Permalänk
Medlem

Login på skype

Tja!
Har sen ett tag tillbaka Windows 8.1. Flyter på riktigt bra och är fräscht jämfört med Win 7, en sak dock som jag stör mig riktigt hårt på är det nya skype för Win 8.1. Först märkte jag att jag hade blivit utslängd ur gruppen, eller iaf att gruppen jag med i på skype hade försvunnit och jag kunde inte hitta den. Testade idag igen att hitta den men lyckades inte, så jag tänkte fråga en av de andra i gruppen i en enskild chatt, men då märkte jag att jag inte ens hade honom på skype. Skumt tänkte jag, men då visade det sig ju att det var för att jag var inloggad på mitt Microsoft-konto och inte på mitt skype-konto, och vad som är så "dumt" är att man inte kan logga in med en annan adress i skype utan att behöva logga in med samma uppgifter på hela Windows 8.1.

Så är det någon som vet hur man kringår detta? Alternativt importerar in sina gamla kontakter från sitt Skype-konto till sitt Microsoft-konto?

Tack på förhand för svar.

Permalänk

Använder du "Skype" eller "Skype för Skrivbordet" ? Skype appen låser dig till Microsoft kontot men om du startar "Skype för Skrivbordet" och loggar ut ur kontot så kan du välja att logga in på "Skype-namn" eller "Microsoft-konto". (Bara skriv ordet Skype i Start fönstret så får du upp förslagen uppe till höger).

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA