Nytt svenskdesignat chassi från Fractal Design

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
Bara jag som finner chassiet grymt snyggt i vitt/silver?

Tycker det är överlägset snyggast i svart tycker det liknar antecs performance serie för mycket i silver/titanium

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Undrar om ni inte målar lite fan på väggen, chassit verkar bra i min ögon, har svårt att tro att en hårddiskbur bromsar något att tala om.

Vi får se vad testet på Swec visar.

Hårddiskburen i mitt chassi bromsar allt vad luftintag heter, och jag hoppas innerligt att det inte blir likadant i detta chassi

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Burken kommer kosta 90€ ~ 900kr här

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gigabite
Burken kommer kosta 90€ ~ 900kr här

Jobbigt men det är ju bara 200kr i skillnad Maila nån butik och fråga va dom tar för fraktpriser över till Finland då?

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Jobbigt men det är ju bara 200kr i skillnad Maila nån butik och fråga va dom tar för fraktpriser över till Finland då?

inte många som gör det och skulle säkert bli 300kr+ i frakt så jag köper härifrån ändå

undrar hur snabbt dehär lådorna tar slut ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gigabite
inte många som gör det och skulle säkert bli 300kr+ i frakt så jag köper härifrån ändå

undrar hur snabbt dehär lådorna tar slut ^^

Okej, 90 euro är endå värt det 10ggr om!
Tar nog slut fort men jag bokade när nyheten dök upp så jag får nog ett nästa torsdag eller fredag

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Fractal Design
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
ljuddämpningsmattor som inte ens är 0.3 mm tjocka... hur mycket kan det hjälpa egentligen?

Och man får väl hoppas att dom faktiskt har lyssnat tillräckligt och förenklat kabeldragningen nämnvärt... svart insida, yay!

Usch och fy om hårddiskburen kommer strypa luftcirkulationen

Jag skrev fel, ljuddämpningsmattorna är ca 2.5mm tjocka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fractal Design
Jag skrev fel, ljuddämpningsmattorna är ca 2.5mm tjocka.

Tyckte de va lite skumt med 0,3mm, bra att du rättar dina misstag

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fractal Design
Jag skrev fel, ljuddämpningsmattorna är ca 2.5mm tjocka.

jaha, ja men då så... tack för rättningen, blev lite smått orolig där faktiskt

Då kanske det blir ett köp då!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Sägs ju att chassit skall släppas den 15e här i Sverige.

Har beställt ett ifrån Webhallen.. Kommer jag ha det i "postlådan" på torsdag, eller går det ifrån Webhallen på torsdag? Isåfall dröjer det ju till måndag säkert innan man får det :/

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk

Går nog från webhallen på torsdag skulle jag tro.
Har en på order från indomo och hoppas ha den på fredag.

Visa signatur

Inget fiffigt att fylla i här...

Permalänk
Medlem

Enligt inet som jag har beställt från så kommer chassit till dem på torsdag. De kommer skicka ut dem då så antagligen har man det på Fredag eller möjligtvis måndag (får ju hoppas på det förstnämnda).

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
Enligt inet som jag har beställt från så kommer chassit till dem på torsdag. De kommer skicka ut dem då så antagligen har man det på Fredag eller möjligtvis måndag (får ju hoppas på det förstnämnda).

Mitt skickades idag från Inet

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Jag fick mitt chassi igår. Monterade allt och det gick bra, enkelt att få kabeldragningen bra.
Det blev dock lite trångt på baksidan där jag tejpade upp alla kablar jag inte använder. Jag fick vara försiktig när jag satte tillbaka sidoplåten.
Det är ett riktigt snyggt chassi och det var inget problem att få plats med ett GTX260 i det.

Visa signatur

Delad galenskap är dubbel galenskap!

Permalänk
Medlem

För de som är intresserade av lite bilder och en mindre recension/tankar om det så har jag en liten byggblogg här-> http://www.sweclockers.com/album/?id=4554

Angående att hårddiskburen bromsar upp luften från de främre fläktarna så får jag nog tyvärr säga att det är så till viss del, så man bör väl främst använda dem som kylning till just hårddiskarna
Det finns möjligtet till att sätta fläkt som blåser in under ifrån och upp mot grafikkortet, ett från sidan även det mest mot grafikkortet samt två fläkthål i toppen.

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina