Need for Speed: Shift

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Testade spelet idag.
När jag skulle svänga så svarade bilen efter ca 1,5 sekunder (jag kör med tangentbord)
Jag ökade sensen lite och sänkte grafikinställningarna för kanske var grafikkortet som inte hängde med.
Det resulterade i att spelet hängde och stängde av sig så fort man började ett race...

Kan det vara så att det är för att jag har SP2 till windows XP, (det står att det ska vara SP3) eller är det nåt annat?

Uppskattar all hjälp.

Det är en hel del som har problem med styrningen.
Jag har det inte, bilen svarar direkt.

Jag vet inte vad det beror på. Jag har inte hittat någon lösning åt dig mer än att du kan patcha spelet.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
Det är en hel del som har problem med styrningen.
Jag har det inte, bilen svarar direkt.

Jag vet inte vad det beror på. Jag har inte hittat någon lösning åt dig mer än att du kan patcha spelet.

Ok, jag ska kolla om jag har de senaste grafikdrivrutinerna också, nVidia förde ju in bugg-fixar i sina senaste uppdateringar.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

köpte detta skitspel igår och har inte fått det att fungera.
Jag kommer så långt som till att den laddar min profil, sedan spelar den upp en video "first run" ungefär.
Därfefter hänger sig hela spelet och det är bara att stänga ner allt.

Har patchat och skivan är det inget fel på.

HP 2230s (laptop) , windows 7

vad gör jag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
köpte detta skitspel igår och har inte fått det att fungera.
Jag kommer så långt som till att den laddar min profil, sedan spelar den upp en video "first run" ungefär.
Därfefter hänger sig hela spelet och det är bara att stänga ner allt.

Har patchat och skivan är det inget fel på.

HP 2230s (laptop) , windows 7

vad gör jag?

De är förmodligen ditt grafikkort i datorn som inte orkar.

Så de e inte spelet de e fel på utan din lapptopp som är för KLEN

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
De är förmodligen ditt grafikkort i datorn som inte orkar.

Så de e inte spelet de e fel på utan din lapptopp som är för KLEN

Tror du att min är för klen? Specs står i min profil (om du klickar på min nick), orkar inte skriva dem här.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

stationära 8600gt orkar ialafal starta spelet

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

har spelat de innan, nu har ja skaffat ratt, är precis som om man spammar pilen upp hela tiden, "dirrrrrdirrrdidrrr" låter de bara, drar ja ut sladden te ratten är de lugnt. Går inte använda den undre race heller. Det är en logitech momo racing force feedback.

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loweann
har spelat de innan, nu har ja skaffat ratt, är precis som om man spammar pilen upp hela tiden, "dirrrrrdirrrdidrrr" låter de bara, drar ja ut sladden te ratten är de lugnt. Går inte använda den undre race heller. Det är en logitech momo racing force feedback.

du måste ju kalibrera den!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loweann
har spelat de innan, nu har ja skaffat ratt, är precis som om man spammar pilen upp hela tiden, "dirrrrrdirrrdidrrr" låter de bara, drar ja ut sladden te ratten är de lugnt. Går inte använda den undre race heller. Det är en logitech momo racing force feedback.

Låter som ett problem med split/combined axis... Det där brukar hända i spel som inte klarar av split axis. (dvs att pedalerna ligger på separata axlar)
Konstigt, då Shift ska klara split axis utan problem!

Har du kört in drivrutinerna till ratten? (logitech gaming software eller vad det nu heter)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

ja de har jag kört. Sen man man välja just den ratten med inne i spelet, finns färdigprogramerade knappar och skit till den. Men det fungerar ändå inte när man väljer just den inställningen

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loweann
ja de har jag kört. Sen man man välja just den ratten med inne i spelet, finns färdigprogramerade knappar och skit till den. Men det fungerar ändå inte när man väljer just den inställningen

Det finns två presets i spelet för så gott som varje ratt, en för kombinerade och en för separerade pedaler. (preset 15 och 16 för din Momo racing force om jag minns rätt)
Byter du till andra preseten så lär det lösa ditt problem.
(Bäst blir kontrollen med separerade pedaler, då kan man gasa och bromsa samtidigt, vilket ger mer möjligheter att balansera bilen)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

bara jag som tycker att det inte går att köra bilarna?

jag har letat och testat olika tunings men likförbannat så kommer bilden på ställ i minsta lilla kurva.. även på raksträcka om man byter "fil" så sladdar man

blir så galen på att de inte kan gör ett spel som är roligt att köra i då det är det som är tanken
tackar vet jag codemasters!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av er_nilsson
jag har letat och testat olika tunings men likförbannat så kommer bilden på ställ i minsta lilla kurva..

tackar vet jag codemasters!

Komiskt: Jag köpte Grid billigt på steam nu i rean, och min reaktion där var just att bilen går på (ett lite onaturligt) ställ i varenda kurva

...

Men visst kan ev hålla erkänna att även Shift verkar lite onödigt "sladdigt", men jag är faktiskt inte säker pga begränsat testande: jag har bara testat demot av Shift (det färskare Falkendemot), och där fick jag sån dålig prestanda med mitt 8800GT så det var så gott som okörbart... Och pillar jag med grafikinställningarna får jag CTD!
Med de förutsättningarna får jag brutalt inputlag (eller vad man nu ska kalla det för), vilket gör i princip hela spelet okörbart för mig

... och jag misstänker tyvärr att det inte bara är prestandan som sätter käppar i hjulen, utan att även kontrollerprogrammeringen är åt skogen. Jag har inte läst hela tråden än, men jag trodde patchen ev skulle fixa detta? (patchen ingår i falkendemot)
Nåja, hittar jag hela spelet billigt får man väl chansa och se om nån av fysikmoddarna hjälper upp styrningen.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Och pillar jag med grafikinställningarna får jag CTD!

Vad är CTD för något?

Jag har testat att uppgradera till SP3, hämta senaste grafikdrivrutinerna och installera om spelet, men det är bara samma skit hela tiden.
Jag sänkte grafikinställningarna till low, men nu hänger det sig bara och stänger av sig så fort man börjar ett race...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Vad är CTD för något?

Crash to desktop...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Jag har testat att uppgradera till SP3, hämta senaste grafikdrivrutinerna och installera om spelet, men det är bara samma skit hela tiden.
Jag sänkte grafikinställningarna till low, men nu hänger det sig bara och stänger av sig så fort man börjar ett race...

Jepp, för mig stänger det också av sig när man börjar rejset när jag pillar med inställningarna.
Enklaste sättet att gå tillbaks till default verkar vara att helt enkelt radera filen graphicsconfigdemo.xml i Mina dokument\NFS SHIFT och då funkar det det för mig, men med alldeles hemsk framerate tyvärr

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Crash to desktop...

Ok, tack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Jepp, för mig stänger det också av sig när man börjar rejset när jag pillar med inställningarna.
Enklaste sättet att gå tillbaks till default verkar vara att helt enkelt radera filen graphicsconfigdemo.xml i Mina dokument\NFS SHIFT och då funkar det det för mig, men med alldeles hemsk framerate tyvärr

Att det ska vara så jävligt med ett spel! Men det känns bra att man inte är ensam med problemen. Om jag inte får det att funka snart så blir det att lämna tillbaka skiten.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Sitter nu å nöter lite på detta spelet men nåt jag undrar över är vad som händer med bilarna man vinner när man levlar upp?

T.ex.

eller

Ingen av bilarna det står att man vunnit finns i mitt "garage" och jag hittar dom inte någon annanstans? Har jag blivit blind eller vart ska bilarna finnas?

EDIT: Ett sätt att köra om på
YouTube - Need For Speed Shift

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Kanske en fråga som redan har frågats.

När man stylar en sida på bilen med en massa vinyler, kan man inte kopiera sidan till andra sidan av bilen? Som på Forza 2?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Verkar inte som om man kan göra det. Lite irriterande tycker jag faktiskt. Blir ju aldrig likadant som på andra sidan :/ huhu

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

Finns det är tråd för SHIFT 2 UNLEASHED enu ??

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeXZoR:

Finns det är tråd för SHIFT 2 UNLEASHED enu ??

Om det inte finns så vassego! Skapa en vet ja. Fast jag tycker förståss att 2:an inte e värd en tråd.
Men det är vad jag tycker!

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!