Need for Speed: Shift

Permalänk

Need for Speed: Shift

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Eftersom man inte fick se någon "ingame-action" eller över huvud taget något filmklipp från spelet så kan man ju inte dra några förhastade slutsatser. Men det tänker jag göra ändå. Det ser ut som Grid fast med lite bättre grafik och en urusel fysikmotor, som i de flesta NFS-spelen som kommer ut nu för tiden.

De gjorde bättre spel förr tycker jag. Underground-spelen tyckte jag om, Prostreet funkade. Need for Speed Porsche var nog bäst.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem

Får hoppas det att det blir kul, men tvekar på att de någonsin kommer bli lika bra som underground spelen och det ser även ut att ha blivit ett "racing" spel, inget street racing spel längre ! Men får hoppas på det bästa!

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650 | Intel Core I7 920 @ 3.00Ghz | Asus P6T | Kinston HyperX 4GB | GTX 275 OC Twin Force | Corsair X32 2.5" SSD | Seagate 500GB | Benq 24" HD
|- Iphone 3GS 16GB VIT -|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Volvo_Jonas
Need for Speed Porsche var nog bäst.

du har rätt, NfS Porsche är den bästa av alla världar.

Permalänk
Medlem

eftersom det mestadels är slightly mad studios som står för snickrandet och inte blackbox så kan man nog hoppas på en bra produkt.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

vad jag förstår så ere den bättre delen av GTR2-teamet som utvecklar shift... så mina förväntningar är höga, även om jag tror att det efter påtryckningar högre upp kommer utvecklas till en grid-kopia.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk

Tycker också att det ser ut lite som en grid kopia. Här är en bild

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

ganska härligt med ett nfs spel som har instrumentbräda , som dessutom funkar!

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Jag vill ha exakt så här fast "open world"...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prophan
Jag vill ha exakt så här fast "open world"...

amen! grid fast frihets känsla

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

NFS spel ska vara open world, snutar, street race, fina möjligheter att "Pimpa" bilen med neon, vinelyr och mkt mer! (tycker jag xD)

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

same here..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk

Läste i Autosimsport att SMS inte var gamla SBDT utan snarare Blimey med Ian Bell i spetsen som är lika stor i truten som Peter Molyneux ungefär och har gått ut till media och sagt att SMS/Blimey består av 95 procent av spetskompetensen i gamla SBDT som gjorde GTR1.

jaja man undrar lite vad som hände där egentligen, de blev nog rejält osams tror jag

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Inaktiv

Det här kommer väl bli Grid-kopia, medan Need For Speed NITRO (?) blir mer "klassisk" Need For Speed?

Ni får inte glömma Need For Speed World Online också

EDIT: Ah, läste nu att Nitro bara kommer till Wii och NDS? Är dom dumma? ;P

World Online ska bara komma till PC.

EDIT2: Just det, en fjärde del ska komma också, DEN ska vara som dom äldre NFS (UG och framåt).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Tycker också att det ser ut lite som en grid kopia. Här är en bild

[BILD]

Sålänge de får in en vettig kopia av ljudet från de där ljuvliga boxersexorna så är jag fullt tillfredsställd..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prophan
Jag vill ha exakt så här fast "open world"...

Word, word, WORD!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zatyrax
NFS spel ska vara open world, snutar, street race, fina möjligheter att "Pimpa" bilen med neon, vinelyr och mkt mer! (tycker jag xD)

Instämmer!! Inte som skillnaderna mellan ProStreet och det senaste där man gick från typ 8 reglage bara för motorn till 4 reglage TOTALT.. Helt j*vla meningslöst.. Snacka om utvecklingen som gick bakåt 8-) Gief me tillbaka mina reglage!

Permalänk

Pro Street tyckte jag var bra mycket roligare æn stolpskottet som kom sist iaf.
NFS hade sin topp på Most Wanted då de gæller polisjakter tycker jag, men Pro Street var ændå det som fængslade mig mest, då det kændes mer givande.

Det var lite lagom førlåtande bilfysik, men ændå med en viss utmaning.

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk

Nu vet jag inte om ProStreet är samma spel som jag lirade förut men på min skiva hette det "Need for Speed - Road Challenge". Kan varit samma spel dock, hur som helst.

Deras Kariärläge var nog det mest underbara och underhållande jag någonsin har spelat, visst. Det var i princip samma banor fast
*Vanligt
*Baklänges
*Speglat
*Baklänges och speglat
Med en cirka 20 banor.

Detta gav en variation och de speglade banorna var jäkligt svåra att bemästra. Dessutom kunde man uppgradera bilen 3 gånger och då fick den en sjukt snygga stripes eller dylikt samt en bra ökning av prestanda! Dessutom så hade spelet stöd för bilar som kunde gå sönder om man krockar för mycket :). Ett Mycket trevligt spel som min CD-läsare tyvär åt upp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marabou
Nu vet jag inte om ProStreet är samma spel som jag lirade förut men på min skiva hette det "Need for Speed - Road Challenge". Kan varit samma spel dock, hur som helst.

Deras Kariärläge var nog det mest underbara och underhållande jag någonsin har spelat, visst. Det var i princip samma banor fast
*Vanligt
*Baklänges
*Speglat
*Baklänges och speglat
Med en cirka 20 banor.

Detta gav en variation och de speglade banorna var jäkligt svåra att bemästra. Dessutom kunde man uppgradera bilen 3 gånger och då fick den en sjukt snygga stripes eller dylikt samt en bra ökning av prestanda! Dessutom så hade spelet stöd för bilar som kunde gå sönder om man krockar för mycket :). Ett Mycket trevligt spel som min CD-läsare tyvär åt upp

Det är Road challange du snackar om. Pro Street är från 2007.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zatyrax
NFS spel ska vara open world, snutar, street race, fina möjligheter att "Pimpa" bilen med neon, vinelyr och mkt mer! (tycker jag xD)

Här satt jag och trodde att det var självklart att det var dåligt när NFS ändrades totalt och gick från att vara racing med sportbilar till att bli riskokarstreetrace med extra blingbling.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag tänker inte lita på EA igen med NFS serien. Köpte ProStreet eftersom trailern vart så grymt snygg men blev besviken. I och med Undercover tänkte jag att dom hade lärt sin läxa och jag hade aldrig Most Wanted så jag chansade och köpte det. Besviken igen!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Callisto
Jag tänker inte lita på EA igen med NFS serien. Köpte ProStreet eftersom trailern vart så grymt snygg men blev besviken. I och med Undercover tänkte jag att dom hade lärt sin läxa och jag hade aldrig Most Wanted så jag chansade och köpte det. Besviken igen!

Testa MW, bra spel.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

släpptes en teaser idag också

http://www.gametrailers.com/player/47022.html

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Ser verkligen ut som Grid

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Hoppas bilarna inte "flyter" på vägen denna gången då...

Permalänk
Avstängd

NOOOO!! vart är dom olagliga racen vägen????? man ska inte köra på en bana i NFS-Serien se bara på Pro-Street vilken Flopp!

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Testa MW, bra spel.

Letade som en galning förut på nätet osv för att köpa det. Lite väl gammalt nu kanske...

TDU är mitt favoritbilspel någonsin. Det ska komma en uppföljare sa dom, för typ ett år sen. Inte hört något mer sen dess.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Callisto
Letade som en galning förut på nätet osv för att köpa det. Lite väl gammalt nu kanske...

TDU är mitt favoritbilspel någonsin. Det ska komma en uppföljare sa dom, för typ ett år sen. Inte hört något mer sen dess.

Kanske gammalt men fortfarande bra grafik!

Håller med om TDU men jag tycker synd att spelet har bristande grafik och bil ljud (b-ljud). Skulle varit bra med 24h dag också som på Burnout Paradise City. Men ljudet är värst.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Det som gör att jag vart intresserad av den här titeln är att det är killarna bakom GTR2 bl a som gör den.

Holy F!

Ser fram emot det som... bara den.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem

Rätt tråkigt om detta inte går vägen, "Need for Speed:Shit" lär det döpas om till..

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

men NFS 3 hot pursuit var väl bäst av alla?