SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Senast var dirt 2 nyckel. Den fungerade först inte. Så tog en print sen skickade jag in den. Efter en stund så fick jag en ny när dom hade nya nycklar på lager.
Fungerar hur bra som helst :).
Ska köpa BFBC2 därifrån snart hade jag tänkt.
Har tidigare köpt cs 1.6 samt Street Fighter IV, båda har fungerat bra :). Bara dirt 2 som jag hade lite prob med men löste sig snabbt som sagt!

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Fråga om dom syftar på "We Did send you a good key" eller "We Will send you a good key". Eller det kanske framgick?

Fick svar idag, dom säger att dom skickade en gametime code, inte en special edition, vilket det stod t.o.m på eve's hemsida där jag skrev in koden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av yatouche
Fortsätter i denna tråden , beställde igår från denna sidan orange box som jag tyckte var extremt billigt ,läst många trådar om dem och sett både fågel o fisk därifrån men tänkte 90 kronor kan jag leva utan :
Gjort allt som man gör när man först handlar online från någon sida registrerat sig ,skrivit all info ,fungerande email etc . Köper produkten och väljer att betala med paypal funkar fint och det dimper ner x antal mail om lyckad registrering samt betalning men i morse så kom detta:

Hello mate
Please send scan or photo of ID card, passport or driving license (document) - in colour.
We must confirm your identity.
It's nothing personal really. We must be very careful because we have many frauds...
It is important to provide any document proving your identity otherwise we will be forced to refund your payment.
This is is a one time procedure.
You will not be asked for it again in the future.
Sorry for any inconvenience caused.

Cheers
G2PLAYTEAM

Helt underbart skall jag skicka skostorleken också eller måhända att man kan va blåögd ibland men detta är ju ett rent horribelt, hoppas att ni aldrig ger efter för sånt här ! I mitt fall där man använt paypal som kollar o dubbelkollar ens bankkort/adress etc så känns detta som ett väldigt lamt försök till att komma över något mer än vad som är sagt från början . Så skall bli skoj o se va d dem kommer med för ursäkt ..återkommer

Haha, får det också nu.. Och då har jag köpt ifrån dom 5 gånger, 3 av köpen har gått åt helvete då jag fått fel produkt dessutom!
Och dom ber mig alltid kontakta utvecklaren för produkten varje gång.. Som om att utvecklaren skulle hjälpa nån som köpt en nyckel på gråa/svarta marknaden och fått 'fel'. Dom tjänar ju inga pengar på det så, varför skulle dom?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Hur långtid tar det innan man får koden från G2Play? min polare beställde BFBC2 nyss.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Hur långtid tar det innan man får koden från G2Play? min polare beställde BFBC2 nyss.

Mailar man dom får man den direkt, annars tar det 30-60min.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

den hamnade i skräpkorgen

Permalänk
Medlem

jag har haft lite mindre flyt med g2play, gjorde min beställning på bad company 2, och har idag, ett dygn senare, ännu inte fått min key, varför ? dom ville ha ett foto på mitt id, och på kvittot jag fick efter jag gjort OCH betalt min beställning ????

nu, efter dom fått foto på både mitt id (taget med mobilkamera) har jag ännu inte fått min key...

har någon annan behövt skicka foto såhär ? första gången för mig på nätet någonsin...

Permalänk
Entusiast

att skicka foto på erat ID kort, alternativt pass är väldigt dumt. finns mycket man kan göra med sådana.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evolate
jag har haft lite mindre flyt med g2play, gjorde min beställning på bad company 2, och har idag, ett dygn senare, ännu inte fått min key, varför ? dom ville ha ett foto på mitt id, och på kvittot jag fick efter jag gjort OCH betalt min beställning ????

nu, efter dom fått foto på både mitt id (taget med mobilkamera) har jag ännu inte fått min key...

har någon annan behövt skicka foto såhär ? första gången för mig på nätet någonsin...

Dom är idioter, snällt sagt! Enligt min mening.
Dom är gudar, enligt andras.

Man skall inte behöva skicka in någonting till dom för att få det man har köpt. Dom har inte haft något Verification system förut, varför ska dom ha det nu? Bättre att kontakta din bank och ta tillbaka pengarna. Och köpa från någon annanstans.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
den hamnade i skräpkorgen

Mina mail hamnade också i skräpposten, som tur var tittade jag där, men brukar få sända om för att koder ska komma osv, från deras ordersida, men nu har jag markerat deras mail som ok...

Permalänk

Köpt 6-7 spel av dom utan några problem.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
att skicka foto på erat ID kort, alternativt pass är väldigt dumt. finns mycket man kan göra med sådana.

Till exempel vad?

Permalänk
Medlem

Köpte MW2 av dom idag, efter massa klödd och skrivandes hit och dit så fick jag min Steam nyckel.
Komiskt nog, läste jag lite senare att Steam tog väck alla spel som köpts från tredjeparts säljare. Jag undrar om någon annan har köpt MW2 från dom och har kvar spelet. Lite surt man tänkte tjäna lite pengar för det var så billigt, men i slutändan få betala det dubbla...

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shivers:

Köpte MW2 av dom idag, efter massa klödd och skrivandes hit och dit så fick jag min Steam nyckel.
Komiskt nog, läste jag lite senare att Steam tog väck alla spel som köpts från tredjeparts säljare. Jag undrar om någon annan har köpt MW2 från dom och har kvar spelet. Lite surt man tänkte tjäna lite pengar för det var så billigt, men i slutändan få betala det dubbla...

Tacksam för svar.

Tror inte det stämmer, om man inte nämner det själv till Steam supporten. Två vänner som har fått nycklar av mig har fortfarande sina spel kvar, inkl MW2 - och då har det ändå gått en god period.

Edit:

En polare köpte första gången även en Norton 360 nyckel från dem, jag talade om för honom att dem numera vill ha ID från nya kunder. Det tog inte så lång tid (typ en ½ timme senare) så hade han fått nyckeln - båda hållen är nöjda.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Tack för svar. Känns skönt att höra! Men lite osäkert ändå, läste lite på Steams forum och där var folk som fått spel som Just Cause 2 borttagna efter dom handlat från G2Play. Nåja, jag får hoppas på det bästa.

Var tvungen att visa dom ID. Efter beställningen kom inte min nyckel så jag kontaktade dom. Fick svar ganska snabbt om att skicka in bild på legitimation. Efter några otroligt meningslösa frågor från deras sida så som, om jag visste något om min hemstad och Stockholm, om jag har kontakt med någon från Stockholm osv så fick jag min nyckel. Är inte nöjd med sidan och kommer inte handla där igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

En polare köpte första gången även en Norton 360 nyckel från dem, jag talade om för honom att dem numera vill ha ID från nya kunder. Det tog inte så lång tid (typ en ½ timme senare) så hade han fått nyckeln - båda hållen är nöjda.

Jag och en god vän beställde BC2 i dagarna men ingen av oss behövde turligt nog visa lägg. Vad är det som avgör om man behöver det, någon som vet? Kan tilläggas att det var första gången vi använde tjänsten.

Permalänk
Inaktiv

Skulle någon här kunna skicka ett mail till dem , och bara fråga dem om något slumpmässigt spel. Nu när jag är i en tvist med dem så börjar jag ana att de ignorerar mina mail :S .

Permalänk
Medlem

Blev sugen på att handla från dom, men hur säkert är det med pengaöverföringen?

Vill inte förlora alla min pengar på konton bara för att jag ville spara in 300 spänn på ett spel

Och om jag köper en Steam nyckel, aktiverar den på mitt konto med många spel, stänger dom av mig från alla spel då? Kanske inte är så lätt att veta då de kanske inte hänt nån, men men.

Permalänk
Inaktiv

Just nu avråder jag alla att köpa något från dem längre. Vänta åtminstone tills jag har får mer fakta. Om någon kan skicka ett mail till dem om något slumpmässig fråga så vore det snällt. Jag anar nu att de har lurat mig :S

Edit : Ni som verkligen inte vill förlora era konto, skall absolut vad som händer inte köpa från g2play. Jag förlorade just nu mitt konto eftersom jag aktiverade nyckelkoden jag fick av dem (Enligt steam) .

Ni som vet hur man postar upp bilder kan säga hur man gör så skickar jag all bevis. Svaret jag fick från g2play var så här : Du bannade ditt egna konto, och det är inte vårat fel /cheers (senaste svaret)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fusiob:

Blev sugen på att handla från dom, men hur säkert är det med pengaöverföringen?

Vill inte förlora alla min pengar på konton bara för att jag ville spara in 300 spänn på ett spel

Och om jag köper en Steam nyckel, aktiverar den på mitt konto med många spel, stänger dom av mig från alla spel då? Kanske inte är så lätt att veta då de kanske inte hänt nån, men men.

Nej dom tar bara bort spelet du aktiverade på steam, inte alla.
Och du kan inte förlora dina pengar om du går via paypals gateway.

Skrivet av anon93568:

Just nu avråder jag alla att köpa något från dem längre. Vänta åtminstone tills jag har får mer fakta. Om någon kan skicka ett mail till dem om något slumpmässig fråga så vore det snällt. Jag anar nu att de har lurat mig :S

Dom har ignorerat mig också flera gånger förut, och när dom väl svarar så svarar dom med nåt idiotiskt. Dom svarar inte på det man skriver. Och dom verkar använda babelfish för att översätta.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mupp3n:

Nej dom tar bara bort spelet du aktiverade på steam, inte alla.
Och du kan inte förlora dina pengar om du går via paypals gateway.

Dom har ignorerat mig också flera gånger förut, och när dom väl svarar så svarar dom med nåt idiotiskt. Dom svarar inte på det man skriver. Och dom verkar använda babelfish för att översätta.

Se posten innan ditt, skrev ett tillägg

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon93568:

Se posten innan ditt, skrev ett tillägg

Gå till www.imageshack.com, pici.se - Ladda upp dina bilder gratis!, TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting och ladda upp dina bilder sedan kopierar du länkarna (som går direkt till bilderna)
och lägger till [img] i början och [*/img] i slutet. (utan *)

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Hoppas det duger som bevis. Min fråga är, kan jag kräva tillbaka pengarna från paypal, eller kommer de bara säga att jag får skylla mig själv eftersom det är digitalt?

Edit en till bild kommer med svaret från valve(Steam)
Edit bild nr 2 : 3 @ pici.se

Permalänk
Medlem

Vilket spel köpte du?

Har själv hört att dom tar bort själva spelet men inte att dom bannar hela accountet. Har själv köpt MW2 från G2Play och är inte bannad än eller fått spelet borttaget, men jag blir inte förvånad om dom tar bort det. Men om dom bannar accountet får jag panik!

Vill också tillägga att att handla genom G2Play är en 70/30 risk, 70% att dom blåser dig och du får fel nyckel, spelet borttaget eller att dom helt enkelt ignorerar dig.

Permalänk
Inaktiv

Spelet var l4d2 cut versionen. Har nyss öppnat en "claim" hos paypal. Hur tror ni att det kommer gå, nu när det gäller digitalt?
Bryr mig egentligen inte om pengarna, men så som de svarar är bara för jävligt. Som ni ser är kontot inte bannat utan det är borttaget, vilket steam brukar göra om de misstänker om kontot är hackat eller fel på produkten.

Permalänk
Avstängd
Citat:

G2PLAY facts and myths
Few myths can be found around the internet about G2PLAY. Here we try to corret them and show the facts behind.

Myth No. 1: G2PLAY are thieves! They got my money and i have nothing.
Fact: G2PLAY never left any customer without delivering the ordered products.

You may ask: How can i know you are telling the truth about this?
Answer: That is very simple to prove. All payments to G2PLAY go through respected and verified payment gateways (PayPal, Moneybookers) and both verify any incoming disputes from the users. Since 2008 we have served over 60.000 customers from 79 countries.

Myth No. 2: G2PLAY sells only stolen keys!
Fact: Simple economics - The business model of G2PLAY cannot survive longterm based on stolen goods. However we do not deny that we fell few times as victims of fake suppliers. Even though we have always fully compensated our customers. We are also constantly imrpoving our suppliers selection system so we eliminate those dishonest ones. Our customers also understand that we keep looking for suppliers who can supply the newest games at prices usually much much lower than official channels such is Steam, D2D etc. and this brings additional risk to us only - definitley not to our customer.

If you have any other insights please let us know through email sales@g2play.net
We also recommend our Help page where are many other questions answered.

--
Hahahha, ololol.. Seriöst.

Dom ljuger ju redan i första svaret.

Dessutom bannar dom en ifall man öppnar en Dispute.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Speciellt i samband med att man skickar sitt kredit korts info...

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Jag skicka nyss iväg en beställning på sc2 därifrån, Blizzard skulle ju ha €60. Lite väl saftigt. Återkommer hur det lösersig

Permalänk
Medlem

Kollade mitt konto igår och har handlat för ca 3600 kr hitils och ALDRIG haft några problem. Kommer fan aldrig köpa ett spel på steam igen.

Enda gången var när en kompis lånade mitt konto och betalade med sitt eget paypal, då klagade de på att namnen inte matchade men det är enligt mig bara bra.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

När jag beställde Dragon Age av dom så fick jag en BC2 key. Så jag hade dubbla BC2 på min EADownloader och dom trodde jag lurade dom så dom bad om login uppgifter till EADownloader. Nu tänker säkert många av er att det är tokigt att ge bort uppgifter osv. men i mitt fall hade det bara varit en förlust av ett spel jag inte spelar så jag delade med mig av uppgifterna.
Tog tid lite tid och dom kollade upp skiten. Efteråt kontaktade dom mig och gav mig "points" i deras shop motsvarande värdet av vad spelet kostade.
Efter det bytte jag lösenord och allt sånt på EAdownlader och klarade mig utan att bli lurad.

Men visst dom levererar inte allt och man får points istället för pengarna tillbaka. Så deras "money back guarantee" är bara bullshit. Läste på deras facebook någon tysk som blev bannad när han körde en dispute genom paypal.

Tror sidan är av ett gäng oseriösa giriga jävlar som kommit på ett enkelt sätt att tjäna pengar. Handlar man av dom för att få det lite billigare så får man vara beredd på bli lurad. Priserna dom erbjuder är billiga och bra så varför inte köra på så länge som det varar?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

När jag beställde Dragon Age av dom så fick jag en BC2 key. Så jag hade dubbla BC2 på min EADownloader och dom trodde jag lurade dom så dom bad om login uppgifter till EADownloader. Nu tänker säkert många av er att det är tokigt att ge bort uppgifter osv. men i mitt fall hade det bara varit en förlust av ett spel jag inte spelar så jag delade med mig av uppgifterna.
Tog tid lite tid och dom kollade upp skiten. Efteråt kontaktade dom mig och gav mig "points" i deras shop motsvarande värdet av vad spelet kostade.
Efter det bytte jag lösenord och allt sånt på EAdownlader och klarade mig utan att bli lurad.

Men visst dom levererar inte allt och man får points istället för pengarna tillbaka. Så deras "money back guarantee" är bara bullshit. Läste på deras facebook någon tysk som blev bannad när han körde en dispute genom paypal.

Tror sidan är av ett gäng oseriösa giriga jävlar som kommit på ett enkelt sätt att tjäna pengar. Handlar man av dom för att få det lite billigare så får man vara beredd på bli lurad. Priserna dom erbjuder är billiga och bra så varför inte köra på så länge som det varar?

Precis, jag är medveten om att det kan vara lite sådär men fan om man sparar ca 300 per spel och jag har köpt spel för 3600 som är = 14-15 spel istället för 7 spel om jag hade köpt via tex steam. Fuck that säger jag.

Jag kan tänka mig att betala 200-300 kr för ett okej spel, jag vill inte betala 599 för ett spel som jag spelar i 4 timmar.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt