på G att köpa den här telefonen. Tänkte bara höra om den fortfarande är lika dålig, eller om det kommit någon ny firmware.

Om den är lika dålig, vad är det som är så dåligt?

MVH

/Jonas

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lilak
Hej på er!

Min syster är på G att köpa den här telefonen. Tänkte bara höra om den fortfarande är lika dålig, eller om det kommit någon ny firmware.

MVH

/Jonas

Säg åt henne att köpa en nokia 5310 istället. Den är dålig, men långt ifrån lika dålig som w302.

Läs igenom tråden så ser du vad som är dåligt med den.

Ljudet är kasst vid samtal och musik, det går inte att spela lite mer avancerade javaspel, menyerna är sega, inga vanliga teman fungerar, displayen är liten och lågupplöst. Telefonen är långsam också.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

Jag lånar tråden lite nu och frågar hur ljudet är i en w960i?

Det är så att jag skall få köpa min kusins för 500 eller mindre.

Krav för mig är BRA ljud inte högt med 99%bas. Man skall helt enkelt kunna balansera ljudet till att kunna spela fint klassisk musik om så behövs då detta är svårast att få att låta bra.

(ursäktar för en konstigt formulerad fråga men jag hoppas ni förstår vad som är bra ljud för min del)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lilak
Hej på er!

MVH

/Jonas

Som sagt köp en nokia 5310 du kan välja färg också...

har en själv...

Permalänk
Medlem

W302 är verkligen ingenting att ha. Min bror hade en, kassa hård-plast knappar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SEw902
Jag tycker dock att W902 har bättre ljud (iaf med Walkman lurarna) än medel i en mobiltelefon. Och ang W980 så har den fått ett pris för bästa ljudkvalitet i en mobil, det är bevisat av labb experter.

Lab experter? O herre jävlar. Har du ingen musikalisk uppfattning så sluta komentera.

Människans öra är helt omätbart. Det är en fantastisk skapelse till skillnad från
SE mobilerna som samtliga låter riktigt illa. För att inte tala om deras "walkman" headsett. Dom som följde med min W880 låter lika bra som ett par snäckor för 29;- från kjell & Company. Och dom kostar 400kr löst bara för det är en målad walkman logga på dem.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
SE mobilerna som samtliga låter riktigt illa. För att inte tala om deras "walkman" headsett. Dom som följde med min W880 låter lika bra som ett par snäckor för 29;-

Håller inte med dej att själva telefonen låter illa i alla fall inte dom SE lurar jag haft Däremot har du helt rätt i att lurarna som följer med låter riktigt illa

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Lab experter? O herre jävlar. Har du ingen musikalisk uppfattning så sluta komentera.

Människans öra är helt omätbart. Det är en fantastisk skapelse till skillnad från
SE mobilerna som samtliga låter riktigt illa. För att inte tala om deras "walkman" headsett. Dom som följde med min W880 låter lika bra som ett par snäckor för 29;- från kjell & Company. Och dom kostar 400kr löst bara för det är en målad walkman logga på dem.

Ja, svårt att fatta?. Du kan inte stå och säga att SE telefoner har dåligt ljud för då har du problem. Det är som natt och dag mellan tex w302 och w902, w980.

The Sony Ericsson W980 has just been awarded with the EISA award for Best European Music Phone. EISA is an assiocation of 50 special interest magazines from a total of 19 countries - each year they select an array of EISA award winners in lots of different categories, and this year, the Sony Ericsson W980 won as the best music phone.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ING
Ja, svårt att fatta?. Du kan inte stå och säga att SE telefoner har dåligt ljud för då har du problem. Det är som natt och dag mellan tex w302 och w902, w980.

The Sony Ericsson W980 has just been awarded with the EISA award for Best European Music Phone. EISA is an assiocation of 50 special interest magazines from a total of 19 countries - each year they select an array of EISA award winners in lots of different categories, and this year, the Sony Ericsson W980 won as the best music phone.

http://blog.se-nse.net/wp-content/uploads/2008/08/64.jpg

Dock har dom inte bäst ljud. Enligt mig, och många andra "kunniga" (fast jag är kanske inte kunnig) så har motorola bäst ljud. Sedan är nog mediaspelarinterfacet bra, dock inte då man spelar musik..

Sedan att telefonen blir superseg eftersom telefonen tappar hälften av processorkraften då man spelar musik är ju en annan sak. Andra telefonmärken brukar ha en separat processor som tar hand om musikuppspelningen, eller ha en snabbare och nyare processor än ARM9 på ~200MHz. Motorola har 523 MHZ på deras och nokia har 369MHz alternativt dual core på 267Mhz(N82 bla.).

Sedan anser många att en telefon inte kvalificerar sig som musiktelefon då telefonen saknar vanligt hörlursjack.

En sak till; i en sådan där utmärkelse så klassar dom antagligen bara renodlade musiktelefoner. Därmed har nog telefoner som tex innov8, zn5 och n82 direkt plockats bort, även fast dom eventuellt är bättre musiktelefoner än tex w980.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Dock har dom inte bäst ljud. Enligt mig, och många andra "kunniga" (fast jag är kanske inte kunnig) så har motorola bäst ljud. Sedan är nog mediaspelarinterfacet bra, dock inte då man spelar musik..

Sedan att telefonen blir superseg eftersom telefonen tappar hälften av processorkraften då man spelar musik är ju en annan sak. Andra telefonmärken brukar ha en separat processor som tar hand om musikuppspelningen, eller ha en snabbare och nyare processor än ARM9 på ~200MHz. Motorola har 523 MHZ på deras och nokia har 369MHz alternativt dual core på 267Mhz(N82 bla.).

Sedan anser många att en telefon inte kvalificerar sig som musiktelefon då telefonen saknar vanligt hörlursjack.

En sak till; i en sådan där utmärkelse så klassar dom antagligen bara renodlade musiktelefoner. Därmed har nog telefoner som tex innov8, zn5 och n82 direkt plockats bort, även fast dom eventuellt är bättre musiktelefoner än tex w980.

w980 har fått bra kritik angående ljudkvaliten. Detta är inget man kan kasta in under mattan.
Vilka är dessa "kunniga" som tycker motorola har bäst ljud?
Länka gärna då jag aldrig har hört om en motorola som vinner något musik/ljud-test.
Design har dem iaf.

http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_w980-review-250p6.php
Nästan identisk med en ipod säger dem och detta var en beta.
En ipod är inte bäst i mp3segmentet men slår nog dem flesta mobiltelefoner.

Sony Ericsson använder inte heller ARM9 i sina modeller nuförtiden.
Tror bland annat c905 hade en clock på ca 400mhz och w902 hade ungefär liknande resultat av vad jag har läst.

Sen spelar inte en åsikt någon roll då alla har olika.
Att 3,5mm jacket sitter på headsettet eller telefonen rör mig ur fläcken.

N82 använder ARM 11 och har en clock på 332 MHz.

Nokia 5310 var säkert med i testet och denna har ett dedicerat musikchip och utmärkte sig som den bästa musikmobil därute när den kom och jag tror den fortfarande håller den platsen.
N82 , n95 , n96 med mera har inte fått allt bra kritik på ljudkvaliten (Gsmarena).
Nokia har numera som vana att försämre förföljarna.
Se bara på n95 och n96.

Ett antagande blir aldrig mer än ett antagande.
Min Volvo drar förmodligen vilka ferrari som helst..

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
w980 har fått bra kritik angående ljudkvaliten. Detta är inget man kan kasta in under mattan.
Vilka är dessa "kunniga" som tycker motorola har bäst ljud?
Länka gärna då jag aldrig har hört om en motorola som vinner något musik/ljud-test.
Design har dem iaf.

Vet du vem Eldar Murtazin är?

Music department:

The player installed in the E8 is pretty much standard for the platform it runs on, but unlike the RAZR2 V8 it also packs in equalizers, which puts it in the same league as the MOTO U9. They make some difference in the way the handset sounds, however, using them is not always justified. In terms of the sound experience, the ROKR E8 is one of the best offerings out there today; it offers decent volume and stellar sound quality. Not only is it on a par with the Samsung i450, the E8 even surpasses it, jumping right onto the next rung of the ladder with dedicated mp3-players, and we are not being easy on it, that’s the way it is.

http://www.mobile-review.com/review/motorola-e8-rokr-en.shtml

Citat:

http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_w980-review-250p6.php
Nästan identisk med en ipod säger dem och detta var en beta.
En ipod är inte bäst i mp3segmentet men slår nog dem flesta mobiltelefoner.

Sony Ericsson använder inte heller ARM9 i sina modeller nuförtiden.
Tror bland annat c905 hade en clock på ca 400mhz och w902 hade ungefär liknande resultat av vad jag har läst.

Har du någon källa på det?

Om c905 hade haft en modernare och snabbare processor än k850 så skulle det ta som mest lika lång tid att spara korten. Det skulle rent utsagt vara skämmigt om det tog längre tid.

Nu är det så att det tar längre tid.

Citat:

Sen spelar inte en åsikt någon roll då alla har olika.
Att 3,5mm jacket sitter på headsettet eller telefonen rör mig ur fläcken.

Fastporten på min k850 har pajjat för andra gången nu i dagarna.

Citat:

N82 använder ARM 11 och har en clock på 332 MHz.

Delvis rätt.

CPU Count Dual CPU
CPU Type ARM 11
CPU Clock Rate 332 MHz

http://www.forum.nokia.com/devices/N82

Citat:

Nokia 5310 var säkert med i testet och denna har ett dedicerat musikchip och utmärkte sig som den bästa musikmobil därute när den kom och jag tror den fortfarande håller den platsen.
N82 , n95 , n96 med mera har inte fått allt bra kritik på ljudkvaliten (Gsmarena).
Nokia har numera som vana att försämre förföljarna.
Se bara på n95 och n96.

Mycket möjligt, men jag ser inte n96 som en efterföljare till n95. Mer som ett komplement till den. Ett alternativ för dom som vill ha internminne+minneskort samt DVB-H.

Vad jag vet så har 5310 sämre ljudkvalitet och volym än N91.

Citat:

Ett antagande blir aldrig mer än ett antagande.
Min Volvo drar förmodligen vilka ferrari som helst..

Jag cyklar om vilken volvo som helst, som har motorstopp..

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kinnunen4321
jag har en k800i (den bästa telefon jag nånsin haft)den har både bra ljud och kamera och den har play/pause och volym +/- så den fungerar som en musik telefon men k810i e nog bättre min kompis har en sån

Kan inte annat än att hålla med. Bästa mobilen jag ägt! Kameran pi**ar ju på den nya "cyber shot" c702. och med firmware för 810 blir den bara bättre! Knappsats,bilder,ljud, ja allt är kanon!

Visa signatur

Hellre chins med dips än chips med dip

Permalänk
Medlem
Citat:

[B]Vet du vem Eldar Murtazin är?

Music department:

The player installed in the E8 is pretty much standard for the platform it runs on, but unlike the RAZR2 V8 it also packs in equalizers, which puts it in the same league as the MOTO U9. They make some difference in the way the handset sounds, however, using them is not always justified. In terms of the sound experience, the ROKR E8 is one of the best offerings out there today; it offers decent volume and stellar sound quality. Not only is it on a par with the Samsung i450, the E8 even surpasses it, jumping right onto the next rung of the ladder with dedicated mp3-players, and we are not being easy on it, that’s the way it is.

Gränsnittet får inte någon bra beröm.
Ljudkvaliten är i de tester jag läst omkring om med hjälp av konsumtguiden, som en ipod nano.

Dessutom så klagas det på denna telefonen att den är seg samtidigt som det spelas musik , vilket du tycks hata bland SE telefoner

Musik med mobil , ja
Mobil med musik , njae då det bara är själva musikdelen som ligger bra till.
Man ska väl också kunna använda den som en telefon?

Annars kan man mycket hellre köpa en mp3 med bättre ljud och betydligt längre batteritid.

Taget från mobil.
Att ta sig in i menyerna från startläget samtidigt som musiken spelar tar när jag kontrollräknar otroliga 58 sekunder, galet!

Citat:

Om c905 hade haft en modernare och snabbare processor än k850 så skulle det ta som mest lika lång tid att spara korten. Det skulle rent utsagt vara skämmigt om det tog längre tid.

Bilderna på c905 är större och jag tror inte det är processorn som är problemet utan snarare programmet och efterarbetningen.
Dessutom beror det också på vad för kort du har då dessa har olika läs- och skrivhastigheter.

Citat:

Detta har också mycket med att göra hur man använder telefonen.
Hade en s500i och kvaliten var dålig på denna men fastporten gick då aldrig sönder.

Citat:

Delvis rätt.

CPU Count Dual CPU
CPU Type ARM 11
CPU Clock Rate 332 MHz

Vadå delvis rätt?
Den har Arm11 som processor som jag skrev i tidigare inlägg.

Citat:

Mycket möjligt, men jag ser inte n96 som en efterföljare till n95. Mer som ett komplement till den. Ett alternativ för dom som vill ha internminne+minneskort samt DVB-H.

Nokia ser den som en efterträdare. Lite roligt detta då dem försämrat hårdvaran.
DVB-H spelar ingen roll då det inte finns att tillnå här.

Citat:

http://www.gsmarena.com/nokia_n91-1154.php
Hade nog bra ljudkvalite när den kom men jämfört med 5310 idag? Nej.
Dessutom var det nog det enda som denna model bedömes vara bra på.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Citat:

Vet du vem Eldar Murtazin är?

Music department:

Delvis rätt.

CPU Count Dual CPU
CPU Type ARM 11
CPU Clock Rate 332 MHz

Jag cyklar om vilken volvo som helst, som har motorstopp..

Hur snabbt en bild tas handlar inte om processor kraften enbart. Såklart.
Du kan inte gemföra nyare SonyEricsson med din k850 för nyare modeller är klart bättre och smartare på alla punkter. Du påstår att se kör med sitt gammla hårdvara, Bullshit. Alla förändringar står inte på pappret!
Ang nokia s60..
Nokias s60 cpu är klen för att vara en smartphone, bland de klenast på marknaden nu för tiden. Fast o andra sidan tycker jag inte att nokias s60 mobiler är så vidare "smarta" Smartphones".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ING
Hur snabbt en bild tas handlar inte om processor kraften enbart. Såklart.
Du kan inte gemföra nyare SonyEricsson med din k850 för nyare modeller är klart bättre och smartare på alla punkter. Du påstår att se kör med sitt gammla hårdvara, Bullshit. Alla förändringar står inte på pappret!
Ang nokia s60..
Nokias s60 cpu är klen för att vara en smartphone, bland de klenast på marknaden nu för tiden. Fast o andra sidan tycker jag inte att nokias s60 mobiler är så vidare "smarta" Smartphones".

Du ger inga källor, och tolkar mitt inlägg fel. Jättebra!

Jag pratar om tiden det tar att spara bilden efter att kortet är taget, inte tiden det tar att kortet ska vara taget.

c905 är sämre än k850 på flera punkter, kolla upp dina källor om du inte tror på mig. Sedan att k850 är sämre på mycket är en helt annan sak..

Nokias telefoner har den processorkraft som krävs, det har inte SE på deras SK featurephones. Det skulle även vara intressant att veta varför nokias smartphones inte är smarta!

...

Citat:

Gränsnittet får inte någon bra beröm.
Ljudkvaliten är i de tester jag läst omkring om med hjälp av konsumtguiden, som en ipod nano.

Dessutom så klagas det på denna telefonen att den är seg samtidigt som det spelas musik , vilket du tycks hata bland SE telefoner

Musik med mobil , ja
Mobil med musik , njae då det bara är själva musikdelen som ligger bra till.
Man ska väl också kunna använda den som en telefon?

Annars kan man mycket hellre köpa en mp3 med bättre ljud och betydligt längre batteritid.

zn5 har minst samma ljudkvalitet men bättre knappsats, kamera och anslutningsmöjligheter. Saknar dock UMTS, vilket tar ner betyget lite.

http://forum2.mobile-review.com/showpost.php?p=768483&postcou...

Citat:

Taget från mobil.
[i]Att ta sig in i menyerna från startläget samtidigt som musiken spelar tar när jag kontrollräknar otroliga 58 sekunder, galet!
[/i]

När var och på vad?

Citat:

Bilderna på c905 är större och jag tror inte det är processorn som är problemet utan snarare programmet och efterarbetningen.
Dessutom beror det också på vad för kort du har då dessa har olika läs- och skrivhastigheter.

Okej, det är kanske förståeligt då dom måste använda mycket brusreducering.

Citat:

Detta har också mycket med att göra hur man använder telefonen.
Hade en s500i och kvaliten var dålig på denna men fastporten gick då aldrig sönder.

Jag lyssnar på musik med min telefon.

Citat:

Vadå delvis rätt?
Den har Arm11 som processor som jag skrev i tidigare inlägg.

Den har "CPU Count Dual CPU"

Citat:

Nokia ser den som en efterträdare. Lite roligt detta då dem försämrat hårdvaran.
DVB-H spelar ingen roll då det inte finns att tillnå här.

Japp, det är roligt. Lika roligt som att sonyericsson sitter kvar på ARM9 processorer.

Citat:

http://www.gsmarena.com/nokia_n91-1154.php
Hade nog bra ljudkvalite när den kom men jämfört med 5310 idag? Nej.
Dessutom var det nog det enda som denna model bedömes vara bra på.

Första kommentaren på länken du postade:

dont make me laugh ,ive tested all thoes handsets they dont even come close to the n91 sound quality in headphones

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

När var och på vad?

Det vet inte jag men dem upplevde den som seg.
Betydligt segare än SE:s telefoner iaf

Citat:

Okej, det är kanske förståeligt då dom måste använda mycket brusreducering.

Det måste alla mobilkameror för att få till någon duglig bild.

Citat:

Jag lyssnar på musik med min telefon.

Det gjorde jag med.

Citat:

Den har "CPU Count Dual CPU"

Ja men fortfarande så var inte mitt påstående felaktigt då du menade att n82 hade 267Mhz i clock.

Citat:

Japp, det är roligt. Lika roligt som att sonyericsson sitter kvar på ARM9 processorer.

Du vet att SE, Nokia och LG bygger på samma platform från Ericsson väll?

Citat:

Första kommentaren på länken du postade:

dont make me laugh ,ive tested all thoes handsets they dont even come close to the n91 sound quality in headphones [/B]

En kommentar på Gsmarena ger jag dock inte mycket för.
Mycket handlar om att visa att "min telefon är bäst".
Testerna dock är väldigt subjektiva i sin åsikt.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Det vet inte jag men dem upplevde den som seg.
Betydligt segare än SE:s telefoner iaf

Det måste alla mobilkameror för att få till någon duglig bild.

Det gjorde jag med.

Ja men fortfarande så var inte mitt påstående felaktigt då du menade att n82 hade 267Mhz i clock.

Du vet att SE, Nokia och LG bygger på samma platform från Ericsson väll?

En kommentar på Gsmarena ger jag dock inte mycket för.
Mycket handlar om att visa att "min telefon är bäst".
Testerna dock är väldigt subjektiva i sin åsikt.

Jo, om alla mobilkameror måste använda mycket sådant för att bilden ska bli bra, då måste ju även k850 det. Då ger det ju mer rimlighet till mitt första påstående. Att c905 har slö prolle.

Jo, jag hade fel på ~50MHz dock var den ju snabbare än jag trodde.

Om jag har rätt så bygger nokias telefoner på:

http://focus.ti.com/general/docs/wtbu/wtbuproductcontent.tsp?...
http://www.freescale.com/webapp/sps/site/prod_summary.jsp?cod...

Angående GSM-arenas kommentarer så finns det ett par tusen kommentarer om n91. De flesta säger samma sak.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, om alla mobilkameror måste använda mycket sådant för att bilden ska bli bra, då måste ju även k850 det. Då ger det ju mer rimlighet till mitt första påstående. Att c905 har slö prolle.

Angående GSM-arenas kommentarer så finns det ett par tusen kommentarer om n91. De flesta säger samma sak.

Ok, slö för att hantera en 8mp kamera kanske men nokia har inte ens någon mobil med 8mp....ja ja vet upplösning har ingen betydelse...

Permalänk
Medlem
Citat:

Fortfarande är det så att efterarbetningen brukar förbättras och i somliga fall förlängas.
Sen är det större bilder vi pratar om.

Då var det kanske Samsung jag tänkte på.
Ericsson utgör iaf en stor del av marknaden.

Att alla kommenterar intill säger samma sak stryker ju bara det faktum.
Är ju bara att se på kommentarer på andra "musikmobiler bland annat så är det mängder som skryter om att det är bästa telefonen.
Inte många i mängden som säger att sin egen telefon är dålig.
Speciellt inte i den nedre åldern.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sony ericsson använder bara ARM 9 på sina mobiler de har aldrig använd något annat även på deras smartphones

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Citat:

Fortfarande är det så att efterarbetningen brukar förbättras och i somliga fall förlängas.
Sen är det större bilder vi pratar om.

Då var det kanske Samsung jag tänkte på.
Ericsson utgör iaf en stor del av marknaden.

Att alla kommenterar intill säger samma sak stryker ju bara det faktum.
Är ju bara att se på kommentarer på andra "musikmobiler bland annat så är det mängder som skryter om att det är bästa telefonen.
Inte många i mängden som säger att sin egen telefon är dålig.
Speciellt inte i den nedre åldern.

Jo, därav tar det längre tid. Skulle c905 haft dubbelt så snabb cpu så skulle det inte ta så lång tid.

Samsungs symbianlurar, bla i8510, kör OMAP:

All the previous S60 smartphones by Samsung (i550, i560, G810) were using a TI OMAP 2430 chipset lacking a dedicated hardware 3D accelerator. The previous model of the chipset from the second generation of TI OMAP chips, 2420, powers multiple hi-end Nokia smartphones (N93, N95, E90, N82) and has in fact an integrated 3D accelerator but no Samsung gadget using this kind of hardware has been known to make any use of it so far. I8510 is the first Samsung smartphone to fully utilize the potential of the hardware graphics accelerator. It is an absolute requirement for processing 8 Mp images, real-time VGA video decoding with separate audio signal processing (done by a dedicated DSP, excluding the possibility of using the music player and camera at the same time)

http://smape.com/en/reviews/samsung/Samsung_i8510-rev.html#6

Däremot kanske deras featurephones använder hårdvara tillverkad av ericsson.

Däremot tror jag att SE och samsung använder samma operativ på (vissa?) av deras featurephones. ENEA, Operating System ENEA, OSE.

http://www.enea.com/

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, därav tar det längre tid. Skulle c905 haft dubbelt så snabb cpu så skulle det inte ta så lång tid.

Däremot kanske deras featurephones använder hårdvara tillverkad av ericsson.

Däremot tror jag att SE och samsung använder samma operativ på (vissa?) av deras featurephones. ENEA, Operating System ENEA, OSE.

http://www.enea.com/

Men då kan man säga nästan samma sak om vad som helst därute.
Klart det går snabbare med en snabbare Cpu.
Hade det gjort i Samsungs fall likväl, även om den får lite hjälp från annat håll.

Samsungs highend använder troligtvis inte Ericssonplatformen (Som sagt , innov8 använder s60 series och bygger på en annan platform.) Sen finns Omnia och andra Wm enheter.

Operativsystemet är jag inte säker på ifall Samsung och Lg också bygger på OSE.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Men då kan man säga nästan samma sak om vad som helst därute.
Klart det går snabbare med en snabbare Cpu.

Precis. c905, w902 mfl har inte snabbare cpu.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..