Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Windows.old skapades i framtiden? Date modified: om 6 timmar

Permalänk
Medlem

Windows.old skapades i framtiden? Date modified: om 6 timmar

Tjena!

Spanade in hur mycket plats jag hade på min SSD och såg då att jag hade cirka 10GB mindre än vad jag borde ha. När jag gick in på den så såg jag att jag har en "windows.old" mapp, som modifierades... om 7 timmar? Vet inte om detta är en bugg eller nåt? För jag har inte installerat ett operativsystem sedan jag gjorde en clean install av windows 10 dagen då det lanserades.

Här har ni en bild på mappen, vill inte ta bort den ifall det skulle bli problem sen. Det finns inget från skrivbordet eller så där, typ bilder/filmer som jag har skapat.

Visa signatur

Stationär: MSI Gaming GTX 980ti | Asus Prime Z370-A | Intel i7 8700K | G.Skill TridentZ 16GB
Laptop: MacBook Pro 2015

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wahlmat:

Tjena!

Spanade in hur mycket plats jag hade på min SSD och såg då att jag hade cirka 10GB mindre än vad jag borde ha. När jag gick in på den så såg jag att jag har en "windows.old" mapp, som modifierades... om 7 timmar? Vet inte om detta är en bugg eller nåt? För jag har inte installerat ett operativsystem sedan jag gjorde en clean install av windows 10 dagen då det lanserades.

Här har ni en bild på mappen, vill inte ta bort den ifall det skulle bli problem sen. Det finns inget från skrivbordet eller så där, typ bilder/filmer som jag har skapat.
https://i.gyazo.com/ae1833b9b7bedbcea15c4883775be06e.png

vet inte vad det beror på men har råkat ut för samma sak. Känns väldigt konstigt.

Visa signatur

| Corsair 540 air | I7 4930k |custom loop | Asus rampage iv black edition | Gigabyte GTX 690 4GB | 32GB 2133Mhz G.skill ripjaw | Corsair ax 750W |

Permalänk

Jag upptäckte att jag hade en windows.old mapp för nån vecka sen. Jag hade också installationsmappen för att uppgradera till windows 10. När jag installerade windows 10 så upgraderade jag från windows 8.1 och sen gjorde jag en reset. Väldigt skumt.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Det kan ju bero Windows-updateringar t.ex 1511 var en stor uppgradering.

Visa signatur

5900X | Gigabyte X570 | NH-U14S | 32 GB @3200 DDR4
RTX 4060 | RMx 650W | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk
Skrivet av Blupparen:

Jag upptäckte att jag hade en windows.old mapp för nån vecka sen. Jag hade också installationsmappen för att uppgradera till windows 10. När jag installerade windows 10 så upgraderade jag från windows 8.1 och sen gjorde jag en reset. Väldigt skumt.

Om man uppdaterar från tidigare win så skapas just denna för att gå tillbaks till tidigare os.

vet inte hur mycket reset tar bort, för mig fungerade inte den funktionen bra alls, utan os:et hade ändå skräp kvar (som trasiga filer).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Du får iaf bort den genom diskrensning och rensa systemfiler, du ser vad du kan välja och hur stor plats det tar sedan efter den har kört klart den där checken.

Permalänk
Medlem

Gör så att jag tar bort den och hoppas på det bästa..

Visa signatur

Stationär: MSI Gaming GTX 980ti | Asus Prime Z370-A | Intel i7 8700K | G.Skill TridentZ 16GB

Permalänk
Medlem

Mappen är nu borta, mer utrymme finns och min dator kraschade inte

Visa signatur