Cdon går back med 50 miljoner, rea utlovas

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Cdon går back med 50 miljoner, rea utlovas

http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article17154752.ab

Inte konstigt med tanke på deras priser och den mer eller mindre usla servicen, och hur sjutton ska en dunderrea lösa deras ekonomiska problem?

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2012

Bli av med värdelösa grejer som tar plats i lager?

Tadaa

Trädvy Permalänk
Skribent
Mathias Blomberg
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2012
Citat:

Nu flaggar man för utförsäljning av bland annat dataprodukter i ett försök att vända utvecklingen.

Hmmm, undrar om de menar just dataprodukter och inte datorprodukter? Är det datorprpdukter så låter det härligt!

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair AX 850W] ≈ [ASUS Geforce GTX 1080 Strix] ≈ [Intel Core i5 8600K@4,8 GHz] ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [Corsair Vengeance LPX 16GB@3,0 GHz] ≈ [ASUS TUF Z370-Plus Gaming] ≈ [Samsung 860 EVO 500 GB] ≈ [Intel 520 180 GB] ≈ [Samsung HD103SJ 1 TB] ≈ [ASUS Xonar Essence STX] |
Skrivmaskinen: Lenovo G50-80 Min förlängning av mig själv: Samsung Galaxy S8 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011

Bara för att dom inte har telefonsupport är supporten inte usel. För mig har dem alltid tacklar frågor via mail, returer och reklamationer på ett bra sätt!

Jag har tex mailet och frågat om jag kan lägga till en produkt till ordern i efterhand. "tyvärr ordern har redan packats. Men här får du en kod för gratis frakt", vem andra gör det liksom?

Och priserna på komponenter är likvärdiga andra ställen.

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Cdon har gått överstyr. De tror att de ska kunna sälja allting. Allt från tandborstar, spel, datorer, plånböcker, skjortor och glassmaskiner.

AMD Ryzen 1700 | Vega RX 56 | 32gb DDR4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av Tanso:

Cdon har gått överstyr. De tror att de ska kunna sälja allting. Allt från tandborstar, spel, datorer, plånböcker, skjortor och glassmaskiner.

håller med lite på den punkten faktist, känns som att dom tagit sig lite för mkt vatten över huvudet... men amazon säljer ju också allt möjligt, så omöjligt är det ju inte

NZXT H440 | MSI Z77A-S01 |EVGA Supernova G2 1000W | Intel Core i5 3570K @4.2GHz | Cooler Master V8 | G.Skill Ripjaws Gaming 16GB CL9 @1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X

Fraktfritt Inet
Dagens fynd-tråden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2002
Skrivet av Icepeak:

håller med lite på den punkten faktist, känns som att dom tagit sig lite för mkt vatten över huvudet... men amazon säljer ju också allt möjligt, så omöjligt är det ju inte

Fast Amazon säljer inte allt själv. Mycket är via 3e parts butiker som Amazon bara agerar portal mot.

System:\Dator\Spel>2600k¤4.5ghz_-_8Gb_-_670GTX_OC_-_Xonar_DX.exe
System:\Dator\Laptop>Samsung_-_535U3C-A01.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Dom kan gott kursa enligt mig med den värdelösa supporten dom har.. Finns så otroligt mycket bättre butiker att handla på än cdon. Köper hellre mitt grafikkort hos Inet som fokuserar på data än hos cdon som även dom som sagt säljer haklappar till min son....

NZXT S340 | Newton R2M 650w | EVGA GTX970 SC ACX 2.0 | 16gb Vengeance PRO | I5 4690K @ 4.7/1.35 | z97 Krait | Corsair H100i | Samsung Evo 128 | Corsair GT 120 | 3Tb Lagring | Func KB-460 | DT770 80 Ohm | SS Rival | Benq XL2720T |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2013

Men jobbigt om man köper saker på REA och de sedan konkar.
Visserligen borde garantin gälla ändå men det kan ju bli krångligare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Feb 2011

Trevligt med rea, jag har börjat handla mer och mer just datorprylar på CDOn. Synd dock att ännu en firma får problem pga "förlustpriser för att locka kunder".

Vad gäller supporten så har de iaf löst problem jag har haft, även på en lördag en gång

Shadows never sleep...
* Pegasos, 1GHz G4, Radeon 9200SE, MorphOS (Amiga compatible)
* PC1 - Spel: i5-4590, ASUS H81I-Plus, 16GB DDR3, Bitfenix Phenom, Sapphire HD7870XT
*PC2 - Film: Intel NUC i3, allt som behövs för Netflix, HBO och Hearthstone =)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Så tråkigt att få höra, gillar CDON väldigt mycket. Bra prissättning, bra kampanjer samt bra tillgång av produkter, hittar sällan något ej i lager.

Spelburk: R5 1600 (3,5GHz) | GTX980 | 16GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2006

Mig veterligen skulle det inte röra i ryggen om det gick i konkurs.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2002
Skrivet av Segas:

Konkurrens gynnar alla, även dig.

Datorer - Macbook Pro 13" late 2013 / MacBook Air 13" late 2013
Hörlurssystem - DacMagic Plus > Sennheiser HD650 / NAD HP50
Ljudsystem - HRT Music Streamer II+ > NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 911 Carrera S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av GaMeR2K5:

Vore intressant o se hur många det är som tänker på detta... eller ens känner till det?
Själv så struntar jag fullständigt i support numera... handlar enbart där priset är lägst och från en butik som inte är okänd.

Varför väljer du då inte okända butiker?
Jag väljer inte okända butiker för att jag vet inte hur supporten är och vad som händer om det bli krångel. Samma sak tänker jag om ett företag som är påväg utför.

Eller nej förresten. När jag tänker efter som köpte jag min dator på Datorbutiken precis innan de konkade. De hade väldigt mycket bättre priser då...

Så tokigt det kan bli. =D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av Segas:

Har lite svårt och tro att cdon ska gå i konkurs, cdon är den mest ledande internet butiken i hela norden, Jag svära på att vi här, inte kommer få uppleva den dagen cdon går i konkurs

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011

Nooo 90 % av mina senaste inköp kommer från CDON. Säga vad man vill om deras support, men ingen kan komma ifrån att de har väldigt ofta bäst priser och överlägset bäst kampanjer. Bara att ta en titt i fyndtråden som översvämmas av erbjudanden från just CDON. Glöm inte heller 15 % rabatten i slutet av varje månad, bara den har varit bättre än Kompletts 1 h rea.

Inte konstigt egentligen när man vid ett tillfälle klantade sig och möjliggjorde gratis spel och filmer, kan tänka mig att många utnyttjade deras misstag. Många minns säkert hårddisken som släpptes till ett vrakpris men som sedan visade sig vara falsk. CDON fick därför ersätta alla beställningar med en mycket bättre hårddisk till ett orimligt lågt pris. Ett bra tag kunde man även få tag på en färdigbyggd dator med en 3930k, 240 GB SSD och dubbla GTX 690 för 19k, detta har kännetecknat CDON ända sedan de slog igenom. De har haft alldeles för låga priser för sitt eget bästa.

2600K • 1050 Ti • 8 GB • 128 + 250 GB SSD • ­1,5 TB HDD • Huawei Pitten

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Okt 2011

Rent konkurrensmässigt hoppas jag att CDON klarar sig, sen måste jag också inflika med att jag aldrig haft några som helst problem vare sig med support eller produkter från dem. Tvärtom, har såväl fått problem med en dyr tv, datorskärm, grafikkort och fått alla bytta direkt utan några problem alls. Grafikkortet fick jag ett nytt ivägskickat innan jag sänt in mitt defekta ens.

Tråkigt för alla som har haft problem givetvis, men det finns också vi nöjda kunder.

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg! :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av Tanso:

Tja, fast å andra sidan vad ska man göra när musik och filmmarknaden förändras som den gör?
Skivförsäljningen lär inte öka efterhand som spotify mm får mer och mer genomslag precis.
De behöver ju anpassa sig och hitta nya affärer, eller så kommer de sakta tyna bort i princip.
Skulle nog behöva bättre fokus dock

maybe i'm a one trick pony
but i ride it ride it ride it ride it
ride it honey

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007

Aldrig köpt någon komponent från CDON, mest film och spel, men klart trist att det går dåligt för dom. Har alltid funkat bra för mig.

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 16GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Noctua NH-D15 || Fractal Design Define R6 || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
#Archlinux
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Roger W:

Tja, fast å andra sidan vad ska man göra när musik och filmmarknaden förändras som den gör?
Skivförsäljningen lär inte öka efterhand som spotify mm får mer och mer genomslag precis.
De behöver ju anpassa sig och hitta nya affärer, eller så kommer de sakta tyna bort i princip.
Skulle nog behöva bättre fokus dock

skivförsäljning går ner pga privat och piratkopiering. Trodde det var allmänt underförstått.

Arch - Makepkg, not war -||- Asus Crosshair Hero VI -||- GSkill 16GiB DDR4 15-15-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 1600x @ 4.1GHz -||- nVidia MSI 970 Gaming -||- Samsung 850 Pro -||- EVEGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- Asus Xonar Essence STX -||- Sennheiser HD-650 -||
Arch Linux, one hell of a distribution.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av Commander:

skivförsäljning går ner pga privat och piratkopiering. Trodde det var allmänt underförstått.

En sanning med viss modifikation. Jag har aldrig köpt så många cd-album som nu.

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av Commander:

Speciellt privatkopiering är hett just nu. Alla mina kompisar träffas då och då bara för att privatkopiera musik.

Skrivet av PerZerk:

Kanske det fanns en uns ironi i Commanders inlägg

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Jag gillar cdon, men hatar deras GUD serie, thor och detdär, känns fjantigt, jag syftar nu på namnet.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2006
Skrivet av Jilted:

Det beror på om man behöver tumma på pengar och kvalité. Jag bryr mig inte vad en komponent kostar, så länge butiken sköter ett eventuellt ärende med bravur - och där faller CDON som en fura.

Men det är väl synd om de som inte har ekonomi nog att tillfredsställa sitt intresse om nu CDON är så mycket billigare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av Bakgrund:

http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article17154752.ab

Inte konstigt med tanke på deras priser och den mer eller mindre usla servicen, och hur sjutton ska en dunderrea lösa deras ekonomiska problem?

Inte för att vara sån, men det står i din egna länk, i rubriken till och med, hur de tänkt att det ska lösa deras ekonomiska problem

Citat:

Cdon flaggar för jätterea
Behöver sälja av lager för att lösa krisen

Du vet att lager är en kostnad när man tittar ekonomiskt? Så säljer de av det de har liggande så kan de kanske vända uppåt

Intel i7 2600K @4,8GHz - EVGA Geforce GTX 970 - Samsung S34E790C

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av Jilted:

Modern myt.

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av PerZerk:

När inte allt finns på Spotify speciellt vissa skivor som man vill lyssna på.. och även någon skiva som jag har haft på spotify har tagits bort..
sammt att endel skivor felar det låtar på.

Så visst finns fortfarande anledning att ha ett privat arkiv
sedan så är flac fortfarande bättre kvalitet än spotify om man nu bryr sig om sådant.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av biorrith:

Bara för att dom inte har telefonsupport är supporten inte usel. För mig har dem alltid tacklar frågor via mail, returer och reklamationer på ett bra sätt!

Jag har tex mailet och frågat om jag kan lägga till en produkt till ordern i efterhand. "tyvärr ordern har redan packats. Men här får du en kod för gratis frakt", vem andra gör det liksom?

Och priserna på komponenter är likvärdiga andra ställen.

Jag sa aldrig att supporten var dålig pga saknaden av telefonsupport, sega svar, inte ett dugg serviceminded och dåligt bemötande för många anser jag som rätt dålig support.

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jul 2013

Vad är det som är billigt? Länka gärna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad