Noctua introducerar mångsidig 140 mm-fläkt

Permalänk
Melding Plague

Noctua introducerar mångsidig 140 mm-fläkt

Österrikiska Noctua släpper ytterligare en fläkt, denna gång i storleken 140 millimeter.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen, ända sedan computex har jag väntat på denna.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Den kommer sopa mattan med dom andra 140mm fläktarna. (Y)

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Blir en vansinnigt dyr fläktuppgradering till lådan då.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk

Yes, Noctua äger ju sönder alla andra tillverkare Och nu kommer vi få denna tårta till fläkt, mums! Ska ju lätt byta ut alla skitfläktar i mitt Antec 1200

Visa signatur

Balle

Permalänk

Brunt passar inte riktigt i min låda

Visa signatur

Livet är en fesk!

Permalänk
Medlem

Sätt dem på en NH-U12P

Eller vänta ännu mer på att NH-D14 kommer...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paronfesken
Brunt passar inte riktigt i min låda

Nej det är rätt surt att de ska hålla fast vid det där. Har ju galler i hela fronten på mitt annars svarta chassi, vill ju inte ha beigt och brunt lysandes igenom där.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Nej det är rätt surt att de ska hålla fast vid det där. Har ju galler i hela fronten på mitt annars svarta chassi, vill ju inte ha beigt och brunt lysandes igenom där.

Men det är ju Noctua! Har du inte tänkt på det? Det ger liksom en känsla av mer kvalité

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
Yes, Noctua äger ju sönder alla andra tillverkare Och nu kommer vi få denna tårta till fläkt, mums! Ska ju lätt byta ut alla skitfläktar i mitt Antec 1200

Haha, nej. Noctua ligger lite över medel (luftflöde per decibel).
Priset däremot ligger ju högst..

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
Men det är ju Noctua! Har du inte tänkt på det? Det ger liksom en känsla av mer kvalité

Japp, brun österrikisk kvalité. Jag har också ett antec 1200, har dock redan hunnit byta alla fläktar. Om du fixar till ditt, kan du inte lägga upp lite bilder på din chokladfront så jag får de hur det blev? Gärna med mycket blixt så dom riktigt lyser igenom

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk

Vansinnigt dyr.

Permalänk
Medlem

110 cfm är ju otroligt bra, finns förmodligen ingen annan fläkt som kan göra så bra ifrån sig till en så pass låg ljudnivå. Jämfört med Nexus blir det ju en enorm skillnad eftersom den har 36 cfm. Denna kommer nog sälja riktigt bra trots sitt pris.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Avstängd

280kr för en sån fläkt LAUGH.... synd att dom tar det priset och envisas med den där fula färgen.... har 2st 120mm liggandes.... passar inte direkt in i mitt svarta chassi... plus jag tycker inte att dom är speciellt tysta...

Permalänk
Medlem

Tänk bara på att den inte passar ALLA 120mm platser då fläkten fortfarande är 140mm stor.

Så de kommer inte gå att sätta den i fronten på Antec 1200 eller i Antec 1200 alls för den delen.

Lika så gäller de hela Antec P1xx serie.

Så tänk på att se till att de finns plats för en 140mm fläkt innan ni beställer.

Sen tycker jag att de är synd att dom inte gjorde den som vanliga 140mm fläktar så den hade gått att använda på 140mm radiatorer.

Skulle sitta fint med sånna istället för alla dom mesiga 140mm fläktarna som redan finns på markanden.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Tänk bara på att den inte passar ALLA 120mm platser då fläkten fortfarande är 140mm stor.

Så de kommer inte gå att sätta den i fronten på Antec 1200 eller i Antec 1200 alls för den delen.

Lika så gäller de hela Antec P1xx serie.

Så tänk på att se till att de finns plats för en 140mm fläkt innan ni beställer.

Sen tycker jag att de är synd att dom inte gjorde den som vanliga 140mm fläktar så den hade gått att använda på 140mm radiatorer.

Skulle sitta fint med sånna istället för alla dom mesiga 140mm fläktarna som redan finns på markanden.

Vadå? Den kommer ju med fästen för både 120mm och 140mm

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Japp, brun österrikisk kvalité. Jag har också ett antec 1200, har dock redan hunnit byta alla fläktar. Om du fixar till ditt, kan du inte lägga upp lite bilder på din chokladfront så jag får de hur det blev? Gärna med mycket blixt så dom riktigt lyser igenom

Kan jag väl göra hehe ^^

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
110 cfm är ju otroligt bra, finns förmodligen ingen annan fläkt som kan göra så bra ifrån sig till en så pass låg ljudnivå. Jämfört med Nexus blir det ju en enorm skillnad eftersom den har 36 cfm. Denna kommer nog sälja riktigt bra trots sitt pris.

Läs igen, de mäter i kubikmeter per timme. Har för mig att en CFM är ungefär två M3/h, så den blåser runt 55 CFM.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk

110 kubikmeter / timme, inte 110 kubikfot / minut. Det går ungefär 31,315 kubikfot på en kubikmeter, och som du säkert vet, 60 minuter på en timme :P. 110 kubikmeter är alltså ca 3884,6 kubikfot, delat på 60 minuter ger oss 64,743 CFM, så ca 65 kubikfot / minut. Inte riktigt 110.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Sätt dem på en NH-U12P

Eller vänta ännu mer på att NH-D14 kommer...

Vad har hänt med NH-D14 egentligen? När kommer den släppas? Nån som vet?
Det var evigheter sen som Noctua visade kylaren..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Vad har hänt med NH-D14 egentligen? När kommer den släppas? Nån som vet?
Det var evigheter sen som Noctua visade kylaren..

Ja det var ju på computex i typ juni eller nåt.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

happy days för mig i alla fall dom kommer passa bra i toppen på mitt Lian Li PC-P50B ArmorSuit.

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Chokladbrun, var nog den snällaste beskrivningen av Noctuas klart tveksamma färgval

Känns vansinnigt dyr, men är väll trevligt att utbudet av 140 mm fläktar ökar då de börjar bli vanligare.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk

Mmmmm... Chokla'.

Men var är NH-D14, Noctua? T_T

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prodigy
280kr för en sån fläkt LAUGH.... synd att dom tar det priset och envisas med den där fula färgen.... har 2st 120mm liggandes.... passar inte direkt in i mitt svarta chassi... plus jag tycker inte att dom är speciellt tysta...

Varför skulle dom ändra på deras varumärke?
Man ska sticka ut lite och komma ifrån dom andra på ett eller annat sätt.

T.ex när jag sålde reservdelar till snöplogar så hade vi tex bebisblåa delar istället för gula,svarta som dom flesta har.
Deras sätt att synas.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patrikringdahl
110 kubikmeter / timme, inte 110 kubikfot / minut. Det går ungefär 31,315 kubikfot på en kubikmeter, och som du säkert vet, 60 minuter på en timme :P. 110 kubikmeter är alltså ca 3884,6 kubikfot, delat på 60 minuter ger oss 64,743 CFM, så ca 65 kubikfot / minut. Inte riktigt 110.

Jag misstänkte att det var olika enheter, men man skulle ha kollat upp saken närmare. Tack för att du klarade upp det hela.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Noctua lär väl troligtvis tappa fler kunder med bruna fläktar än babyblå. Då det är hårfin skillnad i prestandatoppen tycker man att Noctua skulle försöka fånga upp folk som bara inte vill ha absolut bäst prestanda. Faktum är att du betalar dubbelt så mycket för minimal prestandaökning. På köpet får du då brun färg istället för svart eller vit.

Jag köper hela marknadsföringsjippot kring brun färg. Det går inte att ta miste på dessa fläktar. Frågan är dock om de inte skulle kunna välja en annan färg. Hela fläkten behöver iaf inte vara brun, det räcker med bladen eller ramen.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Hedersmedlem

Noctua's fläktar är bruna precis som Ferrari's bilar är Röda de har ett udda utseende därför att folk ska lägga märke till dem, hur många andra tillverkare kör med "choklad brunt"?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Noctua's fläktar är bruna precis som Ferrari's bilar är Röda de har ett udda utseende därför att folk ska lägga märke till dem, hur många andra tillverkare kör med "choklad brunt"?

Suck.. bilar nu igen?..
Skillnaden är ju dock att det går att köpa Ferrari bilar i flera andra färger än röd...

Jag är rätt övertygad om att jag inte är ensam om att ha låtit bli att köpa Noctuas fläktar med det primära skälet att de är så vansinningt fula.

Permalänk
Medlem

Man får väl vara glad att det inte är bajsbrunt...

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]