Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

äntligen 5870 crossfire

Funkar riktigt bra måste jag seja. Körde tidigare med 4870 trifire och detta är en bra ribba över, så många spel har jag inte hunnit med men crysis och warhead, farcry2.
Inget kort visslar vid belastning som tidigare (48xx -serien) riktigt skönt.
Men på talan om liv, Det skrek i min burk när jag lirade crysis, riktigt högt, sen fick jag kladdfärgad bild som frös. Så jag drog ur strömmen ur väggen och blev fundersam. Jag kände att en av matnings sladdarna till grafikprocessorn hade trallat ur, så jag klickade tillbaks den och allt funkade bra. Tror ni att det kan ha hänt något när detta inträffade??

Jag är verkligen nöjd med min prestanda nu och väntar på bättre drivrutiner.

Visa signatur

*I7 920@4Ghz *6Gb1600Mhz Domintor *Rampage II Extreme *5870 "Crossfire" 5870 *300Gb Raptor * corsair 1000w

Permalänk
Medlem

Ja happ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Ja happ...

Vera Bengtsson från rederiet?? va gör du här

Visa signatur

*I7 920@4Ghz *6Gb1600Mhz Domintor *Rampage II Extreme *5870 "Crossfire" 5870 *300Gb Raptor * corsair 1000w

Permalänk
Medlem

Personens namn stavas väl ändå med h och inte v?

Visa signatur

dothan 730 . asus p4gd1. 2*512 twinmoss speed premium pc3500 bh-5 . hiper 580w . ati x800pro . 2tb+ . sb audigy 2 zs . nec 3500a . antec p160

Permalänk
Medlem

Nice

Du får gärna visa lite benchmarks och FPS i spelen du spelar
Också ge tips i överklocning om du tänker överklocka dom.

Nej, kan inte säga säkert men det skulle väl i så fall visa sig ganska snart
och i så fall är det ju bara att skicka in på garantin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaktland
Personens namn stavas väl ändå med h och inte v?

hörru du! va roligt att se dej

Visa signatur

*I7 920@4Ghz *6Gb1600Mhz Domintor *Rampage II Extreme *5870 "Crossfire" 5870 *300Gb Raptor * corsair 1000w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oped
Nice

Du får gärna visa lite benchmarks och FPS i spelen du spelar
Också ge tips i överklocning om du tänker överklocka dom.

Nej, kan inte säga säkert men det skulle väl i så fall visa sig ganska snart
och i så fall är det ju bara att skicka in på garantin

Själv klart så ska ni få papper på det. skrämma upp korten tänker jag inte göra på ett tag, men jag hojtar till

Visa signatur

*I7 920@4Ghz *6Gb1600Mhz Domintor *Rampage II Extreme *5870 "Crossfire" 5870 *300Gb Raptor * corsair 1000w

Permalänk
Medlem

Poängen med tråden? Skriv iaf lite om kortet och hur det presterar?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Hurru uppdatera din signatur för högre e-penis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Poängen med tråden? Skriv iaf lite om kortet och hur det presterar?

Precis det jag menade med mitt första inlägg. Det du skrivit nu får det att se ut som att "Kolla på mig jag har två 5870!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Precis det jag menade med mitt första inlägg. Det du skrivit nu får det att se ut som att "Kolla på mig jag har två 5870!"

Jo lite faktist, måste jag erkänna

Visa signatur

*I7 920@4Ghz *6Gb1600Mhz Domintor *Rampage II Extreme *5870 "Crossfire" 5870 *300Gb Raptor * corsair 1000w

Permalänk
Medlem

Ni som klagar på TS är ni avundjuka eller?

Skämt o sido hur varma blir korten?

Permalänk
Medlem

Lite bilder på korten samt video kanske när du lirar tex Crysis osv? Hade vart kul o se

Permalänk
Avstängd

Bra men släng upp lite bench och kort nudå:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lindgren92
Lite bilder på korten samt video kanske när du lirar tex Crysis osv? Hade vart kul o se

crysis vid 1920 x 1200 8xaa ger mej 46 i avg Bench
I spelet upplever jag att allt flyter som smör, ibland när det händer större olyckor kan det märkas att smöret försvinner men inte under 30 fps har jag fått, under det lilla jag har kört. När jag hade 3st 4870 hade jag en mkt lägre ribba under, nu har prestanda paketet lyft upp en bra bit, de nice

Visa signatur

*I7 920@4Ghz *6Gb1600Mhz Domintor *Rampage II Extreme *5870 "Crossfire" 5870 *300Gb Raptor * corsair 1000w

Permalänk
Avstängd

Mitt kort har inte varit över 67 grader (tror jag) och runt 38 grader när fläkten är på 21%. Som peppik säger, det flyter som smör, även med ett kort, jag kan dock bara köra med 1600x1200 som max (har en äldre TFT skärm, därför den udda upplösningen). Det känns som mitt 5870 är snabbare trots att kortet får något lägre i benchmark än mitt gamla 4870x2 kort jag hade, kanske det beror på högre lägsta fps i spel? Om jag ska ha ett till kort så får priset sjunka en del först. Klart nöjd är jag i alla fall

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Kör du med två skärmar?
Har de löst problemet med flera skärmar i crossfire tro.

Permalänk
Medlem

Re: äntligen 5870 crossfire

Citat:

Ursprungligen inskrivet av peppik
Funkar riktigt bra måste jag seja. Körde tidigare med 4870 trifire och detta är en bra ribba över, så många spel har jag inte hunnit med men crysis och warhead, farcry2.
Inget kort visslar vid belastning som tidigare (48xx -serien) riktigt skönt.
Men på talan om liv, Det skrek i min burk när jag lirade crysis, riktigt högt, sen fick jag kladdfärgad bild som frös. Så jag drog ur strömmen ur väggen och blev fundersam. Jag kände att en av matnings sladdarna till grafikprocessorn hade trallat ur, så jag klickade tillbaks den och allt funkade bra. Tror ni att det kan ha hänt något när detta inträffade??

Jag är verkligen nöjd med min prestanda nu och väntar på bättre drivrutiner.

Eftersom hälften i tråden hittills är korkade och inte kan svara på en fråga som du faktiskt ställt, samt även skrivit lite info om dina kort som du har fullt rätt till utan att massa hysteriska och troligtvis också minderåriga nVidia fanboys ska tjafsa.

Att strömkabeln åkte ur skadar inte kortet, utan det fungerar inte utan den bara då det behöver mer ström än vad PCI-E slotten kan lämna.

Har en ny drivrutin åt dig också som troligtvis är bättre än dagens beta drivers:

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=88089...

Sen stirra dig inte blind på prestandan i Crysis. Det är ett värdslöst optimerat spel för nVidia kort, och det presterar samt skalar katastrofalt dåligt.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Re: Re: äntligen 5870 crossfire

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Eftersom hälften i tråden hittills är korkade och inte kan svara på en fråga som du faktiskt ställt, samt även skrivit lite info om dina kort som du har fullt rätt till utan att massa hysteriska och troligtvis också minderåriga nVidia fanboys ska tjafsa.

Att strömkabeln åkte ur skadar inte kortet, utan det fungerar inte utan den bara då det behöver mer ström än vad PCI-E slotten kan lämna.

Har en ny drivrutin åt dig också som troligtvis är bättre än dagens beta drivers:

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=88089...

Sen stirra dig inte blind på prestandan i Crysis. Det är ett värdslöst optimerat spel för nVidia kort, och det presterar samt skalar katastrofalt dåligt.

Så ska det se ut, tack så mycket för svar

Visa signatur

*I7 920@4Ghz *6Gb1600Mhz Domintor *Rampage II Extreme *5870 "Crossfire" 5870 *300Gb Raptor * corsair 1000w