Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Nokia 5800 (iPhonedödaren)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Nått sånt här du tänkte på? http://dailymobile.se/2009/07/30/s60v5-app-nunlock-v2-release...

Joo, men precis Synd bara att det kostar pengar, för att fixa just det programmet :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandit_n1
tjena

jag kan inte skicka sms med min 5800 men jag kan ta emot.
någon som vet varför och kanske har en lösning på problemet?

Kolla att din operatörs nummer till meddelandecentral finns inlagt i smsinställningarna.

Permalänk
Medlem

Då har vi nog snart en firmwareuppdatering på ingång även här i Sverige, inga stora förändringar verkar det som, mest buggfixar och några nya mindre funktioner. Har två olika bud på vilket versionsnummer som gäller:

Denna källa säger v31.0.0.15:
http://noknok.tv/2009/06/29/nokia-5800-firmware-v310015-updat...

Men denna säger v30.0.0.11:
http://www.longtailvideo.com/support/forum/General-Chat/18784...

Och denna också:
http://thesymbianblog.com/2009/07/28/new-nokia-5800-firmware-...

Om vi ser på tidigare släppta uppdateringar, lär vi väl få vänta nån vecka innan den kommer till oss.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isengrim
Då har vi nog snart en firmwareuppdatering på ingång även här i Sverige, inga stora förändringar verkar det som, mest buggfixar och några nya mindre funktioner. Har två olika bud på vilket versionsnummer som gäller:

Denna källa säger v31.0.0.15:
http://noknok.tv/2009/06/29/nokia-5800-firmware-v310015-updat...

Men denna säger v30.0.0.11:
http://www.longtailvideo.com/support/forum/General-Chat/18784...

Och denna också:
http://thesymbianblog.com/2009/07/28/new-nokia-5800-firmware-...

Om vi ser på tidigare släppta uppdateringar, lär vi väl få vänta nån vecka innan den kommer till oss.

V30 är redan ute, även i Sverige.
De som har köpt den i Sverige från Nokia direkt kan ladda hem den.
Vi andra får vänta.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem

Det suger att vi får vänta, sitter nu dagligen och kollar om man kan hämta den, jag blir galen !

Nokia vill verkligen terrorisera sina kunder

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Reaper | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Marantz Cinema 60
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Har skaffat en Nokia 5800 och haft den i nån månad nu. Nu har jag fått lite små problem med den. När man ska sätta tillbax pennan där den ska vara så åker skalet upp, Vet inte vad som hänt det ser inte skevt ut på något sätt. Nån som har nån ide på hur man fixar detta lilla problem?

Edit: Problem löst det satt en liten plastbit som tog imot när man tryckte i pennan. Tog bort den och nu funkar det kalasbra.

Edit2: Nån som vet hur och vad man lätast kan använda för att göra rent displayen?

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem

Vad rekommenderar ni för skärm skydd?

Blir det "lättare" att få rent skärmen med skärmskydd? Kladdar det mindre? Blir den stöttåligare. Ja detta är några av mina frågor ;).

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Avstängd

Den skyddar mot repor och är förjävlig att få dit...

Permalänk
Medlem

Så det förenklar inget alls vid rengöring eller något? Telefonen får väll nte repor vid nyttjande av plektrum/pekpenna/finger? Isf skippar vi nog det.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som har problem med W-LAN? Jag är uppkopplad till vårat nätverk som fungerar strålande på alla datorer men på mobilen så blir det väldigt segt eller funkar inte alls..
När jag testade det kopplat till ett annat W-LAN med en annan router fungerade det klockrent. Kan det bero på routern?

Visa signatur

// AEM

Permalänk
Medlem

Kan helt klart bero på routern. Har själv inga problem med w-lan :/.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidust
Så det förenklar inget alls vid rengöring eller något? Telefonen får väll nte repor vid nyttjande av plektrum/pekpenna/finger? Isf skippar vi nog det.

Nope, inte den jag har iaf kan mycket väl finnas andra som gör de dock.

Är skitbra och ha när man är som jag och tappar mobilen hela tiden

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan helt klart bero på routern. Har själv inga problem med w-lan :/.

Vad kan jag ta mig till då tror du?

Visa signatur

// AEM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aeMiNG
Vad kan jag ta mig till då tror du?

Har du tillgång till att låna en router från någon bekant och testa den hemma hos dig? Vad har du för router?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Försöker här också: Har fått problem med skärmen. Touchen svarar inte som den ska. Endast knappar längst till höger fungerar. Även om jag trycker till vänster så aktiveras bara knapparna längst till höger. Eftersom jag har en sjua i min pinkod så lyckas jag nu inte få igång mobilen efter att ha startat om den. Sjukt störigt. Har testat det mesta - låtit den vara ett tag, googlat, sökt på nokia forum och här, kört reset, kört hard reset, tagit ut minneskortet, bytt simkort, tagit bort skärmskyddet, rengjort skärmen - inget funkar. Någon som varit med om något liknande eller vet vad man kan göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Har du tillgång till att låna en router från någon bekant och testa den hemma hos dig? Vad har du för router?

Nej kan inte låna en router vad jag känner till. Det är en Gigabyte Technology (GN-BR01G). Tror det är en lågprisrouter faktiskt :/

Testade även att skriva in telefonens MAC adress i router konfig men det hjälpte inte.

Visa signatur

// AEM

Permalänk
Medlem

Har du testat uppdatera till senaste firmware på routern? Kan vara så att du har en gammal firmware som hade problem med wifi som uppdaterats med en nyare firmware.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Har du testat uppdatera till senaste firmware på routern? Kan vara så att du har en gammal firmware som hade problem med wifi som uppdaterats med en nyare firmware.

Det fungerade dessvärre inte. Den liksom hänger sig, fungerar till och från men oftast inte alls.

Visa signatur

// AEM

Permalänk
Medlem

Nån annan som har problem med "Nokia Software Updater" ?
Så fort jag startar programmet säger den att en programuppdatering finns tillgänglig, men när jag installerat den kommer samma uppdatering upp igen och igen och igen. Har testat både Win 7 RC och Vista.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Medlem
Citat:

Nån annan som har problem med "Nokia Software Updater" ?
Så fort jag startar programmet säger den att en programuppdatering finns tillgänglig, men när jag installerat den kommer samma uppdatering upp igen och igen och igen. Har testat både Win 7 RC och Vista.

Ja det är problem med den senaste svenska versionen av Nokia software updater. Blir bara en loop där den alltid hämtar om på nytt men inte installerar. Du kan lösa det genom att ladda ned den engelska versionen istället eller vänta tills de fixar den svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aeMiNG
Det fungerade dessvärre inte. Den liksom hänger sig, fungerar till och från men oftast inte alls.

Är det Firmware uppdateringen som hänger sig?

Synd att du inte har tillgång till att testa någon annans router hemma hos dig. Skulle inte felet ligga i routern så hade det varit onödigt om du gick och köpte en ny sådan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antimon
Ja det är problem med den senaste svenska versionen av Nokia software updater. Blir bara en loop där den alltid hämtar om på nytt men inte installerar. Du kan lösa det genom att ladda ned den engelska versionen istället eller vänta tills de fixar den svenska.

Aha!
Tack för upplysningen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad har ni här fixat för program till 5800? Är det något speciellt program som ni rekommenderar som ett "måste" program till 5800?

Har ju börjat komma en hel del trevliga program. Har dock inte hittat en fullständig version av msn till 5800 (kanske är jag blind), hittade bara en delvis översatt sådan.

Har bla testat Handy shell vilket var rätt bra. Tog bort det dock då jag först hade trott att programmet skulle kunna ersätta 5800 homescreen vilket inte var fallet. Men hoppas verkligen vi ska få se en trevligare homescreen så snart som möjligt. Har ju ryktas om det i alla fall.

Hoppas också att vi ska få se rejäla bättringar på ovistore.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej allihopa!

Är det någon av er som har hittat en gratis eller fri pdf-läsare till telefonen? Är ju nästan ett måste att ha i dessa dagar känns det som.

//C

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad har ni här fixat för program till 5800? Är det något speciellt program som ni rekommenderar som ett "måste" program till 5800?

Har ju börjat komma en hel del trevliga program. Har dock inte hittat en fullständig version av msn till 5800 (kanske är jag blind), hittade bara en delvis översatt sådan.

Har bla testat Handy shell vilket var rätt bra. Tog bort det dock då jag först hade trott att programmet skulle kunna ersätta 5800 homescreen vilket inte var fallet. Men hoppas verkligen vi ska få se en trevligare homescreen så snart som möjligt. Har ju ryktas om det i alla fall.

Hoppas också att vi ska få se rejäla bättringar på ovistore.

Jag brukar skumma igenom nyheterna på:

http://dailymobile.se/category/applications-s60v5/

Finns väldigt mycket bra mjukvara där.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag brukar skumma igenom nyheterna på:

http://dailymobile.se/category/applications-s60v5/

Finns väldigt mycket bra mjukvara där.

Något du själv använder och starkt rekommenderar som ett "måste ha program" till mobilen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Är det Firmware uppdateringen som hänger sig?

Synd att du inte har tillgång till att testa någon annans router hemma hos dig. Skulle inte felet ligga i routern så hade det varit onödigt om du gick och köpte en ny sådan.

Nej det är inte firmware som hänger sig. Det är ungefär som att läsaren slutar ladda och sidan inte visas så testar jag att uppdatera, ibland fungerar det ibland inte.

Visa signatur

// AEM

Permalänk
Medlem
Citat:

Något du själv använder och starkt rekommenderar som ett "måste ha program" till mobilen?

Ja det finns vissa apps jag inte skulle klara mig utan

Google Translate
Översättning snabbt som ögat (internetanslutning krävs dock)

Bright Light
"Ficklampa" i mobilen (lysdioderna till blixten kan tändas och släckas)

Google Maps
Som ett vettigt komplement till Nokia Maps (används av Sports Tracker)
OBS. Länken öppnas direkt i mobilen för nedladdning

Nokia Sports Tracker
Med hjälp av GPS:en får du koll på din löp- cykel- eller skidrunda
(Ska finnas att tanka direkt från Nokias hemsida, men jag hittar inte den nu)

Time Machine
Tidtagarur och nedräkning i samma program

Opera Mini
Tokigt snabb webbläsare, men tyvärr inte fingervänlig.
OBS. Länken öppnas direkt i mobilen för nedladdning

Strobe
Bli kung på festen med stroboskop i mobilen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

aeMiNG din router verkar helt klart skum. Du har alltså testat w-lan på flera ställen där det fungerar perfekt men hos dig gör det inte det. Iom att det finns andra småproblem med routern så låter det som om det är där problemet ligger. Men eftersom routern fungerar klockrent till datorns trådlösa internet så vet jag inte riktigt. Om du är villig att ta chansen och anser att W-lan är mycket viktigt för dig så kan du chansa och köpa en ny router. Det finns dock ingen garanti på att detta kommer lösa dina problem.

Trevlig liten samling du har där Isengrim. Har själv redan Opera mini (används endast när jag nyttjar internet via 3g), Bright Light och Nokia Sports Tracker.

Ska däremot kolla upp Time Machine. Vet du om Time Machine har någon form av intervall nedräkning? Dvs du ställer in den att pipa inom bestämda tider du själv valt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blajjan
Joo, det kan jag. Men det är det att jag vill ha knapplås, men att man sätter på och av den på ett annat sätt Att man slipper dra ner den där knappen hela tiden. Som Iphone låser upp telefonerna skulle inte vara helt dumt.

Här har du om du inte redan fixat det!

http://dailymobile.se/2009/07/30/s60v5-app-nunlock-v2-release...

Edit det kostar visst en slant.. Demot är gratis.

oops såg nu att en annan redan svarat.. Sorry