Kan man dela upp ljudet? högtalare/headset

Permalänk
Avstängd

Kan man dela upp ljudet? högtalare/headset

Hej SweC!

Jag undrar om man kan dela upp ljudet, typ såhär att Spotify går ut via högtalarna och resten går via headsetet och isåfall hur gör man det?

Ljudkort http://www.inet.se/produkt/6305092/asus-xonar-u7-usb

Tack så mycket!

Permalänk

Koppla in högtalarna i det inbyggda ljudkortet och headsetet in i U7an. Du kan sen välja vilket ljudkort olika program ska använda i deras inställningar.

Permalänk
Medlem

Du måste ha två ljudutgångar tex en analog och en digital.

Då kan du sätta headsetet som standardljututgång och sen väljer att Spotify ska köras via en separat. Dock så måste programvaran ha stöd att välja ljudutgång, men det hade ju tom Winamp så Spotify ska väl klara av det också

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Jag har tagit bort ett s.k. bumpinlägg då dessa inte är tillåtna. Anledningen är att vi vill ha ett rättvist och trivsamt forum. Denna gången har jag tagit bort inlägget, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Citat:

§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

screamin-daemon/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Hade behövt hjälp med samma problem..

jag skulle vilja köra endast spotify genom den digitala utgången till högtalarna och resten via mitt headset.
men hur ska jag lösa det på ett enkelt sätt??

Jag kör endast med det inbyggda ljudkortet (ASRock Z77E-ITX / Realtek) och headsetet via usb