Vad hade du gjort med 208 miljoner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Vad menar du ens med ett försäkringskonto? 5% ränta är inte fy skam på ett konto, oavsett belopp. Iofs så gäller inte bankgarantin på så stora belopp.

Folksam åtminstone har ett konto de kallar försäkringskonto, det är 5% årlig ränta, men det kostar rätt mycket att ta ut pengar till en början, den avgiften minskar över tiden och efter 3 år så har man räknat på att man gått plus
Är en polare som använder sig av det, verkar nice av det jag fick höra iaf

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Med 208 miljoner skulle den nuvarande lägenheten med två rum bytas till en med tre/fyra rum för att kunna separera dator och tv t.ex. Den nya lägenheten skulle ett garage införskaffas i närheten till där en nyare motorcykel skulle få husera. Jag skulle inte vara så noggrann med val och funderingar kring pengar, det skulle inte spela så mycket roll längre. Friheten blir den viktigaste förmågan framöver.

Jag skulle arbeta, men kanske 60-80% så fritid finns för andra roliga aktiviteter. Skulle nog hjälpa både föräldrar och syster med lån så det slipper tänka på dessa för framtiden. Med alla dessa ändringar skulle det finnas ca 195 miljoner kvar. Investeringar skulle givetvis göras, en större del långsiktiga men skulle nog fokusera mer på gröna företag/fonder för att vinsten inte måste vara som högst.

I slutändan tror jag att livet inte skulle vara så annorlunda, bara lite mer fritt. Får bara se till att vinna först...

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem

@Skrotnisse92:

Besök en stad i västvärlden, vilken som helst. Notera hur den är konstruerad. Cheers!

Permalänk
Medlem

Köpt en lägenhet i Paris.

Permalänk
Medlem

Peter Gibbons: What would you do if you had a million dollars?
Lawrence: I'll tell you what I'd do, man, two chicks at the same time, man.
Peter Gibbons: That's it? If you had a million dollars, you'd do two chicks at the same time?
Lawrence: Damn straight. I always wanted to do that, man. And I think if I had a million dollars I could hook that up, cause chicks dig a dude with money.
Peter Gibbons: Well, not all chicks.
Lawrence: Well the kind of chicks that'd double up on a dude like me do.
Peter Gibbons: Good point.
Lawrence: Well what about you now? what would you do?
Peter Gibbons: Besides two chicks at the same time?
Lawrence: Well yeah.
Peter Gibbons: Nothing.
Lawrence: Nothing, huh?
Peter Gibbons: I'd relax, I would sit on my ass all day, I would do nothing.
Lawrence: Well you don't need a million dollars to do nothing, man. Just take a look at my cousin, he's broke, don't do shit.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem

Jag hade spenderat allt på lotto. När man ändå har sån tur lär man ju vinna riktigt stort.

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av moron:

Jag hade spenderat allt på lotto. När man ändå har sån tur lär man ju vinna riktigt stort.

Hahah. Det där går rätt enkelt att räkna ut. Vad kostar en rad att spela och hur många rader måste du spela för att garanterat vinna?
Räknade på det när jag bodde i Helsinki och sålde spel och det är typ omöjligt att komma på plus, annars så skulle riktigt rika personer syssla med det hela tiden.
Rent statistiskt så är det ju förstås svårt att ha samma tur igen.

Skrivet av naikon:

Hade ni verkligen berättat för era vänner? Jag hade nog bara berättat för mamma och brorsan.
Det hade gjort mig galen om mina vänner fick reda på det. Gillar de mig för den jag är, eller för att jag blivit miljonär? Jag hade förmodligen blivit otroligt cynisk mot alla i min omgivning.

Jag skulle nog lagt in pengarna i en fond, och med tiden att jag blir äldre börjat använda pengarna. Då kan man ju skylla på att man lyckats få ett välbetalt jobb eller liknande. Leva ett vanligt svensson-liv fast med lite guldkant på närvaron.

Det går inte att berätta för många, återigen eftersom jag har sålt dessa saker så följde jag det lite närmare och en man fick helt flytta ut från landet eftersom typ alla hans gamla flickvänner kontaktade honom, en av dem ska ha sagt till honom att det gör inget om han har fler flickvänner bara hon får en del av kakan, vilket är underförstått.
Till sist så blir det ju så också att någon kommer att märka att man har rätt rejält med pengar och då kommer frågorna och folk börjar undersöka saker närmare. Alla ska bli ens vänner. Så därför så finns det en del som ångrar att de alls har vunnit, många säger ju att det har förstört deras liv.
Och då innebär det ju att man det är dags att flytta.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gropenator:

Vilka länder tycker du är bättre och varför har du inte flyttat redan?

Jag hade också flytt Sverige om jag vann 208 miljoner. Det är väl inte så konstigt att det är lättare att emigrera om man har 208 miljoner på banken än om man är en vanlig arbetare som är beroende av sin lön för att överleva. Hade övervägt att flytta till Schweiz, Finland, Monaco, Polen, och Baltikum. Att få jobb (och därmed en försörjning) i andra länder utan att kunna språket är svårt, likaså medborgarskap. Med 208 miljoner på banken behöver man inte tänka på att hitta jobb i landet i första taget.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaleid:

Hahah. Det där går rätt enkelt att räkna ut. Vad kostar en rad att spela och hur många rader måste du spela för att garanterat vinna?
Räknade på det när jag bodde i Helsinki och sålde spel och det är typ omöjligt att komma på plus, annars så skulle riktigt rika personer syssla med det hela tiden.
Rent statistiskt så är det ju förstås svårt att ha samma tur igen.

Det går inte att berätta för många, återigen eftersom jag har sålt dessa saker så följde jag det lite närmare och en man fick helt flytta ut från landet eftersom typ alla hans gamla flickvänner kontaktade honom, en av dem ska ha sagt till honom att det gör inget om han har fler flickvänner bara hon får en del av kakan, vilket är underförstått.
Till sist så blir det ju så också att någon kommer att märka att man har rätt rejält med pengar och då kommer frågorna och folk börjar undersöka saker närmare. Alla ska bli ens vänner. Så därför så finns det en del som ångrar att de alls har vunnit, många säger ju att det har förstört deras liv.
Och då innebär det ju att man det är dags att flytta.

Jag hade köpt en snabb bekäm bil där man får in en 75" tv Och ett hus på landet. Givetvis designat av mig. Haft värsta festerna där utan grannar