[Fråga] Hur skulle du beskriva min dator?

Permalänk
Medlem

[Fråga] Hur skulle du beskriva min dator?

Som tråden lyder hur skulle du beskriva min dator? Bra, dålig, medel?

Jag vet att grafikkortet är dåligt, något tips på ett bättre som passar till min dator? pris upp till 1000kr eller något mer. (Jag är inte den värsta gamern, så ett värsting kort är inte nödvändigt.)

Om denna tråd är i fel sektion ber jag om ursäkt, hittade inget annat bra ställe att posta den på.

MVH
Jocke

Permalänk
Vila i frid

HD4770 om ditt nätaggregat bara på 350 äkta watt eller lägre, annars ett GTS 250.

Permalänk
Medlem

Jag skulle beskriva den som obalanserad. Processorn var det inget fel på men gfx var ju illa...

4770 är ett bra val, eller så väntar du till dx11-korten (nya generationen grafikkort) lanseras till hösten. Fast det klart jag tror inte det kommer komma något grafikkort med dx11 under 1000kr då, så köp du ett 4770 eller 4830 om du hittar ett begagnat (eller 4850 begagnat det finns säkert någonstans)

Och GTS250 kostar mer än 1000kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Jag skulle beskriva den som obalanserad. Processorn var det inget fel på men gfx var ju illa...

4770 är ett bra val, eller så väntar du till dx11-korten (nya generationen grafikkort) lanseras till hösten. Fast det klart jag tror inte det kommer komma något grafikkort med dx11 under 1000kr då, så köp du ett 4770 eller 4830 om du hittar ett begagnat (eller 4850 begagnat det finns säkert någonstans)

Och GTS250 kostar mer än 1000kr.

Jo det e ju så att jag har köpt ett uppgraderings paket på komplett för en billig slant (använder inte datorn så hårt, ändas ett få tal spel, surfar eller fl studio.)

Kollade lite på olika grafik kort men vet inte ju inte vilka som är bra. Så du får ett stort tack för några tips får se om jag köper det i dag eller om jag ska kolla runt lite mer.

Edit: Mer förslag skulle vara helt okej, Järna länkar till produkten.

MVH
Jocke