Skrivet av WaveZtream:
Att ni orkar. Vet ni änns vad som sitter i en PS4? Det är så mycket PC nu att enns argumentera är ju löjligt.
När det kommer till grafik klart att en PC över en konsol är bättre men du betalar ju också bra mycket mer för den skillnaden.
Men exemplet på shadow of modor är ju knappast något att skryta om. Skillnaden är inte stor alls där finns andra spel som hade kunnat vissat så mycket mer så igen meningen?.
Jodå frågan är bara om du vet.
visst det har blivit betydligt mer likt PC sen förra generationens konsoler men det finns fortfarande betydande skillnader, se specifikation nedan.
Cpu Nr 1 =
Number of Cores/Threads: 8/16
Frequency: speculated to be running a base clock speed of 1.6 Ghz on a 2.75 Ghz capable chip
Shared L2 Cache: 2 x 2 MB
Manufacturing Process: 28 nm
Cpu nr 2 =
PS4 includes a secondary ARM processor (with separate 256MB of DDR3 RAM) to assist with background functions and OS features.
Gpu =
AMD customized 7870
Peak Shader Throughput: 69.420 TFLOPS
GPU Cores: 1152
GPU Clock: 800 MHz
Memory: 8GB GDDR5
Frequency: 5500 MHz
System Memory Bus: 256-bit
System Memory Bandwidth: 176.0 GB/s
The GPU is consisting of 18 compute units (CUs) for a total of 1,152 cores (64 cores per CU), that produces a theoretical peak performance of 1.84 TFLOPS.
It is a customized version of AMD's 7870 GPU, with 2 CUs disabled.
Though based on AMD's GCN architecture, there are several known differentiating factors between the PS4's GPU and current-gen PC graphics cards featuring first-gen GCN architecture:
An additional dedicated 20 GB/s bus that bypasses L1 and L2 GPU cache for direct system memory access, reducing synchronisation challenges when performing fine-grain GPGPU compute tasks.
L2 cache support for simultaneous graphical and asynchronous compute tasks through the addition of a 'volatile' bit tag, providing control over cache invalidation, reducing the impact of simultaneous graphical and general purpose compute operations.
An upgrade from 2 to 64 sources for compute commands, improving compute parallelism and execution priority control. This enables finer-grain control over load-balancing of compute commands including superior game-engine integration.
RAM =
The PS4 contains a total of 8 GiB (16×4 Gbit (512 MiB) memory chips of GDDR5 unified system memory, and is capable of running at a maximum clock frequency of 2.75 GHz (5500 MT/s) with a maximum bandwidth of 176 GB/s.
The unified memory architecture allows the CPU and GPU to access a consolidated memory, removing the need for separate, dedicated memory pools.
An additional 256 MB chip, (using a 2 Gbit DDR3 SDRAM chip ) is fitted, thought to be used by the auxiliary processor. An additional 32 MB (256 Mbit) flash memory chip is also fitted.
Storage size: 500GB hard disk drive, user removable*
BD/DVD drive (read only): BD x 6 CAV, DVD x 8 CAV, Blu-ray and DVD playback, no audio CD support
Input/Output: Super-Speed USBx (USB 3.0) port x2, AUX port x1
Networking: Ethernet x1, IEEE 802.11b/g/n (2.4 GHz only), Bluetooth 2.1+EDR
AV output: HDMI out port, digital out optical port.
Vill man ha en PC med samma prestanda och tillbehör så får du betala en bra bit över dom 3500kr som en Ps4 kostar samt så missar man en hel del unika spel.
Det är mycket klagomål på denna generations konsoler och det är uteslutande nästan bara PC ägare som klagar och då undrar jag hur i hel?ete man förväntar sig att en maskin för under 4k ska prestera!?
Jag vill även tillägga att jag inte har spelat ett spel på någon plattform som matchar grafiken i The order det är verkligen magiskt och alla som har spelat spelet vet precis vad jag syftar på.
Sen om storyn inte är lika fängslande så visar det ändå upp vad en maskin för under 4k kan utföra för underverk.