Vad gör man? (Fermi, DX11, 5000-serien)

Permalänk
Medlem

Vad gör man? (Fermi, DX11, 5000-serien)

Hej.

I dagsläget har jag inte någon dator och jag tänkte köpa en så snabbt som möjligt och har väntat ett tag på Fermi men nu verkar Fermi komma ut i Mars (enligt vissa siter och företag) och jag vet inte vad jag ska göra.

Jag vill helst ha en DX11 kort och jag vill inte ha ATi då jag inte alls tycker om dem. Vad ska jag göra?

Vänta

• Priser kommer vara höga

• Det är nytt och då bäst att vänta tills det går lite tid så att allt fixas

• Svår tillgång i början (?)

• Även om det "kommer ut i Mars" så kommer de vara i butiker kanske början av Maj

• Kommer löna sig att ha DX11 Fermi kort senare så man sparar lite pengar iafl.

Inte vänta

• Kan njuta av min egen dator reda nu efter att ha varit utan dator på massor av månader.

• Blir sur när Fermi kommer ut då jag inte har det.

Vad ska jag göra? Hjälp

Jag har tyvärr ingen reserv-grafikkort för annars hade jag använt den och skitit i att spela för 3 månader, jag vill helst bara ha en dator så jag kan göra skolarbeten och liknande i.

Permalänk
Medlem

Varför räcker inte ett HD5850/70, vad är det som det inte klarar av?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Varför räcker inte ett HD5850/70, vad är det som det inte klarar av?

Som jag skrev, jag tycker inte om ATi efter att ha haft flera problem med dem.

Permalänk

köp din dator nu med ett billigt nvidia kort och köp ett fermi när det kommer ut.

Permalänk
Medlem

Vilka problem?!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Köpt ett billigt 9800GT eller 240/250 så länge. Möjligen annonsera på marknaden här efter ett.
Spara resten av pengarna och köp Fermi sen. Hur du än gör så blir ju inte Fermi billig.
Så frågan är nog vad du skall ha för dator med ett billigt graffikkort så du kan byta sen till Fermi utan att behöva byta något annat.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem

Sitter i samma sits, är ingen ATI lover men jag väntar iallafall på 930 och imorrn släpps spec. på Fermi så då kommer säkert snart test mellan det och ATI. Skiljer det typ inget (1-3%) så blir det ett 5870 alt. 5970.

Men är det bättre så blir det ett skit kort tills det släpps, vilket jag hoppas att det är.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem

Långsint ? Ungefär som att jag inte skulle vilja ha en volvo för min första bil 240 rostade upp och försvann ?! Bara för att ATI haft problem med någon modell för flera år sedan så betyder ju inte det att alla deras produkter är skit ? eller

KÖP ETT ATI HD5770 om du måste ha FERMI senare. Så kan du njuta under tiden som du väntar !
Annars köper du ett 5870 nu och låssas som att FERMI in kommer

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 7 5700X3D 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem

Grafikkort som grafikkort.

Köp datorn nu och kör på något gammalt kort så länge.

Permalänk
Medlem

Det enda som fermi har är väl egentligen PhysX (i förhållande till 5000-serien). Fast nu finns ju inte ens fermi att tillgå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coopdeo
Det enda som fermi har är väl egentligen PhysX (i förhållande till 5000-serien). Fast nu finns ju inte ens fermi att tillgå.

Jag vet inte om jag håller riktigt med.
Jag själv är ett AMD/ATI fan, men jag tycker ändå nVidia gör riktigt bra produkter (och har dessutom byggt en Intel-baserad VT-server nyss).

Jag skulle själv säga att mjukvaran är rätt olika när det kommer till användning av de olika grafikkorten.

nVidias lösning för flera skärmar är enklare att hantera t ex jämfört med ATI Hydravision. ATI har däremot enklare hantering av profiler.
En sån sak kan vara rätt så avgörande.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.