Telia stryper internet

Permalänk
Medlem

Det enda problemet jag har med telia är att dom är så dyra. Men dom håller då sina löften ang. hastighet m.m. här i stan.

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

Re: undrar varför ni klagar för..?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av deranger
uppströms vemfan laddar up till nån?!
nerströms har alltid varit 0,5..

samt har jag pratat hit och dit men fått en liten indikation att dom skall höja hastigheten i mars..

men den som lever får se..

öhm. det är lika många som laddar upp till någon dator som laddar ned till någon dator...

Visa signatur

kärlek.

Permalänk
Medlem

Göra telia statligt igen?
Staten är fortfarande majoritetsägare av telia.
Det är bara det att telia har fått krav på sig att göra vinst.
Det är naturligt att företag inte skall gå i förlust vare sig det är privat
eller statligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myran
Helvetes cp kuk telia!!!! Det är tal om höjning..men de sänker istället.....fan nu är måttet rågat...nu ska jag se till att försöka byta!

Vad klagar du över? De har lovat 0,5 och tills nu har man haft 0,75.

Och du, ska du delta i forumdiskussioner så försök använda lite vuxnare språk än "helvetes cp kuk"...

Permalänk
Medlem

men fan!!!! kan fom inte höja till 2.5mbit+ istället!!!

Permalänk
Medlem

SALOMON ::

Vad hadde felia för priser på telefoni innan privateseringen ? innan konkurennter såsom tele2 osv fanns ??? Typ 3ggr så höga priser på alla samtalspriser , så får nog tacka privatiseringen & den fria konkurannsen för dagens priser .....

Sen att de inte delade upp de i telia samt ett bolag som hyrde ut kopparn på lika villkor till alla de e under all kritik ....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAngAn_
Telia ADSL har då fungerat hur bra som helst åt mig, ingen packetloss och downloaden ligger runt 60, medans uploaden ligger runt 80 om en tankar av en. Fast på sista tiden har det strulat lite med att det bara går att logga in sen går det inte att surfa eller någe, men antar att det är på grund av att dom håller på att pilla i nätet. Jag är i alla fall nöjd med telia ADSL men det hade ju kunnat varit billigare. Dock så är det ju inte i närheten av lika gött som BBB 10 mbit, men det är ju bra mycket smidigare än med modem.

Det är väl inte så farligt att dom sänker upload farten till den hastighet den ska vara. Det är fortfarande mycket bättre än modem och 10 ggr billigare i månaden(för vissa personer som mig). Men det hade ju varit väldans mycket bättre om dom hade höjt download farten.

Ineed.

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

lol, folk klagar för att Telia ger dem den utlovade hastigheten och inte mer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAngAn_
Telia ADSL har då fungerat hur bra som helst åt mig, ingen packetloss och downloaden ligger runt 60, medans uploaden ligger runt 80 om en tankar av en. Fast på sista tiden har det strulat lite med att det bara går att logga in sen går det inte att surfa eller någe, men antar att det är på grund av att dom håller på att pilla i nätet. Jag är i alla fall nöjd med telia ADSL men det hade ju kunnat varit billigare. Dock så är det ju inte i närheten av lika gött som BBB 10 mbit, men det är ju bra mycket smidigare än med modem.

Det är väl inte så farligt att dom sänker upload farten till den hastighet den ska vara. Det är fortfarande mycket bättre än modem och 10 ggr billigare i månaden(för vissa personer som mig). Men det hade ju varit väldans mycket bättre om dom hade höjt download farten.

10 ggr billigare i månaden?
Nu tog du allt i

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aijoj
lol, folk klagar för att Telia ger dem den utlovade hastigheten och inte mer?

Jag får mindre än den utlovade hastigheten. Verkar inte som många efter uppgraderingen når upp till 0,4 Mbit.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raskus

Och varför detta, måntro?

för dom skrev till mig att jag har laddat ner polis3 via dc och det var olagligt skrev dom blablabla men grejen är att jag har aldrig laddat ner polis 3(aldrig hafft det spelet på min hdd varken zippat rippad lr ISO) så jag vet i fan va det är för fel med dom + att min nerladdnings speed är i 0,2 så nu blir det Bostream 2,5

Permalänk
Medlem

Från att ha haft ca 0.8mbit uppströms förut så ligger upload på ca 0.2 mbit nu. 0.4 som de pratar om är inte en suck.
Att man dessutom inte har full duplex (sämre nu) är också förbaskat dåligt.
Att telia hävdar att den nya farten är bättre för deras kunder är ett dåligt skämt, dessutom bevisar det återigen att de är lögnare. De hävdar ju att högra hastigheter och VDSL och liknande måste kontrolleras, provköras etc. för att det är ny teknik (trots att den är gammal). Allt hänger bara på att de snålar med bandbredd. Vill de sälja bredband utan att ha det har de inget på marknaden att göra.
Adjö telia och hoppas att jag snart kan byta teleoperatör också (på riktigt).

Visa signatur

Tell 'em like it is and not like it might be, that's why some fools don't like me...

Permalänk
Avstängd

Förstår inte varför ni gnäller?

Jag har haft Telia ADSL i 2 år nu. Under den tiden har det legat nere EN gång ca 3 dagar. Förrutom några mindre driftstörning på nån timme har det fungerat klockrent. Hastigheten är bra, ligger mellan 56-60kb/s nerladdning och 70-80kb/s uppladdning.
Har ingen anledning att klaga på Telia.

Visa signatur

I thank my lucky stars to be living here today. Because the flag still stands for freedom, and they can't take that away. There ain't no doubt I love this land - God bless the U.S.A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dolph
Förstår inte varför ni gnäller?

Jag har haft Telia ADSL i 2 år nu. Under den tiden har det legat nere EN gång ca 3 dagar. Förrutom några mindre driftstörning på nån timme har det fungerat klockrent. Hastigheten är bra, ligger mellan 56-60kb/s nerladdning och 70-80kb/s uppladdning.
Har ingen anledning att klaga på Telia.

Så du menar att du ligger på 70-80kb/s nu?

Permalänk
Avstängd

telia är ett jävla skrot det vet alla, finns det någoting telia är bra på? svaret är nej! det är bara och gå till närmaste telia butik och snacka. har själv också haft telia i två år. Och det har minst varit något fel 1 gång i mån. ibland flera timmar och ibland bara några minuter men det har vairt fel i alla fall. Så vad gör man då? jo först ringer man och snackar med polarna som bör i närheten av en själv för att kolla att det inte är något fel på sin egen utrustning ( för det kan ju faktist vara det fast teliasupport hävdar jämt att det är fel på den) och har polarna samma fel så är det ju i rejält stor chans att det är telia som har problem, chansen att två polare skulle få exakt samma fel vid ungefär samma tidpunkt är ju minimal. Men då får man till svars att som ex att det är fel på nätverkskortet och sånt men då säger man att mina polare har samma fel men telia lyssnar inte på det och det har ingen aning om det är några driftstörningar eller något sånt. Fast ibland kan det vara någon som har lite koll och kan kolla om nätet ligger nere. Sedan måste det skicka en tekniker... jaha tänker man... då för väl teknikern komma och fixa det då så kanske det dröjer några timmar eller en natt inan telia har fixat felet eller vem det nu är som resetar någon server.. det går kanske en vecka då ringer teknikern upp och snackar att man har något fel... detta är samma sak var ända gång man har något problem med telia... en sak som är rolig när man står i kö "för att få mer info kolla på www.telia.se" men man ringer ju inte till teknisk support om skiten fungerar? jag tror inte det finns någon smart som tycker telia är bra, kanske den som köper sin dator på expert han tycker nog också att telia är bra. I sjön med hela företaget, en stor smäll på hela huvudkontoret!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nemezis

Så du menar att du ligger på 70-80kb/s nu?

Nej det gör jag inte. Men så länge jag ligger runt 50kb/s utåt håller dom vad dom lovat.

Visa signatur

I thank my lucky stars to be living here today. Because the flag still stands for freedom, and they can't take that away. There ain't no doubt I love this land - God bless the U.S.A

Permalänk
Medlem

Re: undrar varför ni klagar för..?

Oväntat att Telia skulle komma med nått nytt..

Var ju ett bra tag sen dom såg till att sänka förtroendet hos sina kunder sist! Var nog dags nu... Dom e ju så bra på att hålla sina stamkunder nöjda.. (eller hur var det nu igen?)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av deranger
uppströms vemfan laddar up till nån?!
nerströms har alltid varit 0,5..

Hmm, deranger... aldrig skickar du nått alltså.. du har inte ett annat login med typ 'igel' som nick?

Permalänk
Medlem

Re: Re: undrar varför ni klagar för..?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nathan

Hmm, deranger... aldrig skickar du nått alltså.. du har inte ett annat login med typ 'igel' som nick?

hepp.. jo varför skulle jag skicka något? så länge jag inte sitter på 100mbit+ så skulle jag aldrig slösa bandbredd.. på att skicka massa olagliheter.. hur ofta skickar man något lagligt ;D och är större an att man kan göra det med 0,5mbit..

humm igel? mja bara för att man aldrig skulle sätta sin fot på DC eller något annat lamt fil delnings program.. och sitta och skryta om att man har dvd rippar på div osläppta filmer.. haha de e riktigt lågt de..

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: undrar varför ni klagar för..?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av deranger

hepp.. jo varför skulle jag skicka något? så länge jag inte sitter på 100mbit+ så skulle jag aldrig slösa bandbredd.. på att skicka massa olagliheter.. hur ofta skickar man något lagligt ;D och är större an att man kan göra det med 0,5mbit..

humm igel? mja bara för att man aldrig skulle sätta sin fot på DC eller något annat lamt fil delnings program.. och sitta och skryta om att man har dvd rippar på div osläppta filmer.. haha de e riktigt lågt de..

Haha, du pratar i nattmössan. Vem har nämnt nått lamt p2p, 'olagligheter eller dvd rippar?

Dessutom, slösa bandbredd? öhh, vet du vad fdx är?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dolph

Nej det gör jag inte. Men så länge jag ligger runt 50kb/s utåt håller dom vad dom lovat.

de har lovat 64kb/s upp och ned 95% av tiden. det håller de absolut inte, och dessutom så får man paketförluster ungefär hälften av tiden. nu har jag tillexpempel 50% packetloss mot denna server.

Visa signatur

kärlek.

Permalänk
Medlem

Det är inte det vi klagar på

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aijoj
lol, folk klagar för att Telia ger dem den utlovade hastigheten och inte mer?

Det är inte det vi klagar på, utan det är att det nu är lägre än vad dom lovar + packet loss. mot telias inlogningssida 10.0.0.6 hade jag 50-60 i ping och 35% Packet Loss, DET ÄR FAN INTE ACCEPTABELT! Detta har min kompisar här i stan haft i månader för mig började det nyligen. och inte nog med det så var det inte bättre att det blev så strax innan mitt win2k krascha och det är lagomt kul att leta drivrutiner när DNS servern tar kafferaster, filer blir koruppta(stava?) och en nerladdningshastighet som varierade 2-8kbyte/s och ibland stannade.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: undrar varför ni klagar för..?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nathan

Haha, du pratar i nattmössan. Vem har nämnt nått lamt p2p, 'olagligheter eller dvd rippar?

Dessutom, slösa bandbredd? öhh, vet du vad fdx är?

Nej vet ej vad fdx är låter såm någe lamt p2p .. samt ge mig exempel på vad du skickar till folk..

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk
Medlem

Spray ADSL och istream är det nått alternativ till Telia ADSL? Eller finns det andra?

Visa signatur

Zlatan är bättre än Henke.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dom1^
Spray ADSL och istream är det nått alternativ till Telia ADSL? Eller finns det andra?

tascali
tele2
finns massor med småp leveratörer... men bara boostreem har högre hastigheter..

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk
Medlem

jag har 50 % lost till 10.0.0.6 börade för 1 vek sen och deras dns har strulat i en månad

och deras supprt är hämnsk dom borde få en nätverks utblidnig (ja dom vet ju inte vad en dns gör)

det sämnsta man kan göra när men ringer och ska felanmäla är att säga att man har eget nätverk.. för då ska man starta om byta nätverkskort osv (fast man har sakt att dsl lampan lyser + att grannen har samma fel)

sa en gång att jag hadde en linux router då sa dom att min kernel hadde paja ... jo jo det gör den ju efter 50 dagar

Visa signatur

Tb 800 512 ecc ram 200 gb hdd
POWER BY MATROX
och en acer 5024 som är lite bättre;)

Permalänk
Medlem

När Telia har problem döljer dom sina fel och säger att det inte är något fel. Hur känns det. Dom har laggt ner hela förra ip-serien jag låg på förut pga att deras server strulade(dom ville dock inte säga något om det) Dom kan ALDRIG säga att det är deras fel hmm...

Det har varit snack om att dom skulle höjja hästigheten vid årsskiftet. Men icke, nu sänker dom istället hur känns det?

Ge oss bredband istället. Kommunen jag bor i är seg som fan. Ligger rör nerläggda för fiber, men inte fan har dom blåst i kablar än och tänker inte göra det fören 2004-2005. Då är det ungefär dags att flytta hemifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aijoj
lol, folk klagar för att Telia ger dem den utlovade hastigheten och inte mer?

Jag klagar för att dnserna verkar leva ett eget liv, chillar ju värre en en fjortis dagen efter midsommar. Grova pl och ostabil ping.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av deranger

Nej vet ej vad fdx är låter såm någe lamt p2p .. samt ge mig exempel på vad du skickar till folk..

Tillåt mig skratta, haha.
Vad man skickar till folk? Samma saker som folk skickar till mig, ett annat exempel som kräver upload är spelservrar, webservrar osv.

Om man bara hade möjligheten att byta, men det går ju inte. Antingen så är det Felia låtsatsband som gäller, eller tillbaka till 56k, pest eller kolera som någon sa. Ibland längtar man dock tillbaka

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Det är helt fantastiskt, jag har haft så hög PL från juni till oktober (ungefär), att jag inte kunna spela NÅGOT online fps överhuvudtaget.

Efter det har det fungerat i typ 4 månader och nu är det helt sjukt igen "Sidan kan inte visas" - någon?

I DC börjar allt "bra" med MAX 20kbit/sek i DL, efter någon minut, går det ned till under 1kbit/s, varje gång.
Laddar ned med 300b/s- 2.5kbit/s i DC just nu, och jag kan lova att det inte är så att de fem användare jag tankar ifrån inte klarar att skicka mer.

Det är ingen mening att försöka sig på nån DL överhuvudtaget.

Jag är så förbannat trött på Telia nu, jag har ringt och krånglat,
man tycker att det borde ligga i deras intresse att erbjuda en hyfsat stabil tjänst iaf, men icke.

Jag skulle tippa på att de har en prao-elev som sköter alla servrar i hela landet, det verkar iaf inte bättre, argh!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FXO
Det är helt fantastiskt, jag har haft så hög PL från juni till oktober (ungefär), att jag inte kunna spela NÅGOT online fps överhuvudtaget.

Efter det har det fungerat i typ 4 månader och nu är det helt sjukt igen "Sidan kan inte visas" - någon?

I DC börjar allt "bra" med MAX 20kbit/sek i DL, efter någon minut, går det ned till under 1kbit/s, varje gång.
Laddar ned med 300b/s- 2.5kbit/s i DC just nu, och jag kan lova att det inte är så att de fem användare jag tankar ifrån inte klarar att skicka mer.

Det är ingen mening att försöka sig på nån DL överhuvudtaget.

Jag är så förbannat trött på Telia nu, jag har ringt och krånglat,
man tycker att det borde ligga i deras intresse att erbjuda en hyfsat stabil tjänst iaf, men icke.

Jag skulle tippa på att de har en prao-elev som sköter alla servrar i hela landet, det verkar iaf inte bättre, argh!

Använd inte DC när du kollar hur fort du kan ladda hem etc. Värdelöst. Testa och ladda hem från ex. Sunet eller liknande. Kör även TPTest och kolla resultat.

Permalänk
Medlem

lägg ner telia, tack