Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hattifnatten:

2490 utan abb
2190 med abb

Permalänk
Medlem
Skrivet av two4player:

Då måste det vara deras fel. Kampanjen lyder ungefär: beställ ett prova-på paket åt din familj/kompis/whatever, plus att jag tidigare beställt dessa kort. Det är kontantkort laddade med det jag skrev, som gäller i 30 dagar. Det är som ladda allt hos Telia ungefär

Bifogar mailet jag fick idag:

http://www.ladda-upp.se/files/2014/b101410.png

Varför ska man skriva in sitt VISA kort undrar jag däremot.
Det är gratis, ingen frakt osv men ändå ska dom reservera 1kr och man måste skriva in visa/mastercard.

Så ja man får väl tänka på att korten binds till ditt visa/mastercard, så skulle det gå över kostnad osv så kommer det dras ifrån visa kortet.
Känner inte för att länka mitt visa till deras kontantkort iaf, så detta skippar man

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Varför ska man skriva in sitt VISA kort undrar jag däremot.
Det är gratis, ingen frakt osv men ändå ska dom reservera 1kr och man måste skriva in visa/mastercard.

Så ja man får väl tänka på att korten binds till ditt visa/mastercard, så skulle det gå över kostnad osv så kommer det dras ifrån visa kortet.
Känner inte för att länka mitt visa till deras kontantkort iaf, så detta skippar man

För att du inte ska beställa kort på alla personer du känner + hunden.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Det stör mig dock på att man inte kan ta bort sitt kort eller sitt konto ifrån Hallon och de kan när som helst dra pengar ifrån ens konto - vilket känns lite skumt. Vet att det är 3 som äger det här företaget men det känns ändå inte tryggt att kortets info lagras utan att jag kan göra nånting åt det, möjligtvis spärra kortet i efterhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Det stör mig dock på att man inte kan ta bort sitt kort eller sitt konto ifrån Hallon och de kan när som helst dra pengar ifrån ens konto - vilket känns lite skumt. Vet att det är 3 som äger det här företaget men det känns ändå inte tryggt att kortets info lagras utan att jag kan göra nånting åt det, möjligtvis spärra kortet i efterhand.

Köra med E-kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Kvittar, skulle aldrig binda mitt visa till deras skräp.
2 per folkbokföringsadress, då är det skitsamma kan jag tycka.
Även om du beställer till en annans folkbokföringsadress är det precis som dom skulle beställt själva.

Idioti att tvingas skriva in visa.
Och värre att det ligger i deras system sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Kvittar, skulle aldrig binda mitt visa till deras skräp.
2 per folkbokföringsadress, då är det skitsamma kan jag tycka.
Även om du beställer till en annans folkbokföringsadress är det precis som dom skulle beställt själva.

Idioti att tvingas skriva in visa.
Och värre att det ligger i deras system sen.

Du frågade varför och fick svar, de kommer inte dra något annat även om du skulle dra över kontantkortet eftersom de inte har något avtal som tillåter dem att göra det. Tror knappast att de kommer spara informationen heller, tror varken de får göra det eller har någon anledning att göra det.

De ville begränsa antalet gratiskort som de behövde skicka ut och att folk inte beställer i onödan, fullt förståeligt.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Du frågade varför och fick svar, de kommer inte dra något annat även om du skulle dra över kontantkortet eftersom de inte har något avtal som tillåter dem att göra det. Tror knappast att de kommer spara informationen heller, tror varken de får göra det eller har någon anledning att göra det.

De ville begränsa antalet gratiskort som de behövde skicka ut och att folk inte beställer i onödan, fullt förståeligt.

För dig kanske, tycker det hade räckt med personnummer och 2 per folkbokföringsadress.
Kan inte massbeställa ändå, ja sure du kan beställa hem till andra, precis som dom själva hade kunnat beställa.
Frågan är om man tom hade kunnat spamma e-kort och beställa ändå på det sättet, då bara banken vet vilket visa det är kopplat till.

To each his own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Tror det kan hänga ihop med infon från den här artikeln http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/allmant/article3824...

Citat:

Bedrägerier och id-kapningar blir bara vanligare. Nu har ett bolag infört ett nytt steg för att försvåra för id-kaparna

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som fick iväg en beställning på raspberry pi (roligaprylar.se) innan de ändrade priset? Det fanns ett tips om det förut i tipstråden, men det verkar ha tagits bort.

Permalänk
Medlem

Fan vad jag tycker det är trist med Webhallens förbaskade butikserbjudanden. Man blir ju bara grinig för att man missar en bra deal eftersom man bor på fel ställe.

Dessa erbjudanden borde imo enbart annonseras lokalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Fan vad jag tycker det är trist med Webhallens förbaskade butikserbjudanden. Man blir ju bara grinig för att man missar en bra deal eftersom man bor på fel ställe.

Ja helt klart, får en bara att bli tjurskallig över att bo i en jäkla stad som bara har Mediamarkt och Elgiganten

Hade lätt bränt mina besparingar med de där priserna.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Ja, Webhallen skaffar sig ingen goodwill utanför Barkarby.

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Skrivet av Bakgrund:

Ja helt klart, får en bara att bli tjurskallig över att bo i en jäkla stad som bara har Mediamarkt och Elgiganten

Hade lätt bränt mina besparingar med de där priserna.

Själv har man turen att ha en 1,5 timme lokaltrafik dit, och lektioner som startar först 12 så det blir förhoppningsvis en samsung evo 500GB för tusenlappen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

Själv har man turen att ha en 1,5 timme lokaltrafik dit, och lektioner som startar först 12 så det blir förhoppningsvis en samsung evo 500GB för tusenlappen!

Jo det hade ju varit hur bra som helst att kunna köpa! Men är det inte folk som köar utanför?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

Ny affärsidé: ta beställningar mot en avgift

Skrivet av Icte:

Jo det hade ju varit hur bra som helst att kunna köpa! Men är det inte folk som köar utanför?

Det är det garanterat, som på alla andra tokreor, ibland slår ju folk upp tält till och med...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

skönt att det inte bara jag som slog i bordet och önskade man bodde närmare

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem

Ja, livet är orättvist , är det inte så?

Men vi får tänka positivt nu, de hade ändå bara 30 st EVO 840 så det betyder att inte så många som kommer till fysiska butiken lyckades få tag på den. Antagligen är det nån slags tältkampande utanför butiken så även om vi hade bott närmare så är det inte så stor chans att vi hade fått den där SSD:n för under tusenlappen.

Permalänk
Skrivet av Asterion:

Ja, livet är orättvist , är det inte så?

Men vi får tänka positivt nu, de hade ändå bara 30 st EVO 840 så det betyder att inte så många som kommer till fysiska butiken lyckades få tag på den. Antagligen är det nån slags tältkampande utanför butiken så även om vi hade bott närmare så är det inte så stor chans att vi hade fått den där SSD:n för under tusenlappen.

Kan ju meddela att det står cirka 70+ personer i kö just nu, ser mörkt ut för mitt SSD inköp :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bor i Stockholm men skulle aldrig komma på tanken att dra till Barkarby när det är öppningserbjudanden på en elektronikbutik. Drar fan hellre till Ukraina...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marquzz:

Bor i Stockholm men skulle aldrig komma på tanken att dra till Barkarby när det är öppningserbjudanden på en elektronikbutik. Drar fan hellre till Ukraina...

Lust att utveckla? Så vitt jag förstår är det smidigare att ta sig till Barkarby från Stockholm än till Ukraina, och ska man gå på nyhetsrapporteringarna även säkrare. Eller är det så att du jämför "öppningserbjudanden på en elektronikbutik" i allmänhet med att dra till Ukraina? I så fall förstår jag dig mycket väl. Jag har varit på en sån tillställning, PC City i Infra City tror jag det var. Gjorde grymma fynd med bland annat Xbox och PS2, höll på att inte kunna ta mig hem igen med allt, men fasen, aldrig igen... Vilken upplevelse!

Skrivet av Donnys:

Någon mer än jag som fick iväg en beställning på raspberry pi (roligaprylar.se) innan de ändrade priset? Det fanns ett tips om det förut i tipstråden, men det verkar ha tagits bort.

Jepp, och ordern skickades iväg med Posten igår också utan någon info om ändring, så förhoppningsvis har jag en ny leksak till helgen. Väldigt bra tips, tyvärr hittade jag det inte i tråden när jag tänkte tack-gilla. Hade varit bättre om inlägget fått stå kvar men en edit att priset höjts igen kan jag tycka.

Permalänk
Medlem

Var det någon som kollade videon för den nedan nämnda hemmabioförstärkaren på netonnets hemsida? Det var typ den mest pedagogiska och samtidigt mest säljande videon jag någonsin sett för en elektronikpryl. Kändes som den kunde/hade allt?!

Helt j*vla sinnes. Kom på mig själv med att ha lagt upp kreditkortet på bordet innan filmen ens var klar. Beställde dirr.

Må väl folk.
- Mansion

Skrivet av John L:

Pioneer VSX-923-K, 7.2-surroundförstärkare med bl.a. 8 HDMI in, 2 HDMI ut, Airplay, DLNA osv osv.
1990 kr (500 kr billigare än det tidigare redan låga priset 2490 kr) på CDON just nu:
http://cdon.se/hemelektronik/pioneer/pioneer-vsx-923-k-black-...

http://www.prisjakt.nu/bilder/graph_price.php?p=1894129&s=lar...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1894129

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Så var det någon som fick tag i en 500GB SSD? Antar att alla är slut nu. ^^

Permalänk
Medlem

"Stockholmserbjudande"

Casablanca på Sveavägen säljer ut alla filmer för 19 kr styck. Butiken upphör

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeroxd:

Ganska säker på att de tog slut 10:01 idag (fanns typ 70 pers i kön innan 10) Fick inte tag på någon heller >.< Men som det ser ut så kommer ju SSD:n att gå ner i pris och förmodligen kommer en 500 GB från Samsung kosta mindre än 1500 kr redan nästa år

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Ny affärsidé: ta beställningar mot en avgift

Det är det garanterat, som på alla andra tokreor, ibland slår ju folk upp tält till och med...

Tyvärr håller inte min studentekonomi för det, men det är en bra plan

Skrivet av Xeroxd:

Dom tog slut efter cirka en halvtimme, och då hade gissningsvis cirka 50-60 (lite mer kanske) gått in i butiken. själv stod jag totalt i 1,5 timmar i kö men fick mig en ny G400s och min kompis fick loss ASUS routern och ett par Audio technica!

Permalänk
Skrivet av Icte:

Ganska säker på att de tog slut 10:01 idag (fanns typ 70 pers i kön innan 10) Fick inte tag på någon heller >.< Men som det ser ut så kommer ju SSD:n att gå ner i pris och förmodligen kommer en 500 GB från Samsung kosta mindre än 1500 kr redan nästa år

Fanns nog närmare 200pers i kö tillslut Hade kölapp 109, och var gott om folk bakom mig

Permalänk
Medlem

Var förbi på webhallen vid 17.00. Och kan bara konstatera att det är svårt att få tag i något vettigt. De hade kvar erbjudande med lite lagom rabatt. SSD, externa HDD och sådant med "bra" rabatt tog nog slut på morgonen.

Fick en skön cykeltur på 3.5mil, men att handla billig elektronik gör man lättast på nätet mha sweclockers utmärkta tipstråd.

Tack för alla som fyller på i tipstråden.

Permalänk

Var där vid 16-tiden med hoppet om att Asus Transformer Book T100 skulle finnas kvar, men icke!

Kom hem med ett par G430. Riktigt risiga är de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnys:

vad var priset då?