Aion: The Tower of Eternity

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Det enda jag sett wow vara först med var brevlådan

EverQuest II hade det före World of Warcraft.

Permalänk
Medlem

Finns i en hel del spel, vet t.ex. att Lineage 2 hade 'brev' dock inte igenom brevlåda utan deras community, dock var denna funktion avstängd för NA servrarna till typ 2 år efter lansering, alltid funkat i Korea dock.

Och detta spel är ändå mycket äldre en både EQ2 och WOW men jag tvivlar starkt på att de för först på detta ändå.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Spelar det någon roll ifall man lånar från ett annat spel ?

Hade jag skapat ett MMO så hade jag självklart plockat de bästa delarna från alla befintliga MMO´s eftersom de är beprövade och fungerar bra.

Hoppas nu bara att AION blir ett bra spel med mycket folk på servrarna så vi slipper server merges och spökservrar.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Finns i en hel del spel, vet t.ex. att Lineage 2 hade 'brev' dock inte igenom brevlåda utan deras community, dock var denna funktion avstängd för NA servrarna till typ 2 år efter lansering, alltid funkat i Korea dock.

Och detta spel är ändå mycket äldre en både EQ2 och WOW men jag tvivlar starkt på att de för först på detta ändå.

Lite över ett år är väll inte "mycket äldre" än EQII? ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Det enda jag sett wow vara först med var brevlådan

OnT: Hinner man 10-20 (antar att man får ha kvar sina karatärer från senaste betan) på torsdag - söndag i sund takt? Eller måste man koppla på kaffedroppet och ha en hink att pissa i bredvid stolen?

Var man lite smart levlade man ju till lvl 10 och 99%

Permalänk
Medlem

Skulle betan starta vid 12 idag eller hur var det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
Skulle betan starta vid 12 idag eller hur var det?

jag har för mig att den startar kl 21:00 ikväll.

Permalänk
Medlem

July 2 (12:00 PM PT, 9:00 PM CEST, 8:00 PM BST)
9:00 PM CEST är väl vi? Så 21:00.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Det stämmer bra Mormor.

Permalänk
Medlem

Ah.. tänkte helt fel där, Tack Mormor.

Permalänk
Medlem

Några sweclockare som spelar nu idag på betan? Skulle vara skönt att teama upp med folk så fort spelet startar betydligt fortare att lira med andra än själv.

Kommer starta som Lv 1 ( Blir Chanter ) namn Tenerezza.

Har dock INGEN aning om server o.s.v.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag ska se om jag inte ska starta om som Assassin.. har inte riktigt bestämt mig ännu.
Får se lite senare

Permalänk
Medlem

Jag tillsammans med en kompis ska börja idag (tror betan börjar idag) på första nivån så klart.
Har varken läst något eller testat spelet innan så jag hoppas på att bli positivt överraskad

Permalänk

Har en Beta nyckel från FZ.se om nån vill prova spelet
startar den 3dje juli alltså imorgon till den 6:e juli.
Släng i väg ett PM , först till kvarn gäller!

Nyckeln är redan utdelad!

orkar själv inte hålla på och tanka spelet från NCsoft.com
hade en beta nyckel från dem till ett annat spel men det strula som fan så fick inte igång skiten (lineage2 tror ja det var)

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

bara en kvart kvar då

Permalänk
Hedersmedlem

Bara jag som inte kan logga in? Har iofs US-versionen, måste kanske dra ner det igen då..

EDIT: Nu gick det.

Permalänk
Medlem

hehe... snacka om att det går segt att logga in, inte konstigt.. måste ju vara ett ganska stort nummer med folk som vill in och lira antar jag

Permalänk
Medlem

Skiten hänger sig när ja trycker på logn ;D

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem

Samma här :/

Permalänk
Medlem

Servrarna har blivit överbelastade så prova igen om en stund. På beta forumet är över 4000 inloggade.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

Servern äri nte överbelastad, de har AUTH problem på deras login server så det finns inte en kotte som kan logga in.

AUTH servern har dessutom gått upp o ner hela tiden: http://kindred.aion.tv/status/

men den tar inte imot connections från någon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kom in nu, dock att man inte kan ha invert mouse är helt katastrofalt !! ;D

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem

Verkar riktigt kul detta spelet.
Synd bara att man inte lyckades få tag på någon beta-nyckel. Skulle vara kul att prova. Men men, så är livet ibland.
Hur är kontrollerna i detta spelet? är det WASD man lirar med eller är det click to move som i t.ex. Lineage2?

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk
Medlem

både och.

Permalänk
Medlem

Det som stör mig mest är att man inte verkar kunna röra kameran med vänster musknapp fast man har avaktiverat click to move.

Någon som vet om detta går att fixa och i så fall hur?

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Du förflyttar kameran med höger musknapp, och att ha kvar klick to move är ganska skänt, specielt när man ska bara springa runt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Du förflyttar kameran med höger musknapp, och att ha kvar klick to move är ganska skänt, specielt när man ska bara springa runt.

Jag är medveten om att man flyttar kameran med höger musknapp. Det jag frågar efter är ett sätt att kunna flytta med vänster musknapp då det känns helt avigt att flytta med höger istället.

Sen håller jag med om att click to move är slappt när man bara sitter och slöar.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Inaktiv

fan vad sur jag e sitter med ny CPU och har inte en kylare till den en =( så datorn ligger i delar. kommer att missa hela den här betan.

Permalänk

hittills så är detta spel väldigt tråkigt har spelat upp till lvl 14 så jag har ju inte sätt mycket precis men detta spel har inget nytt av vad jag kan se. känns som man lika bra kan spela WoW och det la jag av med för 2 år sedan. grafiken är dock vacker för ett MMO definitivt top notch.

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk
Medlem

Tankar klienten i 50kb/s. Om jag har tur får jag kanske spela på söndag..

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C