Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silicon111
Fan va illa Ati presterade, kan lika gärna sitta med mitt 275 ett tag tills nya gt300 kommer och kör över "miniräknarna" och deras urlöjliga fanboys.

Mycket värdefullt och konstruktivt inlägg !!!

Nvidia kommer inte vara ute med DX11 kort på ett bra tag då de har mycket att jobba på med sina "stora" eller hellre dåliga yields.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h3b0
Gå och lägg dig ditt troll, ATI vann denna rundan.

Ati vann med att vara ut först med den nya generationen grafikkort dx11.
Men ingen kan säga vem som vann fören nvidia kommer med sina kort.

Och jag tycker man aldrig kan ta fram en vinnare, allt är en smaksak enligt mig.

En sak jag har undrat. Finns intel fanboys som sitter och trycker ner på amd som fan och hur mycket sämre deras cpu:n är. Men ändå är dom ATI fanboys och trycker ner på nvidia.

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Medlem
Citat:

Fan va illa Ati presterade, kan lika gärna sitta med mitt 275 ett tag tills nya gt300 kommer och kör över "miniräknarna" och deras urlöjliga fanboys.

så jäkla löjligt inlägg! Har Nvidia coolare fanboys som du då?

Permalänk
Medlem

Ok...kortet levde ju inte upp till den enorma hypen här på forumet som vissa medlemmar så ivrigt dragit igång o livnärt. Men kortet är väldigt bra,dock är jag missnöjd med priset o väldigt missnöjd med tillgången på korten(luktar ju nästan lite paper launch).

5850 verkar ju vara det kort som är intressantast pris/prestanda mässigt.

Så nu är det väl bara o vänta o se om det(i mina ögon) överhypade Dx11 kan tillföra något extra.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Avstängd

Testerna på 5850 ser intressanta ut...

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

De som då säger, vänta på nvidea g300, har glömt att under tiden som nvidea försöker få klart sin g300 serie så fortsätter ati att utveckla nästa generation grafikkort. Och kanske är klara med att släppa en uppdaterad version av sin 5870 när nvidea släpper sin g300.

Permalänk
Medlem

5 sketena FPS till i Crysis... Det säger väll ALLT om hur jäkla dåligt spelet är kodat! Man vet inte om man skall skratta eller gråta ; ))
Men jag tror nog de kan kräma ut mer ur kortet med nya drivrutiner och kanske en o annan patch till spelen. Blir nog bra det här!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

snygast vet jag inte, men det mest verklighets trogna spelet hitils

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka

Inte det? så du menar att detta inte skulle vara det snyggaste spelet idag?;
http://img1.abload.de/img/big_01x17d.jpg
Länk = http://img1.abload.de/img/big_01x17d.jpg

Och ja, bilden är 100% ingame, inget fake.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är så jävla synd att eyefinity inte funkar med crossfire än :(. Kanske man ska vänta lite så priserna också hinner falla på plats

Crysis är bra optimerat för att visa vad det gör, går stort sett inte optimera bättre med tex visleafs och andra klassiska sätt.

SLi och Crossfire har funkat sedan demot. Har kört med både 8800gt sli och gtx 295.

Permalänk
Medlem
Citat:

Utan att varken ATI korten eller nVidia korten är skräp, så skäms du inte över din okunskap och totalt ovetande?

1. Kortet presterar extremt bra, och är bara testat med beta drivers. I vilken aspekt du än jämför resultatet så är kortet perfekt. Det har gjort genombrott i prestanda/w och är extremt effektivt. Det har perfekt anisotropisk filtrering, vilket föregående generation inte hade då den var vinkelberoende.

2. GT300 fortsätter nVidia's filosofi om att göra gigantiska och faktiskt ineffektiva grafikprocessorer förhållandevis till sin storlek. Storlek kostar pengar, väldigt mycket pengar och är ett dumt sätt att göra en processor snabbare på när det går till överdrift. RV870 kostar mindre pengar att tillverka än nVidia's nuvarande GT200 som en jämförelse. Innan var GT200 en katastrof på 65nm som mätte nästan 600mm2. GT300 tros bli ännu större och investerare och analytiker är nervösa, då 40nm processen hos TSMC som nVidia har dålig erfarenhet av är känslig. GT300 sägs ha en yield på runt 2%. Anta att du fyrdubblar den siffran så når du inte ens 10% vilket fortfarande är en ren katastof och en ren och grov förlust-affär. Har min lite erfarenhet utav utvecklingen så vet man att en så stor kärna är väldigt svår att tillverka. Arkitekturen hos GT300 vet man väldigt lite om också, och kan lika väl bli ineffektiv, precis som GeForceFX som hypades upp till det värsta och blev istället helt misslyckad, dock inte som hårfön eller kokkärl. Hur bra GT300 än blir kommer det ett nytt kort från AMD också. Vad är det som säger att man ska vänta på ett visst "svar". Dom svarar på varandra HELA TIDEN, och det slutar inte.

3. nVidia var först med ett DX10 kort med 8800GTX. Det var också med det kortet man tog prestandakronan från ATI. Nu har ATI det överlägset snabbaste kortet och många nyheter där DX11 är ett utav dom. Speltillverkare kommer koda sina spel till den hårdvaran då dom är först med DX11 kort. nVidia's kort kommer dröja många månader till. Det är bl.a därför nVidia tycker DX11 "inte är något att ha", vilket är patetiskt. Samma sak sa dom om DX10.1, och för bara ett kort tag sen implementerade dom samma sak själv och drog tillbaka sina uttalanden. Det är inte första gången nVidia försöker försvara sig på såpass dåliga argument som bara gör folk förbannade på dom.

4. Miniräknare? RV870 (HD5000) är inte bara världens snabbaste grafikprocessor, utan världens mest kraftfulla processor med sin beräkningskapacitet på ~3TFLOPS. Föregående generation RV770 (HD4000) hade 1.3TFLOPS, vilket också är mycket mer än nVidia's kort. I ren spelprestanda är också kortet extremt snabbt. Som sagt, beta drivers och precis släppt. Det är definitivt ett "nytt 8800GTX".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av atreyu
Ati vann med att vara ut först med den nya generationen grafikkort dx11.
Men ingen kan säga vem som vann fören nvidia kommer med sina kort.

Och jag tycker man aldrig kan ta fram en vinnare, allt är en smaksak enligt mig.

Undrar hur du kan få någon av dom till en vinnare bara för att du väntar på nVidia's svar och avgör då? Man kan lika väl vänta på ATI's svar på GT300... Säger inte ett skit, utan det är den tillverkare som har kraftfullast kort i sin tid som är bäst. GT300 dröjer många månader till. Sen är ju inte prestanda en smaksak, utan något som uppmäts. Dock kan ju funktioner som ett visst kort har avgöra sitt val av kort, t.ex om man är ett fan till Eyefinity.

Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Lyssna nu på 2good4you. Han gjorde något som vi andra latmaskar inte orkat eller kunnat göra, nämligen förklara ett och annat på ett solklart pedagogiskt vis.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd

Pedagogist eller inte, han har fel. Crysis ligger i en helt annan dimension när det gäller grafiken i jämförelse med andra spel. Det är detta som 2good4you inte fattar, spelet går inte att jämföra med andra spel på det sättet. Det är väl självklart att det är krävande när det är det mest avancerade spelet idag. Och dessutom skalar det bra som fan, crysis går att köra utmärkt på ett 6600gt på medium, och utmärkt med ett så gammalt kort som ATI 9800pro på low-med inställningar. SLI och crossfire funkar lika bra som i vilka andra spel som helst, i allafall nvidias kort. Kolla tester och se själv:

Nvidia skalar 70 - 80%, ibland högre och ATI skalar ca 50% så ja, crossfire funkar lite sämre i crysis, dock inte dåligt.

Sedan vill jag påpeka att crysis visst flyter fullt ut, om man kör en Quad-SLI setup, 1920x 8xAA allt på högsta... Det är inte Crytek's fel att nvidia och amd inte kan producera snabbare kort än de som finns. Det har inte med att spelet inte är optimerat eller om hur det skalar, det handlar om att crytek satsade mycket högre än andra speltillverkare, och det finns ju både fördelar och nackdelar med det såklart. Prestanda kommer alltid vara ett problem eftersom det finns alltid speltillverkare som pressar grafiken till yttersta gränsen, och i samband med det kommer det också finnas miljoner ungdomar som blir besvikna och föraktfulla och kommer med dumma inlägg som det 2good4you skrev, bara för att spelet är krävande, och att många sedan bryr sig mindre om grafik för att dom prioriterar gameplay faller ju också dit. Alltid ska folk ha nåt att klaga på.

Kom med nåt konstruktivt den här gången istället för skitsnack.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker inte heller att pris/prestanda på HD5870 är något som direkt motiverar till köp om man jämför med HD4870x2 som är billigare och presterar nästan lika bra.
Dock är det ju som sagt dåliga drivare än så länge och de kan ju mycket väl förbättras radikalt framöver.

Dock är det ju givetvis det snabbaste single-GPU kortet och det var bra gjort av AMD att komma ut med det såpass snabbt. Under den mycket länga väntan innan GT300 serien kommer ut hinner förmodligen både 5870x2 och uppsnabbade versioner av korten komma ut.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
Lyssna nu på 2good4you. Han gjorde något som vi andra latmaskar inte orkat eller kunnat göra, nämligen förklara ett och annat på ett solklart pedagogiskt vis.

Tycker 2good borde bli lärare, skön pedagogik som t.o.m idioter kan fatta.

Sen detta med "fanboys" har aldrig fattat detta med att klänga sig fast vid ett märke. Jag har kört både BMW, Merca, SAAB och nu är det VOLVO v70 sen familljen blev större. Kan man verkligen tro att ett märke av jeans,bil,skor,proc,mobo eller säng kan va bäst livet ut?? Allt har inhandlats eftersom det kändes bäst just för den tiden.

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem

Jag kan ju bara konstatera att Crysis är i dag vad de flesta FPS-spelen var för 5-10 år sedan:
- Alldeles för krävande för att kunna spelas med de mest avancerade grafikinställningarna även om man har en state-of-the-art speldator när spelet släpps.
- När hårdvaruutvecklingen väl hunnit upp till den nivå att det blir spelbart så har det redan blivit omodernt, och uppföljaren, som förstås har ännu högre krav, är redan släppt.

/Olle

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaves
Inte det? så du menar att detta inte skulle vara det snyggaste spelet idag?;

ser ut som fel spel men men

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

[B]Inte det? så du menar att detta inte skulle vara det snyggaste spelet idag?;

Skojar du eller? Du länkade till Cryengine 3 + att det där bara en techdemo för att visa hur en scen hur Bladerunner skulle kunna se ut. Och när du tar med en bild ta även med källan.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

aha, så det var fel spel, tänkte väll det, har aldrig set nån sån plats i crysis

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Kolla på nyheten, 5870 i crossfire gav 2 mer i lägsta fps och 10 mer fps totalt, "bra" i crysis I guess där varande fps är ett måste men igentligen är det INTE bra.

Edit:

http://www.sweclockers.com/imagebank/plot/200909/CrysisWarhea...

Kolla, det var bara 8 fps.. och ni säger att Crysis har bra multigpu stöd? 8 mer fps på ett kort? sweeeeet

Xavis inlägg med skärmdump kan du ta en titt på så ser du att det finns test som säger annat också så nja, jag skulle inte vilja säga att crysis är dåligt i multigpu. Det är inte bäst men det presterar normalt för SLI, CF är inte lika bra men det visste vi redan.

Sen fattar jag inte, som jag redan skrivit hur så många kan kapa kortet. Vad är det ni egentligen vill se? Ett kort som presterar det dubbla till halva priset? Det här är ju jättebra för fortsättningen och konkurrensen kommer hårdna. AMD har verkligen lyckats och bara de få fart på tillverkningen kommer det här bli riktigt riktigt mysigt.

Bara det kommer spel som är värda att lägga ner dyra grafikkortspengar till...
Det har varit tungt på den fronten. Det kommer ju spel men inte förrän om ett halvår eller mer.

Som onödig info kan jag säga att jag lirar endast BF2 och resten av gamingen står Xboxen för.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Pedagogist eller inte, han har fel. Crysis ligger i en helt annan dimension när det gäller grafiken i jämförelse med andra spel. Det är detta som 2good4you inte fattar, spelet går inte att jämföra med andra spel på det sättet. Det är väl självklart att det är krävande när det är det mest avancerade spelet idag. Och dessutom skalar det bra som fan, crysis går att köra utmärkt på ett 6600gt på medium, och utmärkt med ett så gammalt kort som ATI 9800pro på low-med inställningar. Så sug *** om att spelet slakar dåligt. SLI och crossfire funkar lika bra som i vilka andra spel som helst, i allafall nvidias kort. Kolla tester och se själv: http://www.sweclockers.com/imagebank/plot/200808/CrysisDX1000...

Nvidia skalar 70 - 80%, ibland högre och ATI skalar ca 50% så ja, crossfire funkar lite sämre i crysis, dock inte dåligt.

Sedan vill jag påpeka att crysis visst flyter fullt ut, om man kör en Quad-SLI setup, 1920x 8xAA allt på högsta... Det är inte Crytek's fel att nvidia och amd inte kan producera snabbare kort än de som finns. Det har inte med att spelet inte är optimerat eller om hur det skalar, det handlar om att crytek satsade mycket högre än andra speltillverkare, och det finns ju både fördelar och nackdelar med det såklart. Prestanda kommer alltid vara ett problem eftersom det finns alltid speltillverkare som pressar grafiken till yttersta gränsen, och i samband med det kommer det också finnas miljoner ungdomar som blir besvikna och föraktfulla och kommer med dumma inlägg som det 2good4you skrev, bara för att spelet är krävande, och att många sedan bryr sig mindre om grafik för att dom prioriterar gameplay faller ju också dit. Alltid ska folk ha nåt att klaga på.

Kom med nåt konstruktivt den här gången istället för skitsnack.

Har du något problem av något slag så man kanske ska ta hänsyn till det?

Tror inte du använder den tonen till okända utanför tangentbordet. Det där med att suga saker får du ha för dig själv, jag är inte lagt åt det hållet. För det andra är det inte relaterat här då det diksuteras grafikkort. Du är så upprörd att du spårar ur över ett sketspel? Man kan inte veta allt, men använder man sin okunskap ihop med ditt betéende så kommer man inte långt, som nu i ditt läge.

Ska tillägga lite text eftersom du uppenbarligen inte förstår något som redan är konstaterat utav många. Spelet skalar värdelöst i dess högsta inställningar, oavsett hårdvara. T.ex i7 och GTX28x korten fanns inte när spelet kom och har en enorm skillnad i prestanda jämfört med föregående plattformar. Fortfarande är spelet slött, medans andra spelmotorer visar enorma skillnader. Slå upp definitionen på ordet skalning inom datorrelaterat språk.

Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Utan att varken ATI korten eller nVidia korten är skräp, så skäms du inte över din okunskap och totalt ovetande?

1. Kortet presterar extremt bra, och är bara testat med beta drivers. I vilken aspekt du än jämför resultatet så är kortet perfekt. Det har gjort genombrott i prestanda/w och är extremt effektivt. Det har perfekt anisotropisk filtrering, vilket föregående generation inte hade då den var vinkelberoende.

2. GT300 fortsätter nVidia's filosofi om att göra gigantiska och faktiskt ineffektiva grafikprocessorer förhållandevis till sin storlek. Storlek kostar pengar, väldigt mycket pengar och är ett dumt sätt att göra en processor snabbare på när det går till överdrift. RV870 kostar mindre pengar att tillverka än nVidia's nuvarande GT200 som en jämförelse. Innan var GT200 en katastrof på 65nm som mätte nästan 600mm2. GT300 tros bli ännu större och investerare och analytiker är nervösa, då 40nm processen hos TSMC som nVidia har dålig erfarenhet av är känslig. GT300 sägs ha en yield på runt 2%. Anta att du fyrdubblar den siffran så når du inte ens 10% vilket fortfarande är en ren katastof och en ren och grov förlust-affär. Har min lite erfarenhet utav utvecklingen så vet man att en så stor kärna är väldigt svår att tillverka. Arkitekturen hos GT300 vet man väldigt lite om också, och kan lika väl bli ineffektiv, precis som GeForceFX som hypades upp till det värsta och blev istället helt misslyckad, dock inte som hårfön eller kokkärl. Hur bra GT300 än blir kommer det ett nytt kort från AMD också. Vad är det som säger att man ska vänta på ett visst "svar". Dom svarar på varandra HELA TIDEN, och det slutar inte.

3. nVidia var först med ett DX10 kort med 8800GTX. Det var också med det kortet man tog prestandakronan från ATI. Nu har ATI det överlägset snabbaste kortet och många nyheter där DX11 är ett utav dom. Speltillverkare kommer koda sina spel till den hårdvaran då dom är först med DX11 kort. nVidia's kort kommer dröja många månader till. Det är bl.a därför nVidia tycker DX11 "inte är något att ha", vilket är patetiskt. Samma sak sa dom om DX10.1, och för bara ett kort tag sen implementerade dom samma sak själv och drog tillbaka sina uttalanden. Det är inte första gången nVidia försöker försvara sig på såpass dåliga argument som bara gör folk förbannade på dom.

4. Miniräknare? RV870 (HD5000) är inte bara världens snabbaste grafikprocessor, utan världens mest kraftfulla processor med sin beräkningskapacitet på ~3TFLOPS. Föregående generation RV770 (HD4000) hade 1.3TFLOPS, vilket också är mycket mer än nVidia's kort. I ren spelprestanda är också kortet extremt snabbt. Som sagt, beta drivers och precis släppt. Det är definitivt ett "nytt 8800GTX".

Undrar hur du kan få någon av dom till en vinnare bara för att du väntar på nVidia's svar och avgör då? Man kan lika väl vänta på ATI's svar på GT300... Säger inte ett skit, utan det är den tillverkare som har kraftfullast kort i sin tid som är bäst. GT300 dröjer många månader till. Sen är ju inte prestanda en smaksak, utan något som uppmäts. Dock kan ju funktioner som ett visst kort har avgöra sitt val av kort, t.ex om man är ett fan till Eyefinity.

Idiot kan du vara själv. Bete dig med språket. Spelet är det mest katastrofala som gjorts, och det är dessutom specialgjort för nVidia's grafikkort. ÄVEN om du tar nVidia's grafikkort, gjort för just det spelet, så skalar det katastrofalt dåligt. Folk körde med 3st 8800Ultra till en början och var ändå tveksamma till att få fullt tryck i spelet. nVidia-fans själva sa att det skulle ordna sig med GT200 korten. Fortfarande är det inget av dom som kör spelet fullt ut, och hur kraftfulla processorer eller grafikkort du än har skalar det dåligt och ger aldrig något bra flyt. Snyggt med ineffektivt. Det kommer att komma grafikmotorer som blåser skiten ur Cryengine, vänta och besanna.

Måste dock påstå att Crossfire och grafikkort överlag skalar väldigt dåligt i det spelet.

Ja inte konstigt att höra något sånt här från dej,du är ju lika enögd som kärringens synål.

Kortet är bra ,inget snack om saken,men det är inte så fantastiskt som du(o en del andra här) vill få det till.C:a 40 procent bättre än förra generationens topp singelkort i medel o något långsammare än den bästa dubbel gpu lösningen är iallafal vad jag förväntar mej från en ny generation kort.

Om man ser på spec på 5870 så är det väl dubbla upp mot 4890 men det presterar inte som dubbla 4890:or.Spec i all ära men det gäller väl att få ut prestandan oxå(2900xt anyone?)

Det Amd har lyckats bra med är att få ned strömförbrukningen i idle som var ett groteskt skämt på förra generationen.

Och nej,det här är inte något nytt 8800.Den serien behöll prestanda kronan i 1.5 år(medräknat 9800 som i stort sett var ett 8800) vilket 5800 serien aldrig kommer göra.Har faktiskt svårt att se någon av tillverkarna skulle klara av att få till en "8800" serie igen.Konkurensen är mycket tuffare nu.

När 4800 serien kom så blev folk slagna med häpnad inte bara av prestanda mässiga skäl utan först o främt av PRISET!. 4870 var väl c:a 20 procent bättre än Nvidias färra gen:s toppkort o kostade runt 2k vid release.

Jag o många med mej hade sett att Amd fortsatte på inslagen väg med ett nytt billigt toppkort. 3800 är ganska långt ifrån 2000!.

Eyefinity,visst en kul grej precis som Nvidias 3d ögon,men inte något mer.

Så för mej var Amd:s 4800 släpp en mycket större händelse o definitivt mer viktigt än 5800 släppet.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka

Du kallar Crysis för det mest realistiska spelet hittills?
Tillåt mig skratta AHAH AHAH AHAH A HAHAH AHAA HBAHABBHAHBAHABABAHBHABHAHAHAHAHHA HSAHAGAGAGAGA HGAGHAHGAHGA.

Seriöst alltså, gå och sök hjälp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Tillåt mig skratta AHAH AHAH AHAH A HAHAH AHAA HBAHABBHAHBAHABABAHBHABHAHAHAHAHHA HSAHAGAGAGAGA HGAGHAHGAHGA.

Vilket löjligt inlägg. Antar att killen menar att grafikmotorn är realistisk och det kan jag hålla med om till viss del.

OnT: Tycker kortet är lite väl dyrt. 3000kr så skulle jag kunna köpa det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_

Crysis är det mest realistiska när det kommer till grafik och det är en öppen värld.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Det är det mest realistiska när det kommer till grafik och det är en öppen värld.

Beror på hur man ser det.
Jag skulle vilja påstå att Mirrors Edge ser mer realistiskt ut. Visst spelet är inte alls lika stort men betydligt mer realistiskt. GTA IV också.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Crysis är det mest realistiska när det kommer till grafik och det är en öppen värld.

Om man bara kollar på hur "realistiskt" grafiken är så är nog 'The hunter' mest realistiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Beror på hur man ser det.
Jag skulle vilja påstå att Mirrors Edge ser mer realistiskt ut. Visst spelet är inte alls lika stort men betydligt mer realistiskt. GTA IV också.

När du sätter det på det sättet vill jag ersätta mitt crysis utalande med Arma 2.

Grymt underbart, grafiken är mer till det "verkliga" än massa hdr osv.

Crysis med Real Lifesis.

Krypa runt i skiten i Arma 2