Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
förstår inte var mjölkandet wow har med ett sent Diablo 3 att göra? har ju aldirg varit ett officiellt datum heller, sen är det väll bara bra att de tar god tid på sig att göra klart spelet och få det riktigt finslipat istället för att göra halvfärdiga spel som många utvecklare gör?

Klart att mjölkandet av WOW är direkt relaterat till övriga spelsläpp.
Utvecklare som endast har en bra speltitel lägger allt krut på denna eftersom de är ekonomiskt beroende av den för att kunna tjäna pengar som vilket annat företag som helst. Blizzard sitter på 3 RIKTIGT stora kassakossor och har ingen som helst stress, de kan ta sin tid... + att den tid de lägger ner på utveckling är till 99% den investering som ger bäst betalt utvecklingstid/intäkt räknat (WOW, duh). Återigen, som vilket smart företag som helst.

Hade inte Blizzard haft WOW hade de istället stressat/investerat ut andra spel som kan bringa intäkter. Slutsats, WOW förstör. Jag hatar WOW-nördar... Skojar om det sista, eller gör jag?!

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Tror nog grafiken och mycket annat hinner ändra sig innan spelet kommer, dock så gillade inte jag heller grafiken på "videon" med munken.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
Klart att mjölkandet av WOW är direkt relaterat till övriga spelsläpp.
Utvecklare som endast har en bra speltitel lägger allt krut på denna eftersom de är ekonomiskt beroende av den för att kunna tjäna pengar som vilket annat företag som helst. Blizzard sitter på 3 RIKTIGT stora kassakossor och har ingen som helst stress, de kan ta sin tid... + att den tid de lägger ner på utveckling är till 99% den investering som ger bäst betalt utvecklingstid/intäkt räknat (WOW, duh). Återigen, som vilket smart företag som helst.

Hade inte Blizzard haft WOW hade de istället stressat/investerat ut andra spel som kan bringa intäkter. Slutsats, WOW förstör. Jag hatar WOW-nördar... Skojar om det sista, eller gör jag?!

Snarare så att mjölkandet av WoW resulterar i att de har råd att bibehålla så pass mycket utveckling på så många spel samtidigt. Du kanske skulle vilja att de stressade ut spel så vi fick allmänt buggiga spelserier med massor av dupes och annat skräp. Du ska banne mig vara överlycklig att en serie P12 sitter och betalar utvecklingen av det spel som vi alla väntar på

Permalänk
Medlem

inkomsterna WOW ser jag bara som något positivt. Det ger blizzard möjligheten att producera bra och genomtänkta spel som många andra spelföretag inte har möjlighet till.
Genom att WOW pumpar pengar så har Blizzard dom ekonomiska grunder att patcha och lägga ner tid åt deras äldre spel.

Sen så tror jag inte att WOW+XP's, D3 eller SC2 kommer konkurera med varandra speciellt mycket då det är 3 olika typer av spel.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Blizzard har alltid tagit sig tiden att göra sina spel stabila. Man kanske inte alltid gillar hur de fungerar, unit limits osv, men de har alltid haft hög kvalitet på det de gör bortsett från att grafiken oftast inte är i framkant. Att de satsar så mycket på kvalitet gör att de alltid kommer ha en viss mängd kunder tror jag.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Blizzard har alltid tagit sig tiden att göra sina spel stabila. Man kanske inte alltid gillar hur de fungerar, unit limits osv, men de har alltid haft hög kvalitet på det de gör bortsett från att grafiken oftast inte är i framkant. Att de satsar så mycket på kvalitet gör att de alltid kommer ha en viss mängd kunder tror jag.

Tycker grafiken dom gör är hur bra som helst. Sen om det ser så verkligt ut eller så, är en helt annan femma...
Tycker att animationerna från Diablo 2 fungerar fortfarande.

Permalänk

Grejen är ju att det var in-gamegrafiken som de körde på väldigt nära håll, där det inte är meningen att den ska vara. Blizzard är ju i övrigt mästare på CGI-filmer, men de kanske helt enkelt inte orkade göra en i detta fallet.

Permalänk
Medlem

Alltså Blizzard skulle ta tid på sig med spelen oavsett om dom haft WoW eller inte. Speciellt nu när dom ingår i Activision Blizzard. Men dom har ju även fått lite mer tryck på sig att släppa spel oftare nu, fast nu dom närmsta åren så har dom ju titlar så det räcker. Diablo 3, StarCraft 2, wow exp, nåt spel dom ej visat ännu liksom.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Fractal Design North TG | Corsair HX1000i Platinum | Rog Strix Maximus Hero XIII | Intel i9 11900k @ stock | Deepcool LT520 240mm | Team group DDR4 32GB 4000MHz CL18 | Rog Strix RTX 3080 TI | Asus PG348Q @ 100hz |

Permalänk
Medlem

Hällre lång tid och få spel, än många spel på kort tid som är roliga i 5 min =P

Blizzard behärskar skapandet ända ut i fingrarna.
Ett företag som jag personligen är ett stort fan till

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att Blizzard lackar lite grafikmässigt ibland? Tänkte framförallt på den där monk trailern. Riktigt tråkig grafik i den enligt mig.

Annnars enligt gameplay videon så verkade ju munken asball.

Permalänk
Medlem

Ååh man blir så sugen när man ser alla trailers.. Blir en ny dator och ett Diablo III i brevlådan när det släpps

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte sökt eller letat speciellt mycket om det redan står någonstans men jag ställer frågan ändå.

Jag undrar om D3 kommer vara som D2 och med det menar jag att det inte är som en öppen värld eller vad man ska säga som i WOW tex. eller kommer det vara som i D2 att du creatar games och joinar etc?
Jag har aldrig lirat D2 mest pga av det. gillar mer att det är mer interactive med andra spelare som i WOW och andra MMORPG spel som ett AH, och lite mer trading mellan spelare.
Hoppas ni förstår vad jag menar
För övrigt ser spelet grymt ut!

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stisse
Nu har jag inte sökt eller letat speciellt mycket om det redan står någonstans men jag ställer frågan ändå.

Jag undrar om D3 kommer vara som D2 och med det menar jag att det inte är som en öppen värld eller vad man ska säga som i WOW tex. eller kommer det vara som i D2 att du creatar games och joinar etc?
Jag har aldrig lirat D2 mest pga av det. gillar mer att det är mer interactive med andra spelare som i WOW och andra MMORPG spel som ett AH, och lite mer trading mellan spelare.
Hoppas ni förstår vad jag menar
För övrigt ser spelet grymt ut!

Det kommer inte vara en stor gemensam värld med massor av spelare som i wow. Det kommer vara som D2, dvs du startar ett spel och folk joinar, alternativt att du joinar ett redan existerande spel. Maxplayers per spel kommer troligtvis vara någonstans mellan 4-8st.

Däremot hur dom löser lobbyn återstår att se, är absolut inte omöjligt att dom har en "ingame" lobby som är ungefär som ironforge i wow med ett AH osv. Även om jag tvivlar på det så kan man alltid spekulera i det.

Men som sagt så är det inte ett mmorpg.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nicklaz
Bara jag som tycker att Blizzard lackar lite grafikmässigt ibland? Tänkte framförallt på den där monk trailern. Riktigt tråkig grafik i den enligt mig.

Monk-trailern var enligt mig också sjukt "B"! Var verkligen inte vad jag förväntat mig av Blizzard.

Däremot ser gameplay jävligt bra ut i alla aspekter.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nicklaz

Ja, den var inget vidare. Hade det varit något annat spel som visat upp sig med den så hade alla skrattat åt spelet och ingen hade köpt det (nästan i alla fall).

Dessutom är detaljnivån i världen väldigt låg i vissa screens.

Om man tittar på dessa två;
http://www.blizzard.com/diablo3/_images/screenshots/ss93-hire...
http://www.blizzard.com/diablo3/_images/screenshots/ss96-hire...

Så är det nästan känslan av att kliva in i AQ40 med sin Raid. Låg detaljnivå och låg kontrast (mjuk grafik) i världsobjekten, väldigt likt den stil som WoW använder.

De verkar satsa allt på karaktärena, animationer och effekter. Vilket inte är så dumt, då de är väldigt mycket av ett action-rpg när det gäller spelkänslan. Dessutom så var området de visade upp inte det mest detaljrika heller.

Edit: Obs, det kanske verkar som jag gnäller lite överdrivet i inlägget. Men det är mest konstateranden. Jag är fortfarande inställd på att köpa spelet och bryr mig inte om hur grafiken ser ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Ja, den var inget vidare. Hade det varit något annat spel som visat upp sig med den så hade alla skrattat åt spelet och ingen hade köpt det (nästan i alla fall).

Så är det nästan känslan av att kliva in i AQ40 med sin Raid. Låg detaljnivå och låg kontrast (mjuk grafik) i världsobjekten, väldigt likt den stil som WoW använder.

De verkar satsa allt på karaktärena, animationer och effekter. Vilket inte är så dumt, då de är väldigt mycket av ett action-rpg när det gäller spelkänslan. Dessutom så var området de visade upp inte det mest detaljrika heller.

Edit: Obs, det kanske verkar som jag gnäller lite överdrivet i inlägget. Men det är mest konstateranden. Jag är fortfarande inställd på att köpa spelet och bryr mig inte om hur grafiken ser ut.

Tack för att du tipsade om MONK trailern, på något sätt så hade jag missat den.
Var ju en overall bra presentation om mr monk men dock så kändes det mer som en wow-machinima än en Blizzard film.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Monk-trailern var ju gjort med spelmotorn så det var inte så konstigt att den var lite B i kvaliten.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Monk-trailern var ju gjort med spelmotorn så det var inte så konstigt att den var lite B i kvaliten.

Slutsats: Om det blir B kvalite så gör inga snabba trailers i machinimakvalite för att visa upp spelet. Det räcker med CG trailer och sen gameplay.

Med tanke på att en väldigt stor del av de som spelar ändå klickar bort bakgrund- och questtexterna innan de läst dem.

Permalänk

En sak jag hoppas på är att de gör marken mer levande dvs att det känns som att man verkligen går på marken än att sväva frma som typ alla spel brukar ha problem med. hade varit kul om de la till grässtrån som vajar när man springer och små sandvirvlar etc

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jo verkligen, det skulle vara soft. Däremot så vet jag att det kommer bli fotspår när du springer sanden som exemple.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Jo verkligen, det skulle vara soft. Däremot så vet jag att det kommer bli fotspår när du springer sanden som exemple.

Fast det blev det väl i tvåan också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Fast det blev det väl i tvåan också?

Ja, man kunde även gå på insekter som gick sönder. Tycker inte det var någon "svävningskänsla" alls i D2, däremot vet jag precis vad du syftar på Fullmoon och det är grymt irriterande i dom spel där man just traskar en decimeter över marken.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Inte direkt att man Svävar upplevde jag i D2 men vissa scener eller underlag kändes väldigt svävande. Tex buggar att man kan stå på stället och springa eller vid en avsats så svävar man.

Men så länge det håller D2 standad o evt lite högre så bör vi vara fullt nöjda. har spelat värre spel iofs

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Ja, man kunde även gå på insekter som gick sönder. Tycker inte det var någon "svävningskänsla" alls i D2, däremot vet jag precis vad du syftar på Fullmoon och det är grymt irriterande i dom spel där man just traskar en decimeter över marken.

Mm! Det brukar ofta förstärkas om fotrörelserna inte är synkade med gånghastigheten. Gubben tar två steg men förflyttar sig tre steg. Moonwalking!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio

jag skulle tro att anledningen att texturerna är lågupplösta är för att det just är på lägre grafikinställningar.

Detaljrikedomen tror jag finns där, bara att likt demon inte alltid implementeras förrän i slutet av tillverklningsprocessen.

Permalänk
Medlem

Tja

Jag följer en hel del olika fansidor för diablo 3 och jag sprang på en intressant nyhet:

http://www.diablofans.com/forums/showthread.php?t=21422

Kan detta verkligen stämma? OM man vill vara optimistisk... då släpper blizzard diablo 3 i slutet på 2009. Jag vill inte lura i nån något, utom detta är bara spekulation, men med blizzard, kan man aldrig veta exakt när releasen inträffar... Vågar inte hoppas på nåt, så jag inte blir besviken.

Vad tror ni?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 9070 xt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magma86
Tja

Jag följer en hel del olika fansidor för diablo 3 och jag sprang på en intressant nyhet:

http://www.diablofans.com/forums/showthread.php?t=21422

Kan detta verkligen stämma? OM man vill vara optimistisk... då släpper blizzard diablo 3 i slutet på 2009. Jag vill inte lura i nån något, utom detta är bara spekulation, men med blizzard, kan man aldrig veta exakt när releasen inträffar... Vågar inte hoppas på nåt, så jag inte blir besviken.

Vad tror ni?

Jag vågar inte hoppas på det. Jag kör på "hoppas det kommer under min livstid" istället, då blir man så positivt överraskad.

Permalänk
Medlem

Starcraft 2 är ju försenat till 2010 Q1 pga av att battle.net 2.0 inte är klart så jag tvivlar på att D3 kommer komma i år då även det ska köras över B.net 2.0

2011 ställer jag mig in på! *ush vad långt*

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Starcraft 2 är ju försenat till 2010 Q1 pga av att battle.net 2.0 inte är klart så jag tvivlar på att D3 kommer komma i år då även det ska köras över B.net 2.0

2011 ställer jag mig in på! *ush vad långt*

Lät inte kul. Jag kanske har slutat spela spel då jag är 47 år nu :(. Märks tydligt att jag börja tappa spelintresset redan nu

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64