Permalänk

GTX 570 H100 modd

Stock kylaren på mitt KFA2 GTX 570 var värdelös så jag bytte ut den mot min Corsair H100 när jag köpte riktig vattenkylning.

GTX 570 H100 modd

Permalänk
Avstängd

Hur funkar det i praktiken med buntband då? Känns som om det inte är tillräckligt med tryck mot gpu'n...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Hur funkar det i praktiken med buntband då? Känns som om det inte är tillräckligt med tryck mot gpu'n...?

Har själv moddat med stripes, och det fungerade skitbra på mitt 6970. Man får tillräckligt bra tryck för att det ska vara värt det iallafall!
Sjönk i temp väldigt mycket mot referenskylare, jag hade en Antec 620 i PnP.

Permalänk
Medlem

Du måste ju posta lite temps, väldigt intressant att se hur mycket kallare kortet blir med en H100 på sig!

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Temps och hur det sitter i burken tack!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8
Beyerdynamic DT1990 Pro | Topping E30 II & L30 II | Moondrop Blessing 3

Permalänk
Medlem

Röstar inte än, vill se tester, temps och montering först!

Visa signatur

| Intel Core i7 950 4,20GHz | EVGA Classified 3SLI X58| Corsair H80 | GIGABYTE Geforce GTX 670 OC SLI x2 | Corsair 12GB (6x2048MB) CL8 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD FORCE 120GB | Fractal Design Newton R2, 1000W modulärt |

Permalänk
Medlem

3bilder bara absolut första gpu mod med 240 rad, gött;) ett steg mot ett extremare kylning

Permalänk

Hehe, nice
Men om du byter till "riktig vattenkylning" ska du inte ha gpu-block och kyla grafikkortet med den "riktiga vattenkylning"?

Visa signatur

3900X | ROG Strix B550-I | 2080 Ti | 3TB | 32GB | SF1000 | A4-H20 | Kraken 240 AIO
S22 | iPad Pro 12.9'' 3rd Gen (som agerar laptop)

Permalänk

Tjenare och tack för alla svar
Tänkte inte alls på att posta temps, men jag är borta nu i en vecka, kommer hem på söndag så ni kan vänta er temps på söndag eller måndag!

Skrivet av cider123:

Det funkar förvånansvärt bra faktiskt! Det sitter väl lite löst, men inte alls mycket.

Skrivet av CRYSIS FOREVER98:

Hehe, nice
Men om du byter till "riktig vattenkylning" ska du inte ha gpu-block och kyla grafikkortet med den "riktiga vattenkylning"?

Jag tänkte det när jag först skulle köpa vattenkylningen, men sen såg jag att det blev för mycket pengar. Fick även köpa nytt moderkort när jag köpte det för mitt gamla gick sönder (eller jag råkade göra sönder det xD).

Permalänk
Medlem

Inga bilder på hur det ser ut i burken?
Fintjobbat annars ett steg mot extreme;)

Permalänk
Medlem

90 grader? i furmark? lol

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an