Permalänk
Medlem

Webbkamera för streamingsyfte

God Kväll!
Jag har planerat att börja streama via Beam, och har försökt bena ut vilket typ av webbkamera man bör köpa. Jag önskar helst slippa ha en greenscreen bakom mig och då blev jag rekommenderad denna av en vän:
http://www.razerzone.com/gaming-broadcaster/razer-stargazer då den "croppar" bort bakgrunden med hjälp av någon dubbel-lins funktiontjohejsan. Är denna bra? Eller bara sjukt overpriced som de brukar vara*hosthost*

Jag har inte speciellt bra erfarenhet av razer i allmänhet och är väldigt dåligt insatt i webbkameror nu för tiden. Skulle nån mer kunnig i ämnet hjälpa mig välja rätt kamera?

Ligger tråden fel ber jag om ursäkt

Permalänk
Medlem

Normalt så har man en liten ruta i något hörn typ 1/20 av skärmen med cam.
Du behöver alltså inte något "extremt" som den du länkade och som troligen kostar satan med.

Tog första bästa klipp jag hittade, det verkar inte vara många som ens kostar på sig en cam som aktivt tar bort bakgrunden.
Börja med något i "normalklass" och köp dyrare prylar senare om allt nu funkar och du vill satsa mer på det.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

Den duger utmärkt, har en själv.

Permalänk
Medlem

Om du vill ha bäst borttagning av bakgrund är det nog varianten från Razer du får köpa. Annars finns Logitech Pro Stream C922 till ett billigare pris, men då den saknar hårdvaran med två linser för att ta bort bakgrunden, så klagas det på att just den funktionen drar väldigt mycket processorkraft.

Sedan håller jag också med om att man inte behöver köpa det allra dyraste direkt, särskilt när man inte vet om det är något för en. Jag hade köpt en billigare kamera, testat hur det kändes och fungerade, för att därefter sedan kanske skaffa en high-end.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305