SweClockers nya hemsida lanseras skarpt!

Permalänk
Medlem

De dem raderna jag ändrade och dess taggar

div#panorama-1.inner{
display:none;
}
.col-content+.col-side{
margin-left:0px;
margin-right:0px;
}
.col-content {
margin-right:10px;
max-width: 100%;
}

Sen vart det en sjätte för att rensa bort reklamfälten i högermenyn också men det är en annan sak.

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

ÄHUM

https://www.sweclockers.com/medlem/103367/artiklar

Tydligen är jag artikelförfattare.

Jag vill ha min titel uppdaterad till "Redaktionens hjälte" samt en lönecheck!

Edit: aaaah såg att jag fått någon slags tipsar-credit för artikeln. Kommer ärligt talat inte ihåg att jag förmedlat battlefield-nyheter. Spelar det inte ens.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Lite förändringar som nyss gick live:

  • Diverse små design-fixar

  • Utmärkelser i artiklar hade skyfflats om av misstag

  • "Online/Offline"-ikonen är tillbaka på användare i forumet

  • arkiv/kategori/guider visar nu alla artiklar, gäller alla kategorisidor

  • Minskat hoppande på sidan pga annonser i högersplaten (desktop)

  • Tuppen upp är orange på dina egna inlägg

  • Fixat diverse problem med menyn i iOS

Fixa så att man direkt i listan https://www.sweclockers.com/forum/foljda kan komma till första olästa när man klickar på länkarna.

Det är ju sällan man vill läsa om allt en gång till från början, eller?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av jreklund:

Vi har ingen funktion som heter "Mina inlägg", så jag får anta att det är något som ingår i ditt eget script? Vi har alltid haft "Mina citat", "Meddelanden" och "Följda trådar" uppe i menyraden.

Javisst. Dock den gode @LemonIllusions bidrag.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Hedersmedlem

Det har säkerligen sagts ett par ggr redan, men skulle det gå göra så att topmenyn aldrig försvinner? Vill ha den kvar även när jag scrollar.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Überklass:

Det har säkerligen sagts ett par ggr redan, men skulle det gå göra så att topmenyn aldrig försvinner? Vill ha den kvar även när jag scrollar.

Skulle gärna se det alternativet med faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Fixa så att man direkt i listan https://www.sweclockers.com/forum/foljda kan komma till första olästa när man klickar på länkarna.

Det är ju sällan man vill läsa om allt en gång till från början, eller?

Fungerar redan om du klickar på flamman/brevet till vänster om trådens titel i listan

Permalänk
Medlem

En sak jag märkt. På framsidan när man läst en nyhet och kör ’swipe back’ gesture på ios (för att komma tillbaka till framsidan) så möts man ibland av en helt vit och död sida tills man manuellt laddar om. Långt ifrån alltid dock och inget klart sätt att reproducera tyvärr...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av medbor:

En sak jag märkt. På framsidan när man läst en nyhet och kör ’swipe back’ gesture på ios (för att komma tillbaka till framsidan) så möts man ibland av en helt vit och död sida tills man manuellt laddar om. Långt ifrån alltid dock och inget klart sätt att reproducera tyvärr...

Har sett detta med men lite osäker på om det bara är här eller också på andra sidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Har sett detta med men lite osäker på om det bara är här eller också på andra sidor.

Jag tror aldrig jag sett det på reddit iaf, men kanske inbillar mig saker...

Permalänk
Medlem

Ingen mörk tema?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av martinot:

Fixa så att man direkt i listan https://www.sweclockers.com/forum/foljda kan komma till första olästa när man klickar på länkarna.

Det är ju sällan man vill läsa om allt en gång till från början, eller?

Om du klickar på ikonen till vänster om inlägget kommer du till senast olästa.

(Inte optimalt: vi tittar på att ändra defaultbeteendet men ingen spikat ännu)

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av rwxr:

Något planerat för att återigen kunna se antal svar på en annons i marknaden? Alltså i överblicken av annonserna.

Ja det ska fixas inom kort!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Cyberz:

Ingen mörk tema?

Man får köra @Soitoras mörka tema tills vidare – antingen med Stylus (rekommenderas om man vill ha det aktiverat för jämnan) eller via Better SweClockers (stöder automatisk aktivering under valda delar av dygnet).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Följer upp mitt inlägg från betatestningen med lite ny CSS. Utöver att försöka återskapa det jag saknar från tidigare utseendet har jag även börjat försöka laga den adaptiva layouten som jag haft i @Allings Better SweClockers. Fritt fram för betatest @Lagers, @m4gnify . Från width-kommentaren och nedåt är relevant för adaptiv layout.

Klicka för mer information

.forum-post-header, .forum-post-body, .round-corners, .round-corners>*:first-child { border-radius: 0 !important; } .forum-post, .pages a, .cards, .content-body, .table, .table .caption { border: 1px solid #b3afa6; } .table { border-top: 0; } .table .caption { border-bottom: 0; } .forum-post .button.like:before { content: "Bra inlägg "; } .forum-post.isReader .forum-post-header, .forum-post.isReader .forum-post-body { border-left: 0; } /* Classic buttons */ button, .button:not(.color-white) { background-image: -webkit-linear-gradient(top,#d9d7d2,#bab8b3) !important; border-radius: 0 !important; border: 1px solid #a8a39a; } button:hover, .button:hover:not(.color-white) { background-image: -webkit-linear-gradient(top,#e1e0dc,#c9c8c4) !important; } button:active, .button:active:not(.color-white), .forum-post.is-selected .button.multiquote { background-image: -webkit-linear-gradient(top,#bab8b3,#d9d7d2) !important; box-shadow: inset 1px 1px 1px rgba(0,0,0,0.25); } .quickReply { background-color: initial; } /* Linked forum posts */ .forum-post.is-linked { border-color: #555; box-shadow: 0 0 5px 1px rgba(0,0,0,.85); } .forum-post.is-linked .forum-post-header, .forum-post.is-linked .forum-post-body { border: 0; } /* Let shadow overflow a bit. Can't use overflow visible because it breaks almost everything... */ .col-content-wide { margin-right: 0; padding-right: 10px; } .columns { padding-left: 0; } .col-content, .col-content-wide { padding-left: 10px; } /* Don't let the dividers in news feed take up the entire width */ .content-primary .card, .cards .adModule { padding: 16px 0; margin: 0 16px; } /* Width */ .col.col-content { margin-right: 10px; max-width: 100%; } .col-side { margin-right: 0 !important; margin-left: 0 !important; display: inherit !important; } .col-outer-side { position: relative; left: 260px; } .container { overflow: visible; } .tv-frame { width: auto; } .pw-notifications .display-none:not(.m-m-r) { display: inherit !important; } /* No moving outsider ad thank you very much */ #outsider-1 { position: static !important; }

Visa mer
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

Som har påpekats ett otal gånger. På tok för smalt 2/3 av skärmen är vita blaffor och 1/3 är det som jag kom hit för. Kräver 5 rader css för att fixa er hårdkodade sida på max 1201 px. Om inte annat så acceptera att vi inte trivs med er smalbildsdesign och gör det valbart för oss som begriper vad man använder fönster till.

Sen funkar inte era nya menyer korrekt på en touchskärm heller. med touch öppnas menyn vid klick, med mus öppnas forumet. Dessa onödiga klick med touch ger en urdålig användarupplevelse.

Det vita fälten mellan inläggen gör forumet svårläst/störande för ögonen. Sama sak me de onödiga rundade hörnen. Bytet av iconer i toppmenyn är nästa helt onödiga störande ändring.

Min egen aktivetet på sweclockers har minskat de senaste åren i takt med att sidan har "förbättrats". Jag tror det kommer att bli än mindre aktivitet då man lägger tid och resurser på denna typ av misslyckanden istället för att tex fixa en bilduppladning så att trådarna blir läsvärda och fungerande även efter några månader. Det känns helt enkelt inte värt att lägga tid på en site som bara blir sämre och sämre när det bara fungerar på andra siter

Men bortsett från det är du nöjd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Fungerar redan om du klickar på flamman/brevet till vänster om trådens titel i listan

Skrivet av UndaC:

Om du klickar på ikonen till vänster om inlägget kommer du till senast olästa.

(Inte optimalt: vi tittar på att ändra defaultbeteendet men ingen spikat ännu)

Tack!

Lite meckigare att "träffa" med både mus och finger, men bra att någon temporär lösning finns ivf.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Följer upp mitt inlägg från betatestningen med lite ny CSS. Utöver att försöka återskapa det jag saknar från tidigare utseendet har jag även börjat försöka laga den adaptiva layouten som jag haft i @Allings Better SweClockers. Fritt fram för betatest @Lagers, @m4gnify . Från width-kommentaren och nedåt är relevant för adaptiv layout.

Klicka för mer information

.forum-post-header, .forum-post-body, .round-corners, .round-corners>*:first-child { border-radius: 0 !important; } .forum-post, .pages a, .cards, .content-body, .table, .table .caption { border: 1px solid #b3afa6; } .table { border-top: 0; } .table .caption { border-bottom: 0; } .forum-post .button.like:before { content: "Bra inlägg "; } .forum-post.isReader .forum-post-header, .forum-post.isReader .forum-post-body { border-left: 0; } /* Classic buttons */ button, .button:not(.color-white) { background-image: -webkit-linear-gradient(top,#d9d7d2,#bab8b3) !important; border-radius: 0 !important; border: 1px solid #a8a39a; } button:hover, .button:hover:not(.color-white) { background-image: -webkit-linear-gradient(top,#e1e0dc,#c9c8c4) !important; } button:active, .button:active:not(.color-white), .forum-post.is-selected .button.multiquote { background-image: -webkit-linear-gradient(top,#bab8b3,#d9d7d2) !important; box-shadow: inset 1px 1px 1px rgba(0,0,0,0.25); } .quickReply { background-color: initial; } /* Linked forum posts */ .forum-post.is-linked { border-color: #555; box-shadow: 0 0 5px 1px rgba(0,0,0,.85); } .forum-post.is-linked .forum-post-header, .forum-post.is-linked .forum-post-body { border: 0; } /* Let shadow overflow a bit. Can't use overflow visible because it breaks almost everything... */ .col-content-wide { margin-right: 0; padding-right: 10px; } .columns { padding-left: 0; } .col-content, .col-content-wide { padding-left: 10px; } /* Don't let the dividers in news feed take up the entire width */ .content-primary .card, .cards .adModule { padding: 16px 0; margin: 0 16px; } /* Width */ .col.col-content { margin-right: 10px; max-width: 100%; } .col-side { margin-right: 0 !important; margin-left: 0 !important; display: inherit !important; } .col-outer-side { position: relative; left: 260px; } .container { overflow: visible; } .tv-frame { width: auto; } .pw-notifications .display-none:not(.m-m-r) { display: inherit !important; } /* No moving outsider ad thank you very much */ #outsider-1 { position: static !important; }

Visa mer
Dold text

Snyggt! En bra början

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Men bortsett från det är du nöjd?

Tja, texten är ju än så länge baserad på latinska tecken så det får man ju vara nöjd med

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

En sak jag märkt. På framsidan när man läst en nyhet och kör ’swipe back’ gesture på ios (för att komma tillbaka till framsidan) så möts man ibland av en helt vit och död sida tills man manuellt laddar om. Långt ifrån alltid dock och inget klart sätt att reproducera tyvärr...

Jag har fått samma bug de senaste dagarna i forumet på Sweclockers. För mig verkar det hända när man går till senast olästa inlägg på en tråd och sedan går till nästa sida (dvs det har kommit så många inlägg i tråden så det har blivit en ny sida från min senast lästa inlägg). När jag sedan klickar på Back-knappen i Firefox så kommer jag till en tom sida där URLen i adressfältet pekar på rätt adress men sidan är tom. Backar jag ytterligare ett steg så kommer jag tillbaka till forumdelens sida och allt visas korrekt igen.

Men detta händer bara ibland, jag kan inte återskapa felet varje gång. Jag har märkt att det har börjat de senaste dagarna/senaste veckan och det brukar hända ett antal gånger om dagen. Jag fick buggen innan forumet uppdaterades men jag tror inte jag fick det mer än en vecka sedan eller så.

Permalänk

Den där gjorde susen! Mörkt och fint både på Swec och alla andra ljusa sidor. Tack tack!

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
99:e percentilen

@jreklund: Mycket som är !important i CSS:en (förekommer i skrivande stund på 169 ställen), vilket försvårar för oss som skriver tillägg. Det är dessutom bad practice i allmänhet, vilket till exempel MDN är väldigt tydliga med:

Skrivet av MDN:

Using !important, however, is bad practice and should be avoided because it makes debugging more difficult by breaking the natural cascading in your stylesheets. When two conflicting declarations with the !important rule are applied to the same element, the declaration with a greater specificity will be applied.

Some rules of thumb:

  • Always look for a way to use specificity before even considering !important

  • Only use !important on page-specific CSS that overrides foreign CSS (from external libraries, like Bootstrap or normalize.css).

  • Never use !important when you're writing a plugin/mashup.

  • Never use !important on site-wide CSS.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Tack. Fanns för FF med.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Utan att ha läst alla inlägg i denna lååånga tråd så saknar jag att se huruvida det finns kommentarer eller ej i Marknadssektionen.
Jag kan inte se det förrän jag går in på en specifik annons.
Går detta åtgärda...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Utan att ha läst alla inlägg i denna lååånga tråd så saknar jag att se huruvida det finns kommentarer eller ej i Marknadssektionen.
Jag kan inte se det förrän jag går in på en specifik annons.
Går detta åtgärda...?

Kolla ca 12 inlägg upp

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Alling:

@jreklund: Mycket som är !important i CSS:en (förekommer i skrivande stund på 169 ställen), vilket försvårar för oss som skriver tillägg. Det är dessutom bad practice i allmänhet, vilket till exempel MDN är väldigt tydliga med:

Detta försvårar definitivt mörka temat också

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Följer upp mitt inlägg från betatestningen med lite ny CSS. Utöver att försöka återskapa det jag saknar från tidigare utseendet har jag även börjat försöka laga den adaptiva layouten som jag haft i @Allings Better SweClockers. Fritt fram för betatest @Lagers, @m4gnify . Från width-kommentaren och nedåt är relevant för adaptiv layout.

Klicka för mer information

.forum-post-header, .forum-post-body, .round-corners, .round-corners>*:first-child { border-radius: 0 !important; } .forum-post, .pages a, .cards, .content-body, .table, .table .caption { border: 1px solid #b3afa6; } .table { border-top: 0; } .table .caption { border-bottom: 0; } .forum-post .button.like:before { content: "Bra inlägg "; } .forum-post.isReader .forum-post-header, .forum-post.isReader .forum-post-body { border-left: 0; } /* Classic buttons */ button, .button:not(.color-white) { background-image: -webkit-linear-gradient(top,#d9d7d2,#bab8b3) !important; border-radius: 0 !important; border: 1px solid #a8a39a; } button:hover, .button:hover:not(.color-white) { background-image: -webkit-linear-gradient(top,#e1e0dc,#c9c8c4) !important; } button:active, .button:active:not(.color-white), .forum-post.is-selected .button.multiquote { background-image: -webkit-linear-gradient(top,#bab8b3,#d9d7d2) !important; box-shadow: inset 1px 1px 1px rgba(0,0,0,0.25); } .quickReply { background-color: initial; } /* Linked forum posts */ .forum-post.is-linked { border-color: #555; box-shadow: 0 0 5px 1px rgba(0,0,0,.85); } .forum-post.is-linked .forum-post-header, .forum-post.is-linked .forum-post-body { border: 0; } /* Let shadow overflow a bit. Can't use overflow visible because it breaks almost everything... */ .col-content-wide { margin-right: 0; padding-right: 10px; } .columns { padding-left: 0; } .col-content, .col-content-wide { padding-left: 10px; } /* Don't let the dividers in news feed take up the entire width */ .content-primary .card, .cards .adModule { padding: 16px 0; margin: 0 16px; } /* Width */ .col.col-content { margin-right: 10px; max-width: 100%; } .col-side { margin-right: 0 !important; margin-left: 0 !important; display: inherit !important; } .col-outer-side { position: relative; left: 260px; } .container { overflow: visible; } .tv-frame { width: auto; } .pw-notifications .display-none:not(.m-m-r) { display: inherit !important; } /* No moving outsider ad thank you very much */ #outsider-1 { position: static !important; }

Visa mer

Fungerar som det ska ser det ut som, men finns en nackdel när man ändrar width på SweC. Bilderna blir bredare = större så de blir också högre. Går att lösa med CSS också. Testade det lite på betan. Jag kör faktiskt fönstret nu så bred som SweC är, kör inte fullskärm, men är ju superbra för de som kör fullskärm att få lite mer bredd.

ps: Fungerade inte på nytt inlägg edit:(Jo, när man hade hela koden, inte bara från Width), men då ser man hur mycket smalare org. SweC är när man har din CSS i BSW.
ps2: /* No moving outsider ad thank you very much */ <-- så bra!!!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Überklass:

Det har säkerligen sagts ett par ggr redan, men skulle det gå göra så att topmenyn aldrig försvinner? Vill ha den kvar även när jag scrollar.

@UndaC

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Går det att få tillbaka desktop-layout på mobilen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Kolla ca 12 inlägg upp

Tack!
*skämskudde*