Permalänk

Detta gjorde min dag! Tack!

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Skrivet av hdmihdv:

många har samma fel om ni googlar , var kan man köpa vattenkylning är den dyr?

Hur gick tankegången, när du valde ut kortet?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Detta är säkert en urdum fråga, men har sett så många urdumma fel och problem på sista tiden så.... Du HAR kopplat vatten till kortet va?

Veckans felsökningsdiplom går till WolfOfVengeance.

Jag hade ärligt talat aldrig ens funderat över det scenariot.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

hej, går det att använda den här vattenkylning ?

http://www.indomo.se/15007-EK-KIT-H3O-Supreme-LT-120-Cu

hur vet jag att den passar kortet

Visa signatur

intel i 7 3970xx 4.2ghz | Asus Rampage 4 Extreme | Ripjaws Z 32 Gb Ram 2133 XMP | Ocz Revodrive 3 x2 240GB Sound Blaster X-Fi Titanium HD | Corsair H100i CPU Cooler | EVGA GTX 780 ACX SC | Xigmatek Elysium Case | 3 Corsair 240 SSD For Kontakt Libraries|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hdmihdv:

hej, går det att använda den här vattenkylning ?

http://www.indomo.se/15007-EK-KIT-H3O-Supreme-LT-120-Cu

hur vet jag att den passar kortet

Det enda jag kan bidra med är att en GTX580 utvecklar 2-3ggr så mycket värme som en normal CPU, alltså kan system avsedda för enbart processorer eventuellt vara för klen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av segen:

Som jag förstått så har du ett EVGA GeForce GTX 580 FTW Hydro Copper 2. Stämmer det?
Det är ett vattenkylt grafikkort.
När WolfOfVengeance frågade dig om du har kopplat vatten till kortet svarade du "nej jag har inte vatten kylning". Det borde du ha i så fall. Ditt grafikkort överhettas i spel och datorn startar om sig för att skydda kortet.

Var typ så jag tänkte men trodde inte att nån på allvar kunde... ja, jag ska inte va otrevlig men detta var bara för mycket

Skrivet av MultiMan:

Veckans felsökningsdiplom går till WolfOfVengeance.

Jag hade ärligt talat aldrig ens funderat över det scenariot.

Tack, knappt jag själv heller bortsett från min mer sarkastiska sida

Permalänk
Medlem

När jag först läste inlägget fick jag precis samma tankar som milla_66 och fredgo.
Det är nog agget som inte orkar med GTX580-kortet, tänkte jag.

Men nu vet vi att det är inte bara entusiaster som köper high end komponenter till sina burkar.

hdmihdv det finns en enkel lösing på ditt problem, sälj kortet till mig

Permalänk
Medlem

HAHAHAHAHAHAHAHA (ursäkta men detta är så roligt)

Hur faan tänkte du när du köpte kortet om jag får fråga?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Jag vill gråta! För det första på grund av misshandeln av grafikkortet och den höga lvln av retardism! För det andra för jag hatar folk som inte svarar på frågor eller tar till sig av de svar dem får! Svara på frågorna, sluta tänk själv och gör för fan inget annat än att koppla in ditt gamla grafikkort tills dess att du har de grejerna som krävs för att kyla ditt nya grafikkort!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem

lol xD jag har frågat om den där vattenkylning och det ser ut att ni vet inte om den funkar eller inte xD ni bara skrattar åt mig lol

Visa signatur

intel i 7 3970xx 4.2ghz | Asus Rampage 4 Extreme | Ripjaws Z 32 Gb Ram 2133 XMP | Ocz Revodrive 3 x2 240GB Sound Blaster X-Fi Titanium HD | Corsair H100i CPU Cooler | EVGA GTX 780 ACX SC | Xigmatek Elysium Case | 3 Corsair 240 SSD For Kontakt Libraries|

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

När jag först läste inlägget fick jag precis samma tankar som milla_66 och fredgo.
Det är nog agget som inte orkar med GTX580-kortet, tänkte jag.

Men nu vet vi att det är inte bara entusiaster som köper high end komponenter till sina burkar.

hdmihdv det finns en enkel lösing på ditt problem, sälj kortet till mig

hur mycket vill du köpa den

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

HAHAHAHAHAHAHAHA (ursäkta men detta är så roligt)

Hur faan tänkte du när du köpte kortet om jag får fråga?

ahahhahahahahaahahhah för att den ser bra ut LMFTO

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hdmihdv:

lol xD jag har frågat om den där vattenkylning och det ser ut att ni vet inte om den funkar eller inte xD ni bara skrattar åt mig lol

Hejsan, jag vill inte vara elak eller nåt sånt mot dig. men jag undrar bara, hur gammal är du?. som du frågar och svarar så verkar det som.. ja du. har inget mer att säga.. ring runt till några vänner och fråga om dom vet hur man gör. eller till den lokala data affären. dom hjälper säkert dig. Lycka till iaf

Visa signatur

CPU Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair Cooling Hydro H100 | ASRock Fatal1ty P67 Professional REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GPU MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II | PSU NZXT HALE90 750W 80+ Gold | HD 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Skrivet av hdmihdv:

Förlåt

Du skulle kunna slänga upp en tråd med köpråd angående just vattenkylning (om du ska behålla kortet dvs. och mods inte ser det som korspost) eftersom kanske inte alla som läser denna tråden faktiskt är så inne på just det ämnet. Dock skulle jag nog helt ärligt rekommendera dig att sälja kortet om du nu verkligen inte ens visste att det kräver vattenkylning

Sen får du ursäkta alla sarkasmer i tråden men jag tror att de flesta här skulle kunna likna detta vid att köpa 19" split alufälgar för typ 35-45 tusen och sen köra runt utan däck och klia sig i huvudet pga försämrad körprestanda

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

Jag vill gråta! För det första på grund av misshandeln av grafikkortet och den höga lvln av retardism! För det andra för jag hatar folk som inte svarar på frågor eller tar till sig av de svar dem får! Svara på frågorna, sluta tänk själv och gör för fan inget annat än att koppla in ditt gamla grafikkort tills dess att du har de grejerna som krävs för att kyla ditt nya grafikkort!

Skickades från m.sweclockers.com

xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Förlåt

men jag tror att de flesta här skulle kunna likna detta vid att köpa 19" split alufälgar för typ 35-45 tusen och sen köra runt utan däck och klia sig i huvudet pga försämrad körprestanda

hahahahahah

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Det gör ont när jag läser detta...

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av hdmihdv:

Innan du lämnar tråden så måste du bara fota din dator. Att ha bevis på att detta faktiskt har hänt skulle vara guld värt. Se till att få en bra bild på grafikkorten.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Dagens fail, utan tvekan!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem

HAHA!! OMG!
Vatten kittet du länkade funkar om du köper en 360 radiator och några extra fittings samt slangklämmor.

Hur f*n kunde du missa att de var ett vattenkylt kort xD

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Fan, jag måste prova stoppa in mitt 6950 som har vattenblock på sig trots att jag inte har vattenkylningen än och se om det funkar

Permalänk

Ja jösses

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Medlem

Snälla ta bort sidoplåten på datorn och ta en bild så får jag se hur det ser ut invändigt.

Permalänk
Medlem

Vi måste få se en bild på din dator om vi ska kunna hjälpa dig.

Så ta en kamera och fota din dator invädigt (öppna luckan så vi får se dina grejer) och fota, sen lägg in bilde på http://http://imageshack.us/ och sen ge länken här i tråden

Om vi ska behöva hjälpa dig måste vi få se bild!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

HAHA!! OMG!
Vatten kittet du länkade funkar om du köper en 360 radiator och några extra fittings samt slangklämmor.

Hur f*n kunde du missa att de var ett vattenkylt kort xD

xD ahah jag vet men ska skicka den tillbacks om ingen vill köpa den av mig xD lol

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hdmihdv:

xD ahah jag vet men ska skicka den tillbacks om ingen vill köpa den av mig xD lol

Skicka den tillbaka om ingen vill köpa den av dig?

Är det inte smartare att försöka skicka tillbaka den först om du har möjlighet till det? Jag kan slå vad ingen tänker betala lika mycket för den begagnad som den kostar ny.

Och kan vi får se några bilder på datorn?

Permalänk
Hedersmedlem

Not sure if serious. Det gjorde min dag hursomhelst, bästa tråden jag sett på länge!

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

bilden på datorn :D lol

här är bilderna på datorn men gtx 580 är inte inne hahahah för att den behöver kylning xD lol

http://img683.imageshack.us/img683/4710/33333ky.jpg

http://img42.imageshack.us/img42/5273/img0094wn.jpg

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag misstänker att vi har ett stort troll här, ts senare inlägg har ju tydliggjort det...

Permalänk
Medlem

förlåt om bilderna ser dåliga ut xD , this is the famous iphone lol

Visa signatur