Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem

Har du kollat början av tråden där jag kör med barbaren? kan finnas bra tips om mnster och olika problem de ställer till

Permalänk
Medlem
Skrivet av vajan:

@Guffa_Harley: Lirade en Frenzy HC barb för många många år sen, kom ändå upp till lvl 90 med den. Men sen blev det ladder-reset, så då dödade jag den =P
Men ja, det är en rätt så aggressiv build, vilket är riskabelt i HC. Vi får se om jag stannar med den, eller om jag tar någon annan senare

cooool : )

kollade gamla conan filmen igår för 2398e gången

angående ladder ect. jag har lagt märke till att items som sägs vara ladder only inte verkar gälla längre. runorden däremot gäller ju oavsett..jag menar vi hade inte använt dem även om det funkat men det spjutet jag hittade står det ladder only på men jag fick det på solo ju

Permalänk
Medlem

Tir ral verkar vara ett jävla nice och tidigt möjligt runord för trollkarlen

crazy egentligen hur grymt det är

Permalänk
Medlem

Nu är det snart dags för Ancients, lite orolig över detta. Men får ta det lite piano, och försöka locka en och en, då kanske det går
Man hittar verkligen ingenting på normal. Har grejor från typ act 2 på mig fortfarande, vilket är lite tråkigt. Hoppas att det kommer lite mer drops på nightmare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Tir ral verkar vara ett jävla nice och tidigt möjligt runord för trollkarlen

crazy egentligen hur grymt det är

Oj ja jäklar, jag har inte ens kollat på runewords till min Sorceress än men detta är ju otroligt starkt, Med tanke på att jag har en stav med 2 sockets, +3 fireball och +2 warmth redan så kommer det ge mig en otrolig boost när jag får runorna!

Adds 5-30 Fire Damage
+3 To Fire Skills
+3 To Fire Bolt (Sorceress Only)
+3 To Inferno (Sorceress Only)
+3 To Warmth (Sorceress Only)
+2 To Mana After Each Kill
+ (2 Per Character Level) +2-198 To Defense (Based On Character Level)
Cold Resist +33%

Permalänk
Medlem
Skrivet av vajan:

Nu är det snart dags för Ancients, lite orolig över detta. Men får ta det lite piano, och försöka locka en och en, då kanske det går
Man hittar verkligen ingenting på normal. Har grejor från typ act 2 på mig fortfarande, vilket är lite tråkigt. Hoppas att det kommer lite mer drops på nightmare

hahah så kan det verkligen vara men om jag minns rätt hittade jag fan exceptional om inte elites redan på act 3 denna gången. mins det var helt crazy tidigt. sen var det en galen torka en lång period minns jag också

lycka till!

Permalänk
Medlem

@Guffa_Harley: Haha najs Och när man väl hittar något, så är det helt värdelöst ^^ Mååååååååste ha bättre vapen, tar alldeles för långtid att döda saker. Är i alla fall på act 1 NM nu, men det går seeeeegt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Oj ja jäklar, jag har inte ens kollat på runewords till min Sorceress än men detta är ju otroligt starkt, Med tanke på att jag har en stav med 2 sockets, +3 fireball och +2 warmth redan så kommer det ge mig en otrolig boost när jag får runorna!

Adds 5-30 Fire Damage
+3 To Fire Skills
+3 To Fire Bolt (Sorceress Only)
+3 To Inferno (Sorceress Only)
+3 To Warmth (Sorceress Only)
+2 To Mana After Each Kill
+ (2 Per Character Level) +2-198 To Defense (Based On Character Level)
Cold Resist +33%

Heja Bonden!

Lite färsk D2 underhållning för folk. Speedrunning med en sorceress. Nämner många små tips (bl.a. Tir+Ral som ni precis nämnt) men det är ju lite andra regler på speedruns. Jävlar vad snabbt han klickar på saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vajan:

@Guffa_Harley: Haha najs Och när man väl hittar något, så är det helt värdelöst ^^ Mååååååååste ha bättre vapen, tar alldeles för långtid att döda saker. Är i alla fall på act 1 NM nu, men det går seeeeegt.

hehe kan förstå det men försök se helöa normal som en startsträcka att komma in i rätt tänk, bygga lite planer och om du har tur så hittar du nåt

räkna liksom inte med det för du behöver det inte på normal och så småningom kommer det att komma

har du inte hittat några runor? kolla gärna runord på arreat. steel kanske? stength eller malice e bra tips

Permalänk
Medlem

@Guffa_Harley: Jo jag har hittat några runor, och gjort två runord. Vilket var najs i början, men nu är det inte så bra längre
Så småningom så kommer det ju droppa något bra, annars dör man
Men det här var så mycket svårare än jag minns det, och en hel del mycket roligare. Kan tänka mig att köra om en gång till sen när jag är klar med den här
Har ju oändligt med tid att spela d2, så why not!
Hur går det för din amazon då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vajan:

@Guffa_Harley: Jo jag har hittat några runor, och gjort två runord. Vilket var najs i början, men nu är det inte så bra längre
Så småningom så kommer det ju droppa något bra, annars dör man
Men det här var så mycket svårare än jag minns det, och en hel del mycket roligare. Kan tänka mig att köra om en gång till sen när jag är klar med den här
Har ju oändligt med tid att spela d2, så why not!
Hur går det för din amazon då?

fan vad glad jag blir att höra det : ) Det är precis det jag känner och varför jag velat att fler ska köra.

jag förstår det..det kan bli tufft där men barbaren har ett riktigt triumfkort i berserk. 3-5 poäng i det och mastery på vapnet gör det väldigt mäktigt

min barbar hade ju stun och berserk som attacker

hoppas du hittar nå grymt snart. ett tips med runorna är att spara och fylla upp så du har minst två av allt från el till shael. rätt vad det är får den runan du letade efter och då är det surt att falla på en nef eller liknande

det går riktigt bra. har inte mycket tid nu men försöker klämma in en trekvart eller så där det går. är klar med första bitarna av act 5 nu och ska snart ner i första grottan : )

Permalänk
Medlem

jag måste säga att första biten var desto enklare än nu senaste här..de där blunderbores och skeleton archers har tatt rätt mkt health. likaså rogue archers

så eld och blixt eller magic arrow e det nog skeleton har men phys skada på blunderbores..dessa tre har verkligen fångat min uppmärksamhet och skakat om buren. jag har insett att jag mest troligt kommer att dö med amazonen om jag inte ser till att spela när jag är helt där. så jag måste se upp för de tar ner healthen alldeles för snabbt. en slip up och det är över

nåt i denna stilen är det som ställer till det

jag får växla mycket mellan mina gloves med +damage och resist coh mina knockback med slow effect gloves

det är så olika vad situationen kräver och att bli för bekväm med lightning fury kan bli väldigt farligt

Permalänk
Medlem

@Guffa_Harley: Jo jag har läst rätt mycket om berserk, men gillar inte riktigt spelstilen. Hade velat gå WW, men det är rätt riskabelt då man alltid är mitt i smeten.
Tyvärr hände det som inte fick hända, blev instängd av såna där beetles på act 2 NM, en special pack, och tvärdog.
Så nu har jag börjat om med min favorit karaktär, en Zealadin. Hoppas det går lite bättre, är på lvl 11 nu

Permalänk
Medlem

berserk är bara nåt jag tycker att man slår om till för att snabbt ta ner ett visst monster. man har det alltså inte som main attack

jag gillar grim ward också. skitbra i vissa lägen. jag har ward spell på min resist amulet

Permalänk
Medlem

Jo appsolut, men många använder det som en main build.

Permalänk
Medlem

mm det kanske funkar om man bara kan välja gear hux flux som om man hade silverssked i häcken. men på guffa´s lair..här betalar vi järnpriset för vår gear

Permalänk
Medlem

Eh, okej. Då vet vi det!

Permalänk
Medlem

hehe det var bara lite game of thrones quote

menade mest att om du kan välja gear så kan du säkert ha berserk som main men med vårt sätt att spela så får du ju ofta otillräcklig gear jämfört med de som farmar och då måste man alltid ge upp det ena eller det andra

därför tror jag att berserk är svårtatt ha som main för oss

Permalänk
Medlem

@Guffa_Harley: Jag förstår ^^, Har aldrig kollat på Game of thrones, så förstod inte alls

Jo så kan det nog vara. Men jag kollade lite innan jag började spela barben, för att kolla builds. Och där menar många att berz är en bra build även om man inte har så bra gear. Kan varken hålla med eller emot, då jag bara testat lite grann, men är kanske som du säger väldigt bra att switcha mot vissa mobs bara

Zealadin är väldigt bra pve, men jäkligt läskig ifall man fastnar i en zeal och måste fly, då dör man ^^

Hoppas på mer drops den här gången

Permalänk
Medlem

precis..det är därför jag är emot zeal som jag sagt många ggr här. berserk är ju effektiv när man ska få ner dem snabbt men om man inte får ner dem snabbt och övriga är tillräckligt många så är man illa ute här eftersom man inte har lika galet mkt liv och resists reduction etc som många hade haft när de farmar

när de kört som vi kör och klarat det med barbarian så kan de snacka : )

game of thrones e för jävla bra

Permalänk
Medlem

Blev RIP för min summoner igår, lite oförsiktigt spel, kom för nära en cold-boss som gick ner för snabbt i mina corpse explosion, dog som lvl 44 när jag slöspelade och rensate tombsen i act 2. tror det va sista tomben innan den riktiga så känns lite tråkigt, men ändå helt ok att jag inte hade kommit så långt, inte hittat något av värde heller.
börjat om med en sorc nu, se vart det leder. precis börjat act 2

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av incido:

Heja Bonden!

Lite färsk D2 underhållning för folk. Speedrunning med en sorceress. Nämner många små tips (bl.a. Tir+Ral som ni precis nämnt) men det är ju lite andra regler på speedruns. Jävlar vad snabbt han klickar på saker.

https://www.youtube.com/watch?v=UxR3dOW1fTg

värt att nämna att han också hade väldig otur i denna run, vädligt mycket RNG i diablo så det handlar om att reagera snabbt och göra vad man kan av situationen i speedrunning.

bästa tiden är Teo1904 med en sorceress som klocka 1:19:06 samma person har också kört start -> hell baal på under 5 timmar.

bara en som kört färdigt ett HC run på hell hittils, över 9 timmar, ett par timmar segare änn softcore.

@guffa_harley kör du Stealth om du får tag i Tal + Eth :)? den kan man hålla på hela vägen till hell om det krisar sig

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Inga roliga drops i act2 förutom 2 delar Cathan's, staven och ringen men även de var sämre än vad jag hade. Kör med full MF där jag har 108% nu tack vare ett 3socket breastplate med 2x Topaz och 1x Flawless Topaz!

Lyckades döda Duriel med full fireball nuke innan mercen dog även om det tog 2 mana pots innan larven var död!

För statistikens skull var jag level 23 och riktigt nära 24 som syns på bilden ovan.

Normal: Paladin, Sorceress, (~Necro~)
Andariel: level 16, 16, (19)
Duriel: level 22, 23, (23)
Mephisto: level 24, xx, (25)
Diablo: level 27, xx, (27)
Baal: level 35, xx, (36)

Nightmare
Andariel: level 44, xx, (43)
Duriel: level 54, xx, (49)
Mephisto: level 58, xx, (56)
Diablo: level 60, xx, (60)
Baal: 67, xx, (69)

Hell
Andariel: level 74, xx, (76)
Duriel: level 79, xx, (81)
Mephisto: level 81, xx, (83)
Diablo: level 81, xx, (83)
Baal: 84, xx, (RiP/84)

Permalänk
Medlem
Skrivet av strangelovee:

Blev RIP för min summoner igår, lite oförsiktigt spel, kom för nära en cold-boss som gick ner för snabbt i mina corpse explosion, dog som lvl 44 när jag slöspelade och rensate tombsen i act 2. tror det va sista tomben innan den riktiga så känns lite tråkigt, men ändå helt ok att jag inte hade kommit så långt, inte hittat något av värde heller.
börjat om med en sorc nu, se vart det leder. precis börjat act 2

aaah det var tråkigt att höra men måste säga att du kom väldigt långt för att vara första försöket med guffa rules. det svider ett tag men sen blir det bra igen. ta det från en som vet : )

så många ggr har man dött på ett störigt sätt..få saker slår dock när jag glömt köpa town portal på cow level och blev instängd..bah

men man lär sig!

slöspelandet är bland det farligaste. ser fram emot att höra mer om sorcen! lycka till!

ett bra tips är att hela tiden se lite längre fram vilka sorters monster och situationer som kan döda en. det är ju så många som inte utgör nåt hot. då blir man lätt för säker och då är det viktigt att stanna upp och tänka efter så man vet vilka de är som däremot kan komma åt en. det är jätteviktigt från nightmare och framåt att alltid kolla minibossen efter framförallt 4 saker. extra strong, fire enchanted, cold enchanted och cursed. enligt mig

man slarvar ju dock men vi blir bättre och bättre på att minimera slarvet känner jag. vi hjälper varandra också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

värt att nämna att han också hade väldig otur i denna run, vädligt mycket RNG i diablo så det handlar om att reagera snabbt och göra vad man kan av situationen i speedrunning.

bästa tiden är Teo1904 med en sorceress som klocka 1:19:06 samma person har också kört start -> hell baal på under 5 timmar.

bara en som kört färdigt ett HC run på hell hittils, över 9 timmar, ett par timmar segare änn softcore.

@guffa_harley kör du Stealth om du får tag i Tal + Eth :)? den kan man hålla på hela vägen till hell om det krisar sig

absolut är det så. det är ju del av svårightenen : )

vad menar du med "bara en som kört färdigt ett HC run på hell hittils"

killen ovan hade ju gjort det på under 5 timmar.

hahah stealth? hardly! : ) det är ju normal difficulty items : ) den håller inte sen. en sån hade inte fått mig att ta av MF rustningen. jag försöker att ha mf så länge det går och sen byter jag. bitvis växlar jag men väl på hell är det lite för riskabelt. jag har precis använt min lum-runa slutligen. gav mercen en lionheart boneweave. han dog lite väl mkt med sin mf rustning och det började kännas i kistan. nu kommer jag mest troligt låta honom behålla den tills särskilda bossar och baal kommer. han har ca 40% fortfarande i sin hjälm dock men jag käner att vi båda har tillräckligt bra gear för att ha en god chans

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Inga roliga drops i act2 förutom 2 delar Cathan's, staven och ringen men även de var sämre än vad jag hade. Kör med full MF där jag har 108% nu tack vare ett 3socket breastplate med 2x Topaz och 1x Flawless Topaz!

Lyckades döda Duriel med full fireball nuke innan mercen dog även om det tog 2 mana pots innan larven var död!
http://i.solidfiles.net/66623ec7f6.jpg

För statistikens skull var jag level 23 och riktigt nära 24 som syns på bilden ovan.

Normal: Paladin, Sorceress, (~Necro~)
Andariel: level 16, 16, (19)
Duriel: level 22, 23, (23)
Mephisto: level 24, xx, (25)
Diablo: level 27, xx, (27)
Baal: level 35, xx, (36)

Nightmare
Andariel: level 44, xx, (43)
Duriel: level 54, xx, (49)
Mephisto: level 58, xx, (56)
Diablo: level 60, xx, (60)
Baal: 67, xx, (69)

Hell
Andariel: level 74, xx, (76)
Duriel: level 79, xx, (81)
Mephisto: level 81, xx, (83)
Diablo: level 81, xx, (83)
Baal: 84, xx, (RiP/84)

bra jobbat man! fan det är schysst mf för att vara så tidigt!! cool med cathans. ett fullt set hade varit kul att få nån gång men då ska det ju vara bra också. de som inte är bra nog hade inte varit så kul : )

jag körde på rejält igår och stötte på många många svåra stunder. shit det var risky business igår

eldskjutande skelett i tusental(nästan), smådemoner med eld men det sjukaste var såklart alla minotaurer. har aldrig mött så många minotaurer i en cavern. första liksom is-arean. när de kom så hoppade hjärtat upp i halsgropen. extra fast och MÅNGA

ett parti var de två bossar. phys immunes på alla, conviction med minus 75%(!!!!), massa andra otäcka skills hade dem också men alltså två bossar samtidigt med varsitt pack och bara de vanliga tog en evighet att döda. de var så galet snabba också. fan första gången de kom..puh

jag hade micen på också och var lite off guard. sen ett senare tillfälle satt jag och undrade vad som hände med mercen och sen såg jag rökmolnet och hörde hovarna dåna. sen ett bröl och där kom det. som en tornado genom mörkret. uppbackade var de också av häxor bitvis

det var bara att lägga benen på ryggen bägge ggr och samla och regroupa.

sen var det ett vansinigt antal champion minotaurer också. vet fan om det inte var 6 stycken på två ställen nära varandra.

otroligt svårt var det igår men jag är nu klar att gå ner till frozen river och allt fram till detta är klart

varje gång jag pausar sepalet för en längre tid så sätter jag 10 juvve i bältet. fan det får inte krascha nu. jag måste ha mina juvve reserver som är på marken

i alla fall..riktigt svårt nu och jag fruktar de där evil urns. ni skulle sett när jag tog den i grottan. var på så helspänn och hade allt på juvve utom två thawing potions

så funderade jag ett tag och sen öppnade jag den och så var det en dud : ) inga monster kom. de brukar ju spegla de monster som är på arean så minotaur pack var ganska säkert men den var tom : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

Jo stealth har vi använt ett par gånger i denna tråden och jag skulle inte bli förvånad om det är just en stealth jag kommer välja som battle armor när det börjar bli svårare och det inte riktigt håller med full MF längre men än så länge är den massiva MF man kan få från ett chest med topaz för bra att missa.

Vore intressant att se vad de körde för sorc spec för HC speedruns, gissar på meteorb men kanske finns något bättre allternativ när man har ännu mindre gear än vi kör med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Jo stealth har vi använt ett par gånger i denna tråden och jag skulle inte bli förvånad om det är just en stealth jag kommer välja som battle armor när det börjar bli svårare och det inte riktigt håller med full MF längre men än så länge är den massiva MF man kan få från ett chest med topaz för bra att missa.

Vore intressant att se vad de körde för sorc spec för HC speedruns, gissar på meteorb men kanske finns något bättre allternativ när man har ännu mindre gear än vi kör med?

kan varmt rekommendera peace runordet. skadar inte att få en 15 valk : ) lite cold resist och increase på faster hit recovery

smoke(när man får lum. se till att spara nef bara) är ju grym också. +50 resist, weaken level 6 kan vara bra då hon annars inte har curses som blir canclade, grym defense boost och extra mot projektiler. bra då hon ofta står på avstånd men även faster hit recovery och en liten bonus på 10 energy

stealth känns bara så 9,90 : )

jag menar det är en bra deal men hur bra kan det vara när det kostar 9,90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

otroligt svårt var det igår men jag är nu klar att gå ner till frozen river och allt fram till detta är klart

varje gång jag pausar sepalet för en längre tid så sätter jag 10 juvve i bältet. fan det får inte krascha nu. jag måste ha mina juvve reserver som är på marken

Frozen River, du närmar dig slutet snabbt, vad fruktar du mest? Random bossar? Ancients? Baal själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

kan varmt rekommendera peace runordet. skadar inte att få en 15 valk : ) lite cold resist och increase på faster hit recovery

smoke(när man får lum. se till att spara nef bara) är ju grym också. +50 resist, weaken level 6 kan vara bra då hon annars inte har curses som blir canclade, grym defense boost och extra mot projektiler. bra då hon ofta står på avstånd men även faster hit recovery och en liten bonus på 10 energy

stealth känns bara så 9,90 : )

jag menar det är en bra deal men hur bra kan det vara när det kostar 9,90

Visst är smoke så mycket bättre men kräver som sagt en LUM så inget man kan räkna med ens genom hell även om chansen inte är så dålig.
Angående Peace tror jag inte det är något att ha för en Sorceress då jag aldrig slår på motståndarna och 4% chans att summona eller vad det nu var är för lågt för att försöka slå ett par gånger för att få fram den. Dessutom tror jag level 15 är lite lågt för att vara riktigt effektivt och ha chans att överleva?