Corsair Obsidian 800D

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=489882

Inte i lager än tyvärr, men men.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk

Ser ut att va bra skit!
Sen att corsairs support är i mitt tycke världsklass är inte heller fel.
Jag pajjade en sata-strömkabel till mitt corsair PSU och de skickade
genast en ny gratis, no questions asked!

Chassit finns för under 300 dollar i USA så det svenska priset borde kunna sjunka något framöver.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinkansen
Ser ut att va bra skit!
Sen att corsairs support är i mitt tycke världsklass är inte heller fel.
Jag pajjade en sata-strömkabel till mitt corsair PSU och de skickade
genast en ny gratis, no questions asked!

Kanske man kan maila om att få en, tycker det var lite klent att bara skicka med 2 st sata-strömkablar

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Sata ström blir ett minne blott nu med detta chassit

Permalänk
Medlem

Ännu en recension av en datorlåda vars alla luftintag sitter på undersidan, och ännu en recesion där recensenten bommar att redovisa frigångshöjden!

Personligen anser jag att svart insida på datorlådan är en styggelse. Det är svårt nog ändå att se var man sätter händer och skruvmejsel i datorlådan, i skum belysning, sittandes på golvet, halvvägs under skrivbordet...

I övrigt verkar det ju vara en bra och prisvärd datorlåda.
Förutsatt, förstås, att köparen har hotswap av ett flertal hårddiskar och plats för större radiator som skall-krav!

/Olle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olle P
Ännu en recension av en datorlåda vars alla luftintag sitter på undersidan, och ännu en recesion där recensenten bommar att redovisa frigångshöjden!

Good point

Den är ju iallafall klart högre än fötterna på en vanlig datorlåda, så är nog inte ett större problem.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olle P

Personligen anser jag att svart insida på datorlådan är en styggelse. Det är svårt nog ändå att se var man sätter händer och skruvmejsel i datorlådan, i skum belysning, sittandes på golvet, halvvägs under skrivbordet...

Du har aldrig provat att lyfta ut dator och lägga den på ett bord?
Blir något enklare då

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Du har aldrig provat att lyfta ut dator och lägga den på ett bord?

Förutsätter dels att lådan är lyftbar (på ett säkert och hyfsat ergonomiskt sätt), vilket långt ifrån alltid är fallet med så här stora lådor. (Jag kan inte se några lyfthandtag, och travers/lyftkran är det inte många som har i datorrummet.)

Dels förutsätts att det finns en tillräckligt stor fri bordsyta, vilket de som känner mig kan tala om att jag inte har...

/Olle

Permalänk
Medlem

Måste vara allt man kan önska sig av ett chassi

Permalänk

PERFEKTION

Om priset går ner en aning så tvekar jag inte en sekund....

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Medlem

Kul att läsa allas komentarer.

Här kommer minna tankar.

Kommer klart att ta med detta chassi bland andra för att ta fram min nästa skapelse.

Tyckte att om man som jag, inte bara bygger för att den skall ha Prestandard utan också vara Stilren och snygg.
Då är detta ett chassi att ta med i beräkningarna.
Detta verkar vara snyggt stilrent och massa lösningar för att dölja kablar.
Och verkar vara nice för vatten kylning också.
Bra med plats för allt man vill ha in i burken.
Vad beträffar ljud, bara att välja rätt fläcktar och hd så kan man få vilken burk som hälst att bli tyst.

Nä denna ligger etta på nästa chassi val.

Oj glömde kommentera priset.
Ja vad min cmstacker 810 gick på 1500:-
köpta för en massa år sedan.
Då pratades det också om hur dyra dom var.

Nä jag bryr mig inte så mycket om pris på lösa delar.
Det är ju total kostnaden som inte skall spränga pluskan.
och detta är ju en dyr hobby. Så vill man hålla på. Ja bit då i det sura äpplet.

För man behöver ju inte något chassi alls. går ju att spara in dom kronorna om man nu vill.

Love All Tokboy

Visa signatur

Chassi: CorsAir Obsidian 900D PCU: CorsAir AX 1200i - Moderkort: ASUS ROG Strix Z590-F Gaming WiFi - CPU: Intel Core i9-11900K - Minnen: CorsAir Vengeance RGB Pro 64GB (4x16GB) DDR4 3200MHz - GPU: 2x PowerColor LCS Radeon R9 290x 4gb Skärm: 2x ASUS VG248QE 144hz

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på när dessa kommer komma i lager??

Visa signatur
Permalänk

Skulle köpa detta om de inte skulle klämma in det tär fula fönstret Jag har ett fönster ut och det är finare där en att kolla in i en dator. Har haft ett chassi med fönster i men då va man ung och dum.

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Någon som har koll på när dessa kommer komma i lager??

Komplett ska få in dem den 28:e, jag har förbokat!

Permalänk
Medlem

trevligt. Hoppas fler får in den och att den går ner lite i pris. Ska iofs inte ha en fören senare under hösten så ingen panik men ändå

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inte i lager. 26 st. 2009-09-08 (Preliminärt)

Från 26 aug till 28 till 9 sep :/

Permalänk
Citat:

trevligt. Hoppas fler får in den och att den går ner lite i pris. Ska iofs inte ha en fören senare under hösten så ingen panik men ändå

Dustinhome hade den mycket billigare än komplett, får se hur långt priserna kan pressas.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Inte i lager. 26 st. 2009-09-08 (Preliminärt)

Från 26 aug till 28 till 9 sep :/

Hm, hoppas det inte blir mer förlängt än det. Skulle gärna ha en låda till nya systemet.

Permalänk
Medlem

Vad trevligt att även DustinHome har fått den. Min favoritbutik 2687 är ju helt klart åt rätt håll.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Vad trevligt att även DustinHome har fått den. Min favoritbutik 2687 är ju helt klart åt rätt håll.

Den ligger fan på 2200kr nu

http://www.dustin.se/pd_5010330628.aspx

Fast det står ju Beräknad leverans 2009-09-23 :<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Muss3
Den ligger fan på 2200kr nu

http://www.dustin.se/pd_5010330628.aspx

Fast det står ju Beräknad leverans 2009-09-23 :<

2 200 är exkl. moms. 2 750 är med moms. Men det går åt rätt håll.

Edit. Är man registrerad student på DustinHome är priset 2630 och man slipper frakt (kräver att man betalar med kontokort).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min är skickad idag från komplett,spännade att se hur den är i "verkligheten"

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Längtar efter att se ett fett vatten bygge i ett.

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnjinSan
Min är skickad idag från komplett,spännade att se hur den är i "verkligheten"

Även min är skickad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Längtar efter att se ett fett vatten bygge i ett.

Blir vatten i mitt iaf

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Har också beställt nu och en h50.

http://pici.se/pictures/iuPXQDwyl.jpg

Jag menar, ser inte det där jävligt nice ut! Längtar som fan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Har också beställt nu och en h50.

http://pici.se/pictures/iuPXQDwyl.jpg

Jag menar, ser inte det där jävligt nice ut!

Helt klart tummen upp!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som fått den ännu?? Komplett hade dem i lager om det nu stämde.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har det sedan igår.... Jävlar vilket chassi... jag har dubbla 360 raddar i taket och har plats runt om ... Kabeldragning är en barnlek att göra superfproffsigt.... Det osar Kvalitè och fortsätter dom göra sånna inovationsrika chassin så är jag färdig med Lian Li för gott... Även om det är plåt så är ytan så bra gjort att det stör dig inte för den är så jävla snygg och tålig. Jag har gått och öppnat och tittat och varit imponerad 3 gånger idag på mitt EGET chassi !

Respekt till Corsair för detta chassit !

Varför har inte chassitillverkare som designat en mansålder redan klarat göra en så bra produkt tidigare..??!!

Här i Norge har detta chassit orsakat en HYPE som inte man sett maken till omkring chassin..

Bara affären där jag handlar sålde dom slut på 30 stk dom fick inn och många var redan förbeställda, så jag hadde tur och kom inn och köpte det näst sista för jag hadde inte ens läst om det utan missat det totalt ! Dom har ett uppställt med 2 stk GTX296MARS kort istoppade med nya evga quad sli mobot och en 975 prolle och 12gb Corsair 2000 GT brickor och Thors hammer kylare push+pull och alla fläktar är transparamta Mist fläktar med röda led drivet av ett Mist 1000w PSU. Jag har spelat crysis warhead på den idag !! Jag har adrenalin fortfarande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Jag har det sedan igår.... Jävlar vilket chassi... jag har dubbla 360 raddar i taket och har plats runt om ... Kabeldragning är en barnlek att göra superfproffsigt.... Det osar Kvalitè och fortsätter dom göra sånna inovationsrika chassin så är jag färdig med Lian Li för gott... Även om det är plåt så är ytan så bra gjort att det stör dig inte för den är så jävla snygg och tålig. Jag har gått och öppnat och tittat och varit imponerad 3 gånger idag på mitt EGET chassi !

Respekt till Corsair för detta chassit !

Varför har inte chassitillverkare som designat en mansålder redan klarat göra en så bra produkt tidigare..??!!

Här i Norge har detta chassit orsakat en HYPE som inte man sett maken till omkring chassin..

Bara affären där jag handlar sålde dom slut på 30 stk dom fick inn och många var redan förbeställda, så jag hadde tur och kom inn och köpte det näst sista för jag hadde inte ens läst om det utan missat det totalt ! Dom har ett uppställt med 2 stk GTX296MARS kort istoppade med nya evga quad sli mobot och en 975 prolle och 12gb Corsair 2000 GT brickor och Thors hammer kylare push+pull och alla fläktar är transparamta Mist fläktar med röda led drivet av ett Mist 1000w PSU. Jag har spelat crysis warhead på den idag !! Jag har adrenalin fortfarande.

Hehe sweeeet!!!

Jo jag är supernöjd med mitt också,det är såååå rymligt!

Hur har du satt dina 360 rad i taket,push/pull eller?
Ta gärna en bild eller två så man får se

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför dyker de inte upp flera gallerier/byggloggar på detta chassit nu när de verkar va så många som har de?

Jag hade velat ha en M-atx version av Obsidian 800

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]