Permalänk
Medlem

Jag fann bossen som attackerar dig när du försöker fly med drottningen där hon föråder dig till en vaktofficer (Catharina eller något sånt) svårast. Hon totalt strimlade min tank på 1-2 slag + hennes arme av vakter som tillsammans zergade hela mitt party. Klarade det tillslut efter bra många försök då jag lyckades pulla bort bossen från sina vakter och kita runt henne i korridorerna ett bra tag medans jag pumpade pots och heals. Som jag förstog det behöver man inte döda henne dock om man "dog" blev man bara kastad i fängelse och kunde bryta sig ut.

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myxen
[spoiler]Så nu har man klarat av spelet var på lvl 19 mohah men jag kan säga att spelt hade sina svåra stunder ibland. men Draken uppe i bergen var ju enkel tycker jag ^^ Tycker faktist att loghain (el hur man stavar det) var svårare, tror att jag gjorde honom runt 6 gåner >< men tillslut så fixade det sig:D ha mkt Dex säger jag bara, pga det så träffade han inte min Rouge något slag alls. Fan ska fortsätta med min mage snart igen Arcane och blood mage here i Come. btw 10/10 får spelet av mig

[/spoiler]

[.spoiler][/.spoiler]

Så här skulle ditt inlägg sett ut ist.

Permalänk
Medlem

Hur gör man så det blir sådär svart?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Hur gör man så det blir sådär svart?

Läs ovanstående post...............

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Mm, ta bort mellanrummen i
[ spoiler] detta heter sista bossen i dragon age och det var jätte svårt men jag dödade den till sist bla bla bla[/ spoiler]

För att gå tillbaka till topic.

Det skulle vara kul om Bioware kunde vara lite mer uppfiningsrika med hur de lägger upp spel de skapar.
De mesta de gör nu för tiden har alltid samma struktur, kort introduktion till spelet, sen får man x antal ställen man ska besöka, vilken ordning man tar de i är valfritt, vilket KAN vara bra.
Men detta har vi sett nu i bla både Mass Effect och DA.
Har en kompis som säger att de inte är de enda spelen som är uppbyggda på det sättet.
Får se hur det blir med ME2

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozbaab
**Text**

Du har samma grafikkort som mig, ser jag... går det att spela på de högsta inställningarna i 1680x1050 upplösning?

Vill ju inte sänka inställningarna i ett spel som från början inte är det snyggaste på marknaden...

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Mm, ta bort mellanrummen i
[ spoiler] detta heter sista bossen i dragon age och det var jätte svårt men jag dödade den till sist bla bla bla[/ spoiler]

Det skulle vara kul om Bioware kunde vara lite mer uppfiningsrika med hur de lägger upp spel de skapar.
De mesta de gör nu för tiden har alltid samma struktur, kort introduktion till spelet, sen får man x antal ställen man ska besöka, vilken ordning man tar de i är valfritt, vilket KAN vara bra.
Har en kompis som säger att de inte är de enda spelen som är uppbyggda på det sättet.

Var samma sak i Knights of the Old Republic, så de lär nog inte ändra på det. Jag stör mig inte det minsta på det ärligt talat. Det enda jag känner är att jag har missat så mycket Har lirat 25 timmar och det känns som att jag har minst 30 timmar kvar (hoppas jag åtminstone, för om det följer sin övriga design så är den sista, mer linjära, biten rätt lång och jag har hela denerim, urn of sacred ashes och både warden's keep och the stone giant kvar. Dessutom kommer jag återvända till lite olika ställen för jag var lite klen tidigare.

Permalänk
Medlem

Antar att man kan fortsätta questa, geara upp och döda saker även efter mainquesten är över ?

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddan
Antar att man kan fortsätta questa, geara upp och döda saker även efter mainquesten är över ?

Nej

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips, ska nog lösa sig. Säger inte mer än så för att inte spoila nått.

För övrigt, vet någon ifall det går att fixa "walk mode" för de andra i partyt? Det är ju lite fult att man själv lunkar på i lugn takt medan de andra i gruppen alltid springer...

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dicharek
Nej

Det tycker jag är lite synd, man vill ju gärna kunna fortsätta... det vill jag iaf jag...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dicharek
Nej

NEJ ??!?!?

men wtf.. då blir det inte ens installation.. då får spelet vara hur bra det vill..

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Du har samma grafikkort som mig, ser jag... går det att spela på de högsta inställningarna i 1680x1050 upplösning?

Vill ju inte sänka inställningarna i ett spel som från början inte är det snyggaste på marknaden...

Tror inte du behöver oroa dig, kör på ett ati 4850 kort och kan maxa allt på 1920*1080

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raveeen

Haha mm känner igen det problemet, spelade om just slutet typ 4 gånger och prövade olika metoder och svar för just se ifall man kan hålla kvar henne efter slutet. Men men, det beror lite på vad du definierar som ett tragiskt slut, finns ett som är värre än att "följa" hennes planer i slutet ^^

Dold text

[/B]

Men vafaaan blir man av med henne?! Vill inte! Hon fyller en vital roll i mitt party och dessutom är hon min babe! Finns det inget sätt att INTE bli av med henne, typ om man gör slut innan?

Dold text
Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Varför skulle man kunna spela mer efter att mainquesten är över? Kunde man inte i baldur's gate, inte i mass effect, inte i KotOR... vet inte om man kunde det i NWN, men jag antar att man inte kunde det. Det är egentligen rätt få spel som man kan spela vidare på efter main storyn.

Personligen skulle jag nog inte ens vilja göra det... av precis samma anledning som jag tycker det skulle vara oerhört tråkigt att få reda på vad luke skywalker gör efter att ha krossat rymdimperiet... sitter och latar sig och sköter byråkrati

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flugfarfar

Men vafaaan blir man av med henne?! Vill inte! Hon fyller en vital roll i mitt party och dessutom är hon min babe! Finns det inget sätt att INTE bli av med henne, typ om man gör slut innan?

Dold text

Som jag sa, det finns ett sett att inte torska henne förens efter spelet (Dvs då det kommer credits om vad som händer i världen efter man vann), och det är att ja...gå med på hennes plan...antingen du eller få Alister att göra det. Vill inte förstöra överaskningen men eftersom du gillar henne så mycket tror jag inte att du kommer torska henne

Dold text
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raveeen

Som jag sa, det finns ett sett att inte torska henne förens efter spelet (Dvs då det kommer credits om vad som händer i världen efter man vann), och det är att ja...gå med på hennes plan...antingen du eller få Alister att göra det. Vill inte förstöra överaskningen men eftersom du gillar henne så mycket tror jag inte att du kommer torska henne

Dold text

Okej, får hoppas på det bästa

Vad händer när man klarat av spelet? Man ser credits och sen kan man inte spela igen? Eller, man kan spela vidare men inga fler quests? M a o bör man göra varenda sidoquest innan man avslutar spelet? Eller är det tänkt att man ska satsa på DLC efter att man avslutat main quest?

Betyder det att jag får göra DLC utan min älskade Morrigan?

Dold text
Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej, får hoppas på det bästa

Vad händer när man klarat av spelet? Man ser credits och sen kan man inte spela igen? Eller, man kan spela vidare men inga fler quests? M a o bör man göra varenda sidoquest innan man avslutar spelet? Eller är det tänkt att man ska satsa på DLC efter att man avslutat main quest?

Betyder det att jag får göra DLC utan min älskade Morrigan?

Dold text

Går bara att spela DLC efter mainquest.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shrudder

Man får ju t.ex en quest av han i sin Camp som står vid nåt träd där man måste ladda ned DLC för att kunna köra och det är mitt i spelet alltså, inte efter MQ.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Som sagts många gånger innan, nej man kan inte fortsätta spela på karaktärerna efter man klarat mainquesten. Så innan man gör landsmeetet så gå igenom allt du vill göra klart först. Självklart kan man spela om på nya hjältar och så efteråt. Eller ladda en save på gubbarna.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Varför skulle man kunna spela mer efter att mainquesten är över? Kunde man inte i baldur's gate, inte i mass effect, inte i KotOR... vet inte om man kunde det i NWN, men jag antar att man inte kunde det. Det är egentligen rätt få spel som man kan spela vidare på efter main storyn.

Personligen skulle jag nog inte ens vilja göra det... av precis samma anledning som jag tycker det skulle vara oerhört tråkigt att få reda på vad luke skywalker gör efter att ha krossat rymdimperiet... sitter och latar sig och sköter byråkrati

Så att det roliga aldrig ska ta slut, såklart.... man kunde det i fallout 2, vet jag, var mycket uppskattat.

jobbigt att ha knegat med en karaktär i 60 timmar, och sen helt hux flux tar det bara slut och man får antingen börja om eller lägga ner spelet... lite synd.

Visa signatur

Permalänk

Ingen mod som kan fixa det då?

Permalänk
Medlem

Okej skall testa med en fråga då

Är spelet något för förstagångsrollspelaren eller mer för hardcorerollspelare? Vill gärna testa ett bra RPG som omväxling mot alla FPS jag vanligtvis köper

Dold text
Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Citat:

..........

Så har ju deras spel alltid varit, ända sen Baldrus Gate.

Att man har en linjär inledelse tycker jag är bra annars så blir man överväldigad av allt
Efter det så får man göra som man vill. Vill du ha en helt linjär story så är JRPG's nog mer för dig.

Ända sättet jag kan se deras spel förbättras är att göra dom större. Mer alternativ och friare händer. Alltid funnits sido karaktärer i deras spel som jag velat ha med i partyt t ex

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Okej skall testa med en fråga då

Är spelet något för förstagångsrollspelaren eller mer för hardcorerollspelare? Vill gärna testa ett bra RPG som omväxling mot alla FPS jag vanligtvis köper

Dold text

Dragon age var, eller är, mitt första rollspel - och jag älskar det! Så kör på! Mycket trevlig story och karaktärer.

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shrudder

Nån som kan bekräfta detta? Vad är ens status på DLC, finns det nån än? Haha, har inte klarat mer än kanske 10% av spelet men jag börjar redan att bäva slutet... Och nej, jag är inte personen som gör massa nya gubbar och även om jag skulle så skulle det inte vara nära lika mäktigt som första gången.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad är det för roligt att bara springa runt och grinda? Det är inget mmo spel direkt :S

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Frihet.. frihet är fint i spel så länge man inte får känslan att alla quests man stöter på bör genomföras etc. Jag tycker det är skönt att efter jobbet med alla dess beslut som krävs iaf på mitt job, att bara lira något simpelt som inte kräver så mycket genomtänkta beslut så som fps lir eller warhammer online (tills man kom till t4 och alla buggar och server lag och fusk förstörde spelet för en). Konsekvenser av val är roligt och intressant men kan också bli krävande nästan beroende på hur spelet är gjort.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Nån som kan bekräfta detta? Vad är ens status på DLC, finns det nån än? Haha, har inte klarat mer än kanske 10% av spelet men jag börjar redan att bäva slutet... Och nej, jag är inte personen som gör massa nya gubbar och även om jag skulle så skulle det inte vara nära lika mäktigt som första gången.

Går väll inte enns att spela DLC efter dess man startat slut sekvensen

det vill säga att man gått in i Danarem eller vad huvudstaden heter för att döda demonen

Dold text

kan vara smart att skapa "riktiga" sparningar lite då och då just därför... man kan ju alltid gå tillbacks till sista sparningen och köra vidare från sen, slutet är ändå inte så långt så är typ en level man går back bara... vill man sen se slutet igen är det ju där och väntar och är troligen betydligt enklare om man bättrat på sin utrustning.

Permalänk
Medlem

Jag orkar inte gå igenom alla inlägg i tråden och antar att frågan redan blivit ställd men jag i så fall blir jag tvungen att ställa den än en gång för jag hittar inget svar. Jag har Collector's Edition och kan inte få hem något DLC, vet ni vad det kan bero på?