Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Telenor tvingar mig att byta abonemangsform

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Bara jag som fick betala 3 månaders abb när jag bytte från Telenor till en annan operatör? Trodde man kunde byta utan uppsägningstid när de försämrade villkoren så rejält. (Jag har kontaktat deras kundtjänst men ej fått svar än)

Mig veterligen var detta ytterligare en slamkrypare som de inte var tydliga med. Hade du ett gammalt abonnemang så är det 3 månaders uppsägningstid och väntade du tills de tvingade på dig det nya, hade du bara haft en ytterligare månad istället.
Ring och klaga hur som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Bara jag som fick betala 3 månaders abb när jag bytte från Telenor till en annan operatör? Trodde man kunde byta utan uppsägningstid när de försämrade villkoren så rejält. (Jag har kontaktat deras kundtjänst men ej fått svar än)

Du ska kunna byta utan uppsägningstid.

Skrivet av Bozzeta:

Mig veterligen var detta ytterligare en slamkrypare som de inte var tydliga med. Hade du ett gammalt abonnemang så är det 3 månaders uppsägningstid och väntade du tills de tvingade på dig det nya, hade du bara haft en ytterligare månad istället.
Ring och klaga hur som helst.

Gäller inte om dom ändrar villkoren. Man ska ha valmöjligheten att avsluta abonnemangen den dagen som det nya priset börjar gälla utan någon kostnad

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Gäller inte om dom ändrar villkoren. Man ska ha valmöjligheten att avsluta abonnemangen den dagen som det nya priset börjar gälla utan någon kostnad

Jo tack, men Telenor håller som bekant inte vad de lovar
Man måste tyvärr ringa och klaga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Jo tack, men Telenor håller som bekant inte vad de lovar
Man måste tyvärr ringa och klaga.

Men nu stod det ju på pappret man fick hem från Telenor, och då ska dom fanimej göra som dom själva har skrivit

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Skriv ett argt mail där du säger att de förlorat en kund. Rösta med plånboken och byt till en annan operatör!

Om du betalar 30 kronor om månaden så går de antagligen ändå back på det, annars hade de inte gjort såhär.

Visa signatur

Ryzen 7 3800x / 5700XT / 16GB RAM / Define R6

14" MacBook Pro (2021)

Permalänk
Medlem

Vafan. Jag vill också ha brev från Telenor med uppgradering till 4G och fri surf.

Har Mini+1Mbit/s fri surf i dag.

Har haft abonnemanget sedan 2008, och bytte för 5 år sedan ner till lägsta möjliga pga att jag flytta utomlands. Nu när jag flyttat hem igen vill jag ha lite bättre. Även ifall det räcker för att kolla Netflix på landet.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Vafan. Jag vill också ha brev från Telenor med uppgradering till 4G och fri surf.

Har Mini+1Mbit/s fri surf i dag.

Har haft abonnemanget sedan 2008, och bytte för 5 år sedan ner till lägsta möjliga pga att jag flytta utomlands. Nu när jag flyttat hem igen vill jag ha lite bättre. Även ifall det räcker för att kolla Netflix på landet.

Tyvärr, det är bara dom som kostar Telenor som får såna, med 1Mbit/s så kan du inte belasta nätet.

Visa signatur

Ryzen 7 3800x / 5700XT / 16GB RAM / Define R6

14" MacBook Pro (2021)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugion:

Tyvärr, det är bara dom som kostar Telenor som får såna, med 1Mbit/s så kan du inte belasta nätet.

Kanske inte är så dyrt, men det går ändå åt 20-30GB på det

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Kanske inte är så dyrt, men det går ändå åt 20-30GB på det

De letar ju efter de som i grupp kan gå hejvilt på nätet och förstöra för de som de faktiskt tjänar på, datan är ju snorbillig, det är bandbredden som kostar.

Visa signatur

Ryzen 7 3800x / 5700XT / 16GB RAM / Define R6

14" MacBook Pro (2021)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugion:

De letar ju efter de som i grupp kan gå hejvilt på nätet och förstöra för de som de faktiskt tjänar på, datan är ju snorbillig, det är bandbredden som kostar.

De uppgradera ju abbonemangen med 3Mbit?

Men ja, det är nog något sånt, min syster med pott 399 / 3Mbit har inte fått något brev heller.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugion:

Tyvärr, det är bara dom som kostar Telenor som får såna, med 1Mbit/s så kan du inte belasta nätet.

Pratade precis med Telenor, eftersom de 3 senaste fakturnorna har varit långt över 1500kr(inte pga surf) och de erbjöd direkt samma lösning till mig. Bara för att man inte har det snabbaste, så är det för att man har fri datamängd att surfa för.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |